tuli vaan tuossa eilen illalla mieleeni eräs hurjalta kuulostava idea... 
Ajattelin silloin, että mitäs jos saisimme kaikki palstallamme käyvät Potteristit, jokainen vuorollaan mainitsemaan yhden Pottereista löytyvän hahmon tai olennon, myös jo kuolleet käyvät... 
Esimerkiksi tällä tavoin... 
Severus Kalkaros - Severus Snape (siis suomeksi ja englanniksi)
Ja sitten voitaisiin elävöittää keskustelua siten, että näistä mainituista hahmoista sitten jokainen kertoisi mielipiteensä tai muuta vastaavaa... 
Tässä ideassa olisi kaksi hyvää puolta... Ensinnäkin saisimme palstalle eräiden kovasti kaipaamaa eloa ja sitten voisimme laskea kaikki hahmot kirjoista... 
Mutta jatkakaas tästä... 
Olen siis jo maininnut Kalkaroksen...
Huomio kaikki Potter fanit...
87
5696
Vastaukset
- AneireSirius Musta -Sirius Black 
 Kannatan ideaasi =)- tytrixRon Weasley- Ron Weasley 
 loistava idea!
- vihervarpunentytrix kirjoitti:Ron Weasley- Ron Weasley 
 loistava idea!Hermione Granger 

- Jeps tässä: 
 Peter Piskuilan - Peter Pettigrew
 Blue-Tree- AthaAlbus Dumbledore 
 Meidänhän piti kertoa mielipiteemme näistä henkilöistä... Minusta Albus olisi aivan ihannevaari!
- Mr.AngerManAtha kirjoitti:Albus Dumbledore 
 Meidänhän piti kertoa mielipiteemme näistä henkilöistä... Minusta Albus olisi aivan ihannevaari!Eli ei ainoastaan sen henkilön, joka kertoo hahmon/olennon nimen kuulu ilmaista mielipidettään ko. hahmosta/olennosta... 
- ShirAtha kirjoitti:Albus Dumbledore 
 Meidänhän piti kertoa mielipiteemme näistä henkilöistä... Minusta Albus olisi aivan ihannevaari!Great man that Dumbledore, great man. 

- .......Harry Potter 
- xXxJuu, tosi hyvä idea. 
 Draco Malfoy - Draco Malfoy- xXxEn pistänyt hahmosta yhtään kommenttia. 
 Mutta Malfoy on Malfoy. Aika mitäänsanomaton kirjoissa, mutta mahdollisesti Rowilla on jotain vielä tuon pojan varalle.
 Ehdottomasti kirjan paras luonne on Dracolla. Kauhean ylevä ja nokkava. Täydellinen Malfoy.

- Matami RosmertaDolores Pimento 
 Mun mielestä se on ihan karmee akka.- bothereikö Dolores Pimento oon englanniksi Dolores Umbridge? tai jotain sinne päin.. 
 tai sit oon ihan hukassa
- ytrVillisilmä Vauhkomieli 
 kaamee tyyppi.

- mie vaanGinny Weasly - Ginny Weasly 
- Mr.AngerManEli lisää tulee... 
 Dobby kotitonttu - Dobby the house-elf
 Kiva otus tää Dobby...
 Kiva saada kannatusta ideoilleen... =)- DobbyMUN piti sanoa Dobby... 
 No ei vaa...Sanotaan sit Winky, se on melkee yhtä hyvä. Tunnen jonkinlaista hengenheimolaisuutta kotitonttuja kohtaan...En tiiä mistä se johtuu.
 Mutta idea on kyllä loistava...

- Hennukka-Liinukkalasketaankos näitä kentaureja? 
 Bane, Firenze?
 olikos ne nuita- Mr.AngerManKaikki eläimet, ihmiset ja kaikki muutkin olennot lasketan mukaan... 
- WinryMr.AngerMan kirjoitti:Kaikki eläimet, ihmiset ja kaikki muutkin olennot lasketan mukaan... Oli kyllä hyvä idea, jo korkea aika palstankin herätä talvinokosiltaan. 
 Molly Weasley-Molly Weasley
- v-a-g-u-eMr.AngerMan kirjoitti:Kaikki eläimet, ihmiset ja kaikki muutkin olennot lasketan mukaan... Golderoy Lockhart. Jotenkin sympaattinen, mutta ärsyttävä hahmo. 
- Juzzov-a-g-u-e kirjoitti:Golderoy Lockhart. Jotenkin sympaattinen, mutta ärsyttävä hahmo. Mainio idea!!!!!! 
 Neville Longbottom= Neville Longbottom
- ~Fleur~Juzzo kirjoitti:Mainio idea!!!!!! 
 Neville Longbottom= Neville LongbottomLucius Malfoy-Lucius malfoy 
 Läpeensä paha hahmo!
 Tosi hyvä idis!
- nedra~Fleur~ kirjoitti:Lucius Malfoy-Lucius malfoy 
 Läpeensä paha hahmo!
 Tosi hyvä idis!Fluffy-Pörrö 
 tosi komea piski. ihana lemmikki kun vaan saisi luottamaan itseensä...;)

- harry's mate]fred ja george weasley – fred and george weasley loistavia hahmoja!! kirjan hauskuus ja ystävyys on osaksi myös näiden hömötiaisten ansiota :D! [*kannatan myös heidän mahtavaa seko- yritystään*] - AthaHiinokka - Buckbeak 
 Hieno eläin
- Potter faniAtha kirjoitti:Hiinokka - Buckbeak 
 Hieno eläinSibylla Punurmio! 
 Jotenkin vaan outo naikkonen!
- NancyPotter fani kirjoitti:Sibylla Punurmio! 
 Jotenkin vaan outo naikkonen!Joo, kiva idea... :) 
 Villisilmä (Alastor) Vauhkomieli - Mad-Eye Moody
 Eikös tuo Punurmio ole englanniksi Sibylla Trelawney, jos nyt muistan oikein.

- deanthomasDean Thomas 
- RemppuliRemus Lupin - Remus Lupin. 
 Täydellinen hahmo.
- Mr.AngerMan...on sama suomeksi ja englanniksi... 
 Mukava mies kai... =)
- Mr.AngerManKoska vastaus prosentti on 2% niin ajattelin sanoa, että jos mieleesi tulee jokin hahmo jonka haluaisit mainita ja olet jo maininnut jonkin, voit aintaa lisää vielä mainitsemattomia nimiä lisää, ja kaikkia mainittuja hahmoja saa kaikki vapaasti kommentoida... 
 Tässä se sitten taas taisi ollakkin taas tältäkertaa...- avatarVillisilmä Vauhkomieli - Mad-Eye Moody 
- avataravatar kirjoitti:Villisilmä Vauhkomieli - Mad-Eye Moody no se olikin ylläri jo sanottu 
 Katie Bell
- www(weasleyn welho witsit)avatar kirjoitti:no se olikin ylläri jo sanottu 
 Katie BellKoukkujalka = Croockshanks (kirjotin varmaan ton nimen väärin...) 
- bbbbbbbbwww(weasleyn welho witsit) kirjoitti:Koukkujalka = Croockshanks (kirjotin varmaan ton nimen väärin...) Cedric Diggory!!!! 
- WindBladeavatar kirjoitti:no se olikin ylläri jo sanottu 
 Katie BellNevile Longbottom ja hänen vanhempansa Ja Mummi Longbottom Surullinen tarina Nevilellä. Sympattinen hahmo 

- DobbyWinkyn mä sanoin jo aikasemmin ja Dobbykin on sanottu nii jälellä on Oljo...Mä oon ihan rakastunut kotitonttuihin. Oljo on kyllä kieltämättä vähän outo... - hennukkaei aina niin ihanaa RUAAHIA saa unohtaa O__O en muista mikäs se oli enkuksi.. olisikohan ollut vaikka sama.. hmm.. 
- bettyhennukka kirjoitti:ei aina niin ihanaa RUAAHIA saa unohtaa O__O en muista mikäs se oli enkuksi.. olisikohan ollut vaikka sama.. hmm.. eiks se ollu enkuks Grawp??? 

- NightfallHedwig-Hedwig 
 On se vaan niin kaunis eläin, tuo tunturipöllö =)
 (toivottavasti meni oikein ^)
- nedrajos lisää saa kerta sanoa, niin tässä... 
 BELLATRIX LESTRANGE!!!!!!!
 Osaava naikkonen...jota ei sovi unohtaa.
- Nimloth...Huippu idis tosiaanki!! 
 Mutta mun idea sanottiin jo eli McGarmiwa eli sitten saa vaikka mennä
 Lily Potter-Lily Potter
 Mukava nainen kai se on jos on Harryn äiskä!!
- ShirPercy Weasley 
 En erityisemmin välitä Percystä, varsinkaan vitos kirjan jälkeen. Aikaisemmin tosin sai kyllä nauraa sen tärkeilylle yms. mut sit tajus että sehän on ihan tosissaan tärkeilyineen. Voisin jopa olla sitä mieltä, että Percyllä saattaa kuitenkin olla oma merkityksellinen roolinsa tulevissa tapahtumissa. Mut katellaan, kuka siitä Rowlingista nyt tietää;)
 Kommentoikaa!
- arwen-89hieno idea mut mä vähän ihmettelin kun kukaa ei oo sanonu harryy! eli siis 
 harry potter
 ja täs ois joitai mitä ei oo vie sanottu:
 cho chang
 ronan
 rubeus hagrid
 bill weasley
 charlie weasley
 luna lovekiva
 padma ja parvati patil
 joo en rupee leutteleen enämpää siinä kestäis ikuisuus.... mä en tie mitä noi on englannix jos ne ny ees on eri kun suomex btv kummiski noi on kaikki aika tärkeit hahmoi... ja luna on aika hassu! musta kuitenkin paras hahmo potteris on sirius ja sen takii vitos kirja ei päässy ykkös sijalle (kaikista potter kirjoist) kun sirius kuolee siinä...
- muistipalloNeville Longbottom. 
- Hennukka-Liinukkajotain ihme fletkumatoja- Flobberworm mitä lie, tai ainakin jotenki tuonne päin :D niin ja... yksisarvinen- Unicorn 
 taidan tykätä erityisesti eläimistä.. ne on kuitenkin niin monipuolisia.. on kaiken laisia ja mallisia :D
 Hennukka-Liinukka = ehkä vähän omalaatuinen tytteli =P
- KalmakoiraFleur Delacour. 
 Tais olla sama englanniks, vai mitä? Korjatkee ihmeellä jos oon väärässä!- Nimloth...Ja sitten vielä Viktor Krum, kai se on sama englanniksikin!!Korjatkaa, jos tulee virheitä..:) 

- Nimloh...En oikeen tiedä, miten sen kysyä ja se ei edes liity tähän , mutta en viitsiny aloittaa uutta keskustelua , ku ei tästä ees tuu paljo yhtään juttua, mutta kuitenki.... Niin että Kalkaroshan on nyt killan puolella, mutta tiiättekö mikä on se sen salainen työ, jota se tekee killan hyväksi? Ja sitten että miksi Kalkaros sanoo yhä Voldemortia pimeyden lordiksi, vaikka vain kuolonsyöjät sanoo, ja Kalkaros ei enää ole kuolonsyöjä...?? Mulle ei oo oikeen selvinnyt tuo juttu, ni selittäkäähän jos tiiätte..:) Oon lukenut tai kuullut jostain että Kalkaros vakoilee kuolonsyöjiä, mutta en oikleen tiedä,onko se totta...? Kiitos...:) - Nimloth...Meni nimimerkki tohon edelliseen väärin, mutta se olen kuitenkin minä...:) 
- Magic...että Kalkaros sanoo Voldemortia sen takia pimeyden lordiksi, koska hän on itse ollut kuolonsyöjä ja on niinku tottunut sanomaan niin... Hyvä kysymys muuten, olen itsekin tuota samaa miettinyt. 
- Nimloth...Magic kirjoitti:...että Kalkaros sanoo Voldemortia sen takia pimeyden lordiksi, koska hän on itse ollut kuolonsyöjä ja on niinku tottunut sanomaan niin... Hyvä kysymys muuten, olen itsekin tuota samaa miettinyt. Just..:) Tiedätkö sitten mitään siitä työstä? Ja juttu vielä, jota olen miettinyt aika paljon enkä millään keksi, että kuka se ihminen, jolla en mustat koirankorvat, ja tummat hiukset siinä Feeniksin killan kannessa?? Ei kai se VOI olla Sirius...? 
- MagicNimloth... kirjoitti:Just..:) Tiedätkö sitten mitään siitä työstä? Ja juttu vielä, jota olen miettinyt aika paljon enkä millään keksi, että kuka se ihminen, jolla en mustat koirankorvat, ja tummat hiukset siinä Feeniksin killan kannessa?? Ei kai se VOI olla Sirius...? No mun mielestä se tyyppi jolla on ne ihme korvat ei välttämättä oo Sirius. Mut voi se toisaalta olla, koska sil on ne korvat.. Mut mun mielestä se ei näytä paljonkaan Siriukselta... Se nyt on vähän kakspiippunen juttu... Niin en kyllä paljoo siitä työstä tiiä... 
- Nimloth...Magic kirjoitti:No mun mielestä se tyyppi jolla on ne ihme korvat ei välttämättä oo Sirius. Mut voi se toisaalta olla, koska sil on ne korvat.. Mut mun mielestä se ei näytä paljonkaan Siriukselta... Se nyt on vähän kakspiippunen juttu... Niin en kyllä paljoo siitä työstä tiiä... Joo, mun mielestä se ei edes näytä mieheltä... Vähän kumma juttu joo... Mun pitää sitten varmaan tehdä oma keskustelu, kun kukaan ei sano mitään tässä..Harmi vaan kun ei tiiä...:) 

- tytrixeli en oo varma onko arthur Weasley sanottu mutta se sitte kumminki... 
 mukava sympaattinen kaveri!!!
 sitte on posityyhtynen... en tiedä englanniksi!!
 ihana energinen pöllö!!!
- Hullu-MuumioEn muista onko sanottu mut kumminki: Charlie Weasley. Se on kai sama englanniks... Vaikuttaa mukavalta kaverilta. - UgLuLavender Brown. Sitä ei muistaakseni mainittu. Ihan kiva tyttö. 

- MagicHerra Kyyry. 
 Hitsi nyt en kyllä muista mikä hänen nimensä oli englanninks. Jos joku muistaa niin sanokee. Mun mielest se on ärsyttävä äijä...
- Lilylajittelu hattu-sorting hat 
 pansy parkinson
 lihava leidi-fat lady
- Zzzzzzzz.....En nyt muista onko sanottu, mut kumminkin Molly Wasley. Ihan kiva akka... 
- pumppalaala.muutehan tää on iha hyvä mut nyt on jo aika paljon noita hahmoja ja mulla on aina vähän kiirus etten kerkee lukee kaikkii nii vois otsikoksi laittaa hahmon nimen tai jotain josta sais selville kuka hahmo on kyseessä 
 kiitos vaikkette hyväksyisikään ehdotusta
- kaijaAlbus Dumbledore - Albus Dumbledore 
 Arthur Weasley - Arthur Weasley
 Bane - Bane
 Bartemius Kyyry - Bartemius Crouch
 Bellatrix Lestrange - Bellatrix Lestrange
 Bill Weasley - Bill Weasley
 Cedric Diggory - Cedric Diggory
 Charlie Weasley - Charlie Weasley
 Cho Chang - Cho Chang
 Dean Thomas - Dean Thomas
 Delalus Diggle - Delalus Diggle
 Dobby kotitonttu - Dobby the house-elf
 Dolores Pimento - Dolores Umbridge
 Draco Malfoy - Draco Malfoy
 Dudley Dursley - Dudley Dursley
 Firenze - Firenze
 Fletkumato - Flobberworm
 Fleur Delacour - Fleur Delacour
 Fred Weasley – Fred Weasley
 George Weasley - George Weasley
 Gilderoy Lockhart - Gilderoy Lockhart
 Ginny Weasley - Ginny Weasley
 Harry Potter - Harry Potter
 Hedwig - Hedwig
 Hermione Granger - Hermione Granger
 Hiinokka - Buckbeak
 Katie Bell - Katie Bell
 Koukkujalka - Crookshanks
 Lily Potter - Lily Potter
 Lucius Malfoy - Lucius Malfoy
 Luna Lovekiva - Luna Lovegood
 Lavender Brown - Lavender Brown
 Lajitteluhattu - Sorting Hat
 Lihava Leidi - Fat Lady
 Minerva McGarmiwa - Minerva McGonagall
 Molly Weasley-Molly Weasley
 Neville Longbottom - Neville Longbottom
 Oljo - Kreacher
 Percy Weasley - Percy Weasley
 Peter Piskuilan - Peter Pettigrew
 Pörrö - Fluffy
 Padma Patil - Padma Patil
 Parvati Patil - Parvati Patil
 Posityyhtynen - Pigwidgeon
 Pansy Parkinson - Pansy Parkinson
 Ronan - Ronan
 Rubeus Hagrid - Rubeus Hagrid
 Remus Lupin - Remus Lupin
 Ron Weasley - Ron Weasley
 Ruaah - Grawp
 Severus Kalkaros - Severus Snape
 Sibylla Punurmio - Sibylla Trelawney
 Sirius Musta - Sirius Black
 Tom Valedro/Lordi Voldemort - Tom Riddle/Lord Voldemort
 Viktor Krum - Viktor Krum
 Villisilmä (Alastor) Vauhkomieli - Mad-Eye Moody
 Winky - Winky
 Yksisarvinen- Unicorn
 tässä siis jo sanotut..- Mr.AngerManKiitos Kaijalle, että listasit jo sanotut... Tässä ainakin muutama, mitä ei viellä ole mainittu... Aberfort Dumbledore, Matami Rosmerta, Norjalainen röpelöniska... 
 Niitä on viellä paljon sanomatta, joten jatkaka vaan uurastamista aiheen parissa...
 Kiitos tehtävään osallistujille...

- MagicAmos Diggory. 
 Sehän on Cedricin isä. En erityisimmin pidä hänestä.- MagicUnohin lisätä kaks vaikka äsken oli ne mielessä (mä nyt oon vähän huono muistinen :)): 
 Vernon Dursley ja Petunia Dursley.
 Ällöttäviä jästejä!
- VardaMagic kirjoitti:Unohin lisätä kaks vaikka äsken oli ne mielessä (mä nyt oon vähän huono muistinen :)): 
 Vernon Dursley ja Petunia Dursley.
 Ällöttäviä jästejä!Mun (ex. Nimloth...) nimimerkki on nykyään tämä. Nimloth oli jo varattu. Durleyista voin sanoa että ne tosiaan on ällöttäviä jästejä!! Mulla tuli Bellatrix mieleen mutta se on jo minun mielestä sanottu.. Joka tapauksessa Bellatrix on ääliö ja täys idiootti tyhmä henkilö!! Niin, siksi kun se tappoi Siriuksen ja kidutti Longbottomit ja että on etenkin Voldemortin kannattaja!!!! 
- MagicVarda kirjoitti:Mun (ex. Nimloth...) nimimerkki on nykyään tämä. Nimloth oli jo varattu. Durleyista voin sanoa että ne tosiaan on ällöttäviä jästejä!! Mulla tuli Bellatrix mieleen mutta se on jo minun mielestä sanottu.. Joka tapauksessa Bellatrix on ääliö ja täys idiootti tyhmä henkilö!! Niin, siksi kun se tappoi Siriuksen ja kidutti Longbottomit ja että on etenkin Voldemortin kannattaja!!!! Bellatrix on tosiaan KAUHEE!!!!! 
- VardaMagic kirjoitti:Bellatrix on tosiaan KAUHEE!!!!! Se on aivan sekopää!!!! Ja täys ääliö!!!!Siis Bellatrix...:( 
- bettyVarda kirjoitti:Se on aivan sekopää!!!! Ja täys ääliö!!!!Siis Bellatrix...:( bellatrix on kuin menevä bisnesnainen!!! siisti muija.. ainoo huonopuoli on et se saakelin muija meni tappamaa siriuksen... nyyh.. muuten aika hyvä henkilö 

- Potteristi:)Kukaan ei oo vielä varmaan maininnu näitä 
 *Kutka
 *Melkein päätön Nick
 *Verinen paroni
 *Cornelius Toffee
 ...vaikka sehän on jo käynyt ilmi ettei Kutka ollukaan mikään tavallinen rotta:P
- hmmm...Siriuksen äiti tietääkö kukaan oikeeta nimee. 
 karmee kirkuva akka.- VardaAioin sanoa tuon...Mutta kerkesit ennemmin... Samaa mieltä...:) 

- Joku hulluNyt on kyl varmaan vähän aivot tiltissä, mut aattelin sanoo sen yhen otuksen jonka näkee vaan ne henkilöt jotka ovat nähneet kuoleman. Ne olennot näyttää hevosilta, mut niillä on jotkut ihme lohikäärme siivet... Pliis sanokee joku joka muistaa sen otuksen nimen!!! - hmmm...niitä ne tais olla 
- Mr.AngerManhmmm... kirjoitti:niitä ne tais olla ...vaan oli... Tai siis on... =) 
- VardaTarkoitat varmaan threstalia..:) 
- hiolömasitä vaan et lisää nimii. 
 ja kuka sä oot.
- Joku hulluhiolöma kirjoitti:sitä vaan et lisää nimii. 
 ja kuka sä oot....kuka mä oon... 

- DikDokMarcus Flint 
 Mundungus Fletcher
 Justin Finch-Fletchley
 Fawkes
 Irkoroff
 Lee Jordan
 Angelina Johnson
 Bertha Jorkins
 Aidan Lynch
 Ernie MacMillan
 Olympe Maxime
 Sir Nicholas de Mimsy-Porpington
 Hassan Mustafa
 Nagini
 Norriska
 Ollivander
 Doris Rojumo
 Alicia Spinnet
 Ernie Rysky
 Jotkut noista on saatettu sanoo.
- KalmakoiraRita Luodiko-Rita Skeeter. 
 Ärsyttävä juoruämmä!!!!
- KalmakoiraMiksiköhän kukaan ei muistanut sanoa Harryn isukkia? 
 Sii: James Potter = James Potter.
- MagicNo tässä monta: 
 Hannah Abbot
 Avery
 Ludo Bagman
 Bathilda Bagshot
 Binns
 Frank Bryce
 ritari Cadogan
 Penelope Clearwater
 Vincent Crabbe
 Colin Creevey
 Dennis Creevey
 Aberforth Dumbledore
 Marge Dursley
 Errol
 Rouva Figg
 Seamus Finnigan
 Nicholas Flamel
 Gregory Goyle
 Hermes
 Matami Huiski
 Hämäkäk
 Phyllida Itiö
 Adalbert Jaaritellen
 Miranda Kanahaukka
 Rowena Korpinkynsi
 Emeric Kytkin
 Lestranget
 Lipetit
 Algie Longbottom
 Enid Longbottom
 Frank Longbottom
 Salazar Luihuinen
 Lujahaka
 Walden McNair
 Narcissa Malfoy
 Arsenius Mittalasis
 Nott
 Ogg
 Kosto Onsuloinen
 Orave
 Piers Polkiss
 Poppy Pomfrey
 Sir Patrick
 Helga Puuskupuh
 Godric Rohkelikko
 Sinistra
 Trevor
 En muista onko jotkut sanottu.
- HIUYTMaqadame maxime Irkorof - FDSLISÄÄ ÄKKIÄ 
- KalmakoiraFDS kirjoitti:LISÄÄ ÄKKIÄ Mitäs sä nyt oikeen meinaat? 

- abeDraco Malfoy- Draco Malfoy 
- Toivottavasti tätä ei oo ollu mutta jos on,niin sanokaa ihmeessä! 
 Eli siis:
 Tom Valedro-Tom Riddle
 En Voldusta sen erityisemmin pidä....
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset424935
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut183656
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693453
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012808
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral862680
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302630
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa161703
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161546
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2011438
- 1521321