Olen 32v. Kävin papassa ja nyt tuli kirje kotiin jossa lukee:
VAGINAL-CERVICAL CYTOLOGIC MATERIAL
ASC-US(epäselvä levyepiteeliatypia
Atypia endocervixsoluissa, merkitys epäselvä
uusi näyte 3 kk kuluttua
Olen niin peloissani:(
Mitä tarkoittaa?
1
2413
Vastaukset
- Aika yleinen tulos
Minulla oli myös ASC-US. Viittaa siihen, että papilloomavirus elelee limakalvoissa. Otettiin koepalat, mutta mitään ei tehty, koska syöpää ei ollut eikä esiastettakaan. Vuoden päästä otetaan taas uudet koepalat.
Yleensä jos jotain joudutaan tekemään koepalojen jälkeen, niin se on solumuutosten tai syövän esiasteiden polttaminen pois paikallispuudutuksessa. Ei ole kuulemma hirveän paha keikka. Useimmilla se riittää solumuutosten tuhoamiseen, harvoin joudutaan tekemään mitään isompaa.
En ymmärrä, miksi ei potilaalle voida lähettää sellaista suomenkielistä kirjettä, josta oikeasti selviäisi jotain. Mutta jaksele ja odota ihan rauhassa uutta näytettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62813
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34773Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani5716- 46696
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113666