Aihe

pippeli paljaana tyttöjen saunassa

loiuj

Voiko 11 v poika olla vielä pippeli paljaana tyttöjen kanssa saunassa?

125

8565

Vastaukset

• miten siellä muutenkaan voisi olla?

• facepalm PYYHE päällä??

• Tosiaan,alastihan me saunassa ollaan.

• itse pukeudun haarniskaan kun meen saunaan

• LOLIHENTAI kirjoitti:

itse pukeudun haarniskaan kun meen saunaan

mun veli tuli mun kaa saunnaan paljaana hirvee kokemus

• adadsads kirjoitti:

facepalm PYYHE päällä??

Mistä noita facepalm pyyhkeitä saa?

• lol22 kirjoitti:

mun veli tuli mun kaa saunnaan paljaana hirvee kokemus

Oliko noin hirveetä nähdä pippelin

• hähettämitenkä kirjoitti:

Tosiaan,alastihan me saunassa ollaan.

Moi Taru tuononen☺🚗

• Anonyymi kirjoitti:

Moi Taru tuononen☺🚗

Moi taru tuononen mitä sinä teet kotona

T:santeri toivanen

• Siskojen ja äidin kanssa ainakin, jos kohta liikaa amerikkalaisia tv-sarjoja katsoneet isosiskot voivat olla eri mieltä. Ennen vanhaan maaseudulla ei saunottu miesten ja naisten vuoroilla vaan perheittäin, jos talossa asui esimerkiksi kaksi tai kolme sisarusta puolisoineen ja lapsineen. Suomalaisessa perinteessä sauna on täysin sukupuoleton paikka (jostain syystä wikipedia ei oikein tätä noteeraa ja enkkuwiki antaa muutenkin paremman kuvan saunakulttuurista kuin suomiwiki)!

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sauna#Saunomistapoja

http://en.wikipedia.org/wiki/Finnish_sauna

• Mä sanoisin 15-vuotiaan tytön asiantuntemuksella, että niin kauan kuin alakarvat ei kasva, voi mennä saunaan toisenkin sukupuolen kanssa. Mä saunon estottomasti edelleen perheen kesken, mut siitähän se on kiinni mihin lapsena tottuu. Mut alastomuudessa ei mun mielestä sinällään oo mitään pelättävää eikä hävettävää. Alasti me tähän maailmaan tullaankin ja silloin on äidilläkin pimpsa paljaana.

• Lasketaanko jos sheivaa karvat?

• "Alastomuudessa ei mun mielestä sinällään oo mitään pelättävää" No vittuuko ne karvat sit vaikuttaa?
        Jos kyse siitä että kiinnostaa muna / pillu nii saunothan perheeski kaa, vai onks ne sukupuolineutraaleja? :/

• pojat ja tytöt jotka on kavereita keskenään voivat ihan hyvin saunoa keskenään. tietenkin poikien kannattaa muistaa se, että käyttäytyyvät asiallisesti kun alastomia tyttöjä on läsnä. ei kannata tuijotella ja kaksimieliset vitsit kannaattaa jättää johonkin muuhun aikaan. Jos jollain pojalla alkaa kesken sekasaunomisen pippeli seistä, kannattaa olla kiinniittämättä asiaan huomiota. tietenkin jos mennään uimahalliin kaveriporukalla, menee tytöt naisten puolelle ja pojat miesten puolelle.

• Mulla seisoo aina kun mun sisko tulee saunaan. Kerran sisko sitten sano "miks sulla aina nousee ku mä tuun saunaan". Mä sanoin etten tiedä niin sisko otti ja alko vatkata ees taas ja jotai maitoo sitte tuli lauteille. Mulla on kiva sisko!

• Petteri04 kirjoitti:

Mulla seisoo aina kun mun sisko tulee saunaan. Kerran sisko sitten sano "miks sulla aina nousee ku mä tuun saunaan". Mä sanoin etten tiedä niin sisko otti ja alko vatkata ees taas ja jotai maitoo sitte tuli lauteille. Mulla on kiva sisko!

Mun äitini, isäni , siskoni, veljeni ja jokainen joka vain on mukana RUNKKAAVAT mun vehkeeni, Se on normaalia meidän perheessä. Mutta mun isoveljeni jolla on myöskin penis pystyssä, Runkataan hyvin harvoin, Koska se EI anna runkata, Ja meidän perheessä kunniotetaan koskemattomuutta. Ei kosketa jos ei anneta lupaa koskea. Mutta mun äitini pesee KAIKILTA alapään, Se on päätetty. Ja vain multa äitini ottaa myöskin orkun pesun aikana. EI KOSKAAN ISOLTA VELJELTÄNI.

• Poikien pitää muistaa käyttäytyä asiallisesti?!??!?!
      Mun mielestä kaikkien kuuluu olla kaikissa tilanteissa asiallisesti!!!!

• Nimen omaan!

• Niin. Miksi ajatellaan että vain pojat osaavat käyttäytyä tökerösti...

• Tytöille pitää näyttää seisokki ja sanoa suoraan. että haluan katsella sinua ja runkata, Yleensä tytöt myöntyvät siihen. ja sitten runkkarina saan heille laueta, tyttöjä pitää runkkarin ehdottomasti kunnioittaa !

• Ihan vapaasti. Alakarvattomat lapset on suomalaisessa saunaperinteessä vähän niinkuin sukupuolettomia, meillä mökillä olen joskus ollut ainoana aikuisena paikalla ja alle 12-v. tyttöset ja pojanviikarit on saunoneet hilpeästi yhdessä. Jos pojalla alkaa jöpöttää kun pippeli pestään esinahan alta niin ei se ketään haittaa, tyttöjä voi vähän naurattaa mut ei se mitään.

• Eihän toi ole reilua jos pojan pippeli pestään tyttöjen nähden esinahan alta. Tyttöjen pimppiä ei varmaan pestä poikien katsellessa.

• kerrod hieman lisää, Kjähkk hkkjähkjäh kjähhäääää!!!!

• Kyllä tytöillekin sanotaan että levitähän pimpinvako niin pestään. Ketään ei ole tuntunut haittaavan että toinenkin sukupuoli näkee, pikemminkin siitä on tuntunut olevan hyötyä kun oppivat ettei noissa asioissa ole mitään mystistä eikä salattavaa. :-) (Noiden nuorempien alapesuthan tehdään ihan yksinkertaisesti kaatamalla kauhasta vettä.)

• 19-v. tyttö kirjoitti:

Kyllä tytöillekin sanotaan että levitähän pimpinvako niin pestään. Ketään ei ole tuntunut haittaavan että toinenkin sukupuoli näkee, pikemminkin siitä on tuntunut olevan hyötyä kun oppivat ettei noissa asioissa ole mitään mystistä eikä salattavaa. :-) (Noiden nuorempien alapesuthan tehdään ihan yksinkertaisesti kaatamalla kauhasta vettä.)

Sinäpä sen sanoit: ei tosiaankaan mitään salattavaa.

• henriikka.hopo kirjoitti:

Sinäpä sen sanoit: ei tosiaankaan mitään salattavaa.

Jos niissä ei ole mitään salattavaa niin jos tulen kadulla vastaan ja pyydän näyttämään pilluasi minulle niin näytät. Epäilen vahvasti. En ite ainakaan 12v antanu kyllä kenenkään kosketella itseäni. Osasin pestä itse itseni. Selän vielä ymmärtää, mutta joku kyrpä tai pillu jonku muun pestävänä. Peseekö vieläkin joku naapurin setä tai täti teijän pillut.

• jdjdj kirjoitti:

Jos niissä ei ole mitään salattavaa niin jos tulen kadulla vastaan ja pyydän näyttämään pilluasi minulle niin näytät. Epäilen vahvasti. En ite ainakaan 12v antanu kyllä kenenkään kosketella itseäni. Osasin pestä itse itseni. Selän vielä ymmärtää, mutta joku kyrpä tai pillu jonku muun pestävänä. Peseekö vieläkin joku naapurin setä tai täti teijän pillut.

Tuo kuulostaa siltä ettet ole yhtä ennakoluuloton etkä yhtä tottunut asioihin kuin nuo meidän suvun tenavat. Minä huuhtaisen vain ne jotka eivät itse muista.

• jdjdj kirjoitti:

... Jos niissä ei ole mitään salattavaa niin jos tulen kadulla vastaan ja pyydän näyttämään pilluasi minulle niin näytät. ...

Sulla tuntuu olevan vaikeuksia erottaa, että saunassa lähisukulaisten kesken on vähän eri käyttäytymyskoodi kuin kaupungin kadulla ihmisvilinässä. Mitenkähän sä pärjäät jokapäiväsessä elämässä?

• Joka kerta kun mun äitini oli mukana saunassa, Hän kutsui jokasen lapsen luokseen ja pesi alapään, Saman tekevää oliko oma vai toisen oma lapsi. Ja me mentiin AINA hänen luokse pestäväksi. Me lapset tykättiin kun mun äitini pesi meidät hyvin huolellesisti.

• 19-v. tyttö kirjoitti:

Kyllä tytöillekin sanotaan että levitähän pimpinvako niin pestään. Ketään ei ole tuntunut haittaavan että toinenkin sukupuoli näkee, pikemminkin siitä on tuntunut olevan hyötyä kun oppivat ettei noissa asioissa ole mitään mystistä eikä salattavaa. :-) (Noiden nuorempien alapesuthan tehdään ihan yksinkertaisesti kaatamalla kauhasta vettä.)

Ei tehä. Meillä ainakaan

• jdjdj kirjoitti:

Oma systeri /15 v)saunassa näyttää pimpin pesun ja saan katsoa ja runkata , hän sanoo että siskon pimppi taas ruiskatti siemenet.

• Tuon ikäisillä pojilla ihan normaalia että täysi-ikäinen tyttö tai nainen pesee pippelin. Tuon ikäiset kun eivät vielä ole oppineet pesemään sieltä esinahan alta. Voin puvua ihan kokemuksesta kun olin tuon ikäisenä naisten saunassa niin pippeli pestiin siinä tyttöjen katsellessa.

• Yhteissaunassa meitä pikkupoikia ja tyttöjä ikä 12-5 vuotta kaikki käytiin aina yhdessä nakuna saunassa ja uimassa.
        Mukana oli yleensä yhden perheen 16 vuotias tyttö, joka käytti uimapukua. Vahti meitä noin kymmentä kakaraa saunassa ja uimassa. Auttoi myös jokaista varsinkin tukan ja intiimipaikkojen pesussa ja ertyisrsti jäi mieleen huuhtelu, kun tyttö tarkasti meiltä pikkupojilta esinahan puhtauden ja tytöt saivat aina levittää jalkansa, että saippuaa ei ollut jäänyt pimpanrakoon. Monella pojalla alko jöpöttämään, mutta siitä tyttö ei ollut millänsäkään, saattoi vain huuhtelun jälkeen läpsästä pyllylle ja sanoa, että meeppä vielä uimaan, niin tuokin rauhottuu.
        Tämä sama tyttö tarkasti ja auttoi pesussa ja huuhtelussa ainakin kolmen kesän ajan, eikä se kenestäkään ollut mitenkään ihmeellistä.

Kivat muistot siitä on jäänyt ja joskus pyydän tyttöystävääni saunassa pesemään mut samalla lailla.

• Joo, ei nää asiat oo ongelma ellei niistä ihan ehdoin tahdoin halua tehdä ongelmaa. :D

• Joo tuossa ei ole mitään hävettävää. Minulta pesi parikymppinen tyttö pippelin järven uimarannalla vaikka ranta oli täynnä tyttö ja olin jo melkein 12 v.

• Et siis pystynyt 11-vuotiaana peseytymään itse, ok

• Heh. Mä ja kaksosveli oltiin 12-vuotiaina 19-vuotiaan serkkutytön kanssa kolmestaan mökillä. Päivänä muutamana serkkutyttö kutsui sinne kolme kaveriaan, sauna lämmitettiin ja mentiin sinne kaikki kuusi yhtaikaa. Serkkutyttö pesi meiltä sekä tukat että kikkelit (oli vielä pikkupojan kapineet) - eikä siinä ollut kenestäkään mitään kummallista, ainahan se oli niin tehnyt kun oli lapsenvahtina. Sen kavereillakin oli naama ihan peruslukemilla. Kyllä nuo isot tytöt lapsenlikkana ollessaan tuollaista tekee ja on varmaan aina tehneet.

• Joku ihme tarve noilla isoilla tytöillä lapsenlikkoina näyttää valtaansa poikiin. Omasta kokemus isosta tytöstä lapsenlikkana on se että aina oli kova into ottaa minulta pippeli paljaaksi, uimarannallakin piti minua pippeli paljaana.

• En tiiä. Toinen asia mitä ihemettelen on se että jos tyttö pesee pikkupojan pippelin on se normaalia, mutta jos poika pesee pikkutytön pimpsan on se heti jotain hyväkskäyttöä tai vastaavaa.

• Olin vielä 12 vuotiaana aivan lapsi ja minä ja siskoni 8 vuotias oltiin kesällä meidän 16 vuotiaan lapsenlikan kanssa melkein joka päivä uimassa hiekkarannalla.
        Kerran äiti oli huomauttanut lapsenlikalle, että hiekkaa oli tullut rannalta mukaan jopa sänkyyn asti. Äiti oli valistanut meidän hoitajatyttöä, että hiekat pitää huuhtoa kunnolla rannassa, ettei se jää hankaamaan herkkiä paikkoja.
        Sen jälkeen aina uinnin jälkeen ennen kotiin lähtöa meidän piti ottaa uikkarit pois ja hoitajatyttö huuhteli uikkarit ja senjälkeen siskon pimppi sai erittäin perusteellisen huuhtelun kun lapsenlikka vaati siskoani kyykkyyn ja ylös ainakin kymmenen kertaa ja huljutti vielä kädellä monta kertaa vettä pimpiin ja varmisti, että hiekanmuruja ei ollut.
        Muistan hyvin, kuinka siskoni jopa odotti sitä puhdistusta jalat haarallaan ja omituinen hymy huulillaan. En yhtään ymmärtänyt sillon, miksi se siskostani oli niin hauskaa.
        Minä sain myös oikein erikoissyynin, jossa pippelin esinahkaakin vedettiin taakseppäin ja kikkeliä huuhdottiin vedessä ja taas tarkastettiin ja vedettiin esinahkaa taakse ja jopa katsottiin, että hiekanjyväsiä sieltä ei enään löydy, myös kivesten ympärys ja peppuvako tarkastettiin, mutta jännintä oli esinahan käsittely, joka usen johti pikku pippelin jöpöttämiseen.
        Meidän hoitaja ei välittänyt vähääkään, vaikka rannalla oli paljon muitakin ja varsinkin 12-15 vuotiaat tytöt seurasivat silmät tapillaan, kuinka pikkupojan pippeliäni puhdistettiin. Muistan vieläkin niiden tyttöjen hymyt, kuinka ilosena he katselivat minun pippelipuhdistuksia, minusta se oli täysin normaalia ja luonnollista, vaikka pippeli jöpöttikin, mutta sekin tuntui ihan normaalilta, vaikka huomasinkin tyttöjen tirskahtelevan minua katsoessaan, en osannut pitää sitä mitenkään ihmeellisenä.

• normaalia silloin kirjoitti:

Olin vielä 12 vuotiaana aivan lapsi ja minä ja siskoni 8 vuotias oltiin kesällä meidän 16 vuotiaan lapsenlikan kanssa melkein joka päivä uimassa hiekkarannalla.
        Kerran äiti oli huomauttanut lapsenlikalle, että hiekkaa oli tullut rannalta mukaan jopa sänkyyn asti. Äiti oli valistanut meidän hoitajatyttöä, että hiekat pitää huuhtoa kunnolla rannassa, ettei se jää hankaamaan herkkiä paikkoja.
        Sen jälkeen aina uinnin jälkeen ennen kotiin lähtöa meidän piti ottaa uikkarit pois ja hoitajatyttö huuhteli uikkarit ja senjälkeen siskon pimppi sai erittäin perusteellisen huuhtelun kun lapsenlikka vaati siskoani kyykkyyn ja ylös ainakin kymmenen kertaa ja huljutti vielä kädellä monta kertaa vettä pimpiin ja varmisti, että hiekanmuruja ei ollut.
        Muistan hyvin, kuinka siskoni jopa odotti sitä puhdistusta jalat haarallaan ja omituinen hymy huulillaan. En yhtään ymmärtänyt sillon, miksi se siskostani oli niin hauskaa.
        Minä sain myös oikein erikoissyynin, jossa pippelin esinahkaakin vedettiin taakseppäin ja kikkeliä huuhdottiin vedessä ja taas tarkastettiin ja vedettiin esinahkaa taakse ja jopa katsottiin, että hiekanjyväsiä sieltä ei enään löydy, myös kivesten ympärys ja peppuvako tarkastettiin, mutta jännintä oli esinahan käsittely, joka usen johti pikku pippelin jöpöttämiseen.
        Meidän hoitaja ei välittänyt vähääkään, vaikka rannalla oli paljon muitakin ja varsinkin 12-15 vuotiaat tytöt seurasivat silmät tapillaan, kuinka pikkupojan pippeliäni puhdistettiin. Muistan vieläkin niiden tyttöjen hymyt, kuinka ilosena he katselivat minun pippelipuhdistuksia, minusta se oli täysin normaalia ja luonnollista, vaikka pippeli jöpöttikin, mutta sekin tuntui ihan normaalilta, vaikka huomasinkin tyttöjen tirskahtelevan minua katsoessaan, en osannut pitää sitä mitenkään ihmeellisenä.

Meillä käytiin saunassa niin, että vanhemmat kävi kahden pikkuveljen kanssa ja minä isosiskon kanssa joka oli minua 6 v vanhempi. En nyt ikää voi muistaa, mutta varmaan noin 10 ikävuodesta alkaen, niin kuin asian muistan hän pesi minulta tukan, selän ja pepun ja pippelin, esinahkaa aina muutaman kerran edestakaisin vetämällä ja jätti aina esinahan terskan taakse, josta se tietysti itekseen palautui. Ehkä 13v sitten jo itse pesin selkää lukuun ottamatta itseni, mutta sisko huomautti aina, että miehellä esinahka kuuluu pitää takana, terska paljaaksi, niin isälläkin on. N. 16 ikävuoteen asti olin tällaisessa ohjauksessa, ja terska on kyllä edelleen siskon määräysestä pysynyt paljaana

• hdjsbdb kirjoitti:

En tiiä. Toinen asia mitä ihemettelen on se että jos tyttö pesee pikkupojan pippelin on se normaalia, mutta jos poika pesee pikkutytön pimpsan on se heti jotain hyväkskäyttöä tai vastaavaa.

"Aikuisila naisilla on lupa tehdä yhtä ja toista pikkupojille yhdenkään kulmakarvan kohoamatta siitä." - Inge ja Sten Hegeler: Rakkauden ABZ (1969)

"Lisäksi tiedetään, että jotkut lapset, varsinkin yli 10‑vuotiaat pojat, eivät välttämättä pidä pedofiliaa seksuaalisena riistona tai hyväksikäyttämisenä." - Jorma ja Maija-Leena Palo: Rakkaudesta seksiin

Kotiapulaiset ja lapsenlikat on tehneet sitä kautta vuosikymmenten - mun isoisä kertoi että 1940-luvulla perheen kotiapulainen pesi silloisen pikkupojan kikkelin aina erikoisen huolellisesti. Mäkin olen tuossa 9 - 12-vuotiaana päässyt muutaman lapsenvahdin pestäväksi - ja se oli oikein mukavaa!

Oon puolestani itse huolehtinut 9-v. serkkutytön pimpinpesusta kun oon ollut hänen lapsenvahtinaan. Kiltisti: kehotin levittämään pimpinvaon ja kaadoin kauhasta vettä just niinkuin tuo 19-v. tyttö tuolla ylempänä.

Tyttö katseli tietysti kiinnostuneena kun vastavuoroisesti näytin miten pojat kikkelinsä pesevät.

• Minulle on eirtyisesti jäänyt mieleen kun naapurin tyttö oli lapsenvahtina ja vei minut iltapesulle. Pesi tukan, pyllyn ja esinahan alta. Sitten vielä venytteli pippeliäni ja sanoi että pikkupoikien pitäisi venytellä pippeliä jotta se kasvaisi normaalisti.

• Näitä pikkupojanpesuja näköjään riittää. Kymmenen vanhana mä olin maalla kaksistaan 19-v. tätini kanssa ja ekalla saunareissulla hän pesi pippelini e-r-i-t-t-ä-i-n huolellisesti esinahan alta, mikä olikin mulle ihan uusi ja outo juttu kun ei äiti ollut opettanut (isä oli kuollut kun olin kolmen). Ja viikon mittaan sain pitkälle vietyä seksivalistusta, kun täti huomasi etten pannut vähääkään vastaan, ja miksi olisin pannut kun se oli ihan kivaa! Naisen paikat tuli tutuiksi ja sainpa ison tytön hellissä käsissä elämäni ekat orkutkin. Ekalla kerralla meinasin pelästyä tosissani kun luulin että pissa tulee, mut täti sanoi että älä pelkää, anna tulla vaan ja tulihan se. Toinen kerta maistuikin sitten jo taivaan mannalta.

Nyt 12 v. myöhemmin hymyillään joskus yhdessä mukaville salaisille muistoille.

Meidän suvussa on muuten aina käyty saunassa perhe kerrallaan, niin pojat kuin tytöt vanhempien kanssa. Ihan normaalia kun siihen tottuu, mut kaikki ei tietysti totu kun on yhden lapsen perheitä ja rivitaloasuntoja joiden vaatekaapinkokoiseen saunaan ei koko perhe mahdu sitten millään.

• "Ihan normaalia kun siihen tottuu, mut kaikki ei tietysti totu kun on yhden lapsen perheitä ja rivitaloasuntoja joiden vaatekaapinkokoiseen saunaan ei koko perhe mahdu sitten millään."

Antakaahan kun mummi kertoo. Olen 84-vuotias ja kahdeksasta sisaruksesta vanhin. Meillä maaseudulla oli itsestään selvää, että vanhemmat ja lapset saunoivat yhdessä, oli suurperhe, oli isomummia ja naimatonta tätiä ja sotien aikana vielä evakkojakin. Alastomuus ei pelottanut ketään, kikkelit ja pissapyllyt pestiin tekemättä asiasta sen kummempaa numeroa, kukaan ei nolostunut vaikka tytöt joskus tirskuivat kun pojilla alkoi törröttää kun kikkeliä pestiin.

Toisin sanoen siitähän se riippuu mihin tottuu. Joku huomautti, että alakarvaton lapsi on saunaperinteessä ikään kuin sukupuoleton - olen samaa mieltä. Toivoisin että perinne jatkuisi, mutta kai tässä joutuu vanhoilla päivillään totuttelemaan siihen, ettei edes saunaperinteen kaltainen traditio säily sellaisenaan.

17-vuotias tyttärentytär huikkasi että mummi, tulehan katsomaan ja kommentoimaan. Ja mummi osaa toki kirjoittaa koneella ja jopa tietokoneella, kun on sentään aikanaan ollut oppikoulun ja yläasteen opettaja.

• No tässäkin on yks jolle lapsenvahti opetti miten Iso Poika pippelinsä pesee. Olin just täyttänyt 9, kun oli tuttu lukiolaistyttö lapsenlikkana ja mentiin suihkuun. No tyttö sit sanoi että 9-vuotias on jo niin iso poika että pippeli pestään hupun alta, ja mä ihmettelin että mitä? Tyttö alkoi vetämään esinahkaa taakse ja mä pelästyin että mitä sä nyt teet, ja tyttö kysyi että eiks kukaan oo opettanut? Ei jostain syystä ollut, mut siinä mä sen opin ja tuntui itse asiassa oikein kivalta kun pippeli pestiin oikein huolella. Nahka oli aluksi ahdas, mut tyttö neuvoi että venyttele sitä ja niin mä tein. Tuli sit jossain vaiheessa eka orkkukin.

• 16 v täällä näin kirjoitti:

No tässäkin on yks jolle lapsenvahti opetti miten Iso Poika pippelinsä pesee. Olin just täyttänyt 9, kun oli tuttu lukiolaistyttö lapsenlikkana ja mentiin suihkuun. No tyttö sit sanoi että 9-vuotias on jo niin iso poika että pippeli pestään hupun alta, ja mä ihmettelin että mitä? Tyttö alkoi vetämään esinahkaa taakse ja mä pelästyin että mitä sä nyt teet, ja tyttö kysyi että eiks kukaan oo opettanut? Ei jostain syystä ollut, mut siinä mä sen opin ja tuntui itse asiassa oikein kivalta kun pippeli pestiin oikein huolella. Nahka oli aluksi ahdas, mut tyttö neuvoi että venyttele sitä ja niin mä tein. Tuli sit jossain vaiheessa eka orkkukin.

Itsellä lapsena vastaava kokemus.

• Voiko 11 v poika olla vielä pippeli paljaana tyttöjen kanssa saunassa?

Voi. Meidän 12-v pikkuveli saunoo meidän kanssa kerrostalon saunavuorolla.

• Kyllä voi.

• Tapahtui kun olin 12 v tuttavaperheen mökillä. Perheessä oli 12 v ja 17 v tyttö, nuorempi tytöistä oli kutsunut mökille lisäksi tyttökavereitansa. Menimme kaikki uimaan, vanhin 17 v tuli myös uimaan ja samalla valvomaan meitä. Tyttö odotti rannassa kun olin menossa veteen ja silloin hän sanoi minulle, Jussi tuu tänne. Menin tytön luokse ja tyttö otti saman tien uimahousuistani kiinni vetäen ne alas ja riisui sitten ne jalastani.

Siinä sitten seisoin pippeli paljaana viiden tytön edessä, nuoremmat tytöt kikattelivat ja vanhempi tyttö sanoi että noin pieni poika voi ihan hyvin olla pippeli paljaana. Äkkiä kuitenkin totuin olemaan alasti ja ymmärtämään kuinka luonnollista se on olla pippeli paljaana vaikka tytöillä on uimapuku.

• Joo niillä on isoillatytöillä tapana järjestää halpaa huvia pienille kanssasisarille aina kun tilaisuus tulee. Muistanpa kerran kansakoulussa oli joku rokotus, (luultavasti polio) Sairaanhoitaja rokotti meidät pojat ensin. Piti nousta pulpetille seisomaam ja housut alas, kun pisti reiteen, Tottakai tytöt oli uteliaana kurkkimassa jalkoväliin, muistan vieläkin ne hävyttömät silmät, kun katsoivat ensin jalkovaliin ja sitten silmiin.

No kun pojat oli rokotettu, niin se ajoi meidät ulos ennen kuin alkoi rokottamaan tyttöjä.

• Kyllä voi olla, mutta kyllä sitä tossa vaiheessa pitää jo kysyä voiko poika tulla naisten saunaan. Itse olin 12 vuotiaana naisten saunassa, siellä oli samanikäisiä ja vähän vanhempiakin tyttöjä, tytöille vaan sanottiin ennen tuloani että nyt on poika tulossa saunaan joten uikkarit tai pyyhe päälle jos ujostuttaa. Tytöt oli sen verran ujoja että kaikki pisti uikkarit päälle.Aikuiset naiset oli alasti samoin kuin minä.

• Lapsena en koskaan tajunnut, miksi minä poikana olin aina pippeli paljaana, mutta tytöt sai olla uikkareissa. Tasa-arvo kukoisti jo silloin...

• ihme_hommaa kirjoitti:

Lapsena en koskaan tajunnut, miksi minä poikana olin aina pippeli paljaana, mutta tytöt sai olla uikkareissa. Tasa-arvo kukoisti jo silloin...

Pitää paikkansa myöskin meilläkin, Kun oli tätini käymässä meillä ( hän oli ompelija) hän laittoi mut tuolille seisomaan, Ja otti multa kaikki vaatteeni pois, Ja rupesi sovittamaan toisia vaatteita mun päälleni. Mutta kun tuli tyttöjen vaatteita sovitettavaksi, Ajoi mut pihalle leikkimään, Ei näyttänyt mulle miltä hänen tytär näyttää alasti, Mutta minua näytti oikein mielellänsä.

• Voithan sä. Mä oon 11v enkö kyllä halua että joku pesee itseni. Pesen itse itseni. Kyllä pienempänä minut pestiin niin kuin kuuluukin, mutta nykyään osaan itse pitää huolen puhtaudesta.

• miksi ei voisi? oon 11.v tyttö ja vieläkin käyn poikien kaa saunas ja kylvys kun ne tulee yöks ja sillon mul on aina muitaki tyttöi ja sit on poikii nii ei se ketään häiritse olla alasti.

• ei voi.

• On toi kaupunki asuminen vaikuttanut suomalaiseen saunakulttuuriin.
      Meillä kotona kävi myös naapuri saunomassa,niillä oli ihan sauna hajalla.
      Ihan hyvin sovittiin samaan saunaan,vähän kaiken ikäisiä,teini-ikäisistä ihan pieniin.
      Tottakai siellä stondiksia nähtiin ja koettiin..ei siinä,pikku herjaa vaan.
      Tytöt vähän kiusettelikin...

• Kun olin 12v poika.Olin mökillä minä, iskä, iskän kaveri ja sen lapsen lapset.Lapset oli kolme tyttöö ja minä.Iskä sanoi, että suomalainen tapa on se kun kaikki menee samaan aikaan saunaan.Kun mentiin saunaan tytöt kikatti mulle,mut ne lopetti aika nopeesti.Sitte iskä sano et pese kunnolla saippualla se pippeli ja pesin eikä sen kummempaa.Tytöt vaa vähä kikatti.

• Riippuu kai siitä sopiiko se niille tytöille. Mun serkkupoika on 13-v ja aika usein on mökillä saunottu yhdessä. Mut jos siitä haluaa välttämättä tehdä ongelman niin kai siitä saa syntymään ongelman.

• Saunominen ei ole seksiä ja alastomuus luonnollista :)

• Tietenkin voi ja se on Suomessa luonnollista, mutta ei kannata mennä jos se pelottaa. Alastomuus ei ole seksiä vaan enempi tapa/tottumusasia.

• Jos sul on pyyhe, mut on se aika outoo, et jos menisin saunaan ja siel ois joku mua 4 vuotta nuorempi poika ilkosillaan nii häippäisin saunasta aika nopeesti

• Miks? Pelkäätkö etse raiskaa?

• 1961aa kirjoitti:

Miks? Pelkäätkö etse raiskaa?

Mitä tarkoittaa etse en löytänyt sana kirjasta selitystä tolle etse. Kyllä olen maahan muuttanut rättipää.

• Tyttö käskee tässä jutussa, kuinka pojan tulee käyttäytyä.

• Kysymys: Voiko 16-vuotias olla pippeli paljaana tyttöjen saunassa?

• Tottakai voi olla pippeli paljaana saunassa tyttöjen nähden. Tunti sitten oltiin saunassa, minä 14v, (poika siis) ja mun pikkuveli 12v. ja sitten mun pikkusisko 11v. ja sen tyttökaveri kanssa 11v. Kait sitä voi olla kun kellään ei vielä ole karvoja ilmestyny.

• no mitä helvettiä ne karvat nyt liittyy mihinkään?

• Karvat ovat liittyneet pippelin ympärille.

• 14v ilman karvoja?

• 12vpoika_ kirjoitti:

14v ilman karvoja?

Ei kaikkilla 14v kasva karvat ainakaan minun luokan pojilla, minulla ihan vähän karvoja.

• No, kerran tuli joku likkojen pallojoukkue saunaan. Jotain 7 likkaa 3-8 luokilta. Änkivät samaan höyrysanaan kylpylässä. OLi ahdasta.

Pienimmät keksi, että mennään miesten puolen suomisaunaan kun ei ollut muita paikalla..

• Samahan se oletko paljaana vai et, itse 4-6vuotta vanhempien serkkutyttöjen kanssa pääsin saunomaan kun ei muita poikia ollut , uimassakin käytiin paljaalleen, rupes nopeesti seisoo. Ei ne paljoo ihmetellyt Kait? Kun ne lähti oli pakko vetää kätee. Olin sillon siis joku ehkä 12v.

• No voi jöhpöräpöö. Miksei voisi jos siihen on perheen tai suvun kesken totuttu?

• No litäs toho sanois oon ollu tyttöystän kaa saunas varmaa joku 20 kertaa alasti ekalla kerralla seiso mutta hän ymmärti sen ja oon joutunu hoitaa serkun kaa serkun kaverin perhettä 4v 6v 11v tyttöjä.. no ei kai siinä muuta ku kumihanskat kätee ja pimppejä pesemää
      Oon siis 12v

• Mitä vittuu eiks se 11.v tyttö osaa pestä itteensä, aika avuton :D T: 11.v tyttö

• Miten likaiset pimpit niillä tytöillä oikein oli, jos kumihanskoja pitää käyttää?

• Toista on venäjällä. Siellä niiku tullaan kylpylän saunaan likatkin. Suomalaiset likat ei tuu ollenkaan ja on niiku haalaritkin päällä. Ja jos venäläinen tyttö jotain ikäiseni tulee alasti.

Parasta oli jonkun pikkusisko kun tuli viereen istumaan pyyhe päällä ja avasi sen edessäni ennen istumista.. siis otti kokonaan pois ... toista on siellä.

Tai sitten ne peliporukat likkoja jotka tulee ihka alasti täyttämään saunat. Jotkut seurasi miestensaunaan kun ei ollut muita paikalla..

• Sama juttu. Kerran kylpylän saunan täytti poikaporukka. Siellä ne nelosluokan pojat olivat ja yksi tyttö seassa. Alasti. Ei sitten välittäneet mitään ja tyttö käveli ilkoalasti poikien seassa..

• Voi.
      Lapset voivat ihan hyvin saunoa keskenään alasti vaikka teini-ikään sakka ja miksei siitä eteenpäinkin, jos olosuhteet sen sallivat. Alastomuus on luonnollista.

• No jos se on luonnollista, niin miksi teinitytöt ole alasti joka paikassa?

• Asialla s a a t t a a olla jotain tekemistä ilmaston kanssa.

• b-rapusta kirjoitti:

No jos se on luonnollista, niin miksi teinitytöt ole alasti joka paikassa?

tietäääkseni kyse on nyt saunasta. ei joka paikasta

• b-rapusta kirjoitti:

No jos se on luonnollista, niin miksi teinitytöt ole alasti joka paikassa?

Koska ei teini pojat näytä mallia heille vaan menevät runkulle jonnekkin.

• Kyllä sitä kullit paljaana voi olla tyttöjen saunassa. Teinitytöt hihittelevät kun näkevät komeita kulleja ja mielellään istuvat itse pillut levällään ja paljaina saunassa. Se on kiva kun pari nuorempaa tyttöä pesee ja hieroo samaan aikaan kullin. Halukkaita nämä ovat monesti myös pillua antamaan.

• Näunpä

• Anonyymi kirjoitti:

Näunpä

Näinpä

• Mä käyn aina saunassa mutsin ja 17 vuotiaan siskon kanssa kun kerrostalossa ei ehditä saunoa erikseen. En mä kyllä tiedä saunottaisko me erikseen jos olis enemmän aikaa. Mökillä meillä on miesten ja naisten saunat kun kaikki ei mahdu yhdellä kertaa.

Joskus nuorempana mulla "pippeli" seisoi kun katselin siskoa mut mutsi sanoi että se on ihan normaalia. Nyt pippeli on jo tottunut :D

• Tervetuloa vain!

• Voi se olla siellä mutta sille saattaa tulla erektio ja nussimishalu tyttöjen kanssa.

• erektio

• Mulla ei ole koskaan ollut erektiota perhesaunassa - mä ja kaksi pikkusiskoa on kesähelteellä saatu olla mökillä alasti ja siihen on tottunut. Mutta autapas armias kun olen tyttökaverin kanssa saunassa niin jopahan seisoo.

• Voi.
      En vaan olisi itse välttämättä 11-vuotiaana halunnut olla se poika.

MInua ei ole koskaan häirinnyt kenenkään alastomuus saunassa, uimassa tai muualla vastaavissa tilanteissa, enkä ole kiinnittänyt siihen oikeastaan huomiota. Ei kenenkään paitsi omani. Minua hävetti suunnattomasti olla itse alasti.
      Olen saunonut monenlaisen porukan kanssa ja jos mukana oli ollut naispuoleisia niin en muista että olisin mennyt ilman uimahousuja ja hävetti minua olla omankin sukupuoleni seurassa ilman rihman hiertämää. Olen useamman kerran saanut kuulla tästä liiallisesta ujostelusta.
      No ehkä tämä oli vain joku selittämätön vaihe :D

Kotisaunassa vanhempien kanssa en tietenkään käyttänyt uimahousuja mutta häpeilyni oli sen verran silmiinpistävää, että muistan äidin kerran tokaisseen että on hän ennenkin tällä palstalla jo turhan monta kertaa nimeltä mainitun ruumiinosani nähnyt.

Tämä häpeily rupesi vähenemään joskus kymmenvuotiaana. Ja viimeisen kerran saatoin olla yhtäaikaa saunassa äidin tai siskojen kanssa varmaan joskus 12-vuotiaana.

• Onko se perhesauna vai jullkkisela paikalla?

• Jos poika sen itse hyväksyy niin mikä että ei. Mutta yleisillä paikoilla olis parempi olla housut koivissaan ja siellä saunassa vasta ne pois jos se on pojan mielestä ok.

• No miksi ei voisi, jos sen ikäinen nyt vielä menee omasta halustaan tyttöjen kanssa saunaan.

Tuli tästä muuten mieleen tilanne, kun parikymppisenä seurustelin yhden muutamaa vuotta nuoremman tytön kanssa, ja sitten kun kerran ehkä vajaan vuoden seurustelun jälkeen päätettiin mennä heillä saunaan, niin sinne samoille lauteille ilmestyi hetken päästä myös tytön molemmat nuoremmat sisarukset. Eikä jäänyt se edes ainoaksi kerraksi. Heillä oli perhesauna sisarusten kesken niin arkipäiväinen juttu, että ei näyttänyt haittaavan että siinä sattui olemaan yksi vähän "ylimääräinen" perheenjäsen mukana :)

Saman perheen silloin jo 13v ikäinen tyttö tosin tuli heidän perhetuttujen mökillä vielä pari vuotta myöhemmin ihan sujuvasti saunaan myös isänsä, tuttavaperheen isän ja minun kanssa, kun muita naisia ei silloin saunominen kiinnostanut. Ei tuntunut olevan saunominen siinä perheessä mitenkään ihmeellinen juttu kenellekään.

• Tottakai voi ei sanuomisessa oo ikärajaa suomessa ainakaan!!! Mä 24 sisko 21 mennään saunassa yhessä joskus ei nussita siellä vaan jutellaan ja sillee ei sen kummempia

• totta vitussa.

• Voi. Smör. Butter.

• Voi jos ei oo kovana mutta jos tulee kovaks nii on jo vähän liian vanha.

• Mitäs ihmeellistä siinä nyt on. Kun olen kaverilla yökylässä (ollaan 12 v poikia), mennään saunaan kaverin veljen (15) ja siskojen (10 ja 18) kanssa. Kun kaveri on meillä, mennään saunaan mun äidin, veljen (9) ja siskon (14) kanssa. On tehty tätä toka luokasta asti eikä se ole meistä yhtään omituista, mutta totta kyllä me on opittu käymään perhesaunassa pienestä asti.

No niin ja nyt kirjastosta tunnille : )

• jokutyyppi19 kirjoitti:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Joo, on outoa että 12-vuotias kirjoittaa huolellisesti eikä viitsi räplätä kännykkää tunnilla, mut usko pois vanha kyynikko, sellaisiakin on. Häpeisit vähän.

- Inhottava tosikko

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilman meidän viisikymppisten pervojen panostusta koko palsta olisi kuollut sukupuuttoon kauan sitten. Samaa joukkoahan olet itsekin.

Terveisin kaverisi Juha, Matti, Petri ja Tomi.

• Anonyymi kirjoitti:

Ilman meidän viisikymppisten pervojen panostusta koko palsta olisi kuollut sukupuuttoon kauan sitten. Samaa joukkoahan olet itsekin.

Terveisin kaverisi Juha, Matti, Petri ja Tomi.

Mutta kun tuo ei ole sellainen. Ei kai viisikymppiseltä voi faktat noin hukassa olla?
        Hämmentää. Miksi joku haluaisi esittää sellaista?

Mutta kun tuo ei ole sellainen. Ei kai viisikymppiseltä voi faktat noin hukassa olla?

No juuri siksi, tolvana.

J, M, P, T

Yritäpäs tehdä jotain tuolle patologiselle pätemisentarpeelle.

• Anonyymi kirjoitti:

Yritäpäs tehdä jotain tuolle patologiselle pätemisentarpeelle.

jokutyyppi19 on kaunainen ja vihainen niille, jotka eivät kirjoita hänen määrittelemäänsä Normaalia Nuorison Kieltä.

• Ainakin meidän suvun mökillä voi. Oliko muuta kysyttävää?

• Mulla oli sellanen kokemus kerran. Yhdessä saunassa että olin ainoa poika saunassa ja neljä muuta kuumaa 16-20 vuotiasta tyttöä ja mulla ei ollut uimahousuja tytöillä oli. Se oli pieni sauna sitten yks tyttö et miks pidin mun munaa kädessä ja sit mä sanoin että sun takia ja se istu mun munan päälle ja alko nuolee mun munaa. 😀🥚

• Taisi olla melkoinen akrobaatti se tyttö.

Mitä sen jälkeen tapahtui?

• Itse kävin lapsesta asti sekasaunassa (kesämökillä) äidin, isän ja tädin, hänen miehen sekä serkun kanssa ja siinä 13v ku alko ”miehistymään” muistan jonkun todenneen, että nyt oot aikuisempi ku on karvat ja kivekset laskeutunu ja jokunen sentti tullu kokoa lisää eli saat olla MIES ja tätini muistutti , että pidän esinahan paljaana saunassa. muistan kyllä tätini miehen joka oli kuin hevonen eli toivoin aina itselleni samaa, mutta nyt lähes 50veenä olen todennut ettei tullu ;)

• Voi olla. Olen kohta 12 ja käyn veljeni 13 ja 16 siskon kanssa saunassa.
      Kerran oli mun kaveri kans ja se laitto kädet kikkelinsä eteen ku sisko oli saunassa ja mun iso veli käänty katsomaan kaveria ja sillä oli kalu pystyssä.
      Sanoi vain että se on normaalia että pojilla seisoo , kaveri otti kädet pois ja sillä seiso kaa, johon sisko sanoi sulla komia ja iso kalu. Nyt kaveri tulee mielellään saunaan ja jos sisko ei ole oikein kysyy missä se on.

• Voi mun mielestä. Sehän on ihan kivan näköstä.😁 Ja kyl me käydään siellä saunassa kaikki yhessä. Mä katon yleensä kaikkia poikia nolosti, samoin äitiä. Yhen kerran matikan tunnilla me tehtiin jotain kertotaulu juttua, nii olin pojan pari. Oon tottunut tekee kaikkee niinku kirjatyöskentelyä, mutta esimerkiks poikien ohi käveleminen ruokalassa on tosi vaikeeta, ilman että ajattelee SEKSIÄ. No joka tapauksessa, siitä pojan paina olemisests, nii se oli noloo🤪🤭 Tehtiin sitä kattomatta hirveesti toisiimme, mutta sitte yhdessä vaiheessa huomasin kattovani sen PIPPELIÄ. En muista tarkalleen, mutta se tais pullottaa vähän. Sit kans oon ihastunu yhteen poikaan meijän luokalta, mut se näyttää olevan varattu.😔 Mut silti tuntuu että se tykkää musta!😃 Meijän katseet on kohdannut monesti, joten se kattoo mua välillä. Ollaan hyvissä puheväleissä. Mä haluun harrastaa sen kaa SEKSIÄ ( tuntuu pillussa tuntuu nytki). Se poika on cool ja ihana ja söpö ja hauska, ihan ku mä! MÄ RAKASTAN EINOA!

• itse himo runkkarina en tiedä pqrempaa, kun pikkutytöille runkkaaminen.

• Meillä voi, kaverin perheessä ei tulis kuuloonkaan. Kumpikin pitää omaa kantaansa täysin luonnollisena.

• Eipä ne sitä sulta huomaiskaan, ei pelkoa

• ala runkkaan vitun läski

• Oot idiootti

• Tottakai miksei voisi siinä samalla voisi seksata.

• Totta vitussa voi se on kivaa kun siinä on vähän seksuaalisuutta. Siinä voi seksata kaikkien nähden

• Oon 10 mä seksaan jo saunassa tyttöjen kanssa ihan kaikkialla riisun housut uima hallisa ja alan seksaa

• alffa jumalauta

• Onpas taas älykkäitä vastauksia... mä olen 17 (tyttö) ja sisko 14 ja veli 12 ja me mennään aina kolmisteen saunaan eikä se tunnu yhtään omituiselta, kun me on totuttu siihen. Asutaan kerrostalossa ja tuntuisi hölmöltä jakaa muutenkin vähän alamittainen saunavuoro kahtia. Isä on yleensä saunailtana töissä ja äiti saa saunassa niin helposti migreenin ettei viitsi tulla mukaan.

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko Stefan Therman monimiljonääri?

Jotkut väittävät että on, toisten mielestä pelkkä velka-elvis jolle kohta käy köpelösti. Mikä on totuus?
      25
      1348