Onko kokemuksia venäjälle matkailusta ?

kokomuksia .

Minkälaisiin ongelmiin olette joutuneet kun olette matkanneet venäjälle ? Uskaltaako siellä puhua Suomea vai ohjataanko ystävällisesti ulos ostoskeskuksesta ? Minkälaista palvelua olette saaneet kun huomaavat teidän olevan Suomalaisia. Ilmeneekö rasismia ? Olen ajatellut matkustaa venäjälle mutta toisaalta kauhiasti myös pelottaa.

3

174

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suamalaine

Suomeen lomalle tulevat Venäläiset ajattevat ihan samoja juttuja. Ihmiset tuntuvat olevan ihmisiä rajan kummallakin puolella. Itse en joutunut ongelmiin. Nähtävää on paljon, upeita asioita ja joitain outojakin.

• Ei juuri ongelmia

Olen omalla autolla tehnyt matkoja Venäjälle jokusen kerran ja suurin ongelma on ollut rajan ylittäminen suuntaansa jos toiseen. Eivät ole saanneet sitä hommaa luistamaan Venäjän puolella, vaikka Neuvostoliitosta on enään muistot jäljellä.
      Tiet on huonoja syrjäisemmillä seuduilla, mutta maisemat on mahtavia ja näkemistä riittää. Syrjäisemmillä seuduilla ajat eivät ole juuri muuttuneet sitten Neuvostoliiton, mutta kaupungeissa meno on muuttunut täysin.
      Hieno maa matkustaa, mutta nyt tämä Ukrainan kriisi varjostaa ainakin minun matkailuani sinne suuntaan, etten viitsi lähteä sinne matkailemaan ihan periaatteesta. Vaikka se kriisi onkin Ukrainassa ja kaukana, niin silti.

• ihmetyttää...

"Uskaltaako siellä puhua Suomea vai ohjataanko ystävällisesti ulos ostoskeskuksesta ?"

Tämä kysymys on hiukan outo. Kirjoitat ensimmäisessä persoonassa joten näyttäisit olevan matkustamassa yksin. Miksi kukaan jossain ostoskeskuksessa huomaisi sinun olevan suomalainen, ellet sitten puhu itseksesi, ja siinä tapauksessa ulos ohjaamisen syy on luultavasti jokin ihan muu kuin suomalaisuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      822
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      361
      780
    3. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      72
      599
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      49
      590
    5. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      589
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      575
    7. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      566
    8. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      25
      530
    9. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      527
    10. Jos se onkin niin

Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se
      Ikävä
      27
      522
    Aihe