Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mitä outoja asioita luulitte lapsena?

fnfn

Otsikon keksiminen oli vaikeaa.

Minä luulin...

- että saunassa muuttuu tummaihoiseksi, jos siellä on liian kauan.
- tai vaihtoehtoisesti saa pisamia.
- että lapset syntyvät navasta.
- että lapset syntyvät, kun iskä menee siemenkauppaan, jossa on pieniä siemenpusseja (niinkuin kasvien siemenet) ja niissä lukee millainen vauva on tulossa (tyttö, sinisilmäinen, vaaleatukkainen). Iskä antaa tämän siemenpussin äidille, joka syö ne siemenet ja näin vauva joutuu äitin masuun! Tämä olettamus on luultavasti lähtöisin siitä, kun kysyin että miten lapset saa alkunsa ja vastaus oli "isi antaa äitille siemenen."
- Että maailma oli ennenvanhaan mustavalkoinen.
- Taisin tajuta vasta n. 3-4 vuotiaana, että sisarukseni ovat myös äitin ja iskän lapsia.
- Luulin, että telkkarin sisällä asuu pieniä ihmisiä, jotka tekevät telkkariohjelmia (huom. olin hyvin pieni)
- Myöhemmin sitten tiesin, että ne lähetetään jostain ja ne on ihan tavallisia, mutta luulin, että ne näkevät myös minut.

Minulla oli vielä jotain, mutta ei muistu enää mieleen DD:

22

1329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huolestunut 15v.

      Minä luulen yhä, että nuo ovat totta. Onkohan minussa jotain vikaa kun olen 15v?

      • Anonyymi

        On.


    • Hrrrrr...

      Itsellä oli joitain noista, jotka aloittaja mainitsi. Lisäksi vähän erilaisia:
      -Luulin, että Alepa-kauppoja on muuallakin kuin pääkaupunkiseudulla.
      -Etten haluaisi jatkaa koulunkäyntiä peruskoulun jälkeen.
      -Ettei kuolema pelota minua.

    • "Että maailma oli ennenvanhaan mustavalkoinen."
      Tämä oli minullakin :D

      • Anonyymi

        Se on ihan totta. Senhän näkee vanhoista valokuvista!


    • Sitten luulin että kala oli myrkyllistä. En suostunut syömään kalaa pitkään aikaan. Tähän syynä eräs omituinen uni. Olin varmaan 4 tai 5.

      Luulin että kaikki maailman pilvet ovat peräisin kotikaupunkini tehtaan piipusta (veljeni sanoi niin!!)(Ja aina kun kysyin vanhemmiltani että mistä pilvet tulevat; sain vastauksn: Ömh, sitä on hieman vaikea selittää, kysy uudestaan hieman vanhempana.(Kuinka vihasinkaan tätä vastausta johon niin usein törmäsin, olin hyvin kyselevä lapsi ) joskus joku taisi yrittää selittää jotain vesihöyrystä mutta ei sen tarkemmin :D)

      • Voi ei, minäkin luulin, että pilvet tulevat tehtaiden piipuista :D Ja minullekkin niin väitti veljeni.

        Sitten meillä oli sellainen ihmeellinen systeemi tarhassa, että jokainen sai vuorollaan nostaa jonkin jutun (selvää..), joka esitti jotain, istua tarhatädin syliin ja jutella siitä asiasta kaikkien kuunnellessa :D Esim. joku nosti karkin kuvan, sitten siltä kysyttiin tykkääkö se karkista ja tietääkö se mistä karkit tehdään ("JOO!" "Ainakin sokerista ja sit ainaki suklaat jostain kaakaopavuista...")

        Minulle tuli pilvi. Ja minulta kysyttiin, tiedänkö miten pilvet syntyvät. Kerroin kauhean ylpeänä, että tiedän: "Ne tulee tehtaista!" Tarhantäti sitten oli silleen "no jooo, voi ne tulla niistäkin, mutta yleensä..." sitten tuli selitystä jostain vesihöyrystä ja muista. En nyt ole ihan 100% varma vieläkään pilvien muodostumisen koko prosessista.

        Olin kamalan katkera :D


      • "sain vastauksn: Ömh, sitä on hieman vaikea selittää, kysy uudestaan hieman vanhempana."

        Siis huonoin mahdollinen kasvatusmetodi! Kun me jotain kysyttiin niin siihen myös vastattiin, vaikka oltaisiin miten hankalassa paikassa. Siskoani ryhtyi kaupan kassajonossa kiinnostamaan, mistä lapset tulevat ja äiti sitten selitti sen siinä. Itse kannatan tätä tapaa, ainakin lapsi oppii uteliaaksi, ilmankos minä ja siskoni kumpikin olemme yliopistossa opiskelemassa. Ennen pitkää lakkaa kyselemästä, jos ei saa ikinä vastausta.


    • Mustavalkoisuus juttu oli minullakin ja sitten oli vielä jokin mielessä.... No luulin joskus ekaluokalla, että olen peruskoulussa lähes lopun ikääni ja....

      Luulin jonnekin kasille asti, että keskitysleiri on kestitysleiri. XD Olin lapsena kai nähnyt aiheesta dokumentin ja kuullut yhden sanan väärin, joka sitten kummitteli yläasteelle asti. Lisäksi keskitysleirit saattavat puheessani vieläkin olla "kestitysleirejä".

      Ja sitten ala-asteella kukaan ei uskaltanut niellä omenan tai mandariiin siemeniä, koska uskottiin, että sitten lähtee jokin omena/mandariinipuu itämään mahasta tai aivoista.

    • Mörkö.

      Vasta lukion jälkeen selvisi että se ei ole piruletti vaan piruetti.

      Pienenä luulin että vanhenpien sängyn alla on keskiyön nakertajia, fiksuna lapsena sitten ystävystyin heidän kanssa ja sain nukuttua yöni rauhassa.

    • dumb boy

      Luulin että pippeliä käytetään vain pissaamiseen.

      • LOLOLOLOL

        Joo niin mäki XD


    • MMZGames

      Itse en kovin monia muista mutta tässä pari :
      - luulin että tivoli on kivoli
      - luulin että koiramme olisi poika vaikka se oli tyttö
      - luulin myös että maailma oli ennen 70-lukua mustavalkoinen
      - luulin myös että laskun 1 1 vastaus olisi 11

    • tyttönenvaan

      täs on joitaki lapsuuden aatteita:

      - luulin että kun kuolee teletapit saattelee taivaaseen

      - luulin että kissat hyrrää ( ne siis kehräävät )

      - luulin että haikara oli tiputtanut tummaihoiset lapset vahingossa savupiipusta

      - sanoin tyynyä "nyynyksi"

      - luulin että automme olisi transformeri

      - luulin että näen joka yö tulevaisuuteen ( näin siis unta )

      ettäs semmosta :D

    • Minä luulin, että jokaisesta maahan pudonneesta lehdestä kasvaa uusi puu.

    • maailmanmaapallo

      Mä luulin, että maapallo on sellanen suurinpiirtein kahden metrin halkaisijaltaan oleva pallo, ja sitte se pomppii siis tämän maan päällä ja mä joskus katsoin keittiön ikkunasta ja aattelin, et millon se pomppis meidän pihalle. XD

      • fnfnfn

        Tästä muuten tuli mieleen, että kuvittelin maapallon olevan litteä ja luulin, että meret virtaa siitä alaspäin avaruuteen. Ja olisin halunnu sitten mennä sellaselle maakaistaleelle, mikä on ihan siinä reunalla ja katsoa alas.

        Se oli todella kaunis kuvitelma :D Pitäisi piirtää siitä kuva...


    • tyttö15v:-)

      Oon ollu siinä mielessä erikoinen lapsi, koska en oo luullu mitään ihmeellistä pienenä.:D

      • fnfnfn

        NIIN VARMAAN, et vaan muista :D


    • Onhan näitä

      Luulin pienenä, että elimistömme sisällä on valoista (eli hohtaisimme).

      Sitten kuvittelin, että jokaisen meistä sisällä on niitä Olipa kerran elämä -tyylisiä pienejä ukkeleita, jotka huolehtivat kaikista elintoiminnoistamme.

      Ja sitten vielä luulin, että ennen vanhaan oli mustavalkoista. Kuvittelin maapallon myös toisinaan litteäksi pannukakuksi, jolla on kaksi "reunaa". Ja sitten aina, kun näin bussin, joka on menossa Reunaan (Uusimaa), niin ajattelin, että se on matkalla maailman laidalle.

      • Anonyymi

        Kun nukkumatti heitti telkkarissa unihiekkaa laitoin tyynyn kasvojen eteen ettei se nukuttaisi minua, tai menin tuolin taakse piiloon.
        Luulin myös että telkkarista nähdään meidät katsojat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun nukkumatti heitti telkkarissa unihiekkaa laitoin tyynyn kasvojen eteen ettei se nukuttaisi minua, tai menin tuolin taakse piiloon.
        Luulin myös että telkkarista nähdään meidät katsojat.

        "Luulin myös että telkkarista nähdään meidät katsojat."

        Varmaan johtu siitä, että pikkukakkosessa se pelle puhu lapsille, siis sano " siellä Tiia ei oo pessy hampaita, että hampaat pitää pestä aamuin ja illoin Tiia ! "

        tai muuta vastaavaa....


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2374
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      55
      2085
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      95
      1923
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1672
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1592
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1430
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe