Golf 1996

Golftykkääjä

Minulla on semmonen perus Golf 1,4 vuosimallia 1996. Mittarissa nyt 248 t km.
Auto ollut minulla 12 v ja matkaa kertynyt 140t km. Muuta en ole tehnyt kuin öljy n. 50t km välein vaihtanut itse ja kerran kaver vaihtoi etu jarrupalat / levyt. Ainoastan kerran on tullu "pomppu" kataksusessa syynä liian harma etuikkuna vasta auringossa.. Nykyän käyn katastusasemalla pilvisinä päivinä. Auto ei ole minun aikana koskaan ollut millään verstaalla ja aiemmista historiasta ennen 108t km ei ole tietoa. Viimeinen huoltoleima oli 68 t km kohdalla. En tiedä onko mulla remmi vai ketju kone mutta tuli mieleen että ehkä pitäis vaihtaa se remmi/ketju jossain vaiheessa. Onko kallis lysti ? On käynyt mielessä vaihtaa samantapaiseen vanhanpuoleiseen Golfiin, jokin 2000- 2003 vuosimalliseen. Siellä katastuskonttorissa on kehuttu että noin 2004 asti tehtiin hyviä Golfeja.
Olisiko kellään kokekemusta sen ikävuoden menopelistä. Olen kyllä uudempiakin katellut mutta vähän pelottaa nuo TSI myllyt. Velipojalta vajaat 4 vuotta vanhasta Golf plussasta räjähti jakopää vaikka mittarissa ei ole kuin vajaat 45t km. Tosin hän sen takuulla sai vaihdettua kun eka kerra oli jakari vaihdettu 28 t kohdalla vakiohuollon yhteydessä. No onhan niitä muitakin automrkkrja toki mutta olen jotenkin tykästynyt tähän Gofin ja vaimo varsinkin ei oikeastaan muulla autolla suostu ajamaan.

4

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • variantti

      Oli uudesta asti 1,6 farmari, vm. 2000.Ajoin sillä noin 220 tuhatta km, tarkalleen 14,5 vuotta. Jarrulevyt/palat, joku pallonivel, ajovalojen korkeudensäätömoottori ja joku tiiviste jäähdytysjärjestelmään ja nopeusmittarin anturi ,siinäpä ne pahimmat viat.
      Huonoja puolia olivat ovien tiivisteiden jäätyminen oven yläpuolelta räntäsateen jälkeen ja keskuslukituksen sähköhäikät (kosteus ?). Katsastuksessa yksi korjauskehoitus jarruvalopolttimosta.
      Vaihdelaatikosta (malli DUU) pelottelivat mutta kyllä se kesti, tosin ajoin reippaasti enkä vedättänyt pienillä kierroksilla.
      Söi jonkun verran öljyä ja polttoaineen kulutus oli noin 7,0 -9,5 l/100 km.
      Huoleton peli.

    • uusi poloilija

      Itse hankin 4. sukupolven Golf 1,4 55 kW vm. 2002:n käytettynä ja reilut 80 tkm ajettuna. Ajoin itse vielä 105 tkm lisää eli melkein 190:iin asti. Moottori söi öljyä melko paljon, vaikka ajoin nimenomaan vähärasitteista maantieajoa.

      Ikävin piirre autossa oli sytytyspuolien heikkous, koska sellaisen hajotessa kone alkaa käydä kolmella sylinterillä ja se vähäinenkin voima on kateissa. Vaihdatin kaikkiaan kolmeen sylinteriin puolat (ja epäilen, että auto oli tullut vaihtoon ensimmäisen hajottua). Ei korjaus paljoa maksanut, noin satasen kaikkiaan, mutta harmitti muuten mukavan ja aika tilavankin auton epäluotettavuus.

      Ehdotan uudemman Golfin sijaan harkittavaksesi sitä ratkaisua, jonka itse tein: Golf vaihtuikin Poloon, koska tilaa ei niin kauheasti tarvita. Jos nimittäin mahdutte vaimon kanssa sillä kulkemaan. Golfin ratista on helppo siirtyä Polo-kuskiksi ja päinvastoin, koska kaikki asiat on samanlaisina samoilla paikoilla.

      Jos käytetty TSI-Golf on ollut oikeasti vaihtoehto, saat sellaisen hinnalla turbottoman Polon uusimmasta 5. sukupolvesta ainakin vähän ajettuna. Autot kun kasvavat sukupolven vaihtuessa, on uusin Polo-kori vain 5 cm lyhyempi kuin sinun 3. sukupolven Golfissa. Muotoilu olisi kuitenkin nykyaikainen. http://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Polo

      1,2-litraisessa koneessa on tehoa Golf 1,4:n 40-44 kW:n sijaan 51 kW ja maksimivääntöä sen minkä Golfissa, eli 112 Nm samalla tavoin 3.000 kierroksen tienoilla. Omamassa taitaa olla sama. Suorituskykyä on siis pykälää enemmän ja uusi korimalli etenee nyökkimättä isommissakin nopeuksissa. Golfin pitkäliikkeinen kytkinpoljin vaihtuu kyllä normaaliksi, mutta on hyvin tunnokas ja helppokäyttöinen. Polossa on 5 vaihdetta, miten kolmos-Golfissa?

    • vwmän

      3:s koppasta nuoremmat ovat kaikki huonompia,TDI toimii kyllä,pensakoneet huonoja,ei volsulla ole enää yhtään luotettavaa autoa

      • Golf-V

        5 koppaset golffit (viistoperämallit 2004-2007) ovat suht luotettavia 1.6 L bensa tai 1.9/2.0 tdi koneilla, ja manuaalivaihteilla. tsi/dsg yhdistelmät tulivat vasta 6 koppaseen.(vm. 2008 lähtien)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe