Testivoittaja Polo?!

Onko hyvä

17

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sadfsafsadf

      kyllä se hyvä auto on. meillä on kanssa kakkosautona vuoden vanha polo. Sopii kaupunkiin ja hyvin lyhyeen matka-ajoonkin. Moottori on tosiaan 1.2tsi ja yllättävän pirteä ja oikeasti kuluttaa vähän. Ihan helposti ajaa motarillakin ja pääsee hyvin ohi tarvittaessa ja kiihtyy alta 10s 0-100km/h. Mulla on aiemmin ollut esim. Renault Meganea, Fordia perheen kakkospikkuautoina ja kyllä tämäm Polo ehdottomasti paras ajaa on. Pikkuisen meluisa, mutta ajettavuus ja moottorin tehokkuus ajaa tuon melun ohi.

      Tuosta automaatista en tiedä, mutta eiköhän ne ole noita 2010 vuosimallin, menneen talven lumia nuo dsg ongelmat.

    • uusi poloilija

      Tuo 81 kW:n versio 1,2 TSI:stä ei taida käytännössä paljoa erota 66 kW:n mallista. Vääntöarvot ovat hyvin lähellä toisiaan, joten normaaliajossa ei ehkä huomaakaan, kummalla ajaa. Selvästi painavampi Golf Sportsvan liikkui kokeillessani 81:llä vaivattomasti, joten Poloon riittää 66:nen varmasti ihan hyvin.

      Miksiköhän 81:nen painaa 24 kiloa 66:sta enemmän?

      • 185/60r15

        "Miksiköhän 81:nen painaa 24 kiloa 66:sta enemmän?"

        Nettiautossa oli noissa uusien polojen 81kw versioissa ainakin leveämpi rengaskoko, kuin 66 kw koneella varustetussa polossa. Vaikuttasko tuo omapainoon ?


      • uusipoloilija
        185/60r15 kirjoitti:

        "Miksiköhän 81:nen painaa 24 kiloa 66:sta enemmän?"

        Nettiautossa oli noissa uusien polojen 81kw versioissa ainakin leveämpi rengaskoko, kuin 66 kw koneella varustetussa polossa. Vaikuttasko tuo omapainoon ?

        Teholuokan ei pitäisi vaikuttaa rengaskokoon, mutta varustetason kylläkin:
        Trendline: 175/70 R 14, Teräsvanteet
        Bluemotion, Comfortline, Highline: 185/60 R 15, Kevytmetallivanteet
        BlueGT, GTI: 215/40 R 17, Kevytmetallivanteet

        66 ja 81 kW:n tehoisia myydään joko Comfort- tai Highline -tasolla, joissa pyöräkoko on siis sama. Vanteet ovat kevytmetallia, eikä vannemallin ero voi tuottaa 6 kg:n lisäpainoa/pyörä.
        http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw5.nsf/html/mallisto_uusipolo_varusteet?open

        Olisiko 66:sta tipautettu varapyörä kokonaan pois, mutta jätetty tehokkaampaan malliin täysikokoisena? Kuulostaisi oudolta. Veikkaan sivustolla olevan virhetieto.
        (Täytyi muuttaa nimimerkkiä, kun enää ei saa välilyöntiä käyttää.)


      • uusipoloilija

        Tjaa, mutta lisävarustepakettina saa kyllä Comfort- ja Highlineen myös 215/45 R 16-renkaat, jos haluaa lisää melua, vesiliirtoa, bensankulutusta ja epämukavuutta. Voisivatko ne painaa 6 kg/pyörä enemmän kuin 185/60 R 15?


    • ex-Skodisti
      • uusipoloilija

        Auto Zeitung varmaankin katsoo asioita enemmän saksalaisen kuin suomalaisen autoilijan näkökulmasta. Testin viimeiseksi, pisteissä omalle sataluvulle jäänyt Suzuki Swift ei tainnut paljoa hyötyä nelivetoisuudestaan.

        Uusi Fabia on näköjään saanut lisää varusteita. Polon vakiovarusteina jo vuonna 2009 olleet ajovalopesurit ja etuturvavöiden yläkiinnityksen korkeudensäätö ovat jo kaikissa Fabioissakin. Puuttumaan jäävät enää
        - Varapyörä tai tilapäisvarapyörä, tunkki ja pyöränmutteriavain
        - Sähkötoimiset sivuikkunat takana
        - Kaksiosainen takaistuimen selkänoja, jonka jakosuhde 60:40
        - Lämmitettävät tuulilasinpesimen suuttimet.

        Fabia on sinänsä hyvän tuntuinen auto ajaa ja harkinnan arvoinen, varsinkin jos muotoilu sattuu vielä katsojan silmää miellyttämään. Varustetarpeet ovat yksilöllisiä, joten niukemmin varusteltu vaihtoehto Pololle lisää kuluttajan vaihtoehtoja. Skodan vaihtoarvo ei tosin ole seuraavassa autokaupassa Volkswagenin tasolla, mikä on hyvä ottaa huomioon raha-asioita pyöritellessään.


      • uusipoloilija

        Mainittakoon lisäyksenä Polo 2009:n vakiovarustelistaan vielä meikkipeilit häikäisysuojissa ja vaimennetut tartuntakahvat oviaukkojen yläpuolella, niin laatuvaikutelman erot tulevat paremmin esiin. Olikohan Fabiassa jo monitörmäysjarrutus?


      • stx

        Siinähän sinulle miettimistä.


      • uusipoloilija
        stx kirjoitti:

        Siinähän sinulle miettimistä.

        On se erinomaisen upeaa, että Suomessa näitä häikäisevän älykkäitä keskustelijoita riittää.


      • lelupolo
        uusipoloilija kirjoitti:

        On se erinomaisen upeaa, että Suomessa näitä häikäisevän älykkäitä keskustelijoita riittää.

        Älä muuta virka lopolopo.


    • Bipolo

      Puolen vuoden kokemuksella voi todeta, että autosta on tullut laadukas vaikutelma niin työn laadun kuin suunnittelunkin osalta, moottorina 90hv TSI. Takatilat eivät sovi jatkuvaan käyttöön aikuisille, mutta niinhän se on yleensäkin tämän kokoluokan autoissa. Itsellä ostopäätöksen sinetöi VW:n infotainment-systeemi joka jo ihan vakio-radiollakin on mainio ja erottuu edukseen kilpailijoista. Bluetooth Nokian älyluurin kanssa pelaa kuin junan vessa niin puheluihin kuin musiikin toistoon. Joiltain osin auton vakiovarustus on vähän pelkistetty ja lisää saattaa kaivata oman maun ja tarpeiden mukaan, jolloin hinta nousee. Itsellä CL-varustetasoon tuli lisättyä design-, valo- ja comfort-paketit sekä monitoimiratti.

    • tsäässii

      Honda Jazz? Aika kallis mutta tosi hieno ja tilava. Jos saisi viimeisistä vanhan mallin autoista hyvän tarjouksen ennen kuin uusi versio tulee? Ja kone kestää varmasti, kuten Jeremy Clarkson aikanaan totesi: "15 million VTEC engines and not a single one has failed."

      • uusipoloilija

        Kokeilin Jazzia vuosi sitten. Hyvinä puolina tuli esiin näkyvyys ulos ja sisätilojen väljyys. Huonoista jäi mieleen suuri rengasmelu (nastarenkaat) ja varustevaihtoehtojen vähyys.
        Tuulilasi vertaili viisi vuotta sitten: "Jazz on parhaimmillaan taajamassa, kiitos hyvän näkyvyyden ja sopivien välitysten. Maantiellä autoa vaivaa heikko suuntavakavuus. Lisäksi ohjaus takertelee. Kuormankantokyky on heikoin, ja myös mukavuudeltaan Honda jää häntäpäähän." http://www.tuulilasi.fi/vertailut/kymmenen-pikkuauton-vertailu-0


      • lehmusta

        Jazz on mielettömän hyvä auto. Polo sen sijaan ei ole.


      • 9876543

        Honda on aivan varmasti paljon kestävämpi kuin mikään vw konsernin tuote. Itse ottaisin mielummin luotettavan japanilaisen auton.


      • teztintezting

        Viisi vuotta sitten puhutaan varmaankin 'pre-facelift' Jazzista, joten alustaa lienee puolimatkan faceliftissä säädetty kuluttajapalautteen mukaan. Hondallahan mallit menevät kuuden vuoden 3 3 v syklissä yleensä. Olitko itse samaa mieltä kuin Tuulilasi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

      Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      32
      2638
    2. Yksi kuoli nokkakolarissa

      Asiasta YLEn verkkosivuilla uutinen klo 23.02. Oliko itsemurha?
      Oulainen
      11
      1347
    3. Helvetistä ei ole paluuta

      Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku
      Idän uskonnot
      337
      1048
    4. Mikä on kaivattusi ammatti

      entäpä sinun? 💶
      Ikävä
      45
      952
    5. Terveisiä vanhemmalle

      J-miehelle. Ehkä nähdään vielä 😉
      Ikävä
      45
      894
    6. Järjetön Topi-ilta

      Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan
      Ähtäri
      20
      859
    7. Miksi nainen nukut huonosti

      Onko sulla jotakin huolia, vai jotakin miestäkö mietit? Vai tunnemaailmassako velloo? Ajatteletko koskaan minua? Paljo
      Ikävä
      61
      774
    8. Niin siinä Kävi

      Ettemme koskaan saaneet toisiamme
      Ikävä
      44
      750
    9. Halutaan toisiamme

      Mutta se on Salaisuus❤️
      Intohimo
      44
      746
    10. Jos olisit kaivattusi

      Kanssa kahdestaan samassa tilassa niin miten kävisi
      Ikävä
      46
      676
    Aihe