Adoptiosta.

1961

Eikö abortin sijasta voisi adoptoida?Abortista luopumisesta voisi maksaa vaikka kertakorvauksena ne 20000euroa.
Kukaan ei ole täydellinen; tavallinen arki ja rakkaus ovat tärkeintä lapselle.

5

54

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vauvan ovh

      Minusta hyvä vaihtoehto abortille on ehkäisyn käyttö. Harva pystyy luopumaan vauvasta, vaikka järki sanoisi mitä, sillä evoluutio on vahvistanut sitä tunnetta, että äiti ei halua jättää vauvaa.

      Olet aika naiivi noiden kymppitonniesi kanssa. No, ehkä joku tosi huonossa kunnossa oleva heroinisti ottaisi rahat mielellään. Siitä vain tehtailemaan adoptiolapsia myytäviksi, vähän sama kuin koirien pentutehdas, mutta ihmisillä. Tai ties vaikka joku rikollinen mies keksisi hyvän bisneksen tuosta itselleen, että laittaisi tyttöjä paksuksi ja nostaisi rahat lasten adoptoinnista.

    • 1961

      Tuo 20000euroa on vain adoptoimisen noinkustannus ulkomailta.Moni lapseton aviopari maksaa sen jopa nyt.

      • Vauvan ovh

        Aika harva äiti haluaa myydä lapsensa. Luultavasti suurin osa adoptioon antavista sylkisi päällesi, kun menisit ojentamaan setelitukkoa. Myös lapselle olisi hirveä tuska tietää, että biologinen äiti on myynyt hänet sen sijaan, että olisi halunnut antaa hänelle paremmat olot kuin itse voi tarjota.

        Ulkomaisen adoption kulut ovat periaatteessa byrokratiaa ja matkakuluja, ei lapsen hintaa. Maan viranomaiset kyllä voivat vetää jotain välistä, en sitä väitä.


    • Palkkansa ansainnut

      Pitäisikö äidin aina luopua lapsestaan aivan ilmaiseksi?

      • Totta toki

        Totta kai. Kyse on lapsen parhaasta, ei lapsen myymisestä. Enimmillään raskaana olevalle naiselle voisi tarjota jonkilaista "raskausajan palkkaa" korvauksena menetetystä työajasta ja koituvasta vaivasta. Nainen esim. voisi käyttää äitiysloman raskauden aikana. Korvauksen pitäisi olla niin pieni, että se ei kannusta "lapsen myymiseen" ja niin suuri, että se kompensoisi raskauden aiheuttaman vaivan verrattuna aborttiin.

        Minusta olisi hyvä, jos Suomessa ei abortoitaisi yhtään sikiötä muuta kuin lääketieteellisistä syistä ja kaikki muut lapset adoptoitaisiin rakastaviin koteihin. Adoptiolapsen haluavia on moninkertainen määrä lapsiin verrattuna eli siinä mielessä kyse on vain toimivan järjestelmän luomisesta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe