Mitä kaikkea Turkista lomamatkalta kannattaa tuoda?

tuliaisia

Turkkiin lähdössä keväällä ensimmäistä kertaa.
Mitä kaikkea käyttötavaraa kannattaa tuliaisina tuoda?
Onko paljon halvempaa kuin suomessa?
Paikalliset tuottee varmasti halpoja.

26

2818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tuliaisia

      Älä osta yhtään mitään. Samaa rihkamanpaskaa saa suomestakin paljon halvemmalla.

      Äläkä ihmeessä sorru ostamaan nahkaa, kultaa sekä arvokiviä. Niissä vedättävät turisteja ihan sikana.

      Usein ovat taitavia väärennöksiä etkä niitä aidoista erota ennenkuin suomessa. Kauppoja et saa peruttua vaikka huomaisit kusetuksen jo paikan päällä. Jos menet valittamaan niin saat selkääsi.

      Postikortteja ja niihin merkkejä voit ostaa turvallisin mielin, niistäkin rihkamakauppiaat perivät kyllä triplahinnan.

      • Hediey

        Miksi lyttäät ekaa kertaa Turkkiin menevän? En tiedä missä paikoissa käyt, mutta löytyy tavarataloja ja liikkeitä, joissa on kiinteät hinnat. Mutta teitä kusisia matkoja tehneitä löytyy (ainakin palstalla ruikuttamassa). Pysypä poissa, jos et osaa muuta kuin kitistä.


      • hesekie2

        No ainakin Suomalaiselle naiselle vihje 1 on musta karvainen kyömynenäinen tyhjän toimittaja MIES kannattee ilman muuta tuoda, ja perustaa Pitsa ravintola saa naapurit kateelliseksi! eipä sieltä muuta kannatte tuoda.


    • Kassialma12

      Vaatteita kannattaa ostaa Waikikista. Laatu on hyvä. Ranta- ja kylpypyyhkeet kantsii ostaa rantakadun ja basaarien turistikaupoista. Varsinaista käyttötavaraa voi olla hankalampi turistin löytää, no Metrotukusta tietty löytyy.
      Teetä, paikallisia pähkinä ym. erikoisuuksia ja nameja voi ostaa - ovat hyviä. Jos laukuissa on tilaa, osta vaatteita ja kenkiä. Kauneushoidot ja kampoomot ovat edullisia, mutta älä mene ihan keskustaan, niin säästät vielä niissäkin.

      • hhhhhhhhh

        Pyyhkeet on tosiaankin hyvälaatuisia ja halpoja :)


    • mikko402

      onko ketjun aloittaja todellakin noin tyhmä, OIKEENKO MITÄ KANNATTAA TUODA, tuot siis sen takia että on halpaa, vaikka et sillä mitää tee, koko alanya mennyt pilalle, kun sinne kaikki tuulipukukansa on rynnännyt vyölaukkuineen ja karjalalippiksineen !

      • pimpomm

        Sieltä ei kannata tuoda yhtään mitään, tuo pyyhkeitä oli kaiken huippu, heheheh, raahata jotain sekundaa vain sen takia, että halpaa on, voihan pee.


    • hihihhh

      Pyyhkeitä saa kolme yhden turkkilaisen hinnalla esim Tarjoustalosta!

      • inhoonnoita

        okei, joten kerro mulle mitä ne kolme pyyhettä Tarjoustalossa maksaa ja millaisia ne on kooltaan ja kuosiltaan. Kerro myös mitä se 1 turkkilainen pyyhe maksaa ja laita nhyt samaan hengenvetoon sen koko ja kuosikin. Minua kiinnostaa, koska tiedän ettet sinä tiedä mistä puhut. Taitaa taas olla huono päivä vai? Naapurisiko lähti reissuun?


    • Almak

      Kuten sanottua esim. pyyhkeet, vaatteet paikallisissa merkkiliikkeissä ja nahkakengät kaupoissa. Kaupunkien basaarialueet ovat turistien huijauspaikkoja, mutta kiertävillä katumarkkinoilla voi tehdä edullisia hauskoja löytöjä.

      • noshopping

        Mitä sieltä tavaraa raahaamaan, en viitsisis aikaani älyttömän kaman etsimiseen käyttää. Suomesta saa ihan varmasti parempaa laatua, kunhan vaan pistää rahaa pöytään.


      • hilarious

        No rahallahan saa aina. Ei mitään uutta. Miksi sinä sitten käyt ns. halpamaassa? Kun rahalla pääsee kauas pois kalliiden hintojen kohteisiin. En ole itsekään shoppaholisti, mutta kyllä Turkissa on muutamia tuotteita, joita ehdottomasti kannattaa tuoda. Laadukkaitakin löytyy.


      • noshopping
        hilarious kirjoitti:

        No rahallahan saa aina. Ei mitään uutta. Miksi sinä sitten käyt ns. halpamaassa? Kun rahalla pääsee kauas pois kalliiden hintojen kohteisiin. En ole itsekään shoppaholisti, mutta kyllä Turkissa on muutamia tuotteita, joita ehdottomasti kannattaa tuoda. Laadukkaitakin löytyy.

        Olen käynyt Turkissa muutaman kerran, mutta nyt on kohde vaihtunut Kreikkaan. Talvisin mm. Meksiko, Kuuba, Brasilia. Viikon päästä ekaa kertaa Balille, että näin.


      • Inhoonnoita

        Sen verran olen eri mieltä kanssasi, että basaareissakin ne pyyhkeet ovat kyllä laadukkaita. Riippuu tietysti siitä millaisia olet hankkimassa, mutta ne isot froteiset rantsu/kylpypyyhkeet ovat todella hyviä.

        Ystävät niitä tilaavat joka kerta kun käyn paikan päällä. Ja minähän tuon, koska laukut on yleensä aikalailla tyhjinä. Ostan usein myös lahjoja jo valmiiksi , jottei tarvitse Suomesta ostaa. Säästö se on mikä kannattaa!

        Joku tuossa väläytti miksi pitää tuoda. No siksi, ettei tarvitse ostaa täältä ylihinnoiteltuja tuotteita. Eihän kukaan mitään turhaan osta. Ja jos ostaisikin, onko se sinun pussistasi pois? Jos jotai tarvii, on helpoin ainakin kysäistä mikä on järkevää tuomista ja miettiä josko sitä itse tarvitsee. Jos ylipäätään jaksais paneutua siihen mitä ap tarkoittaa, sinäkin ymmärtäisit mistä on kyse.


      • tuliaisia
        noshopping kirjoitti:

        Olen käynyt Turkissa muutaman kerran, mutta nyt on kohde vaihtunut Kreikkaan. Talvisin mm. Meksiko, Kuuba, Brasilia. Viikon päästä ekaa kertaa Balille, että näin.

        No mutta tulipa se alentuva asenne sieltä. Kyllä jokaisella on oikeus oman budjettinsa rajoissa tuoda jotain tuliaisia tai olla tuomatta. Rahalla saa joo, huonon asenteen myös :D


      • yesshopping
        noshopping kirjoitti:

        Olen käynyt Turkissa muutaman kerran, mutta nyt on kohde vaihtunut Kreikkaan. Talvisin mm. Meksiko, Kuuba, Brasilia. Viikon päästä ekaa kertaa Balille, että näin.

        Mutta edelleen roikut täällä Turkki-keskustelussa...?


    • dgrhgn

      Mitä kannattaa tuoda, ???
      Kai nyt sentään itse tiedät mikä kiinnostaa ja mikä ei.
      Ostat tavaroita ja vaatteita jotka mielestäsi ovat hyviä ja edullisia.
      Ja ei varmaankaan kannata tuoda mitään mikä ei kinnosta.... voi teitä ihmisiä ?!?!?!?!

    • pyyhkeitä

      Naurattaa toi yksi tyyppi joka menee Turkkiin laukut tyhjinä ja täyttää ne sitten pyyhkeillä jotka roudaa Suomeen. Oikea pyyheholisti!

    • hei
      me tulimme juuri antalyasta ja bussissa kuulimme suomalaisten neuvoja mitä kannattaa tuoda nekin vahvoilla ennakkoluuloilla ja vihamielisyydellä varustettuina eli ei muuta kuin rakia ja tupakkaa sillä suomessa saa aina halvemmalla ja itse eivät muuta osta,itse pidimme matkasta eli aleksanterin kierroksesta menemme toistekin sillä turkkilainen asenne voittaa aina suomalaisen kävimme mattokoulussa ja hintoihin voi tutustua carpet fi sivuilta sekä timanttikoulussa itse ostin rihkamaa enkä häpeä yhtään teille ilkeämielisille turkin kulttuuriin kannattaa tutustua lyykian kierroksia saa myös paikan päällä meidän oli tss travel hyvät opaskirjat n.4e molemmin puolin lentokone turkkilainen freebird ei täyttänyt ruokia suomesta lähtiessa ja sai vain rakia ja kahvia ei kannata varata ateriaa kuin turkin puolella kevät on hyvää aikaa nauti matkasta sillä meillä oli loistava saimme neuvoja kylpylähoidoista ihorasvoista ym timanteista matoista jne tutustu kulttuuriin ja käsityöhön hienoja ovat

      • SeÄidinkieli

        Pilkut ja pisteet jäi sinne kierrokselle ;)


      • hei
        Sinullekin joka niin mielelläsi tartut muiden virheisiin,jätin tahallani pilkut ja pisteet pois että voisitte puuttua toisten virheisiin.Toisilla tuntuu olevan tapa kiusata muita näin tämäkin tuli todistetuksi.Valitettavaa että keskustelupalstat suosivat kiusantekoa.Elämässä on paljon muutakin kuin tuijottelu toisten virheisiin.Lähdepä itse tuulettumaan ulkomaille niin huomaat paljon muitakin asioita.Kauheata jos lähtee ulkomaille siitä riittää muilla sanomista.


      • SeÄidinkieli

        Käyn Turkissa 2-4 kertaa vuodessa, lisäksi talvisin 1-2 kertaa kaukokohteissa.
        Ei ole tarkoitus mitenkään kehuskella, mutta kun kerran kehoitit lähtemään ulkomaille, niin vastasinpa siihen ;) Riittääkö tuo tekemään minusta tarpeeksi tuulettuneen?
        ",jätin tahallani pilkut ja pisteet pois että voisitte puuttua toisten virheisiin". Siinäpä vasta ovela temppu!


    • hei
      ylen sivuilta kohta oppiminen ja hakusana löytyyy kattava informaatio turkista,
      siihen kannattaa tutustua ennen ja jälkeen turkin matkan

    • mammabb

      Meikkäjä itse ostin. Ja ihan tavallisesta marketista. Kajalit on todella hyviä ja edullisia, samoin huultenrajauskynät, huulipunat ja kynsilakat.

    • Korukauppa

      TSS-matkatoimiston kautta järjestettävällä Kappadokian kiertomatkalla turistiryhmät viedään Antalayassa Jewellery Centeriin. Siellä ovat hulppeat puitteet ja "asiantuntevia" myyjiä, jotka huijaavat ostajia maksamaan ylihintaa kulta- ja jalokivituotteista. Tuotteissa ei välttämättä ole mitään vikaa mutta tuotteiden lähtöhinnat ovat "kulissihintoja" (= 70% ilmaa). Muista myös, että hinnoissa ei ole arvonlisäveroa (20 - 30%). Lopullinen hinta määrittyy tinkaamalla. Ole tarkkana! Ympärillä häärää monta myyjää tarjoillen rakia ja teetä, samalla huomiota viedään sivuasioihin, mukana suomenkielisiä myyjiä. Ellei ole selvillä korutuotteiden hinnoista, niin lopullinen hinta jää helposti paljon korkeammaksi kuin vastaavan tuotteen hinta on Suomessa. Lisäksi turkkilaisissa jalkovituotteissa ei välttämättä ole asianmukaisia leimoja. Aitoussertifikaatit ovat myös kyseenalaisia.

    • laatua

      Tuo edullinen ja aito nahkatakki !
      Näin valmistamme suomituristille aidon nahkatakin.
      Otetaan kaukoidästä tuotu keinonahkasta tai suoranaisesta pahvista valmistettu
      "aito " turkkilainen nahkatakki.
      Spray-pullosta ruiskutamme takkiin sopivaa tuoksua , jotta se haisisi
      suomituristin nenään nahkalta.
      Myyntitilanteessa tumppaamme tupakan takin saumaan ja sen pitäisi olla
      varma merkki takin aitoudesta suomituristille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10255
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1576
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe