Kiinteistövälittäjien toiminta

Etsijä72

Olen tässä vuoden verran melkeinpä päivittäin katsastanut Riihimäen asuntotarjonnan. Kuten joka tuutista toitotetaan niin asuntokauppa on melkein seis, varsinkin isompien asuntojen kohdalla. Tässä markkinatilanteessa luulisi, että kiinteistövälittäjät tekisivät kaikkensa niin asiakkaan kuin omankin etunsa kannalta. Siitä huolimatta nettiportaalissa, varsinkin niiden asuntojen kohdalla, jotka ovat jo kauemmin aikaa olleet myynnissä (6 kk-12 kk), on edelleen ulkokuvina kesäkuvia. Tämä antaa mahdollisille ostajaehdokkaille tiettyä sanomaa ja mielikuvaa ko. asunnosta. Luulisi välittäjillä olevan aikaa päivittää kuvia vuodenaikojen mukaan. Heidän palkkionsa ovat kuitenkin sitä luokkaa, että joutaisi sen eteen tekemään hieman myyntiäkin edistäviä toimenpiteitä. Omasta kokemuksesta voin kertoa, että siinä vaiheessa, kun on saatu nimi toimeksiantosopimukseen ja välittäjä huomaa, ettei asunto "liikahdakaan" pariin kuukauteen, tippuu välittäjiltä hanskat, varsinkin jos myyjä ei ole halukas alentamaan hintaa.

8

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakentajat hukassa

      meilläkin on kokemusta hyviksi myyjiksi itseään kehuvista välittäjistä, kahdesta eri yrityksestä. Ensimmäinen ei 4kk aikana saanut aikaiseksi edes ilmoitusta mihinkään nettiin ja jälkimmäinen valitti ettei netti-ilmoituksen perusteella edes kyselty. Molemmilla oli kiire saada myyntisopimus, tuskin mitään asian eteen tekivät, olisihan palkkio ollut heille helppoa rahaa, jos varteen otettavia tarjouksia olisi tullut.
      Omaa netti-ilmoitusta on sentään luettu ja jokunen kysellyt , paikalla käynyt ja ilmoittanut ettei rahoitusta saa järjestymään ... myymättä on edelleen, tarjouksia toivotaan, toivottavasti Riihimäellekin halukkaita asukkaita löytyy

    • kliski

      Aamupostin viikonlopun ( 17-18.1) asuntoliitteen etusivulla kiinteistökuningattaren mainos rivitaloasunnosta, jonka pihalla voi nauttia syksyn kirpeistä päivistä. ollaanko ajasta jäljessä vai aikaa edeellä?

    • omaakotii

      Tottuneet hyvinä aikoina siihen että ihmiset maksavat heidän palkkansa vaikkeivat he tuokaan kovin kaksista lisäarvoa asuntokauppaan. Ehkäpä lama seuloo heistäkin pahimmat vetelykset ja turhantoimittajat pois.

    • Halåå

      Mitä järkeä kuvata taloa ja pihapiiiriä joka on lumen alla? Menisittekö ostamaan autoa joka on hautautuneena lumen alle?

      • Haloo itsellesi

        Myynnin kannalta kuvat pitää ehdottomasti ilmentää kuluvaa vuoden aikaa. Ostaisitko itse asunnon, josta kuvien perusteella näkisi sen olleen myynnissä jo todella kauan, että vuodenajatkin ovat ehtineet vaihtua? Vaikkei asunnossa mitään vikaa olisikaan eikä se ole sen vuoksi mennyt kaupaksi, tulee ostajille tietty mielikuva ko. asunnosta, jos kuvista näkyy sen "seisoneen" pidempään.


      • Hell00
        Haloo itsellesi kirjoitti:

        Myynnin kannalta kuvat pitää ehdottomasti ilmentää kuluvaa vuoden aikaa. Ostaisitko itse asunnon, josta kuvien perusteella näkisi sen olleen myynnissä jo todella kauan, että vuodenajatkin ovat ehtineet vaihtua? Vaikkei asunnossa mitään vikaa olisikaan eikä se ole sen vuoksi mennyt kaupaksi, tulee ostajille tietty mielikuva ko. asunnosta, jos kuvista näkyy sen "seisoneen" pidempään.

        Et vaan näköjään ymmärrä pointtia. No, se on voi voi!


    • Välittäjään pettynyt

      On myös välittäjiä, jotka alihinnoittelevat helposti myytävän asunnon ja trokaavat sen tuttavilleen ennen kuin edes laittavat ilmoituksen nettiin. Mummon yksiö meni aika halvalla. Varokaa tälläistä välittäjää.

      • varo aina välittäjää

        Tiedättekö, että jos välittäjä myy omalle sukulaiselleen, ei hänellä ole oikeutta välityspalkkioon.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe