Olisiko täällä joku Turun yliopiston kasvatustieteellisessä opiskeleva/opiskellut, joka voisi kertoa kokemuksistaan? Erityisesti siis yleisen kasvatustieteen puolesta, ei niinkään luokanopettajasta tai varhaiskasvatuksesta. Itseäni kiinnostaisi, että onko useimmilla luennoilla läsnäolopakkoa vai videoidaanko luentoja? Ja koetko opiskelun vapaaksi esimerkiksi niin, että voit itse valita haluamiasi kursseja (vai onko valmiit lukujärjestykset)?
Muitakin kokemuksia kuulisin mielelläni, että miltä opiskelu siellä on tuntunut !
Turun yliopiston kasvatustieteellinen - yleinen kasvatustiede
6
346
Vastaukset
Oletko ajatellut pyrkiä?
- turkuunko
No en ku huvikseni kysyn, saatanan urpo!
- JP Roos
Kuka vittu menee TURUN yliopistoon? Suomessa on yksi kv vertailussa pärjäävä yliopisto, Helsinki. Kävin sen itse ja sekin on aivan paska. Proffina on ties mitä kiipijöitä ja dosentteina silmäätekeviä mediapellejä. Ni hei joku Turku? Oletko tekemässä uraa vai pellleilemässä? Mee ihmeessä suoraan lastentarhaan duuniin, koska sinne päädyt kuitenkin.
- ---
Sinne päiväkotiinkin opettajaksi haluava tarvitsee yliopistokoulutuksen, ei sinne niin vain mennä. Kun ottaa huomioon, että 80 prosenttia ihmisen oppimiseen vaikuttavista taidoista kehittyy neljän ensimmäisen elinvuoden aikana, päiväkotityö on tärkeää. Kaikilla ei ole ehkä ollut onnea nauttia tasokkaasta varhaiskasvatuksesta, jos yliopistossakaan ei onnistu lainkaan sivistymään. ;)
- 542345
--- kirjoitti:
Sinne päiväkotiinkin opettajaksi haluava tarvitsee yliopistokoulutuksen, ei sinne niin vain mennä. Kun ottaa huomioon, että 80 prosenttia ihmisen oppimiseen vaikuttavista taidoista kehittyy neljän ensimmäisen elinvuoden aikana, päiväkotityö on tärkeää. Kaikilla ei ole ehkä ollut onnea nauttia tasokkaasta varhaiskasvatuksesta, jos yliopistossakaan ei onnistu lainkaan sivistymään. ;)
Se on tärkeä homma, muistan vielä itekin oman lastentarhan. Mut käytännössä esim sijaiset ei kai tarvii yliopistokoulutusta.
- JP Roos
--- kirjoitti:
Sinne päiväkotiinkin opettajaksi haluava tarvitsee yliopistokoulutuksen, ei sinne niin vain mennä. Kun ottaa huomioon, että 80 prosenttia ihmisen oppimiseen vaikuttavista taidoista kehittyy neljän ensimmäisen elinvuoden aikana, päiväkotityö on tärkeää. Kaikilla ei ole ehkä ollut onnea nauttia tasokkaasta varhaiskasvatuksesta, jos yliopistossakaan ei onnistu lainkaan sivistymään. ;)
JP ROOS ON SIVISTYNYT! JP ROOS EI OLE KUSIPÄÄ! JP ROOS ON PROFESSOR EX LIBRIS!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654