Myydään chinchilloja

Heidi T

Myydään 1-8kk (luovutusikä 3kk) ikäisiä standardin(harmaan) värisiä chinchilla poikasia! Hyviin koteihin mieluiten pareittain, hoito-ohjeiden ja ruokapussin kera.
040 840 9658
[email protected]
Hinta 60e kpl tai pari 110e.
Paimio

Lisäksi olisi myytävänä häkki 80cmx50cmx90cm 65e, kaksi vuotta vanha tehdastekoinen, "kasaan" menevä!

16

3052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mina

      Noilla hinnoilla ei kukaan osta pet-tasoisia standard-värisiä chinchilloja. Tuolla hinnalla saisi melkein jo virallisen tason chinchillankin.

      Tuosta häkistä voisin olla kiinnostunut, mutta tuolla hinnalla saa melkein jo uuden ostettua kaupasta.

      • chinchu86

        Juu olen samaa mieltä että liikaa pyydetään hintaa! Olisin myös kyllä kiinostunut itse naaras chinchillasta, mutta hinta liian korkea. Mulla on jo yks standard-värinen hyväkuntonen uros jonka ostn eläinkaupan kautta. Käytetty häkki ja itse otus olivat yht. 70 eoroa...että silleen...


      • Heidi T
        chinchu86 kirjoitti:

        Juu olen samaa mieltä että liikaa pyydetään hintaa! Olisin myös kyllä kiinostunut itse naaras chinchillasta, mutta hinta liian korkea. Mulla on jo yks standard-värinen hyväkuntonen uros jonka ostn eläinkaupan kautta. Käytetty häkki ja itse otus olivat yht. 70 eoroa...että silleen...

        ....


      • Kaisa
        Heidi T kirjoitti:

        ....

        Ei tuo kyllä mielestäni ole liian korkea hinta. Itse olen ostanut eläinkaupasta chincillan 90 eurolla ja kasvattajalta 110 eurolla. Eräässä eläinkaupassa chincua myydään 170 eurolla (alunperin hinta oli 210 euroa, mutta kun eläin on ollut jo vuoden kaupassa niin oli laskettava ilmeisesti hintaa... ei varmasti kukaan osta tuollakaan hinnalla).


      • Mina
        Kaisa kirjoitti:

        Ei tuo kyllä mielestäni ole liian korkea hinta. Itse olen ostanut eläinkaupasta chincillan 90 eurolla ja kasvattajalta 110 eurolla. Eräässä eläinkaupassa chincua myydään 170 eurolla (alunperin hinta oli 210 euroa, mutta kun eläin on ollut jo vuoden kaupassa niin oli laskettava ilmeisesti hintaa... ei varmasti kukaan osta tuollakaan hinnalla).

        Mulla on virallisilta kasvattajilta ostetut standard ja beige chinchillat. Standard maksoi 70 e ja beige 80 e, ja nämä on ulkomuodoltaan hyviä, ei mitään pet-tasoisia "rotta-chinchilloja".


      • ................
        Mina kirjoitti:

        Mulla on virallisilta kasvattajilta ostetut standard ja beige chinchillat. Standard maksoi 70 e ja beige 80 e, ja nämä on ulkomuodoltaan hyviä, ei mitään pet-tasoisia "rotta-chinchilloja".

        Haista paska! Valitsetko sä kaveriski ulkomuodon perusteella??!!


      • Mina
        ................ kirjoitti:

        Haista paska! Valitsetko sä kaveriski ulkomuodon perusteella??!!

        Chinchilla elää noin 10-20 vuotta, joten kyllä mä mieluummin otan kauniin yksilön kuin ruman. Sitä pitää kuitenkin jaksaa parhaassa tapauksessa katsella ja hoitaa yli 20 vuotta. Luonne on etusijalla, mutta jos saan valita, otanko kauniin hyväluonteisen vai ruman hyväluonteisen, valitsen kyllä tuon ensimmäisen. Lisäksi oikeilla kasvattajilla on tiedossa eläinten suku pitkällekin ja hammasvikaisia (ja muita perinnöllisiä sairauksia omaavia) chinchilloja ei käytetä kasvatuksessa. Lisäksi kasvattajat panostavat luonteeseen, onhan ne lemmikkichinchilloja. Jotkut ihmiset teettää poikasia sukutauluttomilla eläimilä, jolloin voi tapahtua raakaakin sukusiitosta sekä tietämättään heidän chinchillansa saattavat "kantaa" perinnöllisiä sairauksia. Maksan mieluummin muutaman kympin tai vaikka satasenkin enemmän chinchillasta, joka on syntynyt hyvistä linjoista kuin että saisin halvalla chinchillan, jonka suvusta ei ole mitään tietoa. Esim. hammasvikaisesta eläimestä ei ole kovin pitkäksi aikaa iloa ja eläinlääkäri kulut ovat yleensä hammasvikatapauksissa useita satoja eroja.


      • Mirkku
        Mina kirjoitti:

        Chinchilla elää noin 10-20 vuotta, joten kyllä mä mieluummin otan kauniin yksilön kuin ruman. Sitä pitää kuitenkin jaksaa parhaassa tapauksessa katsella ja hoitaa yli 20 vuotta. Luonne on etusijalla, mutta jos saan valita, otanko kauniin hyväluonteisen vai ruman hyväluonteisen, valitsen kyllä tuon ensimmäisen. Lisäksi oikeilla kasvattajilla on tiedossa eläinten suku pitkällekin ja hammasvikaisia (ja muita perinnöllisiä sairauksia omaavia) chinchilloja ei käytetä kasvatuksessa. Lisäksi kasvattajat panostavat luonteeseen, onhan ne lemmikkichinchilloja. Jotkut ihmiset teettää poikasia sukutauluttomilla eläimilä, jolloin voi tapahtua raakaakin sukusiitosta sekä tietämättään heidän chinchillansa saattavat "kantaa" perinnöllisiä sairauksia. Maksan mieluummin muutaman kympin tai vaikka satasenkin enemmän chinchillasta, joka on syntynyt hyvistä linjoista kuin että saisin halvalla chinchillan, jonka suvusta ei ole mitään tietoa. Esim. hammasvikaisesta eläimestä ei ole kovin pitkäksi aikaa iloa ja eläinlääkäri kulut ovat yleensä hammasvikatapauksissa useita satoja eroja.

        Tuntuu vähän oudolta, miten täällä heti lynkataan viestiketjun aloittaja! Mistä te ensinnäkin tiedätte,että hänen myymänsä chinchillat ovat rumia yksilöitä? Toisekseen hinta ei tunnu kovin korkealta, ensimmäisestä chinchillastani maksoin reippaasti yli sata euroa.
        Lisäksi vielä, kyllä jokainen vastuunsa tunteva lemmikin omistaja teettää poikasia vain terveillä yksilöillä. Kasvattajalta saatu chinchillakaan ei anna takeita terveestä chinchillasta, koska perimämme on niin ihmeellinen, että piilossa useita sukupolvia kulkeneet sairaudet hyppäävät yht äkkiä näkyviin sattuman kauppana! Ja kukaan ei voi varmuudella tietää, ettei hänen chinchillalleen puhkea jotain perinnöllistä sairautta vasta vanhemmalla iällä, jolloin poikasia on tullut kuitenkin maailmaan.
        Joten miksi emme antaisi harrastelijankin nauttia poikasten tuomasta ilosta, kun ei ole kyse mistään "tehtailusta". Varmasti on tässäkin tarkoituksena ollut saattaa maailmaan hyväluontoinen lemmikkichinchilla! Ainakaan asiasta mitään tietämättömän on väärin heti haukkua ja lyödä lyttyyn!


      • Mina
        Mirkku kirjoitti:

        Tuntuu vähän oudolta, miten täällä heti lynkataan viestiketjun aloittaja! Mistä te ensinnäkin tiedätte,että hänen myymänsä chinchillat ovat rumia yksilöitä? Toisekseen hinta ei tunnu kovin korkealta, ensimmäisestä chinchillastani maksoin reippaasti yli sata euroa.
        Lisäksi vielä, kyllä jokainen vastuunsa tunteva lemmikin omistaja teettää poikasia vain terveillä yksilöillä. Kasvattajalta saatu chinchillakaan ei anna takeita terveestä chinchillasta, koska perimämme on niin ihmeellinen, että piilossa useita sukupolvia kulkeneet sairaudet hyppäävät yht äkkiä näkyviin sattuman kauppana! Ja kukaan ei voi varmuudella tietää, ettei hänen chinchillalleen puhkea jotain perinnöllistä sairautta vasta vanhemmalla iällä, jolloin poikasia on tullut kuitenkin maailmaan.
        Joten miksi emme antaisi harrastelijankin nauttia poikasten tuomasta ilosta, kun ei ole kyse mistään "tehtailusta". Varmasti on tässäkin tarkoituksena ollut saattaa maailmaan hyväluontoinen lemmikkichinchilla! Ainakaan asiasta mitään tietämättömän on väärin heti haukkua ja lyödä lyttyyn!

        Jokainen vähänkään chinchilloista tietävä osaa sanoa, että kyseisen omistajan chinchillan ovat pet-tasoisia. (Aikaisemmissa myynti-ilmoituksissa ollut nettiosoite). Lisäksi sivuilla on lukenut, että suvuista ei ole tietoa ja että esim. toinen naaraista oli pureskullut turkkiaan. Turkin pureskelu ei kuulu terveen chinchillan tapoihin, se on siis sillä hetkellä sairas (!!!) ja poikaset ottavat mallia emostaan ja voivat oppia myös turkin pureskelu tavan emoltaan!

        Sitä juuri tarkoitin, että nuo perinnöllisyys asiat eivät ole niin yksinkertaisia, että jos vanhemmat ovat terveitä, se tarkoittaisi automaattisesti, että poikasetkin olisivat terveitä. Asia EI todellakaan ole noin yksinkertainen, koska jotkut perinnölliset sairaudet puhkeavat esille vasta myöhemmissä sukupolvissa. Mutta jos jollain kasvattajalla on chinchillat, joiden suvut ovat olleet terveitä jo monien sukupolvien (kymmenien) ajan, on todennäköisyys, että tästä yhdistelmästä syntyi sairas chinchilla paljon pienempi kuin jos vertaa, että paritetaan chinchillat joiden suvuista ei ole mitään tietoa.

        Ja joidenkin poikasten syntymäajoista voi laskea, että naaras on paritettu HETI uudelleen synnytyksen jälkeen, joten kyllä naarasta on rasitettu aivan tarpeettomasti. Jos jollain on melkein kymmenen chinchillan poikasta myynnissä, mitäs se sitten on, ellei tehtailua.

        Toivottavasti niille nyt kuitenkin löytyy LEMMIKKIkodit, että eiköhän jätetä se poikasten tekeminen sellaisille chinchilloille, joilla on TERVE SUKU tiedossa monta sukupolvea taaksepäin. :)


      • italko
        Mina kirjoitti:

        Jokainen vähänkään chinchilloista tietävä osaa sanoa, että kyseisen omistajan chinchillan ovat pet-tasoisia. (Aikaisemmissa myynti-ilmoituksissa ollut nettiosoite). Lisäksi sivuilla on lukenut, että suvuista ei ole tietoa ja että esim. toinen naaraista oli pureskullut turkkiaan. Turkin pureskelu ei kuulu terveen chinchillan tapoihin, se on siis sillä hetkellä sairas (!!!) ja poikaset ottavat mallia emostaan ja voivat oppia myös turkin pureskelu tavan emoltaan!

        Sitä juuri tarkoitin, että nuo perinnöllisyys asiat eivät ole niin yksinkertaisia, että jos vanhemmat ovat terveitä, se tarkoittaisi automaattisesti, että poikasetkin olisivat terveitä. Asia EI todellakaan ole noin yksinkertainen, koska jotkut perinnölliset sairaudet puhkeavat esille vasta myöhemmissä sukupolvissa. Mutta jos jollain kasvattajalla on chinchillat, joiden suvut ovat olleet terveitä jo monien sukupolvien (kymmenien) ajan, on todennäköisyys, että tästä yhdistelmästä syntyi sairas chinchilla paljon pienempi kuin jos vertaa, että paritetaan chinchillat joiden suvuista ei ole mitään tietoa.

        Ja joidenkin poikasten syntymäajoista voi laskea, että naaras on paritettu HETI uudelleen synnytyksen jälkeen, joten kyllä naarasta on rasitettu aivan tarpeettomasti. Jos jollain on melkein kymmenen chinchillan poikasta myynnissä, mitäs se sitten on, ellei tehtailua.

        Toivottavasti niille nyt kuitenkin löytyy LEMMIKKIkodit, että eiköhän jätetä se poikasten tekeminen sellaisille chinchilloille, joilla on TERVE SUKU tiedossa monta sukupolvea taaksepäin. :)

        myyntiin,täällä suomi24 palstalla ei kannata pahemmin mitään kaupata,sen verran sairasta väkeä täällä mahtuu joukkoon,lähinnä 24h netissä roikkuvia kakaroita,kunnon lehteen ilmoitus niin tavara vaihtaa omistajaa ilman tyhmiä kommentteja.


      • ...........
        italko kirjoitti:

        myyntiin,täällä suomi24 palstalla ei kannata pahemmin mitään kaupata,sen verran sairasta väkeä täällä mahtuu joukkoon,lähinnä 24h netissä roikkuvia kakaroita,kunnon lehteen ilmoitus niin tavara vaihtaa omistajaa ilman tyhmiä kommentteja.

        Taidat itse olla aika sairas, kun puhut elävistä olennoista tavaroina.


      • ..............................
        Mina kirjoitti:

        Chinchilla elää noin 10-20 vuotta, joten kyllä mä mieluummin otan kauniin yksilön kuin ruman. Sitä pitää kuitenkin jaksaa parhaassa tapauksessa katsella ja hoitaa yli 20 vuotta. Luonne on etusijalla, mutta jos saan valita, otanko kauniin hyväluonteisen vai ruman hyväluonteisen, valitsen kyllä tuon ensimmäisen. Lisäksi oikeilla kasvattajilla on tiedossa eläinten suku pitkällekin ja hammasvikaisia (ja muita perinnöllisiä sairauksia omaavia) chinchilloja ei käytetä kasvatuksessa. Lisäksi kasvattajat panostavat luonteeseen, onhan ne lemmikkichinchilloja. Jotkut ihmiset teettää poikasia sukutauluttomilla eläimilä, jolloin voi tapahtua raakaakin sukusiitosta sekä tietämättään heidän chinchillansa saattavat "kantaa" perinnöllisiä sairauksia. Maksan mieluummin muutaman kympin tai vaikka satasenkin enemmän chinchillasta, joka on syntynyt hyvistä linjoista kuin että saisin halvalla chinchillan, jonka suvusta ei ole mitään tietoa. Esim. hammasvikaisesta eläimestä ei ole kovin pitkäksi aikaa iloa ja eläinlääkäri kulut ovat yleensä hammasvikatapauksissa useita satoja eroja.

        No joo, pakko myöntää et puhut ihan asiaakin, mut on silti törkeetä sanoo joitakin sinsuja "rottachinchilloiksi" tai rumiksi, jokainen sinsu on mun mielestä kaunis!


    • unitiikeri

      70 eurolla sinsu ja häkki on jo "löytö".valitettavasti sinsujen myyntihinta tuntuu alkavan jo viidestä eurosta.sinsulle sopiva hyvä häkki on kyllä lähes poikkeuksetta satasesta ylöspäin.mikäli jossain halvemmalla,ilmoittakaa toki minullekin.60 euroa lemmikki tasoisesta sinsusta on mielestäni kohtuullinen lähtö hinta,oli lemmikki sitten rumempi tai kauniimpi yksilö.alle viidenkympin en lähtisi sinsua myymään..

    • minavaaaaaaaan hihi

      minäkin haluan tuollasen söpön läskinrotan !

    • kiukkunen

      HEij! ei simsut oo mtn rumia kaikki... kyll kattojassa on vikaa jollei huomaa että jokainen sinsu on omalla tavalla kaunis.. Mulla on arkoja ja ne on sit vissii rumii jonku mielest, mut siis jokasella on erillainen ihana persoona toinen on "villi" ja seurallinen sit taas toinen on arka ja nurkassa mutta omistajaa kohtaan tosi kiltti.
      Kaikki eläimet on omalla tavalla kauniita, jollei sitä nää ni paree men vissii sit hoitoo tai jtn.
      Mulla on myöskin kissoja jota ihmiset haukkuu, vaikka ne on omasta mielestä tosi ihania ku ei oo tarvinnu miettii, koska ne tunkee kyntensä muksuihin. AVATKAA SILMÄNNE NE JOKKA VÄITTÄÄ ET JOKU ON RUMA!

    • Randomtyyppi

      Hei haluaisimme hankkia chinchillan mutta myynti ilmoituksia ei oikein ole poikasista olisikohan vinkkiä miten löytäisi ilmoituksen kaikki on jo luurattu joka nettisivu mieluiten kasvattaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5828
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3555
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1905
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1376
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe