Postin alihankkijaksi

postia ajamaan

Olen kuljetusalaa suunnitteleva . Millaista hintaa sellaisella "pullakaappi" autolla tunnissa mahtaa saada ?

125

14227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lehdet lukenut

      Etkö ole lukenut viime aikojen uutisia?? Eikös siellä sanottu,että joku kuljetusalan etujärjestö piti postin kilpailutusta tilaajavastuulain vastaisena. Eli jos suunnittelet kuljetushommia niin voi olla aika karvas aloitus postin palveluksessa. Tiedä näistä.

    • volovo1

      Ei kannata. Tiedän entisiä alihankkijoita jotka ovat lopettaneet,kun ei talkootyöllä tienaa

    • 35€/h saa esim. päivällä tehtävästä pakettijakelusta

      • filosofi-Pylkkö

        SKAL oppien mukaan alle 40 eur/ tunti vie konkurssiin ennemmin tai myöhemmin vaikka jakaisi 20 vuotta vanhalla Hiacella. Kyllä se perus takaraja pakulla on tuo 40 eur ja kuorma-autolla 55 eur/tunti.Silloinkin yrittäjä saa elää todella hissun kissun elämää.Suomeksi sanottuna säästöliekillä.


      • Esim 13,07€/h tuntipalkka "maksaa" firmalle 15,92€/h... Eli jää vielä lähes 20€/h kattamaan sen sprinterin kuluja :)


      • Syyrakki
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Esim 13,07€/h tuntipalkka "maksaa" firmalle 15,92€/h... Eli jää vielä lähes 20€/h kattamaan sen sprinterin kuluja :)

        Jos alan kustannustietoisuus on laajemminkin tätä tasoa, niin eipä tarvitse ihmetellä miksi kuljetusmaksut ja yritysten kannattavuus ovat mitä ovat. Kympin uskontoarvosana ei rahaksi muutu, vaikka kuinka yrittäisi. Jotain jää kyllä maksamatta, jos työntekijän todellisen tuntikustannuksen saa noin alas painettua. Ja jos omistajakuljettajana ajaa nälkäpalkalla, niin ehkä kuitenkin on helpompaa olla köyhä renki kuin köyhä isäntä?


      • Kuljettajan tuntipalkka 13,07€ siihen päälle lomapalkka 11% tulee 14,50€

        14,5€ siihen päälle tulee työnantajalle
        Työeläkemaksu 2,76
        Sosiaaliturvamaksu 0,30
        Työttömyysvakuutusmaksu 0,12

        Eli kuski maksaa tunnissa firmalle 17,68€

        Ja laskutushinta on 35€/h eli tuntia kohden jää autolle/pomolle 17,32€/h

        Ja tosiaan päivällä tehtävässä pakettijakelussa ei montaa kilometriä tuntia kohden tule, ja kuskeista on niin paljon ylitarjontaa että hommaan kelpaa hyvin joku vaikkapa 2001 vuoden sprinterin "veronkiertokuorma-auto" jonka kulut ei paljoa ole


      • tarkistapa

        Mistähän revit taas tietosi. Kuorma-autoalalla lomapalkka lasketaan keskituntiansiosta. Jos ihan päivätöitä tekee, on keskituntiansio sama kuin tuntipalkka ja siitä laskettuna tuntia kohti lomapalkka tekee kokoaikatyöntekijällä 1,65 €/tunti. Puolet tuosta vielä lomaltapaluurahaa eli yhteensä 2,48 €/tunti. Sitten työajan lyhennykset eli pekkaset, joiden kustannus työtuntia kohti on 1,07 €/tunti. Yhteensä tuntipalkka on siis 16,62 €/tunti ja tästä tuntipalkasta pitää laskea ne työnantajamaksut. Viitisentoista prosenttia alakanttiin laskit siis jo tuon tuntipalkaan. Laskuistaasi puuttuu myös esim. TESsissä määrätty ryhmähenkivakuutus ja toki työvaatteista, turvakengistä yms. jotain myös kertyy.


      • tarkistapa kirjoitti:

        Mistähän revit taas tietosi. Kuorma-autoalalla lomapalkka lasketaan keskituntiansiosta. Jos ihan päivätöitä tekee, on keskituntiansio sama kuin tuntipalkka ja siitä laskettuna tuntia kohti lomapalkka tekee kokoaikatyöntekijällä 1,65 €/tunti. Puolet tuosta vielä lomaltapaluurahaa eli yhteensä 2,48 €/tunti. Sitten työajan lyhennykset eli pekkaset, joiden kustannus työtuntia kohti on 1,07 €/tunti. Yhteensä tuntipalkka on siis 16,62 €/tunti ja tästä tuntipalkasta pitää laskea ne työnantajamaksut. Viitisentoista prosenttia alakanttiin laskit siis jo tuon tuntipalkaan. Laskuistaasi puuttuu myös esim. TESsissä määrätty ryhmähenkivakuutus ja toki työvaatteista, turvakengistä yms. jotain myös kertyy.

        "päivällä tehtävässä pakettijakelussa" eli juurikin pärjätään tuolla 13,07 eurolla


      • Prokuristi
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Kuljettajan tuntipalkka 13,07€ siihen päälle lomapalkka 11% tulee 14,50€

        14,5€ siihen päälle tulee työnantajalle
        Työeläkemaksu 2,76
        Sosiaaliturvamaksu 0,30
        Työttömyysvakuutusmaksu 0,12

        Eli kuski maksaa tunnissa firmalle 17,68€

        Ja laskutushinta on 35€/h eli tuntia kohden jää autolle/pomolle 17,32€/h

        Ja tosiaan päivällä tehtävässä pakettijakelussa ei montaa kilometriä tuntia kohden tule, ja kuskeista on niin paljon ylitarjontaa että hommaan kelpaa hyvin joku vaikkapa 2001 vuoden sprinterin "veronkiertokuorma-auto" jonka kulut ei paljoa ole

        Tuntipalkan päälle vuosilomakorvaus 11%, lomaraha 5,5%, työajan lyhennys "pekkaset" 8,5 % sairasajanpalkan arvio 4% joten 13 euron tehty tunti nouseekin n. 17 euroksi. Työeläkevakuutus päälle 18 %, tapaturmavakuutus ja työttömyysvakuutus n. 4,5 %, sotu 2,2 %, työterveys ym n. 2 % joten nyt 17 euroa kasvaa n. 22,5 euroksi joka on alin v. 2015 oleva laillisen kuljettatunnin kustannus TESn mukaan.


      • Maksettavaon
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Esim 13,07€/h tuntipalkka "maksaa" firmalle 15,92€/h... Eli jää vielä lähes 20€/h kattamaan sen sprinterin kuluja :)

        no hoh hoijaa pankkiautomaatti. 13.07 tuntipalkka niin eläkemaksujen sun muiden kulujen kanssa loppusumma on 22.22 euroa. Hyvä mies missä utopiassa oikein elät ????
        tuntipalkan päälle muut kulut on 70 %. Tämä on yrittäjä poloisen arkea,mutta ethän sinä yrittämisestä mitään ymmärrä.


      • Laskutikku
        Maksettavaon kirjoitti:

        no hoh hoijaa pankkiautomaatti. 13.07 tuntipalkka niin eläkemaksujen sun muiden kulujen kanssa loppusumma on 22.22 euroa. Hyvä mies missä utopiassa oikein elät ????
        tuntipalkan päälle muut kulut on 70 %. Tämä on yrittäjä poloisen arkea,mutta ethän sinä yrittämisestä mitään ymmärrä.

        Prokuristi ja maksettava on nimimerkki heitti tuon saman summan 22.22 /22.50 Ja se kyllä on se todellinen kuluerä. Sinä pankkiautomaatti pelle hermanni väität 13.07.... Jos ei muuta niin funtsi nyt vähäsen mitä kirjoittelet. Normimiehellä jo posket punoittaisi kuin Puolalaisen omenan kylki Prisman vihannesosastolla.


      • Maksettavaon kirjoitti:

        no hoh hoijaa pankkiautomaatti. 13.07 tuntipalkka niin eläkemaksujen sun muiden kulujen kanssa loppusumma on 22.22 euroa. Hyvä mies missä utopiassa oikein elät ????
        tuntipalkan päälle muut kulut on 70 %. Tämä on yrittäjä poloisen arkea,mutta ethän sinä yrittämisestä mitään ymmärrä.

        Eli taidat itse olla postin pakettijakelussa ja pitää väkisin vääntää että homma ei ole kannattamatonta ettei muut tule sun reviirille?


      • Laskutikku
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Eli taidat itse olla postin pakettijakelussa ja pitää väkisin vääntää että homma ei ole kannattamatonta ettei muut tule sun reviirille?

        Pankkiautomaatilla myös lukihäiriö kaikkien muiden vaivojen lisäksi. Nimenomaan postin ajohommat ovat silkkaa hyväntekeväisyyttä . kenenkään joka ei halua tehdä konkurssia ei pidä lähteä ajamaan edes vanhalla Hiacella alle 40 eur tunti. itse en lähtisi Postin hommiin
        millään hinnalla.


      • Laskutikku kirjoitti:

        Pankkiautomaatilla myös lukihäiriö kaikkien muiden vaivojen lisäksi. Nimenomaan postin ajohommat ovat silkkaa hyväntekeväisyyttä . kenenkään joka ei halua tehdä konkurssia ei pidä lähteä ajamaan edes vanhalla Hiacella alle 40 eur tunti. itse en lähtisi Postin hommiin
        millään hinnalla.

        "itse en lähtisi Postin hommiin"

        Eli siis "Itse en lähtisi hommista pois, siksi hakukun hommat maan rakoon ettei tule kilpailijoita mulle"


      • Thames8
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Esim 13,07€/h tuntipalkka "maksaa" firmalle 15,92€/h... Eli jää vielä lähes 20€/h kattamaan sen sprinterin kuluja :)

        Kyllä tuntipalkka pitää kertoa kahdella joka on kustannus työlle muut kulut.


      • kaikkikuluu
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Kuljettajan tuntipalkka 13,07€ siihen päälle lomapalkka 11% tulee 14,50€

        14,5€ siihen päälle tulee työnantajalle
        Työeläkemaksu 2,76
        Sosiaaliturvamaksu 0,30
        Työttömyysvakuutusmaksu 0,12

        Eli kuski maksaa tunnissa firmalle 17,68€

        Ja laskutushinta on 35€/h eli tuntia kohden jää autolle/pomolle 17,32€/h

        Ja tosiaan päivällä tehtävässä pakettijakelussa ei montaa kilometriä tuntia kohden tule, ja kuskeista on niin paljon ylitarjontaa että hommaan kelpaa hyvin joku vaikkapa 2001 vuoden sprinterin "veronkiertokuorma-auto" jonka kulut ei paljoa ole

        pankkiautomaatti unohti sitten kaikki muut kulut? polttoaine,huoltokulut,rengaskulut,hallinnolliset kulut yms. ja ne perkeleen verot.
        Hyvä pankkiautomaatti!!! järjen jättiläinen


      • omatajot
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Esim 13,07€/h tuntipalkka "maksaa" firmalle 15,92€/h... Eli jää vielä lähes 20€/h kattamaan sen sprinterin kuluja :)

        minkä laskuopin mukaan oot saannut ton 15.92/h hinnan?


      • pankiautomaatti
        omatajot kirjoitti:

        minkä laskuopin mukaan oot saannut ton 15.92/h hinnan?

        Apukoulun, muuta kysyttävää?


      • parempiarvio
        omatajot kirjoitti:

        minkä laskuopin mukaan oot saannut ton 15.92/h hinnan?

        13€/h johon lisätään 11% lomapalkkaa tekee yli 17€ työnantajan palkkakustannuksia ja siihen päälle tyel maksu vähän yli 24% palkasta.


      • Anonyymi
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Esim 13,07€/h tuntipalkka "maksaa" firmalle 15,92€/h... Eli jää vielä lähes 20€/h kattamaan sen sprinterin kuluja :)

        Kerro tuo 13,07€ noin 1.7:llä niin alat olla siellä missä on todelliset työntekijän kulut yritykselle. Ei mututuntumaa vaan todellista tietoa (yrittäjänä 33 vuotta)


      • Anonyymi
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Eli taidat itse olla postin pakettijakelussa ja pitää väkisin vääntää että homma ei ole kannattamatonta ettei muut tule sun reviirille?

        Kukapa haluais muutenkaan sun reviirille tulla mieti.


    • rahtari-77

      En hirveästi suosittele tai ainakin laske tarkasti kulut ja kun menet neuvottelemaan sopimuksesta niin laitat paperin pöytään missä on laskettuna kulut ja väh.ansio mikä pitää saada/väh.tunnit.
      Itse olen laskenut että esim.kilometri korvauksessa alle 1,40e/km ei kannattaisi tehdä mutta karu totuus on että useat ajavat 0,90e/km.
      Laskin kerran hyvikseni välin Jkl-Kajaani-Jkl ja vaikka kuinka pyörittelin lukuja ja summia sain tulokseksi että alle 800e alv ei kannata ajaa jos aikoo maksaa kaiken pakollisen ja elääkkin vielä.Summa on laskettu täysperävaunulla tehtävänä keikkana.
      Kuka vaan maksaa nykypäivänä tuollaisen rehellisen korvauksen.

    • Tosi100

      Pakko ne on paskat olla!! Kuljetusliike Reino luttinen Oy ajaa runkoa ja jakelee Kajaanissa, ei pysty maksamaan tessin mukaista palkkaa. Siinä se tilaavastuulaki taas nähdään...

      • Rehellinenseriffi

        Valtion yhtiöt, Kaukokiito sekä muut suuret kuljetusoperaattorit ja asiakkaat pyyhkivät tilaajavastuulla peräpäätään. Poliisi ei puutu, työsuojelu ei puutu, vasta kun osuu niin sitten tutkitaan kun oikea tapa olisi valvoa että valtion yhtiöt toimisivat lakuen mukaan, samoin asiakjaiden terminaakeja ja satamuen ajoteitä valvomalla liikenne muuttuisi nopeasti lailliseksi. Onkohan kuljetusala kaikkein rikollisin, kuka kerää hyödyt ja lahjukset, eivöt ainakaan varsinaiset kuljetusliikkeet.


    • kokemuksenääni

      Kuskin palkan voit kertoa 0,80:llä niin olet lähellä todellista palkkakulua. Ostat uuden auton tai korjaat vanhaa niin kalliiksi tulee joka tapauksessa. Kyllä helpoin tapa köyhtyä ja hankkia hermoromahdus on ryhtyä isolle toimeksiantajalle pieneksi kuljetusyrittäjäksi.

      • kokemuksenääni

        Siis palkan voi kertoa 1,80 niin tulee kokonaiskulu


      • Tai sitten voi ihan laskea vaikkapa sentin tarkkuudella mitä sivukuluja tulee :)


      • miksetlaskenut
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Tai sitten voi ihan laskea vaikkapa sentin tarkkuudella mitä sivukuluja tulee :)

        Niin voi, mutta sulta se ei ainakaan onnistunut, kun unohdit laskuistasi mm. laakisääteiset työterveyshuollon ja tapaturmavakuutuksen sekä työehtosopimuksessa määrätyt pekkaset, ryhmähenkivakuutuksen ja lomaltapaluurahan. Lisäksi laskit satunnaisen työntekijän lomakorvauksen mukaan, kun vakkarityöntekijälle maksetaan lomapalkka keskituntiansiosta kertoimella 222,4. Sairausajan palkkoja, työvaatekuluja sun muita et myöskään mitenkään huomioinut. Kyllä tuo 1,8 kertaa taulukkopalkka on aika lailla kohdillaan ja siihenkään kustannukseen ei paljon ilta- tai yötöitä parane tettää, saati sunnuntaivuoroja.


      • miksetlaskenut kirjoitti:

        Niin voi, mutta sulta se ei ainakaan onnistunut, kun unohdit laskuistasi mm. laakisääteiset työterveyshuollon ja tapaturmavakuutuksen sekä työehtosopimuksessa määrätyt pekkaset, ryhmähenkivakuutuksen ja lomaltapaluurahan. Lisäksi laskit satunnaisen työntekijän lomakorvauksen mukaan, kun vakkarityöntekijälle maksetaan lomapalkka keskituntiansiosta kertoimella 222,4. Sairausajan palkkoja, työvaatekuluja sun muita et myöskään mitenkään huomioinut. Kyllä tuo 1,8 kertaa taulukkopalkka on aika lailla kohdillaan ja siihenkään kustannukseen ei paljon ilta- tai yötöitä parane tettää, saati sunnuntaivuoroja.

        Minä laskin kulut sentilleen, sinä "heitit" ilmoille luvun :)


      • älyäläjätä

        Mitä siitä sentilleen laskemisesta on iloa, jos laskee väärin? Paljon oleellisempaa on saada oikea suuruusluokka kuin laskea täysin päin seiniä oleva luku sentilleen.


      • älyäläjätä kirjoitti:

        Mitä siitä sentilleen laskemisesta on iloa, jos laskee väärin? Paljon oleellisempaa on saada oikea suuruusluokka kuin laskea täysin päin seiniä oleva luku sentilleen.

        Ainiin, unohdit sun "laskemista" työpuhelimen ja ammattipätevyyskoulutukset, sosiaalitilat yms...

        Ettei vaan olisi niin että äijä on töissä postissa ja ei halua ketään apajille, hommassahan on tosi hyvä tuntipalkka ja lepposaa hommaa... Pakko siis tehdä jotain ettei tule kilpailua liikaa :)


      • maakutsuu
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Ainiin, unohdit sun "laskemista" työpuhelimen ja ammattipätevyyskoulutukset, sosiaalitilat yms...

        Ettei vaan olisi niin että äijä on töissä postissa ja ei halua ketään apajille, hommassahan on tosi hyvä tuntipalkka ja lepposaa hommaa... Pakko siis tehdä jotain ettei tule kilpailua liikaa :)

        Oletko ihan oikeasti noin tyhmä vai esitätkö vain? Sulla on kustannuslaskelmat sentilleen joka hommaan taksista teiden lämmitykseen, mutta mitään niillä laskelmilla ei tee, kun eivät ne ole edes sinne päin mitä todelliset kustannukset ovat.


      • maakutsuu kirjoitti:

        Oletko ihan oikeasti noin tyhmä vai esitätkö vain? Sulla on kustannuslaskelmat sentilleen joka hommaan taksista teiden lämmitykseen, mutta mitään niillä laskelmilla ei tee, kun eivät ne ole edes sinne päin mitä todelliset kustannukset ovat.

        Eli et halua että kukaan tulee sun "apajille" siksi pitää haukkua omaa hommaa :)

        Ja se on hyvä tehdä laskelmia kun lyö faktat pöytään... Huonompi jos sanoo "ei kannata, piste"


    • kokemuksenääni

      Pankkiautomaatille terveisiä: Älä viitsi antaa "neuvoja" asioista joista et selvästikään ole lainkaan perillä.

    • trööt

      Postin rahtipuolella pärjää ihan kohtalaisesti jos on valmis tinkimään kaluston laadussa,eli jollain 15 vuotta vanhalla vehkeellä kantsii aloitella. Mutta ketään ei kannata ottaa töihin vaan ajaa kaikki itse. Sitten saatte maksella mitä lystäätte,itsellenne

    • sinnetänne123

      Älä lähre shinne.. Taksoista kertonee, että isolla osalla postin alihankkijoista vaikeuksia maksaa palkkoja niinkuin kuuluu, aina jää jotain maksamatta.

      • Kyllä tuo 35€/h pakettiauton mallisella Sprinterillä tms. tehtävästä päiväjakelusta on todella hyvä hinta. Kilsoja ei tosiaan montaa tunnissa tule


      • pankkiautomaatti kirjoitti:

        Kyllä tuo 35€/h pakettiauton mallisella Sprinterillä tms. tehtävästä päiväjakelusta on todella hyvä hinta. Kilsoja ei tosiaan montaa tunnissa tule

        Tuli muuten tuohon "pullakaappiin" liittyen katottua, eli jos perälaudallinen irtokorillinen auto jonka koppa vähintään 4*2*1,9 metrinen ja kantavuutta vähintään 800kg, niin tuntihinta nousee heti 42 euroon....


      • trööt
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Kyllä tuo 35€/h pakettiauton mallisella Sprinterillä tms. tehtävästä päiväjakelusta on todella hyvä hinta. Kilsoja ei tosiaan montaa tunnissa tule

        Otappa huomioon se,että se pakettien jakelu jossain kaupungissa on pieni osa kyseistä työtä.Kyllä monesti alihankkijoilla ajatetaan postin vienti jakeluihin esim. syrjäseuduilla,jonne saattaakin terminaalista riippuen tulla 40 km siivu. Sinne lähetään sit klo 5 aamulla. Kannattaa ottaa selvää mitä toi postin toiminta on kokonaisuudessaan


      • trööt kirjoitti:

        Otappa huomioon se,että se pakettien jakelu jossain kaupungissa on pieni osa kyseistä työtä.Kyllä monesti alihankkijoilla ajatetaan postin vienti jakeluihin esim. syrjäseuduilla,jonne saattaakin terminaalista riippuen tulla 40 km siivu. Sinne lähetään sit klo 5 aamulla. Kannattaa ottaa selvää mitä toi postin toiminta on kokonaisuudessaan

        No vähän joka hommassa on oma hintansa, pakettijakelussa pakettiauton mallisella autolla se on 35€/h... Ja tosiaan, muita hommia siinä on enemmän kuin ajamista, eli ei montaa kilsaa tunnissa tule


      • trööt
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        No vähän joka hommassa on oma hintansa, pakettijakelussa pakettiauton mallisella autolla se on 35€/h... Ja tosiaan, muita hommia siinä on enemmän kuin ajamista, eli ei montaa kilsaa tunnissa tule

        Niin mutta puhe oli pullakaapista ja muista kuluista. Posti ei maksa kilometrejä eli saatat ajaa 180 km päivässä tuntiveloituksella. Ei oo muuten halpaa lystiä nykyään. Ja edelleenkin,ehkä noilla hommilla pärjäis,mutta jotkut joutuu ajamaan haja asutus paikkoja. Mutta kannattaa sinunkin perehtyä siihen mitä se työnteko postilla on


      • trööt kirjoitti:

        Niin mutta puhe oli pullakaapista ja muista kuluista. Posti ei maksa kilometrejä eli saatat ajaa 180 km päivässä tuntiveloituksella. Ei oo muuten halpaa lystiä nykyään. Ja edelleenkin,ehkä noilla hommilla pärjäis,mutta jotkut joutuu ajamaan haja asutus paikkoja. Mutta kannattaa sinunkin perehtyä siihen mitä se työnteko postilla on

        Pakettiauton mallisella autolla tulee pikkupakettien jakelussa 35€/h ja sanoin myös:

        "Tuli muuten tuohon "pullakaappiin" liittyen katottua, eli jos perälaudallinen irtokorillinen auto jonka koppa vähintään 4*2*1,9 metrinen ja kantavuutta vähintään 800kg, niin tuntihinta nousee heti 42 euroon...."

        Ja tosiaan, posti maksaa kaikissa tietämissäni tapauksissa tuntihintaa joka vaihtelee tosiaan hieman työn luonteen mukaan...

        Ja tottakai sitten esim 18 tonninen 8 metrin kaapilla oleva auto saa vielä parempaa tuntihintaa jne...


    • määkans

      Älä vaan pankkiautomaatti ala yrittäjäksi. Sut kusetetaan kerjäläiseksi nopeasti tuolla sinisilmäisyydellä ja laskutaidottomuudella.

      • Eli "Älä ala yrittäjäksi postin alihankintaan, homma on senverran hyvää että ei haluta kilpailijoita ja siksi hakutuaan omaa hommaa"


      • määkans
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Eli "Älä ala yrittäjäksi postin alihankintaan, homma on senverran hyvää että ei haluta kilpailijoita ja siksi hakutuaan omaa hommaa"

        Elät jossain ihmeellisessä rinnakkaistodellisuudessa. Mutta jos olet niin varma, niin ala vaan. Kun kohtaat todellisuuden, voit kaivaa kommenttini arkistosta. Silloin tosin on jo liian myöhäistä...


    • jeespoks23

      Pulla sprintterin tuntihinta noi 30 -32 e nurkilla. 8,5 m korilla ja 18 t kokonaispainolla noin 35e. Aluejaossa ei saa polttoainelisää. Runko puolikas 0,89-0,93 e per km. Runko moduli oma dolly ja oma traileri noin 1,2 e per km. Jako ja runkoautojen vaatimus eur 5 ja eur 6 luokka. Eur 3 ja eur 4 luokista vähennetään ajotilityksestä prosentteja. Polttis on nyt noin 8 -9 %.
      Liiketoiminta ei täytä näillä takoilla liiketoiminnan tunnusmerkkejä, ei kannata !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Tilaajavastuulla pyyhitään hanurgia, se saa ajaa joka ajaa halvimmalla. Posti käyttää ulkomaisia vetureita suomen sisäisessä liikenteessä todella törkeästi. Katsokaa vaikka Juslassa samat veturit ajaa päivästä, viikosta vuodesta toiseen. Poliisia, tullia ei kiinnosta vaikka ilmoittaa toiminnasta. Ei noilla hinnoilla kukaan isäntä voi maksaa tes mukaista palkkaa meille. Sääliksi käy isäntää.... En alkanut yrittäjäksi vaikka isäntä autojaan tarjosi minulle, pysyn kuskina niin kauan kun kuljetustoimintaa on, sitten vaihdan muihin töihin.

    • trööt

      Kyllä tää pankkiautomaatti vaikuttaa pahasti jälkeenjääneeltä,kun ei hölmö tajua mistä puhuu. On postilla jotain hommia missä voi pärjätäkkin,mutta ei näissä pullakaappi hommissa voi millään tulla toimeen. Just eilen meni yks postin alihankkija nurin. Eli ajoon vaan,kyllä se siitä lähtee

      • Antamani esimerkki oli juurikin PAKETTIJAKEU PÄIVÄLLÄ... Siinä pärjää ja hyvin.

        Mutta esim. aamuisin tehtävä firmojen postien keräily ja vienti isommalla kuorma-autolla onkin sitten "kilohinnalla"

        Oma luku on taasen lehtien yöajelut yms...

        Eli jos yksi homma on kannattavaa, ei se tarkoita että kaikki


      • trööt
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Antamani esimerkki oli juurikin PAKETTIJAKEU PÄIVÄLLÄ... Siinä pärjää ja hyvin.

        Mutta esim. aamuisin tehtävä firmojen postien keräily ja vienti isommalla kuorma-autolla onkin sitten "kilohinnalla"

        Oma luku on taasen lehtien yöajelut yms...

        Eli jos yksi homma on kannattavaa, ei se tarkoita että kaikki

        Voi hevonvittu että oot hölmö! Ymmärrä nyt saatanan puupää apina että kukaan alihankkija ei aja pelkkiä paketteja. Posti suunnittelee keikat siten että ne paketit jaetaan toimitettavien yrityspostien ohella! Ja toisekseen,kirjoituksestasi päätellen et tiedä hevonvittua koko lafkan toiminnasta. Eli pidä turpas kiinni vitun lapanen


      • trööt kirjoitti:

        Voi hevonvittu että oot hölmö! Ymmärrä nyt saatanan puupää apina että kukaan alihankkija ei aja pelkkiä paketteja. Posti suunnittelee keikat siten että ne paketit jaetaan toimitettavien yrityspostien ohella! Ja toisekseen,kirjoituksestasi päätellen et tiedä hevonvittua koko lafkan toiminnasta. Eli pidä turpas kiinni vitun lapanen

        Siis tarkoitan sitä että ajetaan postin määräämät hommat tuntihommana siinä määrin missä auto riittää hommaan... Eli pakusprintterin kyyttiin ei tule esim. rullakoita, koppa-autoon voi tulla.

        Eli et halua muita sun "apajille"'?


      • trööt
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Siis tarkoitan sitä että ajetaan postin määräämät hommat tuntihommana siinä määrin missä auto riittää hommaan... Eli pakusprintterin kyyttiin ei tule esim. rullakoita, koppa-autoon voi tulla.

        Eli et halua muita sun "apajille"'?

        Näytäppä meille miten homma hoidetaa..Perustappa kuljetusliike pankkiautomaatti ja vedäppä postilta hirveet hillot tilille. Ainut vaan että taitaa homma kuivua kasaan jo liikennelupia anoessa. Oot muute iha turha jätkä,tiesitkös?


      • trööt kirjoitti:

        Näytäppä meille miten homma hoidetaa..Perustappa kuljetusliike pankkiautomaatti ja vedäppä postilta hirveet hillot tilille. Ainut vaan että taitaa homma kuivua kasaan jo liikennelupia anoessa. Oot muute iha turha jätkä,tiesitkös?

        Eli sun pitää mustamaalata omaa hommaasi ettei muut tule sun "Apajille" no ihan normaalia monella alalla


      • trööt
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Eli sun pitää mustamaalata omaa hommaasi ettei muut tule sun "Apajille" no ihan normaalia monella alalla

        Mustamaalata? En ole postin hommista kirjoittanut pahaa sanaa,mutta yrittäjän näkökulmasta toki jos firma maksaa ihan pennosia. Sinua tässä mustamaalataan hölmö kun et osaa lukea,etkä oikein muutenkaan tiedä mistään mitään. Toki sehän tästä puuttuiskin että joutuis samoihin hommiin jälkeenjääneen kanssa mutta se on hyvin epätodennäköistä


      • trööt kirjoitti:

        Mustamaalata? En ole postin hommista kirjoittanut pahaa sanaa,mutta yrittäjän näkökulmasta toki jos firma maksaa ihan pennosia. Sinua tässä mustamaalataan hölmö kun et osaa lukea,etkä oikein muutenkaan tiedä mistään mitään. Toki sehän tästä puuttuiskin että joutuis samoihin hommiin jälkeenjääneen kanssa mutta se on hyvin epätodennäköistä

        Eli löytynyt (kuljetusalalla harvassa oleva) paikka jossa tienaa hyvin, niin pitää haukkua omaa hommaa ettei tule kilpailua liikaa :)

        No itse olen tehnyt ihan samaa


    • nääs

      Säälittävää "asiantuntemusta" pankkiautomaatilta.

    • nääs

      Hyvä täällä on esittää tietäjää vaikkei mistään tiedä. Mees baariin tollasia selittään niin saa joku hyvät naurut.Säälittävää "asiantuntemusta" pankkiautomaatilta.

    • Prokolla

      Oi pankkiautomaatti miksi et lähtenyt eduskuntavaaleihin ehdolle siihen perus...puolueeseen.Väittelytaidon osaat ainakin ihan yhtä hyvin kuin nykyiset edustajat. Vankka näkemys on vaikka mitään en ymmärrä . Siinä on asennetta!

    • tervemenoa

      Vai Postilla pääsee tienaamaan, että alko naurattamaan. Itellä kokemusta siitä puljusta on jokunen vuosi ja en kyllä millekkään palkoille päässyt. Jos nyt joku haluaa ihan ehdoin tahdoin mennä kokeilemaan, niin siitä vaan. Ihmeesti kaikki vähänkin fiksummat lopetti ja näitä taivaanrannan maalareita on sitten terminaalit täynnä, työn jälkikin on sitä itseään

    • nääs

      Joo, näitä on muutamia isompia toimijoita jotka kannattaa kiertää kaukaa. Aina niitä uusia höynäytettäviä vaan löytyy, ja tietäähän ne sen. Vain hinta ratkaisee. Innostunut jätkä tulee liikennelupansa kanssa ja luulee pärjäävänsä kovalla työnteolla sekä olevansa jotenkin erityisen hyvä hommassaan. Luulee pystyvänsä myöhemmin nostamaan hintojaan kunhan on näyttänyt kykynsä. Kun sitten sanotaan että jos homma ei kelpaa niin voi lähteä, uusia on jonossa tulossa tilalle, niin masentaahan se. Homma on kussut koko ajan ja sitten pitää miettiä millä saa velat maksettua kun ei sitä korotusta tullutkaan. Ja juitsari antaa vaan paskahommia pomon käskystä että saadaan tyytymätön autoilija ulos, ennenkuin sen kapinahenki tarttuu muihinkin. Kun ei innostuneena tullut oikein luettua sitä sopimusta saatikka vaadittua siihen jotain omia ehtoja, niin siinäpä se sitten oli . Tulipahan yritettyä...

    • pullakori

      35€/h HUOM!! verottomana voi ehkä riittää henkilöautolla tapahtuvaan sanomalehden varhaisjakeluun..( silloinkin auto pitää olla 10 vuotta vanha farmari josta on tehty "paku") eikä kilometrejä kerry yli 50km

    • trööt

      Eikös ne kulut ole helppo laskea,kun yrittäjä isäni kertoman mukaan työntekijän palkka X2,alalla kun alalla. Kuljetusalalla voi olla enemmänkin. Ottaa huomioon kaikki auton vakuutukset,polttoainekustannukset ja todennäköiset korjauskustannukset,niin hyvä jos euro pari jää voittoa. Siitä vaan kokeilemaan kenellä perse kestää

    • hämmästynyt

      Oijoi joi joi...... etkö muuta keksi... polta vaikka rahat mieluummin takassa ni saat edes lämpöhyötyä itsellesi.

    • Harvinaisenkovapää

      Pankkiautomaatti on näköjään siirtänyt asiantuntemuksensa Taksipalstalta raskaanliikenteen puolelle.

      • Sepalusauki

        Pankkiautomaatti siirtyi raskaanliikenteen puolelle koska miesten sepalukset kiinnostaa varsinkin verkkareissa. Ja tämä on tosijuttu. Aiemmissa viestiketjuissa paljasti tällaisen uuden puolen itsestään. Taksimiehet ei kiinnosta koska kaikki pelivehkeet surkastuu kun istuu päivät pitkät. Ja onhan se ihan virallisesti todistettu,että istumatyö on terveydelle vaarallista.


    • Lakkikourassasossuun

      Sinun ei kannata kuljetusalan yrittäjäksi ryhtymistä harkita. Sinä et kysy palkkaa vaan lasket kulut ja palkan itsellesi. Sehän opetetaan siellä kursseilla.Teet tarjouksen ja josrakas postilaitoksemme ei hyväksy niin sitten mietit otatko järjen käteen pysyt duunarina tai sitten vaihtoehtoisesti hyväksyt Postin ehdot ja pyydät vaimoltasi rahaa jotta voit käydä edes kahvilla työpäivän aikana. Yrittäjä ei kysele palkkoja vaan ilmoittaa sopimusta tehdessä mikä on hinta jotta homma pelittää.

    • ihmettelenvaan

      Sellaista tässä ihmettelen, että miksi esimerkiksi Salon alihankkijaksi vaihdettiin juuri sellainen kuljetusliike, joka mainostaa kauppalehden protestilistalla, luottotiedot menneet ym. Eikö ketään enää kiinnosta mikään ? Alihankkijaksi suunnitteleva, kerää vaikka käpyjä metsästä... Valtion yhtiö on "suojelussa", ei tilaajavastuulakia kaikkien tarvitse näköjään noudattaa. Ja toisaalta, me kaikki olemme kuitenkin valtion oman halpuutuksen loppumaksajia. Ihme vaan, ettei kukaan puutu.

    • Perälautavilauttaa

      kun sitten pääset yrittäjäksi Postille totta mooses hommaat NEK -korin sprinteriin.
      Onhan se mukava kun joka mutkassa kori irvistelee sen verran,että me tavalliset kansalaiset näemme mitä kyydissäsi on. Muut koritehtaat kun ei yhtä laadukasta palvelua voi meille maallikoille tarjota.Näin se on ja vuodesta toiseen. Korin takakehys
      elää joka mutkassa ja jopa 5 cm rakoja olen nähnyt.Jostain syystä postin ajossa nimenomaan NEK eli Närpiön erikoiskori on no:1. Onko se hinta vai näyttämisen halu takana ajaville se pää syy.

    • VAKonrautaa

      Olen kiinnittänyt huomion samaan asiaan. Kun on NEK kori niin johan "elää" joka mutkassa ja risteyksessä.Kuinkahan kestää seuraavat 20 vuotta joka taitaa olla se keski-ikä mitä Suomessa kuorma-autoilla oletaan.Ei luulisi Takaraamin tekeminen niin tukevasta aineesta ettei jousta olevan ylivoimaisen suuri ponnistus koritehtaalta.Eihän ne FOKORIN.EL-kori tai VAK korit keiku joka mutkassa.Olen nähnyt yli 20 vuotta vanhoja VAK koreja esim Keskon ajossa jotka ovat kuin uusia.

      • kesälläkevyesti

        Perälautavilauttaa ja sitten tämä toinen järjenjättiläinen VAKon rautaa kannattaisi ensin vähän miettiä fysiikan lakeja ennen kuin pistää kommentteja palstalle.Jos tavaratilan takakehys tehdään niin jäykäksi että se ei ajon aikana"elä" yhtään ja sitten tällainen kevyt kori taas myötäilee auton rungon liikkeitä niin se on mahdoton yhtälö.Korin liimaukset pettävät hetkessä samoin popniitit katkeavat.Kyllä nämä asiat ovat koritehtaalla mietitty ja laskettu.Se jos kori heiluu hervottomasti niin kyseessä on hitsaussauman pettäminen.Näiden isojen edellä mainittujen korivalmistajien painopiste on ihan muissa korimalleissa kuin esim.Postin ajoon soveltuvien korien valmistus.Korin valinta on yleensä monen asian summa.Rahoitus,auton maahantuojan rakentama valmis paketti ja toimitusaika.Tällaisia kevyeiden korien isoja valmistajia on Suomessa aika vähän siksi juuri NEK näkyy hyvin katukuvassa.


      • Näinonnärhenmunat

        Juu oikeassa olet NEK koria on valmistettu 3000 kpl.Kyllä se silloin myös kaduilla näkyy.


    • Rehtipeli

      Mitä opimme kaikesta tästä lukemastamme.Ei kannata lähteä Postin hommin varsinkaan MB Sprinterillä jossa on NEK kori päällä. Silloin ei todellakaan olla synnytty onnellisten tähtien alla. Jotain muuta kannattaa keksiä.Vaikka marjojen poimintaa.Hommaa savusauna ja muutama moottorikelkka. Järjestät safarit talvella siihen saunat päälle ja vot. Kyllä tulee tuohta .Takaan.Diili vaan jonkun hotellin kanssa.Yrittäjällä pitää olla mielikuvitusta.Elastisellekin naurettiin alussa.so What. nyt kaveri tahkoo miljoonia ja on koko kansan suosikkipoika sellainen joka mamman suosikki vävypoika. Ei sen puoleen siinä on mies joka on tosi rehti kaveri aidosti.

      • kesälläkevyesti

        Siitä vaan Rehtipeli elämysyrittäjäksi.Mistäs aloitat? Mihin laitat sen savusaunan?Mistä rahat savusaunaan ja kelkkoihin? Missä meinaat ajella niitä kelkoilla?Miten aiot pärjätä alalla kun vastassa on iso joukko tuon alan pitkänlinjan ammattilaisia.Elastista on turha sotkea näihin juttuihin.Hänellä taisi olla jo selvä visio pikkupoikana mitä aikuisena tekee.Postin ja monen muunkin yrityksen hommiin kannattaa aina lähteä,jos sopimus on reilu ja sillä pystyy elämään normaalia elämää.


    • nääs

      Vähemmän niissä hommissa on kuitenkin laskutaidottomia kuin kuljetusalalla...

    • truckinforlife

      No, miten kävi? Lähditkö Postille kokeilemaan?

    • j.akari

      Saisko jotain 70€/h, en ole ihan varma mutta noilla nurkilla luulisi pyörivän.

    • kippi

      Morjens..
      On tuota Itellaa tullut kokeiltua.. taitaa olla taasen Posti.. Suututin ajopällikkö kikkelkokkelin ,,kun en suostunut ajelemaan pääkupunkiseudun ylittävää jakelua.. Hinta oli KTK kautta sovittu 38 e ?ALV tunti.. 15 tn ateco../7,3 m kopilla.. Tämä oli vuonna 2006.. Paikallisjakeluunkin suostuin puolipakolla.. Parhaat tuntihinnat ko atecolla sai muuttokeikoista.. Kuljetus yrittämisestä sen verran että,, minun mielestäni "yheden auton ja miehen" tmi ei ole yritys,, vaan elinkeinonharjoittaja.. Työkalu on vain ylihintainen tuottoon nähden..Puhumattakaan kuluista.. Ateco vei 20 -25 7100km.. Kilsoja tuli pahaimmilaan 300 kymenen tunnin päiviä.. eli lv 380 päivässä- loböt 60e-lyhennykset 60e pv- renkaat.huollot. korjaukset.vakuutukset..D-verot.. Jos hyvin menee nii saldo jää 200e tienoille../pv.. Siitä sitten YEL. tulovero.. No poistot vähentää sitä mutta.. saman tienaat palkkatyössä,, edellyttäen kunnon työsuhdetta.. Alihankkijana on aina toisen armoilla.. Kokemuksesta sanon että,,hanki ensin soppari,,joka perustuu esim SKALLIN kustannuslaskelmaan ja sitten vasta kalusto.. Muista että,, sen ensimmäisen auton pitäisi tienat seuraajansa!! Muutoin toiminnassa ei ole sitä vähääkään järkeä.. Itse panin kädet kyynerpäitä myöten ristiin kun sain auton myytyä.. Tein lopetusilmoituksen ja menin takaisin rengiksi..

      • ökyrioy

        kippi 20.09 kertoi että yhden miehen tmi ei ole yritys, päin vastoin. Itse olen oy-mies liisattu auto, liisattu hlö-auto, vuokra kämppä, tmi kuljettajat-laskutuksella, velkaa yli tarpeiden joka lisääntyy, kun on pakko olla pinnalla. Rehellisesti sanottuna ihan hirvee tilanne. mut rusketus iholla näyttää että kyllä on asiat ihan ok. Tmi yrittäjällä, oma auto, omarahoitus, talot ja tavarat vakuutena siis sen on pakko pärjätä muutoin käy ohrasesti, yleensä tekee tunnollisesti mukisematta työnsä, eikä pullistele vaikka tilillä olisi puskuria jo ensikuulle, nyt nolla ukkona pilvissä eläjänä ymmärrän kuka tätä maata rakentaa. Olen itse tehnyt suuria virheitä, yli kulutuksella, jo ihan kaluston maalaukset ja teippaukse erikoiset todella kalliit nättävät varusteet. Kyllä katson onnellista tyytyväistä kovasti työnantajalta kehuja saanutta TMI Iveko pullakoppi miestä vesirenkaat silmissä. Kumpa olisin itsekkin noin toiminut. Ja tähän mieheen kaikki ovat tyytyväisiä, on myös pidetty kaikkie kaveri.


    • 225

      Alihankkiaksi Postille ,ajat itsesi suohon ! Tunnollinen yrittäjä joutui tekemään konkan ja tilalle kiilasi epärehellinen yrittäjä , sylettää viäläkin ! Jos aloitat alihankkijana Rengille palkka Tes:n mukaan , ei läpituntipalkalla !!

    • Exalihankkija

      Kehottaisin kiertämään Postin kaukaa. Alun jälkeen pikku hiljaa kuoritaan kannattavat keikat pois talon omille autoille ja sitten saa ajaa kaikkea pikkunyssäkkää jolla tulot tippuu rajusti. Mitkään neuvottelut ei auta vaikka kui yrittää. Vaihtoehdoksi jää lopettaminen, niin tein minäkin. Eikä kaduta, päinvastoin.

      • exeimitäänhankkija

        On olemassa myös työtä josta saa oikeudenmukaisen korvauksen. Ja itseään voi ampua polveen muutenkin, ei se vaadi orjasopimusta postin kanssa. Voi olla muitakin näkökantoja yhteistyöstä tämän valtion jalokiven kanssa, mutta omat ja muiden kokemukset ovat sitä että ei enää ikinä.


    • rintteri

      Onko kenelläkään linkkiä tai yhteyshenkilöä keneltä voisi kysellä kuljetuksen alihankkija töistä.

      • kakkaapukkaa

        Älä ny viitti. Posti maksaa paskinta hintaa ihan kaikesta. Miks ihmeessä kukaan himoitsee noihin hommiin? Parempaan tulokseen saattais päästä vaikka keräilemällä pulloja tienvarsilta. P#sti on synonyymi p#skalle.


      • rintteri

        kakkaapukkaa, niinhän se on mut sitä en kysynyt, onko joku joka olisi ymmärtänyt kysymyksen?


      • nääs

        Älä ala kuule lainkaan, jos et tuollaista asiaa pysty itse selvittämään.


      • rintteri

        Niin, ajan puutteen vuoksi kysäisin. Nimittäin jäi kaksi uutta autoa vaille ajoa ja ajattelin josko heille voisi jättää/saada ajo tarjouksen. Siis en lähde ajamaan ennenkuin hinta on viidenkympin kantturoilla jotenka nääsinkin etu on että näkevät missä on oikea hinta taso. Näin saattaisi jo aliurakoitsijana toimivat saada parempaa taksaa kun pyynti on oikea.


      • kakkaapukkaakaks

        Iso nauru. Postilla ei saa hyvää, eikä siis sen myötä parempaakaan taksaa. Joissakin tuon talon hommissa tienaa keskivertoa paremmin jos ymmärtää ne tilanteet joissa maksajaa on mahdollisuus kusettaa.


      • rintteri
        kakkaapukkaakaks kirjoitti:

        Iso nauru. Postilla ei saa hyvää, eikä siis sen myötä parempaakaan taksaa. Joissakin tuon talon hommissa tienaa keskivertoa paremmin jos ymmärtää ne tilanteet joissa maksajaa on mahdollisuus kusettaa.

        Nääs ja kakkaapukkaa taitaa olla sama "hemmo" ja montakohan nimim. onkaan tällä jannulla kun taso on tämä, puhuu kuin olisi kokemusta ja vastaa väillä itselleen, ei kuitenkaan tiennyt mitkä on postin alihankkijatöiden yhteystiedot. Kannattaiskohan laitaa pikkuiset kädet taskuun ja sitten vasta puristaa käsi nyrkkiin, silloin ei tule vahinkoja.


      • kakkaapukkaataas

        Miks mun pitäis tietää Postin alihankkijatöiden yhteystietoja? Ne soittaa mulle jos tarvivat autoa, mun ei tartte sieltä kysyä mitään. Kokemusta on tarpeeksi, enkä vastaa väillä (mitä tuo edes tarkoittaa) itselleni.


      • rintteri
        kakkaapukkaataas kirjoitti:

        Miks mun pitäis tietää Postin alihankkijatöiden yhteystietoja? Ne soittaa mulle jos tarvivat autoa, mun ei tartte sieltä kysyä mitään. Kokemusta on tarpeeksi, enkä vastaa väillä (mitä tuo edes tarkoittaa) itselleni.

        "väillä" oli yksitoista järjestelmälyönnin pikavirhe mitä ei voi korjata jälkikäteen, kun on jo lähtenyt. Tämäkin olisi selvinnyt jos olisit kysynyt joltakin, "täyspäiseltä" hän olisi sanonut "välillä toope" PS. Eivät taida pahemmin soitella heh he ???


      • kaputa

        Oliko joidenkin rivien välistä luettavissa että odotan tuolta soittoja? heh he???


    • nääs

      No no poju. Elämänkokemusta minuĺla on liikaa ja ammattikokemusta varmasti enemmän kuin sinulla ikää. Enkä kirjoittele muilla nimimerkeillä. Ikävä kyllä joskus joku pelle varastaa sen.

      • rintteri

        Terve nääs, oletko siis alalla oleva yrittäjä, kannattaako kuljetus bisnes suomessa millään kalustolla ja missä ajossa. Postin ajot tuntuu olevan kuin kielletty hedelmä. Kerro nyt ammattilaisena vähän, mikä olisi viisasta. Kunnioitan pojuna, ammattivuosiasi nöyrästi, giitän vallan gamalsti.


      • nääs
        rintteri kirjoitti:

        Terve nääs, oletko siis alalla oleva yrittäjä, kannattaako kuljetus bisnes suomessa millään kalustolla ja missä ajossa. Postin ajot tuntuu olevan kuin kielletty hedelmä. Kerro nyt ammattilaisena vähän, mikä olisi viisasta. Kunnioitan pojuna, ammattivuosiasi nöyrästi, giitän vallan gamalsti.

        Aikaa näyttää riittävän sullakin täällä pyöriä, mutta ei selvittää yhteyshenkilöitä itse.


      • rintteri
        nääs kirjoitti:

        Aikaa näyttää riittävän sullakin täällä pyöriä, mutta ei selvittää yhteyshenkilöitä itse.

        Kyllä näin on. Selvitin kyllä, kesti yhden minuutin ja jatkoa tutkitaan. Muutoin et osannut vastata tähänkään kysymykseen. Nyt selvisi että nääs ...-pukkaa...kaks,...-taas,...-ex:sät ym. ovatkin saman hemmon tekstejä. En lue enää enkä kommentoi täällä mitään.


      • nääs
        rintteri kirjoitti:

        Kyllä näin on. Selvitin kyllä, kesti yhden minuutin ja jatkoa tutkitaan. Muutoin et osannut vastata tähänkään kysymykseen. Nyt selvisi että nääs ...-pukkaa...kaks,...-taas,...-ex:sät ym. ovatkin saman hemmon tekstejä. En lue enää enkä kommentoi täällä mitään.

        No hyvä


      • näääs

        Katos kun on sekin taivas tullut koettua, koitin vaan suojella sinua niiltä yhteystiedoilta....


    • valesia

      Hinta arvio on 38 e/ h. Mutta kannattavuus on ihan toinen tarina. Kun laskee palkan itselle sen kerroin on 1.9 mielellään 2, siis jos 15,00x1,9 silloin aika lähellä oikeaa. Autolle jos 30tkm /v kulut on päivässä, 53e kun ei velka pääomaa ole, voi lakea 10e tunnille. Mutta kun sen arvo alenee ja parin vuoden päästä tarvisi rahaa vaihtoautoon, tilanne on aika haastava. Sitten jos tarvii käyttää vierasta kuljettajaa, viivan alla on miinus etumerkkinä. Kannatta laskea tosi tarkasti ja eikun hommaan kiinni. Lähtö pääomaa tarvitaan jo liikennelupaan elyk:lle 9000e ja mitä ajopeli maksaa kun pitää olla luotettava ja siisti, nimittäin vuokra auto syö äkkiä pääomia, jos auto korjaamolla. Rahaa jota ei tarvitse maksaa takaisin tarvitaan 60-70t€ alussa. Tere tulemast äffääriin.

      • joojoojoopajoo

        Noilla saa työpaikan itselleen, epävarman sellaisen. Saa ajaa samalla autolla joka päivä, tietää mitä tekee. Siinäpä ne hyvät puolet. Liiketoimintaa tuo ei ole, tulos satavarma plus tai miinus nolla.


      • valesia
        joojoojoopajoo kirjoitti:

        Noilla saa työpaikan itselleen, epävarman sellaisen. Saa ajaa samalla autolla joka päivä, tietää mitä tekee. Siinäpä ne hyvät puolet. Liiketoimintaa tuo ei ole, tulos satavarma plus tai miinus nolla.

        Onhan se liiketoimintaa toki, mutta pitkällä aikaväillä muodostuu tappioita. Kaluston arvon alennus nopeampaa, mitä saa karttumaan tilille. Ainahan voi yrittää ?


    • umpikoppa

      "Alkuperäiseen viestiin" Pullakaappi ym. takal. nostinauto. Sillä pärjää jos saa täyden ajopäivän 8h, ajaa itse ei sairasta ja on nöyrä, mutta takuu varmaa on se että ei nykymenoilla kannata ottaa riskiä ennen kuin on vähintään 45€ /h soppari taskussa, mieluiten tietenkin korkeampikin.

    • jarkkowr
      • lähetyksenneolkaahyvä

        Jarkkowr klipissä, syy onkin terminaalin tavaran käsittelijän mokasta, ei osunut puketit oikeaan piiriin. Ei se alihankkija tahallaan itselleen rakenna pommia ,tekemällä heikosti hommia, äly peliin, kantaa ottavalle kuvaajalle, ajateltavaa.


    • nääs

      Kysy sopimusta tehdessä , voitko saada myös ruohonleikkuu-urakoita. Palkkaa siihen sitten TES-sopimuksella työntekijä. Pääset käsiksi suuriin rahoihin.

      • umpikoppa

        Jaa en tiedä noista ruohon leikkuu hommista, on aika epätoivoista näpertelyä. Mutta niin on pakettien kuljetuksetkin, niitä saa kuljettaa kaikki, taxit, onnibussit, yksityiset pienmuotoisesti, tietenkin mustana näinhän se Berneri ehdotti, ambulanssit, ruumisautot ,pp-lähetit, mp- 3-pyörät,mönkijät, kukaan ei tarvitse lupaa. Ai niin jakeluautohan tarvitsee luvan ja ennen sitä suoritetun koulun ja tutkinnon (kuluineen n. 3500€) mikä on hyväksytty ennen kuin liikennelupa myönnetään.(pantti elylle 9000€) Vapaalla penkillä ei voi erikseen maksusta kyydittää erillisestä matkustajaa.(linnaa tuloo) Maksut koskee siis vain ainoita ammattilaisia/ jakeluautoa, eiks oo outoa, alas ajoa. Kabotaasineen kaikkineen. HYVÄ SSS hallitus. Ja kiitos suomen kansalaisille, velkaisille paska toukille jotka ÄÄNESTITTE porvarerita, jokohan nyt opitaan jotakin.


      • SOShallitus
        umpikoppa kirjoitti:

        Jaa en tiedä noista ruohon leikkuu hommista, on aika epätoivoista näpertelyä. Mutta niin on pakettien kuljetuksetkin, niitä saa kuljettaa kaikki, taxit, onnibussit, yksityiset pienmuotoisesti, tietenkin mustana näinhän se Berneri ehdotti, ambulanssit, ruumisautot ,pp-lähetit, mp- 3-pyörät,mönkijät, kukaan ei tarvitse lupaa. Ai niin jakeluautohan tarvitsee luvan ja ennen sitä suoritetun koulun ja tutkinnon (kuluineen n. 3500€) mikä on hyväksytty ennen kuin liikennelupa myönnetään.(pantti elylle 9000€) Vapaalla penkillä ei voi erikseen maksusta kyydittää erillisestä matkustajaa.(linnaa tuloo) Maksut koskee siis vain ainoita ammattilaisia/ jakeluautoa, eiks oo outoa, alas ajoa. Kabotaasineen kaikkineen. HYVÄ SSS hallitus. Ja kiitos suomen kansalaisille, velkaisille paska toukille jotka ÄÄNESTITTE porvarerita, jokohan nyt opitaan jotakin.

        Se on nykyisin SOS-hallitus. Aika kuvaava nimi. Nykytouhuihin osuu mainiosti.


      • umpikoppa
        SOShallitus kirjoitti:

        Se on nykyisin SOS-hallitus. Aika kuvaava nimi. Nykytouhuihin osuu mainiosti.

        Joo tosiaan onhan ihan orpo olokin. SoS miehistä vissiinkin saamattomin, pitkässä juoksussa. Hämmästelen kuinka suomessa päästään tähän tilanteeseen. 1. Porvarin ensisiaiset aseet menestykseen on, tyhmä työtön(passiivinen ei äänestä) näin porvari voittaa, siksi työttömyys on tärkeä ase. 2. Pikku köyhä velkainen, valkokaulus joka luulee että kuulun parempiin A- kansalaisiin. 3. Yrittäjä joka on muka 24/7 töissä, oikeesti ei ymmärrä yrittämisestä hötysen pöläystä. Ainoa tuki ja turva on kirjanpitäjä, onneksi jotkut jopa kuunteleekin heitä, kuitenkin laskee niin että olen porvari annan ääneni kokoomukselle, siis itseään täysin vastaan toimien. Kannattasikohan pikkasen perehtyä kaikkien esimerkiksi "vinanssi- tallouteen" se avais paljon ovia ja ymmärtäisi kuinka markkina talous jyllää, jota EK ja sosmiehet johtaa.


    • takalaidalla

      Jopa oli hyvin sanottu umpikopalta kesällä. Niin mitäköhän oikeesti mahtaa posti maksaa tai yleensä olla h/veloitus kys.ajopelillä, näinä ankeina aikoina ? Ystävällisesti kiittäen.

      • Posterestaurante

        36e/h


      • takalaidalla
        Posterestaurante kirjoitti:

        36e/h

        Mihin 36€/h perustuu, tuntuu aika pieneltä kun laskee mitä kiinteät menot on ja sitten vielä päivittäiset kulutus erät. Saako jäämään yhtään palkkaa, vaikka olisi oma hanska hommassa. Onkohan jotakin suositus hintaa olemassa, vai tehdäänkö nykyisin vain toisen armoilla niin kauan kun "mie romahan" tapahtuu ??


    • voilaa

      Miten toi rahtipuoli toimii? Siellä maksetaan kuintenkiin kuutioista ja kiloista. Kuljetusyrityksillä näyttää kuintenkin olevansa melko uudet autot ja monta henkilöa töissä joten toi "postilla ei tienää mitään" puhe voi olla p*skakin. Sama pätee sitten Kaukokiitola ja Kiitolinjalla? "ei maksetta mitään, älä mene!"
      Itsella olisi ehkä mahdollisuus päästä ajamaan, mutta lähinna mietittyttä se, että miten oikeasti pärjään vaikka töitäkin on. Auton kulut ovat yksi huolenaihe ja toinen se, että kun joutuu erisyistä olemaan poissa, niin kuka tai mikä sitten ajaa.

      • BusissaVoiAjaa

        Busissa nimimerkki voi ajaa. Omaa valtavan kokemuksen ja tiedon alasta. Esiintyy mies nimellä pakettiautomaatti tässä ketjussa ja lukuisilla muilla. Tunnistat hänet kirjoitusvirheistä.


      • voilaa

        Kannattaa pitää ne sormet jossain muualla, jos et osaa mitään asiallista kirjoittaa!

        Jos kirjoitusvirheet häiritsee, niin ota tiedoksi, että en oo suomalainen ja en opiskellut suomea koulussa.


      • voivoivoivoivoivoivoi
        voilaa kirjoitti:

        Kannattaa pitää ne sormet jossain muualla, jos et osaa mitään asiallista kirjoittaa!

        Jos kirjoitusvirheet häiritsee, niin ota tiedoksi, että en oo suomalainen ja en opiskellut suomea koulussa.

        Sisu Määttä, valehtele lisää. Millä nimellä sinua kutsutaan nyt? HaluatkoKehariTurpaan kuvaa sinua kyllä hyvin. Busissa.


      • voilaa

        Laita mulle tänne omat yhdeystiedot, nähdään ja voit vetää mua turpaan.
        Netissä voit leikkiä kovaa jätkää, mutta muuten tuntuut olevansa vaa joku juntti. :D


      • BusissaHakkaaKaiken
        voilaa kirjoitti:

        Laita mulle tänne omat yhdeystiedot, nähdään ja voit vetää mua turpaan.
        Netissä voit leikkiä kovaa jätkää, mutta muuten tuntuut olevansa vaa joku juntti. :D

        Tuomas, väkivalta ei sinua auta. Tuskin psykiatrikaan. Tuntuut vaan itsellesi Busissa.
        Mikä on yhdeystiedot? Ps, kuka nyt kääpiöhomoa 140 cm löisi. Sähän menisit rikki.


      • voilaa

        sä oot joku 60 kiloinen mikkihiiri joka tuskin on peruskoulun käynyt loppuun ja nyt kovistele. Jätä tänne omat yhteystiedot ja katotaan kuka on kääpiöhomo. :D [email protected]


    • ilmalan-raketti

      Postin hintapolitiikan näkee siitä, että jopa vuosikymmeniä Postilla operoineet useamman auton kuljetusyrittäjät ajavat toimintaa alas. Tilalle tulee pyörimään näitä parin vuoden kullankaivajia.
      Mistään 45€/h tunti sopimuksista on turha edes haaveilla.
      Postille kannattaa hakeutua kuskiksi...elää leveämmin, kuin yksikään yrittäjä.

      • roskisonsunpostis

        Nyt on tehty rahan tekeminen helpoksi: Tuusulasta vähän ajettu laite omaksi ja pakettirahtia ajamaan. Toimeksiantajan nimi kyljessä valmiina, oma tai jokin muu nimi vain oveen ja kultaa vuolemaan. Huhun mukaan Postilla on kehän molemmin puolin ajopaikkoja auki niin paljon että on mahdollisuus ihan valita minkä ottaa.


    • Sivustaseuraillut

      Hyvä, että sai tuo alkuperäinen "postia ajamaan" tyhjentävän vastauksen kysymykseensä pullakaapista käteen jäävään hankkeeseen. Ei edes lisäkysymyksiä tarvinnut esittää.

      Monella on jo tässä välissä tainnut vouti ovelle kopistella, kolmessa vuodessa.

      Tuolla pankkiautomaatilla oli kyllä melkoista rahanryminää ja ei oikein minkäänlaisia kuluja yritystoiminnasta, voi luoja siunaa ja varjele työntekijöitään, jos yrittäjänä toimii.

    • Anonyymi

      Nohniin, nyt on Postillakin uusi aika alkamassa, tulosta on alettava tulemaan.
      Kuinka 2020 vuoden kuljetus yrittäjille käy, vieläkin kun on kovan takana että
      sprintteri mies voi veloittaa yli 40€ tunnilta.
      Kulukerroin palkan osalta sivukuluineen on 2x tuntiliksa mieluummin ylikin.
      Siis 15€ = 30€ jos hoitaa kaikki kulut palkan osalta. Muut tietty siihin päälle.

    • Anonyymi

      Kuka hullu lähtee postilla torppariksi? minä vaan kysyn?

      • Anonyymi

        Niin miksi mennä samaan kurjuuteen kuin todella moni muu kuljetusalalle haikaleva on jo tehnyt sen virheen,että haluaa Postille töihin.Loputon kurjuus, Yrittäjän köyhyysloukko eli voi edes itselle maksaa palkkaa jotta firma pysyy pystyssä.Silti olet yrittäjä valtiovallan silmissä,et köyhä työläinen vaikka olet juuri ihan köyhä duunari todella velkainen ja köyhä. Säälittävää.
        Jos sinulla on hyvä luotettava työpaikka kuljetusyrityksessä, olet hyvä työntekijä ja pidetty Palkat maksetaan ajallaan ja muutenkin palkkaus on asiallinen niin älä edes harkitse lähtöä
        yksityisyrittäjäksi esim. Postin, leipomoiden tai jonkin huolintafirman pakettijakeluun. Siellä sinut loppupeleissä hukka perii. Niin on taksat riistetty alas. Se oma nimi auton ovessa ei ole niin arvokas,että .sen vuoksi kannattaa koko elämä pilata. Kannattaa hakeutua hyvämaineisiin kuljetusyrityksiin töihin tehdä siellä laadukas työhistoria ja jäädä sitten 65 v. eläkkeelle.
        Näin sinulla on paljon onnellisempi elämä. Ja lisäksi sinulla on kesäloma, talviloma ja pekkasvapaat ja sairauslomalla olet silloin kun sinulta tuntuu. Yrittäjä on aina töissä vaikka "pää olisi kainalossa" ja kesäloma on " haaveissako oot mun"Ei käy kateeksi pienyrittäjän elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin miksi mennä samaan kurjuuteen kuin todella moni muu kuljetusalalle haikaleva on jo tehnyt sen virheen,että haluaa Postille töihin.Loputon kurjuus, Yrittäjän köyhyysloukko eli voi edes itselle maksaa palkkaa jotta firma pysyy pystyssä.Silti olet yrittäjä valtiovallan silmissä,et köyhä työläinen vaikka olet juuri ihan köyhä duunari todella velkainen ja köyhä. Säälittävää.
        Jos sinulla on hyvä luotettava työpaikka kuljetusyrityksessä, olet hyvä työntekijä ja pidetty Palkat maksetaan ajallaan ja muutenkin palkkaus on asiallinen niin älä edes harkitse lähtöä
        yksityisyrittäjäksi esim. Postin, leipomoiden tai jonkin huolintafirman pakettijakeluun. Siellä sinut loppupeleissä hukka perii. Niin on taksat riistetty alas. Se oma nimi auton ovessa ei ole niin arvokas,että .sen vuoksi kannattaa koko elämä pilata. Kannattaa hakeutua hyvämaineisiin kuljetusyrityksiin töihin tehdä siellä laadukas työhistoria ja jäädä sitten 65 v. eläkkeelle.
        Näin sinulla on paljon onnellisempi elämä. Ja lisäksi sinulla on kesäloma, talviloma ja pekkasvapaat ja sairauslomalla olet silloin kun sinulta tuntuu. Yrittäjä on aina töissä vaikka "pää olisi kainalossa" ja kesäloma on " haaveissako oot mun"Ei käy kateeksi pienyrittäjän elämä.

        Hyvä kirjoitus edellä. Jokaisen pitää muistaa nämä perusasiat jos kuljetusyrittäjäksi lähtee,
        Elämä ei tule olemaan helppoa varsinkaan yrityksen perustamisen aikoina.
        Mielestäni nyky-Suomessa pienyrittäjäksi kannattaa ryhtyä vasta silloin kun sinulla
        on joku todella uusi liike-idea liittyen kuljetusalaan. Yleensä se on kuljetustoimintaa ja siihen liittyvää oheistoimintaa joka liittyy ihan muuhun toimintaan . Kun perustaa yritystoiminnan sellaiselle sektorille jossa ei ole kilpailua niin mahdollisuudet pärjätä alalla ovat peruskuljetoimintaan verrattuna huomattavasti paremmat. Ja se on totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus edellä. Jokaisen pitää muistaa nämä perusasiat jos kuljetusyrittäjäksi lähtee,
        Elämä ei tule olemaan helppoa varsinkaan yrityksen perustamisen aikoina.
        Mielestäni nyky-Suomessa pienyrittäjäksi kannattaa ryhtyä vasta silloin kun sinulla
        on joku todella uusi liike-idea liittyen kuljetusalaan. Yleensä se on kuljetustoimintaa ja siihen liittyvää oheistoimintaa joka liittyy ihan muuhun toimintaan . Kun perustaa yritystoiminnan sellaiselle sektorille jossa ei ole kilpailua niin mahdollisuudet pärjätä alalla ovat peruskuljetoimintaan verrattuna huomattavasti paremmat. Ja se on totuus.

        No .... kerro se näille Printermiehille.........................


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      97
      5248
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3553
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3205
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2467
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      248
      1513
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1281
    7. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      83
      1275
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1213
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      136
      1125
    Aihe