Kirveet kiellettävä, ainakin alle 1.5 metriset. Niitä kun voi kuljettaa huomaamatta ja ne ovat tosi vaarallisia.
Fiskars
3
246
Vastaukset
- kirvesmiessomaliasta
Kaikille kirveille on saatava ostoluvat,hallussapitolupa ja palikkatesti tehtävä.Pimeät kirveet kerättävä pois ja kriminalisoitava.Myös säilytys asekaapissa.Nyt vaan kaikki käräyttämään naapureita jos jos on syytä epäillä luvattoman kirveen hallussa pidosta.Myös äänenvaimentimen käyttö kirveissä luvanvaraiseksi.Erityisesti pienet yhdenkädenkirveet ja taskukirveet erityisen vaarallisia ja näihin ei pitäisi lupia myöntää ollenkaan.
- EU-tirehtööri
Halkaisukirveen massa tulisi lailla rajoittaa alle puoleen kiloon ja halkaisuterän leveys alle 50 millimetriin. Tätä järeämmät kirveet ovat tarpeettoman halkaisuvoimaisia. Käyttötarkoitus ennen ostoluvan myöntämistä olisi syytä osoittaa kahden vuoden aktiivisella halkaisuharrastuksella, josta on kahden halkaisukouluttajan kirjallinen lausunto. Satunnainen halkaisuharrastus esim. kesämökillä ei ole riittävä peruste luvan myöntämiselle.
Myöskin luvanvaraisiksi olisi tehtävä kirveen osat kuten puuvarsi, kirvestä muistuttavat esineet kuten lihanuija sekä esineet, jotka ovat helposti muunnettavissa kirveeksi kuten esimerkiksi lekavasara. Itellan tulisi kieltäytyä kuljettamasta kirveitä tai niiden osia ja kirveiden nettimyynti tulisi kieltää. Deaktivoituja kirveitä, eli kirveitä, joista on poistettu terä ja varsi heikennetty kolmella poikittaisella sahausuralla lyömäkelvottomaksi, saisi edelleen myydä ja pitää hallussa lupavapaasti esim. muisto- tai keräilyesineenä.
EU-komission olisi välittömästi käynnistettävä kirvesväkivaltaa vähentävä ja kirveiden laitonta kauppaa hillitseviä toimenpiteitä, kuten biometristen tunnistimien pakolliseksi asettaminen jokaiseen kirveeseen. - jummeria
Häh? Kellä lääkkeet ottamatta kun tämmösiä kirjottaa???
Ai, se olikin vitsi,Hehheeehheeheee!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta
Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk663992Pride-rautu korvaamaan kirjolohi
Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n152097Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin
Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj61857Olen parasta a-luokkaa
Kerron nyt teille, että olen äärimmäisen utelias, ja iitserakas ihminen. Teen paljon aloituksia itseäni koskien ja tunge361224- 271209
Se mua jotenkin harmittaa
Et ko sulla ollu näin paljon selvästi mielenpäällä ollut kaikkea, kysymyksiä, neuvoteltavia asioita ja huolenaiheita, et9885Shakki ja matti
Toivoisin, että olisit läsnä ja tukena arjessani. Et edes tietäisi, että se olen minä tässä ja täällä vain. Olisi asioit70818Oot tosi epätavallinen
ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.40774- 38700
Peuran liikenne ajovaloissa
Haittaako se jos bussit on romuja ja käyttökiellossa? https://www.ilkkapohjalainen.fi/avi-loysi-kahdeksan-puutetta-kaup24664