Ohitusreeni sastamala

rähjä

Hei! Kyselen nyt tätä kautta olisiko sastamalan (kiikan) seudulla mahdollisesti ohitusreeni kavereita? Meillä on kohta 3 v täyttävä seropi, joka rähjää remmissä tuntemattomille. On ihan nätisti kunhan tutustuu tai on vapaana. Ongelmakoirakouluttajalla olemme myös käyneet.

Tällä hetkellä tarkoitus treenata ohituksia sopivalla välimatkalla namien kanssa, ja lyhentää välimatkaa pikku hiljaa, jotta ohituksiin tulisi varmuutta. Tällä tavoin saatu ihan hyviä tuloksia ja saatu koiraakin rentoutumaan, kun useampi kouluttaja sanonut että johtuu epävarmuudesta. Olemme hiljakkoin muuttaneet ja edellisellä paikkakunnalla ohiotustreeni kavereita löytyy, mutta uudella paikkakunnalla ei vielä.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajan kanssa hyvää

      tulee. Eli ota kaikki vastaantulijat treenikavereina ja pyri saada tutustuttaa muihin alueen haukkuihin. Valitse aluksi tutustutettavat huolellisesti eri sukupuolta oleviksi kuin omasi. Siis uros narttuihin ja päinvaston. Eli huikkaa vastaantulijan omistajalle jo kaukaa että onko hänellä herrahaukku vai daami ja sen mukaan sitten teet päätöksen vastaantulevan ihmisen ja koiransa kengän ja jalankärkien asennosta että annatko tutustua toisiinsa vai ei.

      Ensitutustumisessa on tärkeää että omistajat ovat itse rauhallisia. Pidetään huoli ettei hihnat mene solmuun, tanssitaan vaikka ripaskaa. Ja poistuttaessa annetaan koiralle kehotus jatkaa matkaa sekä hetki aikaa toteuttaa toiveesi. Ei siis kiskota hihnasta joka on suojelupyyntö koirallesi ja johtaa turhaan tapaamisen epäonnistumiseen.

      Kun koirasi tuntee enemmistön uuden asuinalueen koirista, sillä ei ole enää pakonomaista tarvetta räyhäämiseen. Eihän me ihmisetkään tuttaviamme kovin usein selkään puukota, vaan pikemmin vierasta kohtaan olemme epäluuloisia. Ja syystä. Samoin toimii koirat, ystäviä kohtaan ollaan ystäviä mutta satunnaisilta odottavat ja pelkäävät pahinta. Ellei omistaja anna oikeata signaalia että ei hätää.

      Tärkeää on siis että koiranomistajat tulevat tai ainakin näyttävät tulevan toistensa kanssa hyvin toimeen. Sillä on merkitystä siihen miten koira suhtautuu toiseen koiraan. Siis iloinen hymy ja avoin mieli, ne ovat parhain koirankouluttajan avu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2693
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2480
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2101
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe