akt tes löyhäpäät

läpipalkkakingi

jotka ovat tessin ja akt orjia, nimiä listaan, haluan tietää

67

432

Vastaukset

  • Ei sellaisia ole. Löyhäpäät ajaa kaikki läpituntipalkalla.

  • Liiton taksoilla ei tienaa rahaa.

    Urakalla ja läpitunneilla tienaa rahaa hyvin. Tuplat liittoon verrattuna.
    Ei muuten voi olla pitkänlinjan mies, joka ajelee Rovaniemeltä Helssinkiin samoilla silmillä ja laillisesti. Lastaa nopsaan ja samoilla silmllä takas, laillisesti. Laskekaapa kauanko menee liiton miehellä enempi aikaa?

    • jos äkkiä lähtee niin voi perjantaina olla jo Rovaniemellä. vapuksi takaisin.


    • amis,akt,tes kirjoitti:

      jos äkkiä lähtee niin voi perjantaina olla jo Rovaniemellä. vapuksi takaisin.

      akt karvapuukenkiä tes Spedeille lahjaksi?


    • Ja kun palkan ottaa päivärahoina, niin saa nimimerkin mukaisesti olla rekkaspedenä 100 vuotiaaksi kun ei eläkettäkään saa.. ;)


    • Ajelehan urakoilla ihan rauhassa. Ikää tulee ja sen myötä voimien vähetessä tulet toisiin aatoksiin. Mulle riittää ihan mainiosti pienempikin rahantulo.


    • rahtarina 100 vuotta. 33 vuotta työkseen ajaneena sanon suoraan:hanki elämä! Kyllä ne hyvätkin silmät lopulta väsyvät,ja itse asiassa jo tuossa kun 50-vuotta täytät alkaa merkit olla aika vahvat. Miten toimii tällä työtahdilla sosiaalinen kanssa käyminen läheisten kanssa. Milloin näit viimeksi lapsiasi,entä vaimoa/tyttöystävää. Ei muuta kuin usvaa putkeen. Sehän on se tärkein juttu.Laillisesti et työrupeamaa pysty suorittamaan. Jos lastauksen ajaksi laitat piirturin vuode-asentoon niin rikot lakia
      oikein kunnolla. Et pysty tällaista tekoa tekemään lailliseksi mitenkään. 100 vuotta
      sinun tyylillä on aika kova tavoite! Onnea !


    • Hesasta ajaa Rovaniemelle 9,5 h minimissään. Vaikka kävisit vain kääntymässä niin aikaa menee siis 19 tuntia. Olettaen ettet pysähdy syömään tai kahville kertomaan näitä naurettavia juttujasi.


  • Kyllä mäkin läpituntipalkalla ajaisin jos en parempaa paikkaa saisi.

    • Mää taas jos sais "unelmatyön" niin olisin valmis pudottamaan tuntipalkkaa 2-3 euroa :)


    • pankkiautomaatti kirjoitti:

      Mää taas jos sais "unelmatyön" niin olisin valmis pudottamaan tuntipalkkaa 2-3 euroa :)

      Tiesitkö, että ansiosidonnaista päivärahaa ei lain mukaan pitäisi maksaa, jos palkkaus ei ole ollut työehtosopimuksen mukainen. Toki tätä on vaikea tarkistaa, mutta kyllä kysely saattaa tulla, jos bruttopalkka on jäänyt alle taulukkopalkan ilman ylitöitä. Ei siis ainakaan parane joutua siitä "unelmatyöstä" työttömäksi.


    • ei kannata kirjoitti:

      Tiesitkö, että ansiosidonnaista päivärahaa ei lain mukaan pitäisi maksaa, jos palkkaus ei ole ollut työehtosopimuksen mukainen. Toki tätä on vaikea tarkistaa, mutta kyllä kysely saattaa tulla, jos bruttopalkka on jäänyt alle taulukkopalkan ilman ylitöitä. Ei siis ainakaan parane joutua siitä "unelmatyöstä" työttömäksi.

      iesitkö, että ansiosidonnaista päivärahaa ei lain mukaan pitäisi maksaa, jos palkkaus ei ole ollut työehtosopimuksen mukainen.

      Tuosta väitteestäsi kun laitat vielä linkkiä....kiitos!

      Työttömyysturva on tuöntekijälle tae edes jonkinlaisesta ansioturvasta työttömyyden tullessa. Ei sitä voida evätä sen takia että työnantaja ei ole lakia noudattanut. Miksi työnantajan laittomuuksista työntekijä joutuisi kärsimään? Väittesi on töyttä skeidaa. Työttömyysturvan saa jos hakuja täyttää maksuun vaadittavat kriteerit. Oli kyseessä sitten ansiosidonnainen-tai peruspäiväraha.


    • Oikeus&Turva kirjoitti:

      iesitkö, että ansiosidonnaista päivärahaa ei lain mukaan pitäisi maksaa, jos palkkaus ei ole ollut työehtosopimuksen mukainen.

      Tuosta väitteestäsi kun laitat vielä linkkiä....kiitos!

      Työttömyysturva on tuöntekijälle tae edes jonkinlaisesta ansioturvasta työttömyyden tullessa. Ei sitä voida evätä sen takia että työnantaja ei ole lakia noudattanut. Miksi työnantajan laittomuuksista työntekijä joutuisi kärsimään? Väittesi on töyttä skeidaa. Työttömyysturvan saa jos hakuja täyttää maksuun vaadittavat kriteerit. Oli kyseessä sitten ansiosidonnainen-tai peruspäiväraha.

      Oikeastaan itsekin olen törmännyt tuohon kohtaan että palkan tulee olla TES:n mukainen että oikeuttaa päivärahaan....

      Valvonta taitaa olla aika nollissa


    • Oikeus&Turva kirjoitti:

      iesitkö, että ansiosidonnaista päivärahaa ei lain mukaan pitäisi maksaa, jos palkkaus ei ole ollut työehtosopimuksen mukainen.

      Tuosta väitteestäsi kun laitat vielä linkkiä....kiitos!

      Työttömyysturva on tuöntekijälle tae edes jonkinlaisesta ansioturvasta työttömyyden tullessa. Ei sitä voida evätä sen takia että työnantaja ei ole lakia noudattanut. Miksi työnantajan laittomuuksista työntekijä joutuisi kärsimään? Väittesi on töyttä skeidaa. Työttömyysturvan saa jos hakuja täyttää maksuun vaadittavat kriteerit. Oli kyseessä sitten ansiosidonnainen-tai peruspäiväraha.

      Työttömttsturvalaki 5 luku 4§ 3. mom.


    • pankkiautomaatti kirjoitti:

      Oikeastaan itsekin olen törmännyt tuohon kohtaan että palkan tulee olla TES:n mukainen että oikeuttaa päivärahaan....

      Valvonta taitaa olla aika nollissa

      Ensin pyydät linkkiä toisella nimimerkillä, ja sen jälkeen olet eri mieltä itsesi kanssa ja vastaat itsellesi, että olet itsekin törmännyt asiaan. Kyllä. Ihan perus pankkiautomaatti-meininkiä.


  • Läpituntipalkalla myyt tunnin työpanoksesi halvemmalla työnantajalle si kuin tes-palkalla. Se on ainoa syy miksi työnantaja haluaa läpituntipalkkaa maksaa. Hän säästää siinä omissa palkkakustannuksissa. Ja moni kuskihan siihen suostuu ja samalla suostuu myymään vapaa-aikaansakin koska joutuu viettämään aikaa entistä enemmän töissä. Ja työnantaja kiittää ilmaisesta lisäavustuksesta firman pyörittämiseen. Ja kuskilta menee terveys. Antakaa palaa vaan. Sairaseläkkeellä sitten teillä on aikaa levätä.

    • ei työnteosta sairaaksi tule eikä sairaseläkkeelle joudu,teidän ruumis on heikko ja geenipohja väärä ,jos ei työtä kestä.

      Enempi sairaseläkkeellä on ihmisiä jotka eivät koskaan ole töitä edes tehneet .,mitä paljon työtä tehneitä.

      jos olette heikosti kehittyneitä ettekä jaksa työtä tehdä ,niin ei se työnantajan vika ole,syyttäkää isäänne ja äitiänne,sillä he ovat siittäneet epäkelpoa materiaalia.


    • Näin on. Ajoin loppuviikosta reissun aloittaen iltapäivällä ja lopetin noin 02.00 jatkaen siitä seuraavana päivänä eteenpäin muualla kuin asemapaikkakunnalla.. Korkein taulukkopalkka yhdistelmäkuljettaja, ilta- ja yötyölisä, odotusaikojen palkat, päivärahat ja kevyt homma. Palkka tulee ajallaan ja oikein laskettuna. Kyllä siinä läpitunti-jaska saa painaa , uudennäköiseksi maalatulla loppuunajetulla scanialla,aamukuuteen että saa kirittyä samaan ansioon. Puhumattakaan siitä että se isäntä ei maksa likikään samoja perustuntipalkkoja eikä odotusajoista mitään. Sääliksi käy ... ja sitten se isäntä saa nämä läpituntipellet vielä uskomaan että osa palkasta kannattaa muuntaa päivärahoiksi...no, tarvitaanhan joku keräämään pullot tienvarsilta jatkossakin, päivärahoista ei kerry eläkettä.


  • Mitä hittoa höpäjätte.

    Läpituntipalkalla ajavalla 100 tuntia viikossa a 16.5 € h.Päivärahat tulee tottakai palkan päälle. Päivärahat on liiton miehillä pienemmät ja sidonnaisuus pidempi. Siinäkin läpikuljettaja voittaa aika mukavasti.

    Siitä voi laskea akt löyhäpäät kuinka paljon he häviävät viikossa. Ajakaa kaikki läpitunneilla niin voitatte vuoden mittaan useita kymmeniä tuhansia, akt löyhäpäihin verrattuna.

    Lain silmissäkin läpituntipalkka on toimiva. Akt löyhäpäille liiton palkkaa maksamalla, prosenttitunneilla työn teko on nopeasti laitonta. Tulee vuosiylityöt täyteen alkuvuodesta. Läpipalkalla vaikka 100 h viikossa on laillista. Siis läpi vuoden.

    • Voi pyhä yksinkertaisuus, 100 tuntia viikossa laillista. Menepä kysymään poliiseilta onko laillista. Varmuuden vuoksi pyydä tarkistamaan piirturikiekot/digit ennen kysymystä, niin saadaan yksi pelle taas pois tieltä


  • Kun katselee näitä todisteluja, ei ole asiaa ainakaan näillä "tosirahtareilla", ainoastaan lainrikkomiskehuja, siis rikollisia. Kundit marmattaa aina vaan tessin viaksi, mutta kun työaikalakihan se näiltä kaiffareilta unohtuu, se on perusta, siis laki, johon liittojen välinen sopimus on lisänä...mutta kun ei mene jakeluun!

    Jos hiukan ynnätään: suharit tempaisevat (karmeimmat)vuodessa kahden kuskin tunnit, niin, saavatko he kahdet kesälomat..pekkaset..talvilomat?
    Ja vielä, miten on tilin muodostus, korotusosioitten saamatta jääminen, myös lomien palkat, että siinä sitä "voitetaan" reilusti!
    Että kukahan tässä on todellinen voittaja...arvuutellaanko?

    Että jos sopisi lukaista lakitekstejä, jotka koskettavat näitä asioita, kun näyttää nämä 100h tekijät kehuvan laillisuuttaan!

    • Teen aina tupla tunnit tupla palkalla ja tauot pidän tuplaten ja syön tupla patukoita tuplasti enemmän kuin perus Pena.


  • Tää tes-löyhäpää lähtee parin tunnin päästä kaksiviikkojakson viimeiselle (t)yövuorolle. Varmaan 11-12 tuntia menee. Ylityöt muuten alkoivat juosta jo viime yönä. Peruspalkka 14,66 €/h, ensin parilta tunnilta iltalisä 2,20 €/h, sitten yölisä 2,93 €/h, ylityökorvaus 7,84 €/h ja viimeisiltä tunneilta 15,68 €/h, VAK-lisä 0,73 €/h. Päälle osapäiväraha ja muutama euro tuotantopalkkiota. Saa siinä läpituntijulli taas painaa, että pääsee tällaisen tes-löyhäpään ansioihin.

    • Nää läpituntipellet ajattelee samoin kuin aloitteleva autoilija. Ei oikein osaa laskea ja toisaalta ei uskalla, koska vaistoaa että lopputulos on aika karu. Painetaan vaan menemään ja uskotaan että kun helvetisti tekee niin kyllä se siitä. Mutta kun ei. Hinnalla markkinoille änkeävä tai väkisin pysyvälle nämä juusot ovat voimavara. Vähän kun esittää kaveria niin se painaa taas hullun lailla töitä "yhteisen hyvän" eteen.


  • Niin näitä kun lukee käy selväksi,että etelän miehet höpäjää. Höpäjää kun on varaa ja mahdollisuus valita työpaikka. Paikkoja piisaa voi vaatia kaikenlaista.Se on ihan oikein siellä etelässä. Kun ollaan täällä "kehitysalueella" lähikauppaan on matkaa 30km.viinakauppaa 140 km jne... Kun täällä vapautuu kuskin paikka ja työttömänä on on 10 kuskia niin ilolla otetaan vastaan työpaikka ihan läpituntihinnoilla.On se vaan sellainen lottovoitto jos työtä yleensäkin saa ettei tarvitse ahvenia tuolla järvenjäällä hengen pitimiksi pilkkiä. Suomi on iso maa.Näin se on

    • Kyllä se työehtosopimus on voimassa koko maassa, joten ne palkat on maksettava myös siellä "kehitysalueella" sen mukaan!!!


    • ??? kirjoitti:

      Kyllä se työehtosopimus on voimassa koko maassa, joten ne palkat on maksettava myös siellä "kehitysalueella" sen mukaan!!!

      Hyvä ??? yritä nyt ymmärtää jos 10 kuskia on työttömänä ja 1 paikka tulee avoimeksi. Kaikilla 10 henkilöllä on tarve saada tuo työpaikka. Mikä asia määrää silloin?? Ei ainakaan työehtosopimus.Varsinkaan sellainen joka ei ole kattava.
      Olisit nimimerkki ??? onnellinen jos joku täällä syrjäkylillä saa töitä.Vai haluatko ,että suuri osa suomea autioituu kokonaan.Haluatko,että kaikki muuttaa Helsingin Itäkeskukseen tai Ouluun ja laittaa kirveen heilumaan.


    • Kaukana kaikestïa kirjoitti:

      Hyvä ??? yritä nyt ymmärtää jos 10 kuskia on työttömänä ja 1 paikka tulee avoimeksi. Kaikilla 10 henkilöllä on tarve saada tuo työpaikka. Mikä asia määrää silloin?? Ei ainakaan työehtosopimus.Varsinkaan sellainen joka ei ole kattava.
      Olisit nimimerkki ??? onnellinen jos joku täällä syrjäkylillä saa töitä.Vai haluatko ,että suuri osa suomea autioituu kokonaan.Haluatko,että kaikki muuttaa Helsingin Itäkeskukseen tai Ouluun ja laittaa kirveen heilumaan.

      tosonkylpointti


    • Kaukana kaikestïa kirjoitti:

      Hyvä ??? yritä nyt ymmärtää jos 10 kuskia on työttömänä ja 1 paikka tulee avoimeksi. Kaikilla 10 henkilöllä on tarve saada tuo työpaikka. Mikä asia määrää silloin?? Ei ainakaan työehtosopimus.Varsinkaan sellainen joka ei ole kattava.
      Olisit nimimerkki ??? onnellinen jos joku täällä syrjäkylillä saa töitä.Vai haluatko ,että suuri osa suomea autioituu kokonaan.Haluatko,että kaikki muuttaa Helsingin Itäkeskukseen tai Ouluun ja laittaa kirveen heilumaan.

      10 kuskia työttömänä ja yks paikka vapaana. 12e läpitunti riittää ja paikasta tapellaan.

      30 kuskia työttömänä ja 2 paikkaa vapaana. 10e läpitunti ja paikoista tapellaan.

      Näin se menee, kysynnän ja tarjonnan laki. Mutta mitään järkeä touhussa ei enää ole. TE- toimistoille asia ei kuulu millään lailla. Liitto ei kerkäe puuttumaan kun ko. tapauksia on niin paljon. Touhu menee entistä villimmäksi.

      Kuka tässä kaiken kaikkiaan voittaa??

      Kertokaas viisaat.


  • Minkä HEL..TIN takia ette kuskit vaadi sitä mitä teille kuuluu ! ? Juuri siksi ja meitä varten on olemassa lait ja määräykset ylityökorvauksista, pekkasista, yms......

    Eivät voi työnantajat asialle mitään kun niitä vaatii maksettavaksi, voi takautuvasti vaatia 5 vuodelta, ennen kuin vanhenevat !

    Jos noista lähdetään oikeuteen tappelemaan, työnantaja häviää aina !

    Liittykää liittoon, he hoitavat asian puolestanne ja te jotka olette "loimaan liitossa" liittykää myös ytk-yhdistykseen siinä saa oikeusturva vakuutuksen ja lainopillista apua ja vuosihintakin alle 20 e !

    Me kuljettajat olemme vahvoilla, kun tuli ammattipätevyydet yms....Alalle ei tule uutta työvoimaa ja pystymme vaatimaan sen mikä meille kuuluu.

    Kuskipula tulee lähitulevaisuudessa, se on varmaa, jos joku ei halua maksaa oikein, ajakoot itte keikkansa !

    Sitten kun työnantaja alkaa uhoamaan, että hommaa kuskin joka ei vaadi lisiä, antakaa hommata, ei tule olemaan helppoa !

  • Hyvä tapa säästää, tekee viisvuotta ympäripyöreetä päivää ja vaatii sit kaitti ylityöt, pekkeset ja pakkaset kerralla maksuun, siinäse isäntä kiltisti makselee "kivan lomarahan", eikä voi asialle mitään varsinkin jos mennään oikeuden kautta, taitaa työnantajat olla hävinnyt nui kaikki jutut.

    Nyt kaikki vaatimaan ylityöt, yms... niin kuin pitää ja takautuvasti viideltä vuodelta,

    Pidetään sitten joku kokuuntumismiitti etelässä OMILLA RAHOILLAMME, JOTKA MEILLE KUULUU, antaa isännien ajaa autojaan täällä pakkasess, kerran se on niin hyvää ja haluttua hommaa.

    http://www.ytk-yhdistys.fi/

  • Taitaa olla niin, että on tätä nuorempaa sakkia kirjoittelemassa. Mulle on aina opetettu että jos suostuu jollain hinnalla jotain tekemään, niin sitten suostuu. Mutta eihän enää ole "muotia" pitää lupauksiaan. Paskannetaan vaan housuun ja vaaditaan muita pyyhkimään. Kyllä tarttis etukäteen ilmoittaa ettei suostu noilla palkoilla tekemään. Jos suostuu vaan sillä ajatuksella, että hakee sitten loput kun lopettaa, niin on mun silmissä alempaa kastia

  • Katsotaanpa uusin tilinauha:

    Tuntipalkka 105,88 x 14,66 = 1508,22
    Jaksoylityö 50 % 12,00 x 7,72 = 92,64
    Jaksoylityö 100 % 10,88 x 15,44 = 167,99
    Iltalistä 15 % 20,36 x 2,20 = 44,75
    Yölisä 20 % 30,23 x 2,93 = 88,63
    Vaarallisten aineiden lisä 11.22 x 0,73 = 8,23
    Tuotantolisä 49 x 0,50 = 24,50
    Osapäiväraha 8 x 14,20 = 113,60
    Ennakonpidätys -511,28
    Työeläkemaksu -110,29
    Työttömyysvakuutusmaksu -12,58
    Ay-jäsenmaksu -35,80

    Maksetaan 1378,61 €

    Ennakonpidätyksen alainen tulo 1934,96 €

    Tuon jos laskee läpituntipalkaksi 1934,96 € / 105,88 tuntia = 18,28 €/tunti osapäivärahat. Montako tuollaista läpituntia saavaa ilmoittautuu? Muuten palkka siis ihan TES:n mukainen, mutta tuo pieni tuotantopalkkio on meillä saatu neuvoteltua TES:n päälle.

    • Oho tuli näppäilyvirhe. Tunteja oli siis 102,88 ja läpituntipalkaksi laskettuna siten
      1934,96 / 102,88 = 18,81 €/tunti.


    • Lisätään vielä kilometripelleille, että kilometrejä tuossa kaksiviikkojaksossa olen ajanut n. 3900, joten kilometripalkkana tuo olisi noin 50 c/km.


    • sulta jäi siis puuttumaan vielä lomarahat ja pekkaset, jotka jotkut firmat niputtaa nekin palkkaan :)


  • mites teidän firmoissa / tes
    kuuluuko noista vartin ja puolen tunnin tauoista maksaa palkka?

  • Vähintään 8 tunnin työpäivään kuuluu kaksi palkallista virkistystaukoa (15 min). Muista tauoista ei palkkaa tarvitse maksaa. Ihan sama hommahan se on muillaki aloilla, että kahvitunnit on palkallisia ja ruokatunti palkaton.

    • paitsi jotkut ahneet "laskutusmiehet" laskuttavat ruokatauotkin!
      ja punakynä käy...
      kaikki tessit pois, niin alkaisi yrittäjyys kannattamaan alalla kuin alalla.


    • lonelyrider2000 kirjoitti:

      paitsi jotkut ahneet "laskutusmiehet" laskuttavat ruokatauotkin!
      ja punakynä käy...
      kaikki tessit pois, niin alkaisi yrittäjyys kannattamaan alalla kuin alalla.

      Itse olen kai sitten "laskumies" kun täytän tuntikortin, merkkaan aloitusajan, ja lopetusajan

      esim 22:00-7:00

      Näin ollen palkkaa maksetaan 9 tunnilta, yölisää 8 tunnilta... Tauko? toki mä sen jossain 3:00 aikoihin oon pitänyt 15-45min... tilanteesta riippuu.

      Oikeastaan joka firmassa ollut tuo sama käytäntö


  • televisiossa se sanottiin tällä viikolla 4 tai 5 maaliskuuta professorimies sanoi suoraan että kuljettajien kouluttaminen pitäisi lopettaa välittömästi sillä robotti hoitaa hommat tulevaisuudessa..kuljettajia ei tarvita eikä akt:tä orjia eikä tessiä kas kun robotti ohjaus on vain kone.

    • Niin ja tulevaisuudessa ei tarvita koko ihmiskuntaa, kun tiedemiehet saavat robotit yliviisaiksi kehittäen itse itseään, jolloin jussit ja maijat ovat jätettä. Että kantsii varautua jo kuopan reunalle.


    • Kyllä siihen vielä aikaa menee. Vielä ei ole olemassa edes henkilöautosovellutusta, joka pystyisi itsenäisesti ajamaan talvikelissä. Vaikka robotit joskus todennäköisesti ihmiskuljettajat korvaavatkin, tarvitaan lastaus- ja purkutoimintaan ja kuorman varmistukseen senkin jälkeen pitkään vielä ihmisiä. Kotimaanliikenteessä lastaukset ja purut hoidetaan nykyisellään suurelta osin kuljettajien toimesta, joten tähän tulee robottiautoihin siirryttäessä avautumaan työpaikkoja. Kesäkauden runkolinjoja robotti saattaa meilläkin ajaa jo yllättävänkin pian.


  • Päivää Akt löyhäpäät.
    Läpituntipalkalla tienaa yli kaksi kertaa mitä akt palkalla.
    Vaatikaa läpituntipalkkaa niin tulee kunnon tilit. Laillisesti saa viikossa olla 100h töitä. Akt palkalla jää tulot paljon pienemmäksi.

    Tv Rahtarina 100 vuotta

    • Läpituntipalkalla et aja laillisesti yhtään enempää tunteja kuin tes-palkallakaan. Samat ajo-ja lepoaikalait koskevat molempia. Jos haluat saada tekemääsi työtuntia kohden vähemmän rahaa kuin olisit oikeutettu samaan, niin silloin läpituntipalkkaus on varmaan ihan ok. Tuskin sinua ylityö-ja pyhäkorvaukset kiinnostaakaan, joten turha niistä on edes mainita.
      Oletko koskaan ajatellut miksi työnantaja haluaa maksaa jotain muuta palkkaa kuin tes? Siitä yksinkertaisesta syystä, että työnantaja haluaa säästää palkkakustannuksissa eli maksaa työntekijöilleen VÄHEMMÄN RAHAA, eli tehtyä työtuntia kohtaan joutuu maksamaan vähemmän. Jos tosiaan haluaa myydä työpanoksensa halvemmalla niin läpituntiliksa on ihan ok. Ja jos oikein haluaa hifistellä, niin kannattaa ottaa osa palkasta päivärahoina, niin silloin ei tarvitse eläkeiässä tuskailla eläkerahojen suuruuden kanssa.
      Tsemppiä. Kyllä kuljetusalalla kusettavia työnantajia riittää. Vielä tänäpäivänäkin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Läpituntipalkalla et aja laillisesti yhtään enempää tunteja kuin tes-palkallakaan. Samat ajo-ja lepoaikalait koskevat molempia. Jos haluat saada tekemääsi työtuntia kohden vähemmän rahaa kuin olisit oikeutettu samaan, niin silloin läpituntipalkkaus on varmaan ihan ok. Tuskin sinua ylityö-ja pyhäkorvaukset kiinnostaakaan, joten turha niistä on edes mainita.
      Oletko koskaan ajatellut miksi työnantaja haluaa maksaa jotain muuta palkkaa kuin tes? Siitä yksinkertaisesta syystä, että työnantaja haluaa säästää palkkakustannuksissa eli maksaa työntekijöilleen VÄHEMMÄN RAHAA, eli tehtyä työtuntia kohtaan joutuu maksamaan vähemmän. Jos tosiaan haluaa myydä työpanoksensa halvemmalla niin läpituntiliksa on ihan ok. Ja jos oikein haluaa hifistellä, niin kannattaa ottaa osa palkasta päivärahoina, niin silloin ei tarvitse eläkeiässä tuskailla eläkerahojen suuruuden kanssa.
      Tsemppiä. Kyllä kuljetusalalla kusettavia työnantajia riittää. Vielä tänäpäivänäkin.

      Todella asiallinen kirjoitus ja niin totta. Läpituntipalkalla vaan töihin niin ei ole sitten eläke turhan iso ei tule sijoittamisongelmia ja lapset jäävät nuolemaan näppejään kuolemasi jälkeen, mikä on tietysti ihan oikein heille,kiittämättömät penskat. Totuushan on sellainen,että vaikka kuski tekisi TES sopimuksen mukaisesti töitä sen 40-48 vuotta putkeen niin työeläke on joka tapauksessa todella pieni korkeintaan 2500
      euroa kuussa,kyllä sillä kitkuttelee paremmin kuin esim. sairaanhoitaja . Jos ajelet läpituntipalkalla niin summa on niin pieni ettei sitä tässä edes kehtaa sanoa. Kannattaisi aina harkita mihin ryhtyy jo nuorena. Ihmiselämä on tosi lyhyt ja vanhuus köyhänä ei houkuttele ketään.


    • Kilometripalkka on paras palkka.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kilometripalkka on paras palkka.

      Ehdottomasti on paras. Palkka juoksee vain kun auto o liikkuu. Kuka nyt haluaisi palkkaa odotuksilta, kuorman puruista ja lastauksista, puhumattakaan palkallisilta tauoilta.


    • https://yle.fi/uutiset/3-10623028

      Kannattaa unohtaa lakisääteinen tes-palkka ja kikkailla erilaisilla läpitunti, - urakka, - kilometri - ja keikkapalkoilla. Eiks vaan. Kyllä elämä peltikopissa ja puukengät on tärkeintä elämässä.


  • 40 vuotta tuli isojen autojen rattia pyöritettyä. Sinäkin aikana tunsin monta työnsankaria jotka saadakseen ajaa enemmän, laskivat omaa palkkaansa alle tessin, siirtyivät siis juurikin läpituntipalkkaan ym. työnantajaa miellyttävään palkkaan. Silloin ei vielä ollut ajo-ja lepoaikojen valvonta yhtä tehokasta kuin nykyään, joten tunteja tuli reilusti. Silti moni näistä oman palkkansa polkijoista oli päivää kahta ennen palkkapäivää jo pyytämässä förskottia pomolta kun rahat ei vaan riittänyt, ei vaikka kuinka oli asuttu tienpäällä ja revitty kilometrejä. Me muut tessillä ajaneet pärjäsimme omalla palkallamme ihan hyvin, koska ylityökorvaukset pitivät tulot mukavina. Lisäksi ei tarvinnut kovin usein viikonloppuisin töitä tehdä. Vapaa-aika ja harrastukset merkitsee ainakin minulle paljon. Elämäntaparahtareille ei varmaan niinkään.

    • Tubtipalkkani on toimistossa istuessa ja nettiä selaillessa ajankuluksi 37€/tunti. + tuotantopalkkio 5500€/vuosi. Viikkotunteja 40. Kylläpä on rekkakuskin homma paskaduuni oli sitten liitossa tai ei...


    • Kannattaa ajaa pimeesti kilometripalkalla.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Tubtipalkkani on toimistossa istuessa ja nettiä selaillessa ajankuluksi 37€/tunti. + tuotantopalkkio 5500€/vuosi. Viikkotunteja 40. Kylläpä on rekkakuskin homma paskaduuni oli sitten liitossa tai ei...

      Olipa nerokasta tulla vertailemaan eri alojen palkkoja toisiinsa kun keskustelussa on ollaut muuten Iheena KULJETUSALAN eri palkkamuodot.
      Kyllä muuten sinun palkkaasi jossain lääkärien, kirvsmiesten, muurarien ja paperitehtaiden porukan keskuudessa nauretaan.
      Täällä netissä kuka tahansa voi väittää tienaavansa mitä tahansa, kenellekään ei tarvitse mitään todistaa, mutta sinä voisit valehdella kirjoituksissasi edes siitä aiheesta, josta keskustelussa on ollut kyse.


  • Sillä vertaan duuniani rekka/kakkakuskiin, että toimenkuva on sama. Istuskelen nollat taulussa... Onneksi työkoneella pyörii netflix, niin saa ajan kulumaan 8h/päivä. No nyt on aika päivittää 2017 MB uudempaan, niin voi seikkailla Vehon sivuilla ja aika kuluu rattoisasti kun on projekti työn alla. Onneksi jatkoin peruskoulun jälkeen kouluttautumista, niin ei tarvitse tehdä paskaduunia nälkäpalkalla.

  • Ja paperitehtaan duunarit eivät paljon naura, koska ovat jo vuosia kituneet peruspäivärahalla tehtaiden lyötyä lapun luukulle. Kirvesmiehet ja muurarit ovat nykyään virolaisia, joille itämafia maksaa maks. 2tonnia kuussa 12 tunnin työpäivistä. Lääkärit joutuvat opiskelemaan vuositolkulla ja tekemään pitkiä työpäiviä päivystysvuoroineen. He ovat palkkansa ansainneet, respektiä heille. Autonvaihdossa päädyin E-sarjan AMG-farkkuun , tarjouksen mukaan pääsen uuteen kiinni vain 70000 välirahalla. Olisi päässyt 45000 mutta tuli hieman ruksittua lisävarustelistaa, ettei ihan karvalakilla tarvitse ajella.

    • Ymmärrätkö yhtään mitä sulle kirjoitetaan?? Sinä voit netissä väittää tienaavasi ihan mitä vaan tai ajavasi ihan millä autolla vaan. Ja mitä tulee paperitehtaisiin, niin kuvitteletko niiden Suomessa olevien tehtaiden pyörivän ilman työntekijöitä? Ne kaverit siellä vetävät jo tuotantopalkkioita enemmän kuin sinä saat palkkaa ylipäätään. Ja lääkärien palkat lääkärikeskuksissa. 20 minuutin vastaanotto maksaa reilun satasen ja jos potilaita tulee tunnissa 2 - 3 niin voit siitä laskea paljonko lääkäri tunnissa tienaa. Lääkäri tienaa viikossa sen minkä sinä kuukaudessa, tai siis väität tienaavasi.
      Tätä keskustelua on turha jatkaa. Sinä voit väittää tosiaan tienaavasi mitä tahansa, en usko kuitenkaan.
      Ps. Minä olen jo eläkkeellä ja saan eläkettä enemmän kuin sinä palkkaa. Hehe.


    • Mikäs konttorirotta tänne on tullut paskaa puhumaan?? Eheh. Olisit valehdellut hankkineesi edes kunnon auton, mutta jonkun Mersun valehtelit hankkineesi. RUAHAHAAA... Mersu? Etkö parempaa halua???


  • Vaikka lääkärit saavat murto-osan vastaanottopalkkiosta, silti heidä palkkansa pyörii 80-200K€ vuodessa Ja se on oikeus ja kohtuus, koska He tekevät tärkeää työtä eivätkä ole korvattavissa vaikkapa maahanmuuttajilla tai virolaisilla, kuten rekka/kakkauskit jotka 100h viikkotunneilla pääsevät olemattomaan elintasoon. No, niiden muijia on hauska kyyditä Mercedeksellä ja polkea omassa makuuhuoneessaan, kun läpituntipalkkaiset puukenkäjoonakset kelaa kilometrejä... Ja hienoa jos joku orjatyön sankari saa enemmän eläkettä, kuin minä palkkaa. Kun itse jään eläkkeelle, elän sijoituksieni osinkotuotoilla tai myyn osakesalkkuni , omakotitaloni pari sijoitusasuntoani ja muutan lämpimämpään maahan. Australia tai Uusiseelanti kiehtoisi.

    • Olen 30 Vee ajanut rekkaa pimeesti nyt on 4 sioitusasuntoa vuokralla, en ole centiäkään maksanut eläkevakuutusyhtiölle, elän paksusti.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Olen 30 Vee ajanut rekkaa pimeesti nyt on 4 sioitusasuntoa vuokralla, en ole centiäkään maksanut eläkevakuutusyhtiölle, elän paksusti.

      Kannattaisi laittaa valot päälle rekkaan,muuten voi poliisi pysäyttää varsinkin kun syksy on jo alkanut ja illat pimenee. Mitä siihen eläkkeeseen tulee niin työntekijän
      ei kuulu edes maksaa eläkevakuutusyhtiölle. Työnantajan kuuluu hoitaa eläkemaksut sinun puolestasi. Ja kannattaa valvoa,että ne maksut on myös suoritettu asiallisesti. On turha elvistellä,että menee hyvin vaikka kaiken tekee pimeästi. Nyt olet 30 v. ja maailma on mahdollisuuksia täynnä ja menee todella lujaa töissä ja vapaa-ajalla. Kyllä se sitten 65 v. potuttaa kun eläkekertymää ei ole ja joudut kansaneläkkeellä kitkuttamaan 85 vuotiaaksi. Niin suomalainen rekkakuskikin elää nykyisin hyvinkin 85 v asti tosin TENA housut jalassa mennään rollaattorilla ja jos rahaa ei ole tuossa vaiheessa niin kyllä potuttaa koska hoivapalvelut maksaa ja paljon. 4 sijoitusasuntoa on sinun märkä uni tai lapinlisä. Todellisuudessa asut homeisessa yksiössä Helsingin Kontulassa tai Tampereen Hervannassa. Todellisuudessa olet Trolli jolla ei ole edes ajokorttia. Saat valita näistä vaihtoehdoista. Kummatkin on surkeita.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Olen 30 Vee ajanut rekkaa pimeesti nyt on 4 sioitusasuntoa vuokralla, en ole centiäkään maksanut eläkevakuutusyhtiölle, elän paksusti.

      Toveri 30 Vee. Kiitos rehellisyydestäsi. Myönnät siis olevasi yhteiskunnan pohjasakkaa ja olet vieläpä ylpeä tästä tittelistä. Niin et maksa eläkemaksuja etkä maksa veroja. Niin.... normaali järjellä varustettu ihminen on " iloinen veronmaksaja" sillä niillä verorahoilla tätä hyvinvointiyhteiskuntaa pyöritetään. Vanhukset hoidetaan ja lapset saavat hyvän koulutuksen . Ilman iloisia veronmaksajia ei Suomi olisi valittu maailman onnellisimmaksi maaksi.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Olen 30 Vee ajanut rekkaa pimeesti nyt on 4 sioitusasuntoa vuokralla, en ole centiäkään maksanut eläkevakuutusyhtiölle, elän paksusti.

      Ethän todellisuudessa kuvittele , että porukka uskoisi kertomustasi. Täällä netissä kuka tahansa voi väittää mitä tahansa. Valehtele ensi kerralla paremmin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ethän todellisuudessa kuvittele , että porukka uskoisi kertomustasi. Täällä netissä kuka tahansa voi väittää mitä tahansa. Valehtele ensi kerralla paremmin.

      Iso kädenpuristus sinulle edellinen kirjoittaja. On hienoa,että 99 % kuljettajista on innokkaita veronmaksajia sillä se on ainoa tapa millä hyvinvointiyhteiskunta
      pyörii. Duunari maksaa oman pienen osuutensa yhteiseen hyvään. Summa on nykyisin paljon pienempi kuin esimerkiksi 1980 luvun alussa kun oman työurani aloitin. Silloin perusprosentti oli herkästi 35% ja ylittävästä osuudesta meni 51%.Tosin silloin Suomen talous oli muutenkin erikoista. 2 vuoden määräaikaistilille pankissa sai korkoa jopa 15 % nyt taitaa saada 1 %. nyt ollaan EU:ssa ja korot ovat alhaalla ja työn verotus on pudonnut vuosi vuodelta eli ei pitäisi olla mitään valittamista.Kukaan ei kaipaa tällaisia "vapaa matkustajia" todellakaan.


    • Tyoelake rahastus on taytta huijausta.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Tyoelake rahastus on taytta huijausta.

      Tänne on pirun helppo heitellä väitteitä mutta perusteluihin ei sitten enää rahkeet ja uskallus riitäkään.


  • Ei mitään orjaa, kaikki lisät puskee massiin ihan jees. Onneksi mun pomotar osaa rahastaa reitit malliin. Jos pissupäät ajaa talkoilla, kato peiliin ja sylkäse

    • Rekka on todellinen rahasampo, lyö köhyytta korville.


suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut