Nyt kysyisin Fasaanin elintavosta, onko aamuvirkku niinkuin muutkin kanalinnut, päivän tullen katoaa piiloihin tuntemattomiin, kunnes taas tulee ilta niin jälleen lähtee ruokailemaan.
Miten on.??....
Fassaani/Elinitavat, kys.
2
373
Vastaukset
- J. Rusakko
Sattuipas tuohon otsikkoon kirjoitus virhe perhana toivottavasti ymmärrätte, että on hiukan vaikea näillä rusakon käpälillä käsitellä tätä näppäimistöä, siis siinä pitäisi lukea elintavat.
- Strix
on päiväaktiivinen lintu, jonka havaitseminen on talvella helpompaa kuin kesällä.
Fasaani ei ole Suomen luonnonvarainen eläin ja sen toimeentulo talvella, varsinkin tällaisina tulevana runsaslumisena talvena, riippuu täysin ihmisten tarjoamasta ruokinnasta. Sen vuoksi fasaaneja näkeekin lintujen ruokintapaikkojen läheisyydessä talvella ihan keskellä päivääkin. Yöksi ne nousevat tiheiden pensaiden tai puiden oksille saalistajia karkuun. Kaupungeissa osa fasaaneista on oppinut hakeutumaan esim. kerrostalojen huippuimurien läheisyyteen, joista tulevan lämmön avulla ne kestävät yön kylmyyden.
Kesällä fasaanit viihtyvät tiheiköissä ja korkeassa heinikossa, joista niitä on vaikea löytää, sillä tunnetusti fasaani ei helposti nouse lentoon. Se yrittää ensin painautua maahan, sitten siirtyä toiseen paikkaan maata myösten ja vasta viimeisenä keinona nousee siivilleen. Kesälläkin fasaani on päiväaktiivinen, mutta vaikea havaittava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231853
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001640Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511215Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?491098Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31978Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50876Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38797