Nälkä, tuo kaamea olotila!

Kuriseva vatsa

Miksi yötä vasten tulee nälkä vaikka olisi syönyt ennen aamuyhdeksää aamiaisen, lounaan puolilta päivin, välipalan iltapäivällä, alkuillasta päivällisen ja iltauutisten aikaan iltapalan?
Miksi se tulee vaikka olisi tasapainottanut aterioidensa koostumuksen tasapainoisesti hiilareista, protskuista ja hyvistä rasvoista, juonut riittävästi vettäkin?
Työkaveri ehdotti että unenpuutteen takia, että ihminen nukkuu liian vähän vuorokaudessa.
Mitä mieltä palstalaiset?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Taisit kirjoittaa oleellisimman.

      Ihmisen pitäis syödä, kun nälkä. Käydä toaletissa, kun sinne asiaa. Nukkua, kun nukuttaa. Harrastaa seksiä, kun himottaa. Käydä vaikka salilla, jos siltä tuntuu jne.Ihan perusasia. Lisäksi suomessa on nämät rajusti vaihtelevat vuodenajat, se vaikuttaa asiaan valtavasti.

      Sä elelet lalenterin, kellon, kaikenlaisen sellaisen mukaan, epäluonnollisesti. Asialle erittäin hankala tehdä oikein mitään. Hommelit pyörii silleen, sä meet niitten mukaan, ne ei jousta sun mukaan.

      Laajempikin filosofinen asia. Mutta aika helekutan paljon ihmisten propleemeista on peräsin ihmisestä itsestään. Systeemi sopii harvalle, se vaan on, mitä on.

      En ole ravintoterapeutti. Mun mielestä sulla jotenkin rukattava tota syömistäsi, syö silloin kun nälkä, jätä väliin kun ei ole. Ja nuku kun nukuttaa, ei silloin, kun kellon mukaan pitäisi. Ja kuten kirjoitin, se ei tahdo käytännössä onnistua.

      =DW=

    • Normaalipainoinen kuitenkin? Miten on kuitujen laita? Silläkin on merkityksensä että mitä syöt iltapalaksi. Olen huomannut ite että proteiinit pitää nälän poissa pidempään, samoin vihannekset. Liekö tuossa jälkimmäisessä kyse kuiduista. Proteiineja ei kannata liikaakaan syödä, ne rasittaa munuaisia. Mutta että siinä iltapalassa kuitenkin olis sitä tasapainoisesti. Jostain olen lukenut että vihreä tee häivyttää nälän tunteen.

      Tuo unenpuute voi olla kyllä ihan käypä selitys. Ja mitäs entäs stressi? Jos reagoit stressiin vatsan kautta, se saattaa käydä liika-hapoilla ja kurnia vaikkei pitäisi.

      • Alter ego

        Vihreä tee karkottaa unta kofeiininsa takia. Löysin tämmöisen infolinkin kommenttini tueksi:

        http://www.bello.fi/news/42/kofeiini-ja-vihrea-tee

        Rooibos-tee on ilmeisesti ainut sopiva vaihtoehto:

        http://www.teekauppa.fi/Teetietoa/Teelaadut/Rooibos-tee

        Tuo protskujuttu josta kirjoitit, on tosiaan sellainen asia, joka pitäisi jopa kuntosaliharrastajan muistaa, että liiallisena se vaurioittaa munuaisia kuten muistutitkin ja kertyy se mokoma vielä rasvaksi vartaloon. Kovaa treeniä harrastavalle voidaan suositella 2,5 grammaa /rasvaton painokilo mutta moniko tietää rasvattomien painokilojensa määrän? Minä en ainakaan vaikka bmi:ni on varsin alhainen etenkin nyt kun treenaan puolimaratooniin.


    • Älä ajattele sitä

      Pienen nälän tunteen voi häivyttää juomalla lasin, pari vettä tai sokeritonta mehua, jos päivän ravintoannokset ovat jo syödyt. Sillä lailla tulee myös huolehdittua että päivän nestemäärä on juotu. Pikkuinen nälkä myös unohtuu helposti, kun / jos on jotain muuta mielenkiinnon kohdetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe