hei, ensiksi tahdon kertoa että vaikka olen päntännyt tässä viimeiset kaksi viikkoa olen vielä melko ulalla.
en kysy oikeita vastauksia tms. mutta jos jollakin teistä sattuisi olemaan olemaan rub4 helt okej kirjantekijöiltä koe roikkumassa kirjahyllyssä niin voisitko kertoa minkälaisia tehtäviä siihen tulee.
esim. tuleeko kielioppipuolelta minkälaisia tehtäviä, minkälaisia aukkotehtäviä jne.
kiitos erittäin paljon! arvostan todella jos joku viitsii auttaa minua! :-)
helt okej kurssi 4 koe
4
1602
Vastaukset
- Yo 2001
Itse suoritin kurssin keväällä 2000 silloin oli seuraavanlaisia tehtäviä meillä kurssikokeessa:
-Lisää ATT-sana tarvittaessa (kaikkiin kohtiin ei tule att-sanaa)
-pronominitehtävä:
annettu suomenkielinen sana; kirjoitettava ensin sana ruotsiksi sitten valitaan oikea muoto sanasta jota käytetään eri subtanttiivien ja adjektiivien kanssa.
esim.
samanlainen pieni auto = samma lilla bil
-käännöstehtävä:
lauseita suomeksi käännä ruotsiksi.
esim.
Salissa oli aivan hiljaista = Det var alldeles tyst i salen
-relatiivipronominitehtävä:
täydennä oikea relatiivipronomini ruotsinkieliseen lauseeseen
esim.
I går köpte Gunnan en moped, SOM han så länge hade drömt om.
-sanasto ja rakennetehtävä
tarina ruotsiksi johon täydennettävä oikeat sanat oikeassa muodossa (sanat annettu suomeksi)
esim.
autoilija, nähdäkseen, yksityisautoilu, jalankulkija
-verbitehtävä
verbi annettu suomeksi mitä se on ruotsiksi
esim. tahtoa, hymyillä, nauttia...
että sellaisia itselläni näkyi tulleen kokeesta arvosanaksi 6- :)- nottacheater
kiitos sinulle todella paljon, kaikkea hyvää jatkossa ja erittäin hyvää joulua! :-)
ruotsi on minulle se aine joka takkuaa aina vaikka siihen kuinka keskittyisi mutta ehkä noista on apua että pääsisin edes kokeen läpi, vielä kerran kiitos.
Kopioivatko opettajat vielä lukiossakin jotain valmiita koepohjia vai ymmärsinkö väärin?? Meillä viimeksi ala-asteella opettajat kopioivat suoraan jotain koepohjia, nykyään lukiossa opettajat tekevät osan tehtävistä itse ja vanhoista kielioppi- yms. kokeista kooten yo-tehtäviä, vain vähän käyttävät valmiita tehtäviä..
- Opettaja
Opettajille tulee kirja sarjojen mukana koe paketti, mistä ne voivat kopioida kokeet jos haluavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803