koiraa olen ottamassa.usein kuulen älä ota yksityiseltä kun et tiedä pennuttaako koiria rahan takia..mitäs varten kennelit tekee?
esin törmäsin tähän kenneliin Kennel Mallorn's jalostusjärjestelmä antoi hirveät luvut mitä viime vuonnakin tehnyt pentuja koirilla.joillan nartuilla 5 pentuettakin.eikö se ole jo hirveä määrä koiralle synnytyksiä??
Huh..
En tule ottamaan kennelistä koiraa.katson yksityisen jolla jalostus asiat kunnossa ja emän/isän tiedot terveet..kannattaa koiran ottajien perehtyä mistä ottaa,kenneli ei ole aina paras paikka!!
Kennelit tekevät rahasta koiria tänä päivänä...
10
216
Vastaukset
- ahdhd
Totta.
Sairasta että kenneli tukee tälläistä.- Jokuvaaan
Hyvä että löytyy valveutuneita pennun ostajia. Oikeasti kannattaa miettiä tarkkaan mistä pennun ottaa? Vaikka sillä ei itselleen olisikaan mitään väliä, mutta sillä on väliä millaista kasvatustyötä tukee
- rtghjkLö
Kennel perustetaan ahneuksissaan. Voiko rahanahne hyväksikäyttäjä koskaan olla eläinten asialla? Kennelit eivät juuri eroa sikaloista tai minkkitarhoista.
- kpek
TUOHAN ON SELVÄÄ PENTU TEHTAILUA. TÄYTYYKIN OLLA YHTEYDESSÄ HEIHIN, PALAAN ASIAAN.
- piskittämö
Aattelinkin tässä pistää pentutehtaan pystyyn ahneuksissani kun työttömänä on aikaa, ei rahaa millä niitä hoitaa ja kustantaa. Sitä kun varmaan ilmatteksi pystyy kenneliä pitämään ja jalostelemaan.
- Ihmeissään
8 pentuetta viime vuonna ei jumaliste! Ja tosiaan jopa 5 pentuetta yhdellä emällä. Vuoden välein melkein. Mie kun oon ymmärtänyt, että vain kolme sais tehdä?
- Ihmeissään1
Selityksiä tältäkin kotisivuillaan löytyy siitä miksi hän teettää niin paljon pentuja. Aikamoista sanan helinää?
- doman55
voi kun olet tietämätön. ei ole sun asia miten ja kuinka paljon pentuja tulee mistäkin kennelistä. rajoitukset on jo sitä luokkaa ettei narttuja ja varsinkaan uroksia rasiteta liikaa. ja että rahasta. täysin tuulesta temmattua. jos pentuja tehtäs rahasta ei kukaan kasvattas koiria.
- Huolellinen
No HUH HUH.Ompa touhua.Jos tämä asia pitää vähänkin kutia,niin olipa hyvä etten ottanut yhteyttä kyseiseen "Tehtaaseen".Olin nimittäin käynyt jo heidän sivuilla katsomassa itselleni pentua.
- Anonyymi
Kyllä tosiaankin kannattaa lukea sopimukset tarkasti jos kennilistä pennun aikoo ostaa.
Useat kennelit niin kateellisia näistä pennuistaan vaikka saavat täyden hinnan käteensä.
Kun pentu luovutettu alkaa kyttääminen osallistutaanko näyttelyihin,terveystarkastuksiin tai käytetäänkö koiraa astutukseen/pennutukseen.
Jos harrastetaan niin mitä harrastetaan.
Eli selvällä erillisellä sopimuksella allekirjoituksineen tulee käydä selväksi se että kun ostat pennun on se sinun omasi ja teet ja käytät harrastat sen kanssa juur sitä mitä ikinä haluat,toki lain puitteissa.
Mutta itse olen vahvasti sitämieltä että yksityiseltä kasvattajalta,kotona perheen keskellä kasvaneista pennuista saa kaikista parhaimman ja tervepäisimmän koiran itselleen.
Ei mitään häkissä pidettyä liukuhihna pentua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa362246- 1281472
- 921260
- 1121118
- 1081083
Nyt katsokaa ihmiset tätä Mattilan showta
Missä näette räkimistä. Katsokaa tarkkaan. Miksi iltapäivälehdet halusivat oikeudelta videon muttei julkaissetkaan sitä.85966Kansalaisaloite etenee
Eduskunta hyväksyi kansalaisaloitteen eheytyshoitojen kieltämiseksi.243771Farmi-tippuja Kasper Strömman tilittää maatilan olosuhteista - Yllättävä vertaus ihmetyttää: "Me..."
Oho! Kasper Strömman on tuttu podcastista ja YouTubesta, sekä nyt Farmi Suomi -ohjelmasta. Lue lisää: https://www.suom6757- 42691
- 36673