Nikon D 70 vai Olympuksen C-8080

Jelp

Olen ostamassa ensimmäistä dikikameraani.

Olen ajatellut Olympuksen C-8080, mut olen myös miettinyt että pitäisikö siirtyä suoraan Nikonin D70kit (putket 18-70, 70-300 ja CF 1G)
Rahaa olen varannut max 1400€. Olen tällä hetkellä kaatumassa olympuksen puolelle.

Eniten mietityttää kuinka pitkälle toi olympus riittää, kun taidot paranee???
Nikonissa mietityttää noitten putkien laatu. joutuuko heti meneen invastoimaan uuteen 400€ putkeen.

Olympus
kuvan laatu
"pieni" koko, helppo ottaa matkalle mukaan
loistava akun kesto
- vain yksi putki, ei tarvi raahata montaa putke mukana

Nikon
kuvien laatu
vaihto putket.
- koko
- moire-ilmiö

1

532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • agee

Niin. Sehän on vähän kaksipiippuinen juttu tuokin. Mulla on Olympus c-8080, isoveljelläni taas ko. Nikon. Ensimmäiseksi digikameraksi suosittelisin ihan suoraan vaikka uusinta digital ixusta. totuttelet sen kanssa ensin digikuvauksen maailmaan, ja jos kiinnostus riittää vielä esim. vuoden kuluttua kuvata, ni sitten ostaisit kunnon kameran.
      Olympus ja Nikon ovat molemmat hyviä kameroita, tosin eroavat toisistaan aika paljon. Nikon on kunnon digijärkkäri, kun taas Olympus on nk. raskaansarjan digikamera. (ei siis varsinainen järjestelmäkamera)
      Nikonissa on vaihdettavia putkia, eli vanha ruuvataan pois, ja uusi tilalle, kun taas olympuksessa laitetaan sovitinrengas johon liitetään mahdollinen jatkopala tai muu linssi..!
      Akun kestävyys on olympuksessa ihan riittävä. Nikonista en tiedä, ilmeisesti siinäkin ihan ok.
      Käyhän kaupoissa tutustumassa ko. kameroihin ja kysy asiantuntijoiden neuvoja kameran hankinnassa.
      Niin tai näin, mutta nikon ja olympus ovat liian kalliita pölyttymään hyllyssä jos ei kuvaaminen "alkuhuuman" jälkeen enää kiinnostakkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      3063
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      16
      1922
    3. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      237
      1844
    4. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      351
      1787
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1377
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      30
      1320
    7. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      67
      1142
    8. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      64
      1019
    9. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      57
      941
    10. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      53
      939
    Aihe