On helppo sanoa i love you, se ei tarkoita oikeastaan mitään, se on kärsinyt "inflaation".
Mutta entäs kotosuomalainen "mä rakastan sua". Koska te olette sen sanoneet kullallenne?
Olen ollut kultani kanssa kohta vuoden yhdessä, mutta kumpikaan ei ole sanonut noin. On sanottu että "olet tosi rakas" ja muuta, mutta tuo rakastan sinua tuntuu niin lopulliselta.
eipä tuo asia oikestaan minua häiritse, mutta on aika jännää että suomen kielessä tuo on jotenkin tavattoman vahva lause.
i love u
6
954
Vastaukset
- hassua
Olen täysin samaa mieltä!
Englannin kieliset, siis amerikkalaiset ja englantilaiset, saattaa sanoa "I love you", vaikka poika pojalle jotka on hyviä kavereita. Ja muutenkin ne hokee sitä koko ajan.
Suomenkielessä, sitä on hirveen vaikea sanoa, vaikka omalle rakkaalleen. Vanhemmat sanoo sitä harvoin lapsilleen. Mutta minkäs me kielellemme voimme. Suomen kielessä minä rakastan sinua kuulostaa niin tyhmältä ja turhalta, ja niin kuin sanoit, se kuulostaa niin lopulliselta... - Punapää
Oikeastaan ihan hyvä että "minä rakastan sinua" otetaan vakavasti. Sen sanoo silloin kun sitä tarkottaa. Mutta taas "I love you:n" voi heittää vaikka jossain puheessa väliin kavereillekin.
Itse olen seurustellut n. 2 ja puoli vuotta, eikä sitä "rakastan sua" kuulukaan toitottaa alkumetreillä. Ensin rakastutaan ja sitten vasta alkaa se rakastaminen, jolloin on helppo sanoa että rakastaa. Minä rakastan sinua on vahva ilmaisu, siinä ku on tuota ärrääki... =) - Fuckah
Itse sanoin tuon eilen illalla viimeksi ja sain kuulla saman tyttöystävältänikin. Mielestäni "i love you" ei merkitse läheskään niin paljon kuin "minä rakastan sinua". Ja tuo suomalainen ilmaisu on mielestäni erittäin hyvä sanoa, jos rakastaan, sillä se tuo lämmön tunteen. Can't explain...
- miizuh
tää voi kuulostaa tyhmältä/oudolta mut kuitenkin. Mun ex-poikaystävä sano mulle joskus "rakastan sua",ja mä en yksinkertasesti saanu sanottua samalla tavalla sille.. sanoin vaan että niin mäkin sua ja heti perää kuitenkin kerroin sille et mä en pysty sanomaan sille samalla tavalla. vaik olin ihan hirmu ihastunu siihe ja se oli oikeesti ihana ja kaikkee mut en uskonu sen todella olevan rakkautta.. me puhuttiin sen kans asiasta ja se ymmärsi mua. kuitenkaan tuo ei ollu se syy miks myöhemmin erottiin. miten te reagoisitte jos teidän tyttö- tai poikaystävä käyttäytys noin? suuttuisitteko?
- spider
En tiedä suuttusinko, mut vois mull olla hiukan ikävä fiilis. Jos oikeesti rakastaa toista, mut ei saa vastarakkautta ni se on haikeeta...
mun nyk. poikaystävä on niin ujo, ett jos sanosin sille rakastavani sitä, ni se menis ihan hiljaseks... tai sitte ei=)
En mä tiedä onko hyvä vai paha, mut me ei paljoa sanota ääneen tunteet toista kohtaan tuntuu lähinnä itsestään selviltä.
Mut toisaalta jos ei oikeesti rakasta, ni kannattaako sitä väittää niin. Sillä tavoin oonistuu ehkä loukkaamaan toista paljon syvemmin ku sillä, ett on rehellinen... - miizuh
spider kirjoitti:
En tiedä suuttusinko, mut vois mull olla hiukan ikävä fiilis. Jos oikeesti rakastaa toista, mut ei saa vastarakkautta ni se on haikeeta...
mun nyk. poikaystävä on niin ujo, ett jos sanosin sille rakastavani sitä, ni se menis ihan hiljaseks... tai sitte ei=)
En mä tiedä onko hyvä vai paha, mut me ei paljoa sanota ääneen tunteet toista kohtaan tuntuu lähinnä itsestään selviltä.
Mut toisaalta jos ei oikeesti rakasta, ni kannattaako sitä väittää niin. Sillä tavoin oonistuu ehkä loukkaamaan toista paljon syvemmin ku sillä, ett on rehellinen...niin toiset jättää sen pelkästä ujoudestakin sanomatta.. toisaalta ei siinäkään mitään pahaa ole,kunhan jaksaa kuitenki muistuttaa toiselle mite tärkee se on.ja kehua sit muulla tavoin jos ei voi sanoo rakastavansa. tyyliin "oot ihana" tms. Ei aina oo pakko sanoa "mä rakastan sua", varsinkaan jos se on vaikeeta. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432211Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t22984Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685