Laitteessa on metalliset terät ja se on Premier C116-A. Mitä teen? Olen jo ottanut paperia irti terien välistä, mutta ei auta. Vahingossa tukin sen sähläykselläni. Yritin kaikin keinoin olla tukkimatta sitä, mutta niin siinä kävi. Kiitos avusta jos keksit jotain ideoita! Kansiosaa ei ilmeisesti voi avata, siinä ei ole mitään avausmekanismia.
Paperisilppuri tukossa
17
9213
Vastaukset
- kyllä se siitä
Yritä peruutusvaihteella saada tukkeutuma ulos.
- paniikkiolohuoneessa
Tuossa ei näy kuin yksi vaihde: takaisin. Ja se tukki koneen. Sisään ei taas mene paperia. Se on lukossa.
- *Niksipirkka*
Tulitikkua tai kaasusytytintä vain paperitukokseen, niin kyllä se siitä. Tuhkat on helppo karistella pois.
- 5 paperia max.
Mullakin on joku Premier-merkkinen halpa silppuri. Siinä on jonkinlainen ylikuumenemissuoja. Ota johto irti ja kokeile vaikka seuraavana päivänä uudestaan. Mulla se on mennyt monta kertaa jumiin ja ihan mykäksi, mutta aina on lähtenyt tauon jälkeen pelaamaan. Ja tietenkin sitten ensin sillä peruustusvaihteella! Tuskin saat sitä paperitukosta repimällä kokonaan pois. Muista tiputtaa teriin säännöllisesti (ompelukone)öljyä, niin kestää pitempään.
- 5 paperia max.
...lisään vielä, että älä nyt ekana sitä polttamaan ala. Paperisilppu, -pöly ja voiteluöljy saattaa yllättää ja polttamisen jälkeen se ruostuu ja jumittaa vielä herkemmin.
- paniikkiolohuoneessa
Kiitos. Kokeilen tuota niksiä pian. Kerron miten kävi. Juu en kokeile polttamista, olisi pian palokunta paikalla. :)
- paniikkiolohuoneessa
paniikkiolohuoneessa kirjoitti:
Kiitos. Kokeilen tuota niksiä pian. Kerron miten kävi. Juu en kokeile polttamista, olisi pian palokunta paikalla. :)
Nyt sain laitteen toimimaan. Pitkät pinsetit eivät riitä paperisilpun poistamiseen, koska ovat liian paksut kapeanakin versiona. Otin ompeluvälineiden mukana yleensä myytävän ison neulan, jossa on kaksi haaraa, mutta vain yksi kärkiosa. Se oli riittävän kapea, "tarttuva" ja poistin laitteen keskikohdasta paperisilpputukokset. Varmuudeksi muualtakin vielä paperia pois. Öljyä en vielä laittanut.
1. Irrota johto. Keskity -keskikohtaan- joka tunnistaa paperin, poista tukos.
2. Käytä mahdollisimman kapeaa pitkää välinettä. Ehkä ompelusetin välinettä /isoa neulaa (ei liian ohutta) jonka kärki tarttuu paperiin ja jossa on koukku. Varo ettet saa haavaa tai sohi sillä itseesi. Pinsetit ovat myös tarpeen. -Jos ei vieläkään onnistu, mieti ratkaisua uudelleen.
Paniikki olohuoneesta on poissa. Nyt voi olla hyvällä mielellä. =D - paniikkiolohuoneessa
paniikkiolohuoneessa kirjoitti:
Nyt sain laitteen toimimaan. Pitkät pinsetit eivät riitä paperisilpun poistamiseen, koska ovat liian paksut kapeanakin versiona. Otin ompeluvälineiden mukana yleensä myytävän ison neulan, jossa on kaksi haaraa, mutta vain yksi kärkiosa. Se oli riittävän kapea, "tarttuva" ja poistin laitteen keskikohdasta paperisilpputukokset. Varmuudeksi muualtakin vielä paperia pois. Öljyä en vielä laittanut.
1. Irrota johto. Keskity -keskikohtaan- joka tunnistaa paperin, poista tukos.
2. Käytä mahdollisimman kapeaa pitkää välinettä. Ehkä ompelusetin välinettä /isoa neulaa (ei liian ohutta) jonka kärki tarttuu paperiin ja jossa on koukku. Varo ettet saa haavaa tai sohi sillä itseesi. Pinsetit ovat myös tarpeen. -Jos ei vieläkään onnistu, mieti ratkaisua uudelleen.
Paniikki olohuoneesta on poissa. Nyt voi olla hyvällä mielellä. =DYlikuumenemissuoja ei ollut jumissa siis tällä kertaa, katsoin sen ensin.
- paniikkiolohuoneessa
Terveiset taas pitkän ajan jälkeen. Paperisilppuri on jälleen tukossa, etsin ratkaisuja. Ei auta pinsetit eikä neulat. Kokeilen tuota keskikohta -ohjetta. :) Ylikuumeneminen on myös mahdollinen. Hyviä vinkkejä saa edelleen antaa
- paniikkiolohuoneessa
Otin pois paperia kapeilla pinseteillä ja taskulampun valossa - laitteen paperintunnistusosasta keskeltä, taas toimii. Ihme.
- niinja
Piti lisäksi syöttää paperi keskeltä, että se lähti käyntiin. Vapatui muut paperit irti.
- ngnxnxnznzm
ihme paskaa kun aina jumii. itse poltan firman kirjanpidon tynnyrissä, niin toimii joka kerta!
- paniikkiolohuoneessa
Ahaa. Jos olisi takka, niin voisi siellä. Kerrostalossa joutuu joskus taistelemaan laitteiden kanssa.
- askartelumassaa_tulee
Hanki vanha sauvasekoitin (bamix, philips tms. mitä niitä onkaan) laitat paperit laakeaan kulhoon tai vaikka pesuvatiin ja vettä päälle. Sitten tuolla sekoittimella jonkin aikaa möyhennät silpuksi ja halutessasi jopa paperimassaksi. Annat kuivua ja halutessasi voit massana muotoilla millaiseksi haluat, kuivuttuaan ei taatusti ole luettavissa kuten jotkut silppureiden jäljiltä papereita teippaavat yrittävät harrastaa ainakin meidän kerrostalomme roskiksessa. ;-/
Itse maksoin vanhasta, täysin hyväkuntoisesta bamix-sekoittimesta eräällä kirppiksellä peräti 3 euroa ja paljon tehokkaampi kuin entinern silppurini. ;-D - ewrweqrewqrwerewrer
askartelumassaa_tulee kirjoitti:
Hanki vanha sauvasekoitin (bamix, philips tms. mitä niitä onkaan) laitat paperit laakeaan kulhoon tai vaikka pesuvatiin ja vettä päälle. Sitten tuolla sekoittimella jonkin aikaa möyhennät silpuksi ja halutessasi jopa paperimassaksi. Annat kuivua ja halutessasi voit massana muotoilla millaiseksi haluat, kuivuttuaan ei taatusti ole luettavissa kuten jotkut silppureiden jäljiltä papereita teippaavat yrittävät harrastaa ainakin meidän kerrostalomme roskiksessa. ;-/
Itse maksoin vanhasta, täysin hyväkuntoisesta bamix-sekoittimesta eräällä kirppiksellä peräti 3 euroa ja paljon tehokkaampi kuin entinern silppurini. ;-Dtohon reseptiin kun lisää natriumglutamaatin, niin voi tehdä suikaleita, joita myy possusuikaleina tai kanasuikaleina. ihan sama, ne molemmat maistuu samalta.
- paniikkiolohuoneessa
askartelumassaa_tulee kirjoitti:
Itse maksoin vanhasta, täysin hyväkuntoisesta bamix-sekoittimesta eräällä kirppiksellä peräti 3 euroa ja paljon tehokkaampi kuin entinern silppurini. ;-DJuu, kummasti niitä roskiksentonkijoita riittää. Kerran näin kun iäkkäät naapuritalon rouvat tutkivat säiliöitä innolla, joskus muu naapuri tai ulkopuolelta sisään päässyt. Yleensä laitan silpun päälle vanhaa jogurttia, maitoa tai muuta "sotkevaa tuoksuvaa", yllätysmomentti sille joka tonkii. Menee suht pieneksi silpuksi ja sitä on paljon. Toki voisi mennä pienemmäksi vielä! Koska paperista ei saa kokonaan tekstiä pois, paperinkierrätykseen ei voi laittaa, ei tunnu ainakaan miellyttävälle ajatukselle.
- ylläpidonongelmia
Ylläpito näköjään poistaa ymmärtämättömyydessään täältä viestejä.
Annoin ohjeeksi suihkauttaa crc-öljyä teriin. Se auttoi minulla vastaavaan ongelmaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222401- 612327
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 321480
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281190
- 951171
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201156