Moi, Kertokaa mopoista jotain esim. et mikä mopo kandee ostaa ja mistä niistä saa tietoo... Mä haluisin mopon ku ne on niin asiallisia mut en tiiä niist mitään! Mä en osta ainakaan mankii enkä PV:tä, Scootteriki on ihan perseestä! Mopo se olla pitää...mut mikä???
kertokaa mopoista
17
1604
Vastaukset
- erzga
Solifer S1!! se kulkee miljoonaa ja on helppo huoltaa!!
- jiijii
niistä pitäis kertoa erikseen kun kaikki
on luettavissa TÄÄLLÄ eikun lukemaan ei se sen kummenpaan ole.- Kehitin
Liity foorumilleni ja kysele siellä : http://www.activeboard.com/forum.spark?forumID=42908&subForumID
- Kiki
Vasemman käden kahva on kytkin ja oiekan käden kahva on ETUJARRU
Vasemman jalan POLJIN on vaihdepojin ja oikean TAKAJARRU ja OIKEALLA kädellä väännettävä mulkku on kaasu.
Väännä KAASUA reippaasti ja paina KYTKIN pohjaan ja polakise tai paina nappia ja päästä kaasu kon kone käy mutta pidä kytkin visusti pohjassa.
Sitten paina VAIHDETTA kerran alaspäin ja väännä reilusti kaasua ja päästä kytkin HITAASTI ylös siis tolle hitaasti ja kun KYTKIN on aivan ylhäällä lisää vähän kaasua ja ajanoin 15 sekuntia ja paina kytkin pohjaan ja päästä kasua noin sentti ylös ja sitten NOSTA VAIHDETTA KAKSI pykälää eli napauta kaksi kertaa ylös ja päästä kytkin aikas nopeasti mutta älä "paukauta" ylös ja sitten vaan lisää kaasua kunnes ääni tasoittuu ja kytkin alas ja vähennä taas noi sentti kaasua ja nosta YKSI pykälä ylös vaihdetta ja päästä kytkin ja lisää kaasua, olet kolmonnella vaihteella jatka samaan tapaan niin kauan kunnes nopeus on sopiva ja että kone pitää tasaista ääntä eli ei "huuda" kyn pysähdyt niin paina kytkin pohjaan ja paina takajarrua ja naputtele vaihteita aina vapaalle asti (ykkösen yläpuolella) ja kun olet pysähtynyt niin voi päästää kytkimen ja kun taas lähdet liikkeelle paina kytkin alas ja polakise vaihdetta yksi alaspäin ja päästä kytkin hitaasti ja sitten taas kaksi ylös yksi yksi...
Jso vain hiljennät niin päästä kaasua ja kytkin alas ja painene pienempiä vaihteita aina kaasua päästelle ja kun olet kakkosella ja haluat ykköselle niin napsauta kaksi kertaa alaspäin.
Kun olet ylämäessä niin laita ykkönen ja pidä ETUJJARU visusti pohjassa ja päästä kytkintä kunnes koneen ääni laskee eli kytkin ottaa kiinni ja päästä etujarru ja väännä kassua ja päästä lisää kytkintä.
Helppoa se on kun sen oppii- ....
Haittaako se mitään jos on vähän kauemmin ykkönen päällä ja kytkin pohjassa, esim. liikennevaloissa.
Ja kun käynnistäää niin riittääkö silloin että on pelkkä vapaa tai pitääkö silloin painaa kytkintä?
Entä voiko käynnistää vaihde päällä jos on kytkin pohjassa? - Joo
.... kirjoitti:
Haittaako se mitään jos on vähän kauemmin ykkönen päällä ja kytkin pohjassa, esim. liikennevaloissa.
Ja kun käynnistäää niin riittääkö silloin että on pelkkä vapaa tai pitääkö silloin painaa kytkintä?
Entä voiko käynnistää vaihde päällä jos on kytkin pohjassa?KYTKIN ja VAPAA aina kyännistettäessä koska muutoin kone on niin helvtin raskas kyännistää jos on vaihde päällä ja kytkin pohjassa koska silloni koko vaihteisto pyörii
Ja voit pitää vaihdetta päällä ja kytkintä pohjassa vaikka tunnin mutta se ei ole itsellesi erittäin mukavaa.
Ehkä kuitenkin sinun kannattaa ostaa skootteri sillä kun väännät kaasua niin se kiihtyy niin se kiihtyy siihen nopeuteen mihin haluat ja kun pysähdyt niin päästät kaasun ja painat jarrua ja ei tartte miettiä mäkilähtöjä tms. - Varamooses
Pysäyhtyessä kylläkin kannattaa käyttää molempia jarruja, joista etujarru on se tärkeämpi. Kun ykköseltä lähdetään isommammalle vaihtamaan, nostetaan sitä poljinta vain yksi pykälä. Monissa mopoissa käynnistyspoljin on ratastettu vaihteistoon, jolloin mopo ei käynnisty kytkin pohjassa. Mopoista ehdoton ykkönen on Honda Monkey, josta mielellään käsitkytkimellä varustettu malli. Myöskin vanhemmat eurooppalaiset kaksitahdit kelpaavat, mutta uuteen eurooppalaiseen älä sorru, sillä siinä on vikoja. Monkeyssa on ehdottomasti paras moottori, mitä mopoihin on ikinä asennettu.
- ????
Varamooses kirjoitti:
Pysäyhtyessä kylläkin kannattaa käyttää molempia jarruja, joista etujarru on se tärkeämpi. Kun ykköseltä lähdetään isommammalle vaihtamaan, nostetaan sitä poljinta vain yksi pykälä. Monissa mopoissa käynnistyspoljin on ratastettu vaihteistoon, jolloin mopo ei käynnisty kytkin pohjassa. Mopoista ehdoton ykkönen on Honda Monkey, josta mielellään käsitkytkimellä varustettu malli. Myöskin vanhemmat eurooppalaiset kaksitahdit kelpaavat, mutta uuteen eurooppalaiseen älä sorru, sillä siinä on vikoja. Monkeyssa on ehdottomasti paras moottori, mitä mopoihin on ikinä asennettu.
ja kaikki mankit ja pvt ja muut pikkuset sopii alle 15 vuotialle mökille "hajroittelumopoksi" mutta asiaan.
Siis jos sulla on ykkönen ja nostat vain yhden pykälän nii menee vapaa sillä vaihteet alhaaltapäin lukien 1 vapaa 2 3 4 5 tai onko sulla vapaa ykkösen alla? - Jaaha
???? kirjoitti:
ja kaikki mankit ja pvt ja muut pikkuset sopii alle 15 vuotialle mökille "hajroittelumopoksi" mutta asiaan.
Siis jos sulla on ykkönen ja nostat vain yhden pykälän nii menee vapaa sillä vaihteet alhaaltapäin lukien 1 vapaa 2 3 4 5 tai onko sulla vapaa ykkösen alla?Viime kesänä tuli 10000km prätkällä. Ehkäpä kuitenkin on niin, että se vapaa siitä ohittuu melkoisen helposti ja ainakin minun pyörissäni menee vapaa helpommin päälle kakkosen kuin ykkösen kautta. Vapaan kohdalla ei siis polkimessa erillistä pykälää tunnu.
- ASsaoiASJOI
Jaaha kirjoitti:
Viime kesänä tuli 10000km prätkällä. Ehkäpä kuitenkin on niin, että se vapaa siitä ohittuu melkoisen helposti ja ainakin minun pyörissäni menee vapaa helpommin päälle kakkosen kuin ykkösen kautta. Vapaan kohdalla ei siis polkimessa erillistä pykälää tunnu.
Että ykkösen jälkeen on kakkonen ja vapaa on siinä välissä eli kun nostaa tavallisesti ihan alas tai ihan ylös niin se ei mene päälle vaan se menee vaan silloin kun nostaa puoleen väliin.
- Kyylä
ASsaoiASJOI kirjoitti:
Että ykkösen jälkeen on kakkonen ja vapaa on siinä välissä eli kun nostaa tavallisesti ihan alas tai ihan ylös niin se ei mene päälle vaan se menee vaan silloin kun nostaa puoleen väliin.
Järjestys on 1(N)23456
Ja kun painat ykkösellä yhden pykälän ylös niin menee kakkonen, kolmonen jne, ja sama alaspäin paineltaessa.
Eli poljinta kannataa nostaa aina ihan tappiin tai painaa ihan tappiin että vaihde varmana kytkeytyy minaan muuten laatikko ei tykkää hyvää.
Ja mikäli on perkeleen jäykkä laatikko niin kytkintä vähän ylhäällä vaihtaessa ja kun kytkee vaihteen päälle.
Ja vapaa menee ykköseltä niin että nostaa vain vähän ja sen kyllä huomaa kun se vaihde "tippuu" sinne pienenä nypäyksenä ja sama kun laitata kakkoselta vapaan.
Itse käytän vain vaihteita 2345 eli minun ei tarvitse miettiä tuota juuri ollenkaan.
Toki jossain PV:ssä tai muussa pikkutoukassa tuo ei onnistu ja niissä saa olla kytkin aina puolessa välillä että saa edes vaihteen päälle ja kun se lo ulta menee niin se nyppäsee niinpaljon että kone sammuu... - Pakko myöntää
Kyylä kirjoitti:
Järjestys on 1(N)23456
Ja kun painat ykkösellä yhden pykälän ylös niin menee kakkonen, kolmonen jne, ja sama alaspäin paineltaessa.
Eli poljinta kannataa nostaa aina ihan tappiin tai painaa ihan tappiin että vaihde varmana kytkeytyy minaan muuten laatikko ei tykkää hyvää.
Ja mikäli on perkeleen jäykkä laatikko niin kytkintä vähän ylhäällä vaihtaessa ja kun kytkee vaihteen päälle.
Ja vapaa menee ykköseltä niin että nostaa vain vähän ja sen kyllä huomaa kun se vaihde "tippuu" sinne pienenä nypäyksenä ja sama kun laitata kakkoselta vapaan.
Itse käytän vain vaihteita 2345 eli minun ei tarvitse miettiä tuota juuri ollenkaan.
Toki jossain PV:ssä tai muussa pikkutoukassa tuo ei onnistu ja niissä saa olla kytkin aina puolessa välillä että saa edes vaihteen päälle ja kun se lo ulta menee niin se nyppäsee niinpaljon että kone sammuu...ehkä selkeintä ois että vapaa ois ykkösen alla.
No nykyjäänhän melkein kaikki mopot ja mp:t on automaatteja niin ei sillä mitään väliä neää, manuaalihan on noissa jo mennyttä tekniikkaa - puhun kokemuksella
Pakko myöntää kirjoitti:
ehkä selkeintä ois että vapaa ois ykkösen alla.
No nykyjäänhän melkein kaikki mopot ja mp:t on automaatteja niin ei sillä mitään väliä neää, manuaalihan on noissa jo mennyttä tekniikkaaAutomaatti ja puoliautomaattiloota syö koneesta tehoja. Sitten kun pääset sinuiksi mopon kanssa, alat kuitenkin sillä leikkimään kuten kaikki mopoilijat. Silloin on oltava manuaali, ei siitä muuten mitään tule. Monissa mopoissa vapaa on jokaisen vaihteen välissä, kun vipua painaa kevyesti (1,N,2,N,3,N,4 jne.). Jos vapaa olisi ykkösen alla, se ei olisi käytännöllistä.
- Nimetön
Joo kirjoitti:
KYTKIN ja VAPAA aina kyännistettäessä koska muutoin kone on niin helvtin raskas kyännistää jos on vaihde päällä ja kytkin pohjassa koska silloni koko vaihteisto pyörii
Ja voit pitää vaihdetta päällä ja kytkintä pohjassa vaikka tunnin mutta se ei ole itsellesi erittäin mukavaa.
Ehkä kuitenkin sinun kannattaa ostaa skootteri sillä kun väännät kaasua niin se kiihtyy niin se kiihtyy siihen nopeuteen mihin haluat ja kun pysähdyt niin päästät kaasun ja painat jarrua ja ei tartte miettiä mäkilähtöjä tms.vaihteen pitäisi olla aina vapaalla käynnistettäessä. Tällöin kytkimen painaminen on turhaa.
- Minä pä minä
Suosittelen ostamaan tunturi hoipperin jos tykkäät siitä ja osta tuolt sivult >http://www.huuto.net/fi/cats/ajommoot.php3
- hemi
automaatti olis yksinkertasin,mut kyl mä ainakii opettelisin manuaalisen vaihteiston,mämuistelisin et eiks nois automaateis oo se huono puoli et ajat vaikka mäkeen täysillä sit ku se automaatti hyytyy ni eiks siin jää se isompi vaihe päälle vähäks aikaa ja tottakai se siihe hyytyy ku se ei sil isol vaihteel jaksa ja hyydyttää vauhin,vai onko näin?
- K@lle
Kuitenkin myöhemmin joudut viimeistään autojen kanssa tekemisiin manuaalilaatikon kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse2366527Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r514589Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1004421Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli74209Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s393702Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1173618Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan683596Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava233501SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha713273Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739532415