APUA ! Mitä nytten?

v*******

Työkkäri lähetti minut työkykyarvioon sairaalaan. Lääkärin mielestä en ole työkykyinen,psykologin mukaan en ole työkykyinen, en myöskään terapeutin enkä sosiaaliohjaajan. Ja silti kelan päätös oli hylätä sairauspäivärahan.

Mitä nytten teen ? kannattaako edes valittaa ?

8

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairaslomalainen its

Miten tämä on mahdollista? TE-toimisto on vain työnvälitykseen kelpaava laitos, eikä ymmärtääkseni sillä ole mitään oikeutta passittaa ketään mihinkään terveydenhuollon alaiseen toimintaan (poislukien työttömien terveystarkastuskäynnit, jotka nekin ovat vapaaehtoisia).
      Herranjestas, tätäkö on MoPA????

• saapasnax

No aloittaja jatkaa vain sitten tyttömänä ja saa siitä noin saman korvauksen.
      Kiinnostaisi tietää että minkä ikäinen aloittaja on? Mitä nuorempi on niin sen nihkeämmin sairaspäivärahoja/eläkkeitä myönnetään mielenterveys-syistä.

Mopan synnyttäminen voi olla hyvinkin takana että sairaspäivärahaa myönnetty. Mitä ilmeisemmin haluavat että menet sinne kun saavat systeemin pyörimään.

• lakion

Et ole työkykyinen. Oletko sitten sairas? Onko lääkäri määrännyt sinulle sairauslomaa?

Ei Kela voi maksaa sairauspäivärahaa, ellei ole sairautta. Ja silloinkin maksetaan rajallisen ajan.

• aloittaja434

lääkäri sanonut että en ole työkykyinen ,tästä myös päätös lähetetty kelaan. Mutta kelan lääkärin mielestä olen työkykyinen

• ntonton

No kumpaa sinä uskot, Kelan lääkäriä vai sitä toista?

Mulla on montakin sairautta, mutta silti olen työkykyinen. Esimerkiksi diabetes ei tee työkyvyttömäksi. Edes syöpä ei aina merkitse työkyvyttömyyttä. Pyörätuolissa istuva voi tehdä töitä.

• Työttön

Mulla ihan sama juttu, Ylilääkäri kirjoitti minulle melkein vuoden sairaslomaa ja laittoi vielä paperiin että ei sovellu fyysiseen työhön, hain kelalta sairaspäivärahaa ja sain tylyn vastauksen kelan lääkäriltä: Sairaspäivärahaa ei voida myöntää koska en ole riittävän sairas....en jaksanut valittaa, olen nyt vaan työttömänä sairaslomalla ja saan edelleen työmarkkinatukea.

• työkyvytön

Jos olet työkyvytön niin haet uuden lausunnon lääkäriltä ja laitat uuden hakemuksen vetämään. Näin olen tehnyt jo kohta 10 vuotta, ehkä joskus tärppää.

• työkykyinen

Ehkäpä se työkykyarvio tehdäänkin juuri siksi että saadaan ulkopuolisen arvio työkyvystäsi, oletko työkykyinen vai et. Ei kai ne siellä sairaalassa totea sinua työkykyiseksi jos et sitä ole. Menisin mieluusti siihen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      79
      4634
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      50
      3852
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      51
      2591
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      344
      2051
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      140
      1799
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1735
    7. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1607
    8. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      13
      1521
    9. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      16
      1394
    10. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      12
      1339
    Aihe