Havsörn 1 veneet suomessa.

thetimo

Olen kiinnostunut Storebron Havsörn 1 OR L48 s/y Lucky Lady(1964) veneestä.
Oliko tällä foorumilla olijoilla tietoja ko.veneestä.
Seppomartti oli maininnut veneen peräsin haverien jutustelun yhteydesä?

Kaikki tieto tervetullutta...

9

1496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seppomartti

      Omistin ko veneen 1973-1980. Rakennepiirrustukset löytyy. Rakenne poikkeaa muista sikäli, että teetin keulaluukun mahongista alkuperäisen sukellusveneluukun tilalle. Maston alle teetin säädettävän metalliputken ja keulastaagin tuplasin. Ruffin sivuikkuna ylitti sen aikaisen avomerimaksimin ja siihen teetin tukipienan

      • OK, miten saisin sun yhteystiedot. Ko. venettä käydään kunnostamaan ja kaikki historiatieto on tervetullutta,,,, mulla on tieto että vuonna 79 omistajaksi tuli HT...
        Miten saisin sun yhteystiedot?


      • thetimo kirjoitti:

        OK, miten saisin sun yhteystiedot. Ko. venettä käydään kunnostamaan ja kaikki historiatieto on tervetullutta,,,, mulla on tieto että vuonna 79 omistajaksi tuli HT...
        Miten saisin sun yhteystiedot?

        laita yhteystietosi tuohon: [email protected]


      • Historia alkaakin olla jo hyvin kasassa.....veneen valmistusnumero taitaa vielä puuttua.
        Laitathan seppomartti yhteystietosi tuohon: [email protected], niin täydennetään loput.


    • kaunis puuvene!

      En tunne kyseistä yksilöä, mutta tiedän venetyypin. Ehkä jollekin lukijalle Olle Enderleinin piirtämä Havsörn 1 ei ole aivan tuttu. Siksi oheiset linkit, joista löytyy piirroksia, kuva ja ruotsalaiskaverin blogin alkua.
      http://api.ning.com/files/OcxvxG4wHxZPiRQZU2Tra8MaS5NSpEKZTIfdYXI8KLf7NBFLDrRNz8j6N-VJTt8kSAdchJF0OMjcCDiX9EdkzG7Ete5z8nX-/Ritning2.jpg

      http://swedishclassicboats.ning.com/profiles/blog/list?user=08g6wn7hwygzf

      http://swedishclassicboats.ning.com/group/btarritadeavolleenderlein

      • netissä niitä...

        Onhan jokusia netissä, sekä meillä että Ruotsissa.
        Oliskohan nyt kysymys siitä Havsörn 1:stä, joka on nettivenessä myytävänä Tampereella vai siitä, joka oli venepörssissä Varsinais-Suomessa?

        Kuvia ja tietoja ruotsalaisesta AuraII:sta (Havsörn 1, 1965), johon oli laitettu puksprööti.
        http://olof.tiselius.se


      • Galathea
        netissä niitä... kirjoitti:

        Onhan jokusia netissä, sekä meillä että Ruotsissa.
        Oliskohan nyt kysymys siitä Havsörn 1:stä, joka on nettivenessä myytävänä Tampereella vai siitä, joka oli venepörssissä Varsinais-Suomessa?

        Kuvia ja tietoja ruotsalaisesta AuraII:sta (Havsörn 1, 1965), johon oli laitettu puksprööti.
        http://olof.tiselius.se

        Facebookissa on Havsörnen veneilijöille -ryhmä. Sieltä saat mm. ko.venetyypin harrastajilta tietoa. LIsäksi seuraavassa kirjassa on myös jonkin verrran tietoa HÖ1:stä: Ingrid Kaijser: "Vackra båtar seglar väl - båtkonstruktören Olle Enderlein"


      • outo kysymys
        netissä niitä... kirjoitti:

        Onhan jokusia netissä, sekä meillä että Ruotsissa.
        Oliskohan nyt kysymys siitä Havsörn 1:stä, joka on nettivenessä myytävänä Tampereella vai siitä, joka oli venepörssissä Varsinais-Suomessa?

        Kuvia ja tietoja ruotsalaisesta AuraII:sta (Havsörn 1, 1965), johon oli laitettu puksprööti.
        http://olof.tiselius.se

        Mitäköhän ne pylpyrät ihan veneen takakulmissa kannessa ovat tuossa Olof Tiseliuksen veneessä?


      • seppomartti
        outo kysymys kirjoitti:

        Mitäköhän ne pylpyrät ihan veneen takakulmissa kannessa ovat tuossa Olof Tiseliuksen veneessä?

        Spinnuskuutteja varten, veneessä on varsin iso spinnu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      123
      1172
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1028
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      862
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      808
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      268
      712
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      675
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      657
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      584
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      569
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      545
    Aihe