Postin huono asiakaspalvelu

hmmmmmm1

Posti on vihdoinkin tuonut lähetä postipaketti netissä palvelun, jota kokeilin suurella innolla. Yllätyksekseni palvelu ei kuitenkaan antanut osoitekorttia eikä kuittia ulos, koska syntyi virhetilanne. Niiden piti tulla sähköpostiin, eivät tulleet.

Asia oli siinä mielessä tärkeä, että tarvitsen myös kuitit tilitapahtumista talteen. Se taas ei ole minun keksintöni, vaan sellaista on edunvalvojan elämä.

No, kuluu kaksi vuorokautta, mitään ei kuulu. Reklamaatioon ei vastata postin taholta. Kunnes lopulta saan viestin, jossa ehdotetaan 6,70 e palauttamista postimerkkeinä. Tämähän ei passaa, koska se ei riittäisi normaaliin pakettiin, joka ostetaan postissa.

Miten voi olla, ettei heillä ole kehittyneitä toimintamalleja virhetilanteisiin, jotta asiakkaan ei tarvitsisi kysellä ostoksensa perään. Ihmetyttää, ettei lopulta osoitekorttia voitukaan toimittaa edes sähköpostiin, vaikka se oli maksettu. Aivan käsittämätöntä töpeksimistä.

Toisekseen asiakaspalvelija ei ymmärtänyt, että mikä on tosite ja miksi sattuisin tarvitsemaan hyvityskuitin, sekä ostoskuitin. Kaikki tämä sekoilu vain sen takia, että koitin käyttää palvelua, jonka piti yksinkertaistaa postipaketin lähettämisen. Siitä tulikin yllättäen monimutkaista.

Ei kyllä ole yhtään ajateltu miten voi minimoida reklamaatiot ja miten asiakas saadaan tyytyväiseksi. No toimitetaan vaikka se palvelu mikä on maksettu, vaikkakin myöhässä ja pahoitellaan.

Myöskään en ymmärrä mitä virkaa on chat asiakaspalvelijoilla, jotka eivät voi tehdä mitään. Miksi heitä kutsutaan asiakaspalveluksi, jos he ohjaavat vain soittamaan asiakaspalveluun. Hohhoijaa.

Posti siis ei voi lähettää a.) tilattua palvelua, vaikka he ovat saaneet 1.) rahat 2.) kaikki tiedot. Surkuhupaisaa. Näin sitä asiakkaan elämä tehdään taas helpommaksi. Tästäkin asiasta saa kirjanpitoaineistoon laatia ylimääräisiä selvityksiä.

Älkääs sitte yhtään ihmetelkö, jos asiakkaalla alkaa teihin mennä hermot.

38

7719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä jaksa

      Mene postiin töihin

      • hmmmmmm1

        Tiedän, että yksittäisen asiakaspalvelijan kädet on sidottu ja hän voi tehdä vain niitä toimenpiteitä mitä namiskoita sieltä softasta löytyy. Sitä en minäkään pystyisi muuttamaan ja jos yrittäisin antaa parempaa palvelua, saisin todennäköisesti varoituksen. :)


    • PostiOnSurkea

      Minulla on erittäin huonoja kokemuksia Postin jakelusta. Pakettia ei toimiteta perille vaikka palvelusta on maksettu. Väitetään vain että on yritetty toimittaa pakettia vaikka ei ole edes käyty oven takana ovikelloa rimputtamassa. Omasta mielestäni todella röyhkeää nykyaikana kun hintataso on vedetty taivaisiin.

      • valivalivali247

        mitäs tilailet jos pitää itkeä noin pienestä


      • Anonyymi

        Joo.tänään yli tunti odotusta puhelimessa. Kotiinkuljetus ei tullut,maksu kyllä vilahti postille.Kaamea nikotteleva tyyppi puhelimessa.Tärkeän projektin osat seilaa jossain,kukaan ei tiedä mitään.Voi Helvetin Helvetti.


      • fossiiloitunut
        valivalivali247 kirjoitti:

        mitäs tilailet jos pitää itkeä noin pienestä

        Välillä se vaan on pakko tilata, kun ei löydy lähikaupasta, tai koko kaupungista!


    • Postin_asiakas

      Jälleen kerran ihmetyttää miten Posti yleensä toimii!
      Minulle piti tulla paketti postitse. Kun paketti oli tulossa ulkomailta se seisoo usein, ilmeisesti tullissa, useita viikkoja. Saapumisaikaa on vaikea ennustaa, siksi en seurannut lähetystä sen jälkeen kun lähetys toimittajalta oli varmistettu.

      Tänään tarkastin tilanteen kun aikaa oli kulunut mielestäni liikaa.

      Arvatkaa mitä, paketti oli lähetetty eilen takaisin myyjälle/lähettäjälle ilman, että olin saanut yhtään ilmoitusta sen saapumisesta 500 m päähän kodistani, Postiin.

      On kummallista ettei ilmoitudta tule. Tämä ei suinkaan ole ainutlaatuista. Vaikka olen tiennyt, että paketti on postissa, en ole saanut sitä ulos koska minulla ei ole ollut noutokoodia käytettävissäni. Sehän tulee noitoilmoituksessa, jota ei ole minulle saapunut.

      Varmistin vielä tilauslomakkeesta kaikkien tietojen oikeellisuuden, ettei sekään voi olla syy ongelmaan.

      Miten olette tilanteesta selvinneet, en ehkä ole ainoa kenelle näin tapahtuu

      • Anonyymi

        SÄHKÖPOSTI JOKA LÄHETYKSEEN ilmoitus osoitteeksi puhelinumeron ohella , sms palvelu hukkaa välillä viestejä. On tällöin hieman parempi mahdollisuus saada tieto.
        jos mahdollista niin tilaan aina Matkahuollon kautta..


    • 7or4

      No mulla on paketti ollut jo yli 4kk matkalla.. Lähettäjä näkee järjestelmästään, että on hukkunut matkalla ja lähettänyt uudelleen jo kolme kertaa. Ei oikein toimi joo..

    • Kustieipolje

      Postilla ei ole asiakaspalvelua. Yritin ottaa yhteyttä puhelinnumeroon, kerrottiin että on pitkä jono ja maksullinen jonotus. Verkosta ei löydy vastaavaa sähköpostiosoitetta.
      Syy yhteydenottoon: kakkosasuntoon verkosta tilattu ja maksettu kirja ei ole tullut perille. Lähettäjälle on ilmoitettu, että osoite on muuttunut, vaikka ennen on tullut kirjeet ja paketit kakkosasuntoon moitteetta, sukunimi on ovessa. Ovat muuttaneet käytäntöjään ihan itse.

      Että repikää siitä, Postilla ei ole vastuuta mistään, ainoastaan johdon ökypalkoista. Postin jakelu ja perillemeno on siten täysin ei-kenenkään-vastuulla ja etukäteen maksetut tilaukset eivät tule perille.

      • ILp

        Pohjois-Helsingissä postia jaetaan miten sattuu. Postit saattaa tulla jopa lauantai-iltaisin laatikkoon. Kerran näin postinjakajaa ja kysyin että mikä postinjakelussa tökkii. Vastaus oli, että nykyisin jakajia on postin säästösyistä liian vähän ja siksi jaetaan lauantaisin ylitöinä. Lauantaijakelussa käytetään jopa postin ulkopuolisia jakajia...

        Myös parin ulkomaanpaketin saapumisilmoitusta ei tullut koskaan perille ja toinen paketti kerkesi lähtemään Kiinaan jo takaisin.

        Myös tiettyyn smartpost-automaattiin lähetetyt paketit saattavat mennä ihan toiselle puolelle kaupunkia...

        Asiakaspalvelua ei ole ja hinnat huikeat. Siksi käytän nykyään kotimaan pienissä lähetyksissä ärräpakettia, on edullinen postin taksoihin verrattuna.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä ! Kun lähetys on saapunut kaupunkiin niin sepä jää lajitteluun eikä sitä tuoda S-market hakupisteeseen. Näin Nurmeksessa useammankin kerran. Ei naurata turha odottelu !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä ! Kun lähetys on saapunut kaupunkiin niin sepä jää lajitteluun eikä sitä tuoda S-market hakupisteeseen. Näin Nurmeksessa useammankin kerran. Ei naurata turha odottelu !

        Ihan hyvä vain että laiskimukset saavat liikuntaa kun joutuvat välillä hakemaan paketin kauempaakin.


    • huhuhuhuh

      Postin asiakaspalvelun chatissa lupaavat yhdistää pakkettiautomaattiasiantuntijalla, mutta ei odotuksen jälkeen yhdistä vaan pitää aina aloittaa chatti kokonaan alusta.

    • Marjiswee

      Mellunkylän hesarin jakaja (postin työntekijä) on nyt metelöinyt öiseen aikaan ikkunani alla olevilla postilaatikoilla kuukauden verran. Postin ja Hesarin asiakaspalveluihin on oltu yhteydessä useita kertoja, mutta asiaan ei vaan tule parannusta. Että, kyllä, olen kokenut sekä Postin, että Hesarin asiakaspalvelut surkeiksi. Ja voin olla samaa mieltä Kustieipoljen kanssa, että Postilla ei ole asiakaspalvelua sanan varsinaisessa merkityksessä.

    • yrittänytlaitettiin

      postilla on verkkopalveluissa nykyään myös se chat-mahdollisuus, ensimmäinen 'asiakaspalvelija' ei osannut vastata kysymykseeni, joten yhdisti 'kolleegalle', hälle en ehtinyt kissaa sanoa, kun ei halunnutkaan keskustella kanssani, sitten odottelin niin kauan, että laittoivat koko chatin kiinni !

    • voikehveli

      Livenä postissa tänään. Napsautin jonotuslapun ja kohta jo härveli vinkaisi vuoroani.
      Vaan se postimammasti käveli tyynen viileästi kokoontumaan kahden muun kera ja juttua piisasi jostain huonosti pakatusta paketista.
      Koputin sitten jo tiskiinkin.
      Kas, tuli lopulta löntystellen. Tarvitsin vain yhden postimerkin. Kysyi "saisko olla muuta"...tokaisin etten, kun tääkin oli niin vaikeaa.
      Pirkkalan Posti tänään puolelta päivin.

    • MattiF

      Henkilö X on ostanut postilta maksullisen määräaikaisen postin edelleenlähettämispalvelun minun osoitteeseeni tammikuun alussa. Palvelu ei kuitenkaan toimi, mitään postia ei ole saapunut tammikuun puolivälin jälkeen. Postin nettisivuilta huomasin, että Lauttasaaressa (josta posti on käännetty) on"Täyden palvelun posti" osoitteessa Lauttasaarentie 28. Niimpä menin sinne paikanpäälle tänään tiedustelemaan miksi edelleenlähetys ei toimi. No ko. postihan oli jonkilaisen paperikaupan yhteydessä, eikä toimihenkilö halunnut/voinut tehdä mitään, ts. sanoi ettei tiedä mitään jakelu-asiasta, ei voi ottaa mitään reklamaatiota vastaan tai edes rekisteröidä sitä. Sanoin että palvelusta on maksettu 42 euroa jo ja palvelu ei toimi niin syytä olisi se korjata. "Toimihenkilö" sanoi ettei hän ole Posti vaan yksityinen yrittäjä eikä vastaa mistään. Ainoa mitä hän siis teki niin antoi minulle postin asiakaspalvelun puhelinnumero ja käski soittaa sinne.

      Herää kysysmys että jos tämä on "Täyden palvelun posti" niin millainen on joku vähemmän palvelun toimipiste? No luultavasti sellaisesta voi ainakin tilata ruohonleikkauksen.

    • prkleenpaketit
    • Anonyymi

      Posti mokasi ja näin se tapahtui :
      Pakettini meni A väärään paikkaan ja B se luovutettiin ties kenelle mutta minä EN sitä saanut. Jokainen joka paketin olisi aukaissut missä tahansa niin olisi halunnut tuotteen itselleen. Osoitteessa joka oli paketin päällä oli eri postinumero kuin se josta lähetys oli luovutettu.
      Paska Posti.

    • Anonyymi

      Tein reklamaation koskien laskujen katoamista ja siitä aiheutuneita lisäkustannuksia. Posti ei ota mitään vastuuta. Tämä homma meni v... lisää nuiden omaposti palveluiden kautta. Ei varmaan kannata riiatauttaa, koska häviäämään sen tulee. Häpeän postin toimintaa.

    • Anonyymi

      Yli 99 prosenttia Postin työntekijöistä on varkaita.

    • Anonyymi

      Yli 99 prosenttia Postin työntekijöistä on varkaita.



      Tuo on jotakuinkin totta, erikoiset lehdet ei tule perille vaikka ne laitetaan muoviin. Ne näkyvät postin lajittelussa ja kun kiinnostus herää siellä niin lehti pöllitään.. nyt onneksi on seuranta nappeja jo olemassa minkä voi laittaa lehden mukaan painossa. Sillä saa nuo häviämisen kuriin.

    • Anonyymi

      Postin OYJ: töissä olevat henkilöt jotka on laittaneet tuon asiakaspalvelun numeron 1.8eur min maksulliseksi sekä online chat robotin josta ei saa vastauksia ovat MULKKUJA ja poistettava postilta.

      Saatana millaista on postin toiminta !

      Minulle oli tulossa priority paketti jossa kotiinkuljetus niin postin auto kävi pihassa eikä ukko hypännyt autosta pois kun ajoi nopeasti pois, katsoin 10 metrin päässä ikkunassa enkä kerennyt edes ulko-ovelle !

      On POSTI OYJ:n meno suomalaisia kohtaan naurettavaa !

    • Anonyymi

      Onko tieto mistä säköposti osoitteesta voi kysyä postilta omapostinkäytöstä?

      en tarvitse puh nroa.

    • Anonyymi

      asiamies postissa pyydittiin itse liimaamaan kirjemerkit paikoilleen ja punnitsemaan kirjeet!! Eikö se enää kuulu postin palveluun jos sinne menee ja jättää sinne ne kirjeet?

    • Anonyymi

      Asiakkaalle ilmoitus kirjeen saapumisesta, asiakas kysyy lähettäjää ennen henkilötodistuksen esittämistä ja allekirjoittamista että on ottanut kirjeen vastaan, postin työntekijä kieltäytyy kertomasta lähettäjää, mainitsee nauraen että sehän selviää sinulle kun otat kirjeen vastaan.

      Postin ohjeistuksessa työntekijöille ei voi laillisesti olla tuollaiseen menettelyyn ohjeistusta työntekijälle, posti on valtion yritys ja hallintolain alainen.
      Työntekijällä on hallintolain 15-pykälään sisältyen velvollisuus neuvoa ja tiedottaa asiakasta vaikka tämä ei edes älyäisi jotain asiaa kysyä, posti ei saa laillisesti salata asiakkaalta lähettäjää.

      Esim. syyttäjänvirastolla ja postilla ei voi olla keskenään laillista sopimusta jossa työntekijä laitettaisiin kieroilemaan jotta asiakkaalle saataisiin annettua haaste tiedoksi huijaamalla.

      Lähettäjä pitää aina kertoa ennen kuin asiakas kuittaa lähetyksen vastaanotetuksi.

      Miksi ottaisi vastaan mitään jos ei ole tilannut mitään.

      Posti ei saa toiminnallaan vaikuttaa mihinkään pakkomarkkinointiin myönteisesti, on tapauksia joissa mm. vanhuksia on huijattu lähettämällä tuote ja vastaanottokuittauksen jälkeen lähtee vanhukselle lasku mikäli ei ole toiminut ajoissa pakkauksessa olevan ohjeen mukaan ja palauttanut tuotetta määräaikaan mennessä ja tuotteen "pitäminen" on sitten katsottu sopimukseksi ostaa tuote.

    • Anonyymi

      Tehkää aina kantelu Aluehallintoviranomaiselle kun tulette väärinkohdelluksi.

      Ja selkeistä rikostapauksista aina rikosilmoitus.

      Kun rikoksesta on tuomittu, eli on lainvoimainen tuomiolauselma,
      sitten kantelu ja tuomiolauselma siihen liitteeksi niin alkaa vaikuttamaan.

    • Anonyymi

      Posti on huonosti hoidettu yritys .Lähetin kirjepaketin 7.40 palutettiin takaisin .Osoite on oikein jos yritän uudesti hinta 7,40 härski rahastus Jatkossa käytän matkahuoltoa.

    • Anonyymi

      Rahastus laitos johtajia varten .

      • Anonyymi

        Meinaat ettei johtaja ole palkkaansa ansainnut?


    • Anonyymi

      Paketti lähetetetty muttei ikinä saapunut perille. Postille ei ilmeisesti pysty edes lähettämään sähköpostia.

    • Anonyymi

      Posti on surkea, paketit revitään auki ja muutenkin toivotonta toimintaa.

    • Anonyymi

      Olen soittanut Postin Jakelu numeroon eilen 1.5 tuntia ja tänään. Ei vastattu, muutosilmoitukset tehty ja maksettu siitä, että posti menisi oikeaan osoitteeseen. Ei vaan onnistu postin kans mikään. Kaikki ilmoitukset tehty, yrityksille ilmoitettu, kirjeen päällä uusi osoite, silti viedään vanhaan osoitteeseen. Mikä neuvoksi?

    • Anonyymi

      Olen lähettänyt postin pikakirjeenä Fortum Markets Oy:lle Espooseen 26.1.2023 etämyyntinä 24.1. tehdyn sähkösopimuksen peruutuksen ha kun se ei mennyt perille toisen samanlaisen 3.2.202 3. Ei ole mennyt perilke sekään 9.2 tätä kir joittaessani. Ensimmäisestä lähetyksestä olen saanut Postilta pikakirjelähetyksen postimaksun 14 euroa takaisin, toisen kirjeen korvaushakemus samalla persteella ei jostain syystä onnistu. Korvaukset eivät korvaa itse pääasiaa eli laillista oikeuttani kyseisenlaatuisen sopimuksen purkuun. Tilastollisesti molempien perillemenon epäonnistuminen herättää kyllä ison ihmetyksen. Veljesapuako tässä on takana. E n hyväksy tästälähin postia sopimuskumppanikseni aina kuin se vaan on mahdollista.

    • Anonyymi

      Järkyttävää toimintaa kun paketit menevät minne sattuu ja asiakaspalvelija vaan näsäviisastelee. Joskus harvoin on sattunut asiakaspalvelija joka haluaa auttaa. Mutta yleensä ei haluja auttaa vaan jankutetaan jotain peruslatteuksia.

    • Anonyymi

      Postin toiminta on kyllä mennyt törkeäksi ..
      Yritimme tehdä yrityksellemme sopimusta postin kanssa heidän ilmoittamansa linkin kautta. Oli aivan helvetin epämääräinen sivusto ja kun sivusto herjasi ettei sopimuksen teko onnistunut pyysimme linkin lähettäneeltä henkilöltä lisää ohjeita sopimuksen tekoa varten, hän ilmoittikin että sopimus on onnistunut.
      Ihmettelimme tätä, mutta kun postista näin ilmoitetaan uskoimme asian olevan kunnossa.
      Käytimme heidän palveluaan ja Postin laskua odottelimme saapuvaksi yrityksemme säköpostiin, mutta kas kummaa, muutaman viikon päästä saapui Ropo Capitalilta maksumuistutuspostia, jossa vaadittiin Postin laskun maksua ja muistutuskuluja.
      Kyselimme asiaa Postista, että minne alkuperäinen lasku on joutunut ja saisimmeko kopion nähtäväksi.
      Ilmoittivat sitten alkuperäisen laskun laittaneensa sähköpostina tulemaan, mutta sehän oli laitettu ikivanhaan työntekijämme sähköpostiin. Tämä sp oli kyllä olemassa, mutta ei pitkiin aikoihin enää käytössä, eikä laskua sitten kyllä löytynyt sieltäkään. Alunperinhän tarkoituksemme oli tehdä uusi sopimus, jolloin siihen olisi laitettu uudet yhteystiedot ja verkkolaskuosoitteet.
      Sitten laittoivat alkuperäisestä laskusta kopion sähköpostiosoitteeseen josta kyselimme sopimusta ja laskuttivat vielä siitäkin mitään ilmoittamatta!!
      Ja kuinka ollakaan, tämäkin lasku oli lähetetty vanhaan sähköpostiin ja siitäkin saapui sitten Ropon muistutus. Herää epäilys onko posti ulkoistanut laskutuksensa Ropolle, koska sillon jotenkin ymmärtäisi tämmöisen rahastuksen joka on Ropo Capitalin ydinbisnestä. Heillehän on aina parempi mitä huonommin laskun saaja laskun saa ja maksaminen vaikeutuu...
      Kyllä Posti on mennyt epäluotettavaksi paskayhtiöksi.

    • Anonyymi

      Soitin muutama päivä sitten postin asiakaspalveluun koska postin nettisivu mistä voi varata kotiinkuljetusajan ei toiminut. Olin noin 20 minuuttia jonossa kunnes lopetin puhelin. Asiakaspalveluajan päättymisen jälkeen tämä sivu kuitenkin alkoi toimimaan.

      Oliko tämän postin taktiikka saada rahaa siitä että asiakas on jonossa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Uskalla lähestyä minua

      Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7820
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

      Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4504
    3. Oulaskankaan päätöksistä

      https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3757
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

      Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3118
    5. On niin ikävä sua

      Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2662
    6. Tiedoksi että

      En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2586
    7. Vielä me saadaan toisemme

      Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2296
    8. Oikeasti tekisi

      Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

      Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

      Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2059
    Aihe