känny putosi vessanpönttöön!!

pasi

Joo, multa tipahti vahingossa känny wc-pönttöön..
ja känny meni ihan sököksi. kysynki nyt että onkohan tässä mitään tehtävissä että sais vielä toimimaan? Oon yrittäny kuivatella mutta siitä ei oo ollu mitää apua.. Kannattaako viedä huoltoon? että tuleekohan kovin kalliiksi. Takuu on vielä voimassa, mutta tuskin korvaa, koska tämä on itse aiheutettu vika..

40

6855

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otan osaa..

Voi olla että kännysi on mennyttä. Ohjehan nimittäin on että jos kännykkä putoaa veteen, niin sitä ei saa kuivattaa, vaan se on vietävä huoltoon, esimerkiksi sankossa jossa on vettä.

• huoltoa

jos siitä ei kerran ole kulunut kovin pikästi aikaa
      niin ei siellä varmasti mitään hapettumia ole
      huollossa ne antaa jotain ultraäänihoitoa
      kokemus on

• niin minäkin

niin saattaa hapettuakin...saman tekee esim. kola tai viina. kosteana se pitää viedä huoltoon. Eikä mene takuuseen.

• Häähää

...

• asentaja21

Seuraavalla kerralla akku nopeasti pois. Saattaa silti olla jo rikki.

• Aikon

Ota akku, sim-kortti ja kuoret pois ja upota isopropanoliin (polttoaineen jäänesto). Liota ainakin tunti ja huljuttele välillä. Nosta pois ja ravistele enimmät litkut pois ja anna kuivua lämpimässä useita tunteja. Pääsikö putoamishetkellä suustasi ou sh.....?

• pasi

humalalla oli paljon osuutta asiaan.. mitempä muutenkaa. aluksi en hokannu koko asiaa että känny putos.. meinasin jo vetästä pöntön..
        Nyt parivuorokautta on kohta kulunu, niin kännyyn tulee jo virrat päälle ja vähä pätkii valaistus ja kenttiä puhelin ei löydä.. että jotain häikkää on vielä.. pitää kokeilla tota liuotus juttua.. jospa tämä tästä alkas vielä pelaamaan..

• Jakke
        pasi kirjoitti:

humalalla oli paljon osuutta asiaan.. mitempä muutenkaa. aluksi en hokannu koko asiaa että känny putos.. meinasin jo vetästä pöntön..
        Nyt parivuorokautta on kohta kulunu, niin kännyyn tulee jo virrat päälle ja vähä pätkii valaistus ja kenttiä puhelin ei löydä.. että jotain häikkää on vielä.. pitää kokeilla tota liuotus juttua.. jospa tämä tästä alkas vielä pelaamaan..

Tervetuloa kerhoon vaan! Mulla se sattui kyllä ihan selvin päin. - Avasin sen palasiksi ja pyyhiskelin muistaakseni jollain alkoholilla. Alkoi vähitellen toimimaan parin vuorokauden päästä. Nyt taas tosin näyttö alkaa reistailemaan, mutta taitaa hajota jo vanhuuttaan.

• Jussi
        pasi kirjoitti:

pöntön.

• Liner

Isän kaverille kävi joskus vielä paskemmin. Onnistui tiputtamaan samalla viikolla ostetun kännykän jäteöljytynnyriin! Haahaa! Ei ollut viitsinyt edes rueta onkimaan sitä sieltä. :D

• Nimetön

kaverilla oli uusi nokian läppä banaani makso siihen aikaan 5000 mk oli ostanu osamaksulla
        käsirahan oli jo maksanu kurkki rinnekoneen alle ja lähti ajamaan ;) oli muuten aika surkiana
        puhelin mahtu hyvin paidan rintataskuun kun
        telat palotteli ja jyrsin viimeisteli

• ...
        Nimetön kirjoitti:

kaverilla oli uusi nokian läppä banaani makso siihen aikaan 5000 mk oli ostanu osamaksulla
        käsirahan oli jo maksanu kurkki rinnekoneen alle ja lähti ajamaan ;) oli muuten aika surkiana
        puhelin mahtu hyvin paidan rintataskuun kun
        telat palotteli ja jyrsin viimeisteli

...meikäläiseltä putosi taannoin uudehko digikamera vessanpönttöön. Eikä siitä vironnut. Ei muuten kannata alkaa riisua vessassa hajamielisesti hanskoja kun kamera roikkuu rannelenkistä...

• Skeba

kävi joskus pari vuotta sitten ihan sama juttu, pönttö oli onnneksi vedetty=) En ihan tarkalleen muista mitä oikein sähelsin , mutta sinne se vaan tipahti! Kerkesi olla siellä pöntössä noin 10 sekuntia, ja otin sen mukaan duuniin kuivumaan. Laitoin sen kuivumaan semmosen laitteen päälle mikä puhalsi lämmintä ilmaa 8:n tunnin ajan. Purin sen kännykän siis osiin ja kasasin työpäivän päätteeksi ja lähti toimimaan! Paitsi muutamia viikkoja myöhemmin se rupesi jotain sekoilemaan ja heitin vesilintua sillä=)

• mooooooo

mulla tippu just ostettu uus puhelin vessanpönttöön, merkki c6!
      toimii nyt loistavasti kun kuivattelin n tunnin. en saa pienimpiä osia ruuvattua pois puhelimesta, voiko se koitua puhelimen kohtaloksi?
      auttakaa mua, en haluu että se menee lopullisesti rikki;:(

• yksi vaan.

Kun electroniikkalaite kastuu niin sähkö pois (virtajohdin akku tai paristo.
      Sitten kuivataan 50 - 60 asteisessa uunissa suuluukku raollaan.
      Jos putoaa meriveteen pitäisi huuhtoa tislatulla (puhtaalla) vedellä ennen kuivatusta.
      Olen kokeillut kuivatusta muutaman kerran yleensä rupeaa toimimaan jos sähkö on heti saatu poistettua,tai ei ollut kytkettynä.

• Paska mäihä

Tuttavalla putosi känny järvenpohjaan. Puhelin hälytti vielä 4 tunnin kuluttua, mutta sitä ei koskaan löydetty... :(

• esaesa

Mulla pyöri pyykkikoneessa 25min nokian 5530 kosketysnäyttöpuhelin ennenku huomasin.. Luuri oli tietty sammunut ja eikun kuoret irti ja 30min kuivattelua föönillä akku mukaanlukien ja ihmetyksekseni huomasin että luuri toimii ja toiminut vuoden sen jälk.. aluks oli näytön välissä kosteutta mut häipy sitten :)

• vghjgv

Mä tipautin viimeyönä töistä tullessa pari viikkoa vanhan samsung galaxy S2 vessanpönttöön, otin akun pois ja kuivattelin, tyhmänä yritin jo 20min päästä laittaa akun takasin ja käynnistää, puhelin käynnisty, näyttö alko vilkkumaan ja sammu uudelleen. No annoin kuivua yön yli akku irrotettuna ja nyt näyttäs toimivan. Mietin vaan että pitäisköhän käyttää huollossa että tarkistaisivat ettei ole mitään vahinkoa sattunu joka ilmenis vasta esim vuoden päästä...

• ..

tsäkä

• arhg!

ite tiputin kans nokia asha 300-merkkisen puhelimen vessanpönttään.Puhelin ei löydä kenttiä ollenkaan ja siihen ei voi soittaa.Help!

• mokiaonmokia

Vedä se vessa mut varo ettei mene tukkoon liian isosta ashasta...

• perämela

akku pois heti ja kortti mutta taitaa olla myöhäistä.

vesi pilaa rammit ja rommit joskus kuivaus auttaa melko pitkään joku 35 astetta uunissa.

• kiinnostunut.

Saitko muuten pasi sen kännykän vielä toimimaan?

• calaksi

Jos se känny oli nokialainen niin sinne pönttöön se kuuluukin :)

• lumiaeikestälumia

Minulla tipahti kerran vahingossa halpisradio, mitä tykkäsin kuunnella, olin vaan pissimässä siinä pönttöön, niin irtosi ja tipahti sinne pönttöön, no tongin sen sieltä ulos, mutta ei siitä enää ollut..

Pitää muistaa pestää kädet jos jotain vahingossa tiputtaa jotain päässä olevaa pönttöön.

Tämä on mielenkiintoinen kun joku Lumia-niminen puhelin ei kestä lumia, eli pakkasta lainkaan.

• Think Pink

Tiputin itteki samsung s5230 puhelimen vessanpönttöön(ihan tyhjään) ja tongin sen sitte sieltä ja koitin avata sitä, kyllä näyttööön tuli valo, mutta sammu saman tie. Koulussa sitten pistin kaikki irrotettavat osat kuivumaan kaappiin. Kun pääsin kotiin kuivailin sitä föönillä. Tälleen on käyny ennenki(mereen) ja hyvin on toiminut tuo :)

• smurffi

Ensin akku pois ja imurilla imee aukoista kosteudet pois ja upottaa riisimuroihin muutamaksi päiväksi, johan rupeaa toimimaan.

• oikea paikka löytyi

jos uusi nokia paskanna päälle vaan ja vedä paina huuhtelua äkkiä!

• sinnemeni?

Mun lumia tippu pönttöön eilen, aluksi ei toiminut, vilkku ja sekoili vaan, mut nyt toimii ihan normaalisti. Pöntössä oli siis vaan vettä, pitäiskö olla huolissaan bakteereista? Voinko vielä käyttää sitä? Help!!

• sellaista sattuu

Mulla tippu lompakko perstaskusta pyttyyn, kun olin juuri tehnyt sinne löysät ja kusaissut päälle. Hyi hitto, että haisi. Uusi piti mennä hakemaan, mutta millä saan kortit hajuttomiksi? Rahoista pääsin jo eroon.

• Kakkaluuri

Täällä avovaimo kävi mökin paskahuussissa ja tiputti puhelimensa suoraan siihen itteensä. onneks oli pakkasta ja käyttäjillä suoli kunnossa

• pönttöfrendit

Olen 12v tyttö jolle tapahtui pieni onnettomuus! :)
      Olin frendien kanssa kirjastossa ja menin vessaan hädälle, sillä en ollut käynyt vessassa piiiiiiiiiiiiiiiitkään aikaan.
      Siellä vessassa kännykkäni tipahti pönttöön. Mietin tässä mahtaisiko kirjasto korvata vahingot, sillä missään ei varoitettu, että vessaan ei saa tiputtaa arvoesineitä tai kännyköitä. :/
      Kännykkä maksoi paaaaaaljon, että vähän ottaapi päähän.

LOL
      (Tämä EI ole trolli)

• t.harjamies

moro.vetele harjalla kuivaksi!!!

• mau4

samsung galaxy s2 tippu pönttöön. nostin sen heti, otin akun irti. nyt ku laittaa lataukseen nii kyllä lataa mut ei suostu lähtee päälle... mitä toi tarkottaa?

• ....

Miula kastu kännykkä pariviikkoo sitte kun oli pussissa olevan juomapullon korkkiauennut itestäään... siinä sitä pari päivää kuivateltiin ni kyl se siitä käynnisty =) MUTTA! Minä urpo joka piän kännykkääni takataskussa, pudotin sen vessanpönttöön äskö.... sain sen nopeesti ylös ja kuivumaan. Urpo ku olen ni tietysti kokeilin toimiikose ni samalla sinne tippu jostain lisää vettä... (varmaan takakuoresta) Onko mulla enää toivoo? Samsung galaxy y.... näyttö välkkyy mutta muuten käynnistyy normaalisti!

• Ärsyttää juu...

Mulla just eilen tippu pönttöön iphone XD toimii muuten hyvin, mutta osa äänistä kuuluu vaan kuulokkeiden kautta :/

• dfsfd

mul kävi just niin tänä aamuna.. akku kyl toimii ku vaihoin sen tohon toisee puhelimeen. Pittää varmaa kokeil sitä riisi juttuu siktu pääsee kotti mut voi olla et se onjo liian myöhästä. Mut kaisitä vois ainaki koittaa ^^ Onneks on toinen samsung galaxy mini :D Ja kaikki tiedot ja numero tallessa :3

• asddsadsdsds

älkää siis laittako puhelinta takataskuun kun meette vessaan

• Ericcssonni meni

Minä pudotin kännykän pesuainesankoon. Otin sen ylös, avasin, kuivasin ja annoin vielä kuivua auringossa osat levällään muutaman tunnin. Kasasin ja hyvin toimi. Mutta valot, ne ei sammuneet yölläkään. Sattui erään liikkeen vaihtotarjous, hyvittivät toimivasta kännykästä 20 euroa. Menin pokkana vaihtamaan ja läpi meni. Maksoin välirahaa 50 e.

• rähmäkäpälä

Auttakaa ! Pudotin vahingossa tänä aamuna puhelimeni vessanpönttöön (Nokia 701), vanhahan se jo on, mutta en haluais sen hajoavan kokonaan. Ehti ehkä 15 sekuntia olemaan vedessä. Otin heti akun pois ja laitoin riisipussiin. 6 h jälkeen kuivasin hiustenkuivaajalla muutaman minuutin. Sen jälkeen kokeilin käynnistyykö. Kyllä se käynnistyi, mutta ei ottanut kosketusta ja kameran salama välkkyi, kuin discovalo. Laitoin takaisin riisien joukkoon. Onko mitään mahdollisuutta, että se alkaisi vielä toimimaan ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      301
      7624
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      5969
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      167
      3538
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      1987
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      192
      1875
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      19
      1678
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1559
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1484
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1431
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      65
      1398
    Aihe