Jos on suorittanut avoimessa yliopistossa opintoja, ja siirtyy amk:hon voiko nämä rekisteröidä opintosuorituksiin? En tarkoita tällä sitä, että suorittamani kurssi avoimessa yliopistossa kattaisi amk:n kurssin vaan että se näkyisi suoritetuissa opintorekisterissäni. Suoritin tänä vuonna yhden mielenkiintoisen kurssin avoimessa yliopistossa vaikkka olen amk-opiskelija. Opinto-ohjaaja vänkää, että tämä ei kuulunut hopsiini. Onko sillä väliä, jos olen kuitenkin opiskellut tarvittavat 5 op muualla? Haluaisin kelantuen opintoihini, jota en muuten saa ja joudun palauttamaan summan. Mitä teen?
Hei, osaako joku auttaa?
Voinko tehdä mitään?
2
102
Vastaukset
- lkjhfszxvnmöi
Avoimen yliopiston opintoihin ei saa minkäänlaisia opintotukia. Jos siis sitä tarkoitat Kelantuella. Amk:saa ovat amk-opinnot sen perusteena, myönnetäänkö sulle lainaa ja opintorahaa. Niitä saadakseen opintopisteitä pitää olla tarpeeksi. Voit korvata opintoja avoimen suorituksilla mutta avoimen opintoja ei voi rekisteröidä sulle lisäsuorituksiksi opintolainan perusteeksi
- Sädepaisteaurinko
Jos kurssi luetaan osaksi tutkintoasi (esim. vapaavalintaisiin opintoihin) ja olet suorittanut sen opiskeluaikanasi, se voidaan hyväksyä opintotukeen oikeuttaviksi opintopisteiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222271Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1052221- 522147
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2251492- 301406
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361382- 951161
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201096- 261096