Tarinoita Entisestä Rauhan mielisairaalasta

Explore

Olen kuullut tästä mystisestä paikasta juttuja, mutta haluaisin kuulla lisää. Oletko itse käynyt? Milloin kävit? Mitä teit?
Kiitos.

28

6673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • normi mesta

      Ei siinä ole mitään mystistä,normaali mieli sairaala minne pia rask
      olisi pitänyt sulkea ja oli siellä muitakin hoitoja kuin pia raskille

    • Haamujaaa
    • Kylpylälomaaureassa

      No "ryssäparatiisinahan" se on nykyään kylpylänä. Ehkä tulevat kummituksina kuitenkin kummittelemaan kylpylävieraille vanhat potilaat, jotka siellä kuolivat tai synnytyspuolella abortoidut jne. Tai sitten keltainen vesi uima-altaassa ei olekaan sitä ensimmäistä mieleen tulevaa vaan jtn. ektoplasmaa?
      Kai ne muutamasta rakennuksesta ulkoseinäfasadit jättivät, mutta iso osa vanhoista sairaalan rakennuksista purettiin ja muuttui murskeena maantäyttöaineeksi.

    • max.

      oon syntynyt siel.

      • kanttiinin asiakas

        Se ei haittaa vaikka on syntynyt siellä. Mutta jos on ollut talon asukkina elämänsä, niin siten on toinen juttu. Mitä tulee kummitusjuttuihin, niin ne kuuluu asukkaitten
        arkeen. Jos työntekijällä kummitteli Rauhassa, niin hällä ei olisi pitänyt olla avaimia
        työpaikalleen. Tosin olihan siellä töissä henkilöitä jotka oli välillä potilaita.


      • Kanttiinissa näki
        kanttiinin asiakas kirjoitti:

        Se ei haittaa vaikka on syntynyt siellä. Mutta jos on ollut talon asukkina elämänsä, niin siten on toinen juttu. Mitä tulee kummitusjuttuihin, niin ne kuuluu asukkaitten
        arkeen. Jos työntekijällä kummitteli Rauhassa, niin hällä ei olisi pitänyt olla avaimia
        työpaikalleen. Tosin olihan siellä töissä henkilöitä jotka oli välillä potilaita.

        vain harmittomia potilaita, samoin pihalla kävelemässä. Täyshullut olivat lukkojen takana. Oli mielenkiintoinen kokemus käydä siellä työkeikalla kun kaltereiden takana laulettiin pari tuntia Miljoonaa ruusua yhtämittaa ja kerroksista tippui paperisilppua niskaan. Siinä kerkesi kiitellä että sentään jonkinlaisessa henkisessä kunnossa vielä itse oli.


    • humisevaharju

      No ootkos käynny Honkaharjun psykiatrisella, mitä pidit? Kokemuksia kertokaa
      Miks olit ja kuin kauan?

      • pysyvääkin apua!

        Eikse ole pääasiassa katkaisu hoitola
        Siis viina ja päihteet tms. on varmaan
        ihan hyvä. se on hyvä että hakeutuu hoitoon
        kyllä siitä apua on. joskus pysyvääkin apua.


      • larkku 11
        pysyvääkin apua! kirjoitti:

        Eikse ole pääasiassa katkaisu hoitola
        Siis viina ja päihteet tms. on varmaan
        ihan hyvä. se on hyvä että hakeutuu hoitoon
        kyllä siitä apua on. joskus pysyvääkin apua.

        10 vuotta Rauhan suljetuilla osastoilla töissä. Hyvä työpaikka, hyvät pöperöt ruokasalissa ja kesällä mainio ulkoilumahdollisuus. Näitä eivät tarjoa enää Honkaharju, eikä Lappeenranta.


      • Tellervo koivisto
        larkku 11 kirjoitti:

        10 vuotta Rauhan suljetuilla osastoilla töissä. Hyvä työpaikka, hyvät pöperöt ruokasalissa ja kesällä mainio ulkoilumahdollisuus. Näitä eivät tarjoa enää Honkaharju, eikä Lappeenranta.

        Olin 5v siel hoijossa ku luulin että olen koira,kusta sihauttelin koipi pystyssä sinne tänne ja jahtasin haukkuen hoitajia ja purin niitä jalkaan.
        Joka syksy oottelin häntä heiluen kalteri-ikkunan takana jos pääsisi hirvimetsälle. Kun en päässy niin yritin ampua itseni talonmiehen vasaralla,ruuti oli vissiin liian kosteaa kun ei lauennut. Minua käytiin imemässä öisin kun makasin lepositeissä, se oli joku temari,,. Tai sitten ulkoavaruuden pikkuväki zorg planeetalta.
        Nyt menee hyvin elämässä,olin hullu kun luulin olevani koira,tajusin että olenkin kissa,miaauuu! Nyt juoksentelen villinä asunnossani ja kynsin verhoja ja nuolen persettäni. Maaliskuussa alkaa taas kiima joten se tietää paljon naukumista mutta pnneksi imatralla on hyvä psyk lääkäri ja se kirjottaa 3 kk opamoksit kerralla niin on myydä asti niitä kylän nisteille. Olen himorunkkaaja satanisti transseksuaali.


      • hyvää jatkoa
        Tellervo koivisto kirjoitti:

        Olin 5v siel hoijossa ku luulin että olen koira,kusta sihauttelin koipi pystyssä sinne tänne ja jahtasin haukkuen hoitajia ja purin niitä jalkaan.
        Joka syksy oottelin häntä heiluen kalteri-ikkunan takana jos pääsisi hirvimetsälle. Kun en päässy niin yritin ampua itseni talonmiehen vasaralla,ruuti oli vissiin liian kosteaa kun ei lauennut. Minua käytiin imemässä öisin kun makasin lepositeissä, se oli joku temari,,. Tai sitten ulkoavaruuden pikkuväki zorg planeetalta.
        Nyt menee hyvin elämässä,olin hullu kun luulin olevani koira,tajusin että olenkin kissa,miaauuu! Nyt juoksentelen villinä asunnossani ja kynsin verhoja ja nuolen persettäni. Maaliskuussa alkaa taas kiima joten se tietää paljon naukumista mutta pnneksi imatralla on hyvä psyk lääkäri ja se kirjottaa 3 kk opamoksit kerralla niin on myydä asti niitä kylän nisteille. Olen himorunkkaaja satanisti transseksuaali.

        No hyvä että siulla menee nykyjään hyvin :)


      • Ei sitä
        hyvää jatkoa kirjoitti:

        No hyvä että siulla menee nykyjään hyvin :)

        Rauhan mielisairaalaa olisi koskaan pitänyt lopettaa. Asiakkaita piisaisi vaikka kuinka paljon. Moni potilas oli siellä lähes koko ikänsä.
        Nyt ne pyörii tuolla "lääkittynä" ja "harmittomana". Kaikkialla suomessa sama juttu.


      • sekkii siitäkii
        Ei sitä kirjoitti:

        Rauhan mielisairaalaa olisi koskaan pitänyt lopettaa. Asiakkaita piisaisi vaikka kuinka paljon. Moni potilas oli siellä lähes koko ikänsä.
        Nyt ne pyörii tuolla "lääkittynä" ja "harmittomana". Kaikkialla suomessa sama juttu.

        eivät pyöri, ovat hoijossa honkaharjussa ykkösellä


      • niskan asylum
        Ei sitä kirjoitti:

        Rauhan mielisairaalaa olisi koskaan pitänyt lopettaa. Asiakkaita piisaisi vaikka kuinka paljon. Moni potilas oli siellä lähes koko ikänsä.
        Nyt ne pyörii tuolla "lääkittynä" ja "harmittomana". Kaikkialla suomessa sama juttu.

        noit haamuja näkee vuoksenniskalla päivittäin..


      • Anonyymi
        Tellervo koivisto kirjoitti:

        Olin 5v siel hoijossa ku luulin että olen koira,kusta sihauttelin koipi pystyssä sinne tänne ja jahtasin haukkuen hoitajia ja purin niitä jalkaan.
        Joka syksy oottelin häntä heiluen kalteri-ikkunan takana jos pääsisi hirvimetsälle. Kun en päässy niin yritin ampua itseni talonmiehen vasaralla,ruuti oli vissiin liian kosteaa kun ei lauennut. Minua käytiin imemässä öisin kun makasin lepositeissä, se oli joku temari,,. Tai sitten ulkoavaruuden pikkuväki zorg planeetalta.
        Nyt menee hyvin elämässä,olin hullu kun luulin olevani koira,tajusin että olenkin kissa,miaauuu! Nyt juoksentelen villinä asunnossani ja kynsin verhoja ja nuolen persettäni. Maaliskuussa alkaa taas kiima joten se tietää paljon naukumista mutta pnneksi imatralla on hyvä psyk lääkäri ja se kirjottaa 3 kk opamoksit kerralla niin on myydä asti niitä kylän nisteille. Olen himorunkkaaja satanisti transseksuaali.

        Päivän parhaat naurut tästä


      • Anonyymi
        sekkii siitäkii kirjoitti:

        eivät pyöri, ovat hoijossa honkaharjussa ykkösellä

        Paremminkin kysymys kuin kommentti,onks se Honkaharju muuttunut eli "menny pilveen" kuin tietsikoiden tietokanta.

        Olen kyllä käsittänyt että se on sisätaudeille,jonkin tason ortopedialle,jälkitarkistuksiin,sekä fys.hoitoa tarvitseville potilaille.

        Itte olin aikoinaan siellä kolarin seurauksena vähän kursittavana ja melko hyvinhän se meni jäi vain yksi siru piiloon joka lähti liikkeelle treeneissä,legendaarinen iäkkäämpi hra mua Honkaharjussa hoiteli.


    • veke soittaa.......

      menin yöllä rauhaan ja tapasin prinsessan ikkunassa.

      me olemme nyt naimisissa

    • Anonyymi

      Käytiin ystäväni kanssa tutkimassa rauhan mielisairaalaan. Se on todella huonossa kunnossa siellä on rikottu laseja ovia yms löysimme sieltä kortin joka on kirjoitettu kauno kirjoituksella, mutta olemme semmosia ituhippejä jotka imeskevevät ruohoa maasta joten emme ymmärtäneet kortista puoliakaan. Ymmärsimme sen että kirjeen on kirjoittanut joku Eila ja Kirje on kirjoitettu 2002, sekä kirje on tullut Helsingistä. Vaikka paikka on ihan rikottu mutta todella mielenkiintoinen. Rauhan mielisairaala on nykyään lasten suosiossa varsinkin rööki paikkana. Suositen jokaista käymään katsomassa sillä todella mielenkiintoinen paikka. Muistakaa kuitenkin olla varovaisia paljon lasinsiruja ja muita teräviä asioita löytyy, sekä paikka on ihan homeessa. Rakennus on iso ja emme ole edes kahden päivän aikana ehtinyt tutkia koko paikkaa edes puoliksi. Rakennukseen pääsee kahdesta paikasta, toinen tie vie kellariin mikä on ihan homeessa ja tarvitsee taskulampun jos haluaa sen kokonaan tutkia. Toinen ovi vie aulaan jossa on portaat jotka vievät eri kerroksiin. Jos olet käymässä Saimaan kylpylässä käy piipahtamassa sisällä jollei sinulla ole astmaa tai home sekä pöly alergiaa. Jos kyseinen kirje kortti on sinun tule hakemaan se Järvenpäästä. Kirje on kirjoitettu uskottavasti jollekki joka on luullut itseään kissaksi

      • Anonyymi

        Nyt tais mennä Rauha ja Tiuruniemi sekaisin Rauhan mielisairaalasta on vain muistot jäljellä, mutta tuo teidän juttunne kertonee Tiuruniemen keuhkosairaalasta ja onhan se olut synnytyssairaalakin.

        Niin ja sotasairalanakin. Parkkipaikan toisella puolella on veilä pieni kappelin tapanen jossa sotavainajat arkutettiin, kannattaa käydä katsomassa jos sotahistoria kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tais mennä Rauha ja Tiuruniemi sekaisin Rauhan mielisairaalasta on vain muistot jäljellä, mutta tuo teidän juttunne kertonee Tiuruniemen keuhkosairaalasta ja onhan se olut synnytyssairaalakin.

        Niin ja sotasairalanakin. Parkkipaikan toisella puolella on veilä pieni kappelin tapanen jossa sotavainajat arkutettiin, kannattaa käydä katsomassa jos sotahistoria kiinnostaa.

        Niin kyllähän Rauhassa on ollut synnytysosastokin , olen muuten itsekin syntynyt siellä ja kohtuullisen ns normaali.

        Oli nimittäin niin että tilat eivät riittäneet Rantasairaalassa jossa hoidettiin monenlaisia sairauksia.

        Tiurussa hoidettiin pääasiassa keuhkopotilaita , mikäli muistan väärin joku varmaan oikaisee.


    • Anonyymi

      Oletteko te olleet miellisairraalassa? Minä olen suljetulla osastolla.

    • Anonyymi

      Rauhan sairaalan ovet lukittiin. Kun olimme lasten kanssa tutkimassa paikkoja, tuli vartija ja lukitsi ovet lopullisesti. Oli mielenkiintoista käydä siellä.

      • Anonyymi

        Nykyään hoidetaan potilaat Lappeenrannan Keskussairaalan osastoilla PS1 Ja PS2


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään hoidetaan potilaat Lappeenrannan Keskussairaalan osastoilla PS1 Ja PS2

        Vai oliko se PS1 ja PS3, mutta kuitenkin.


    • Anonyymi

      Olin SiellÄ aasiakkaana 80-luöuvulla ja ne aaantoi miule sähköä ja pästivät site takas kakopäähä töhin mutta emmmie ossaa tehä Sielä mitää edlkkkkkkään

      • Anonyymi

        Älä hätäile,kaltaisiasi on kaukopäässä PALJON


    • Anonyymi

      Mie Panin useita hoitajattaria 70- luvulla. Ne juotti vielä puhdasta pirtua urakan jälkeen 🌹 Lämmöllä muistan niitä alkoita 🤣💓🤣....

    • Anonyymi

      Mie olin siellä kesäkummituksena vuosina 2005-2008. Iha hyvä homma oli 👍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe