Eikö abortin sijasta voisi adoptoida?Abortista luopumisesta voisi maksaa vaikka kertakorvauksena ne 20000euroa.
Kukaan ei ole täydellinen; tavallinen arki ja rakkaus ovat tärkeintä lapselle.
Adoptiosta.
5
182
Vastaukset 5
- Vauvan ovh
Minusta hyvä vaihtoehto abortille on ehkäisyn käyttö. Harva pystyy luopumaan vauvasta, vaikka järki sanoisi mitä, sillä evoluutio on vahvistanut sitä tunnetta, että äiti ei halua jättää vauvaa.
Olet aika naiivi noiden kymppitonniesi kanssa. No, ehkä joku tosi huonossa kunnossa oleva heroinisti ottaisi rahat mielellään. Siitä vain tehtailemaan adoptiolapsia myytäviksi, vähän sama kuin koirien pentutehdas, mutta ihmisillä. Tai ties vaikka joku rikollinen mies keksisi hyvän bisneksen tuosta itselleen, että laittaisi tyttöjä paksuksi ja nostaisi rahat lasten adoptoinnista. - 1961
Tuo 20000euroa on vain adoptoimisen noinkustannus ulkomailta.Moni lapseton aviopari maksaa sen jopa nyt.
- Vauvan ovh
Aika harva äiti haluaa myydä lapsensa. Luultavasti suurin osa adoptioon antavista sylkisi päällesi, kun menisit ojentamaan setelitukkoa. Myös lapselle olisi hirveä tuska tietää, että biologinen äiti on myynyt hänet sen sijaan, että olisi halunnut antaa hänelle paremmat olot kuin itse voi tarjota.
Ulkomaisen adoption kulut ovat periaatteessa byrokratiaa ja matkakuluja, ei lapsen hintaa. Maan viranomaiset kyllä voivat vetää jotain välistä, en sitä väitä.
- Palkkansa ansainnut
Pitäisikö äidin aina luopua lapsestaan aivan ilmaiseksi?
- Totta toki
Totta kai. Kyse on lapsen parhaasta, ei lapsen myymisestä. Enimmillään raskaana olevalle naiselle voisi tarjota jonkilaista "raskausajan palkkaa" korvauksena menetetystä työajasta ja koituvasta vaivasta. Nainen esim. voisi käyttää äitiysloman raskauden aikana. Korvauksen pitäisi olla niin pieni, että se ei kannusta "lapsen myymiseen" ja niin suuri, että se kompensoisi raskauden aiheuttaman vaivan verrattuna aborttiin.
Minusta olisi hyvä, jos Suomessa ei abortoitaisi yhtään sikiötä muuta kuin lääketieteellisistä syistä ja kaikki muut lapset adoptoitaisiin rakastaviin koteihin. Adoptiolapsen haluavia on moninkertainen määrä lapsiin verrattuna eli siinä mielessä kyse on vain toimivan järjestelmän luomisesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 71840
- 113779
- 37722
- 140715
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40619- 70617
- 28508
Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu157505Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja58493Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35468Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti46463- 69455
- 63455
- 41432
Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i0432- 45423
Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys74416Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa30408- 35408
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks59405