Opera turbo?

Aasian matkaaja

Mikäs nyt on muuttunut?

Aiemmin Opera Turbon käyttöönotto kierrätti kaiken http -liikenteen Operan (Norjassa sijaitsevan) palvelimen kautta. Tämä mahdollisti esim eräiden estojen kiertämisen niin kauan, kun haluttua sivua ei ollut Norjassa estetty.

Mutta nyt whatismyip.com näyttää oman ip -osoitteeni olevan sama riippumatta siitä, onko Opera Turbo käytössä vai ei, miksi ?

Aiemminhan, jos Opera Turbo ei ollut käytössä, niin tuo whatismyip.com -palvelin näki julkisen IP -osoitteeni (eli omassa tapauksessani käyttämäni operaattorin NAT -palvelimen julkisen IP -osoitteen; kyseinen operaattori pakko-NATtaa kaiken asiakasliikenteen).

Mutta kun laittaa Opera Turbon päälle, niin aiemmin whatismyip.com näytti tuossa tilanteessa tuon Operan Norjassa sijaitsevan välityspalvelimen IP -osoitteen operaattorini julkisen NAT:in julkisen IP -osoitteen sijasta.

Mutta eipä näytä enää, nyt whatismyip.com näyttää aina tuon oman operaattorini NAT -palvelimen julkisen ip-osoitteen, miksi?

eli mikä Opera Turbossa on muuttunut ?

Juuri hetki sitten Suomi24:ään pystyin kirjoittamaan, mutta aiemmin on ollut tapauksia, joissa pelkästään ulkomaisen prepaidin käyttäminen nettiyhteytenä aiheutti Suomi24:lle kirjoituskiellon.

Onko Suomi24:llä joskus ollut automaattinen käytäntö, että ulkomaisten prepaidien käyttäjiä ei päästetä kirjoittamaan, ja jos, niin miksi?

Vai onko niin, että kun tuhannet saman operaattorin asiakkaat jakavat saman julkisen IP -osoitteen, niin kun yksi häiriköi, kaikki saavat bannia, koska suomi24 ei kykene erottelemaan eri käyttäjiä saman operaattorin pakko-NATin takaa ?

2

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla kyllä toimii

      Kyllä mulla ainakin toimii tuo systeemi,kun laittaa turbon päälle niin vaihtuu ip osoite niin ihmeellisen näköiseen numerosarjaan että ei hajuakaan minne se näyttää tän koneen.

    • Testausta...

      Kokeillaan Turbolla. Opera 12.16 Ubntu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe