MENNÄÄN EIKÄ MEINATA

ensikertalainen1

heippa! mulla/meillä on 3-vuotias kohta 4vuotta täyttävä schipperke uros. haluaisin kovasti aloittaa jonkun harrastuksen hänen kanssaan.

ongelma on kuitenkin se ettei hän pysty keskittymään(aina)luotettavasti tilanteissa jossa on paljon väkeä puhumattakaan useista koirista samassa tilassa. hän myös hermostuu ja rupeaa haukkumaan/haluaa pois paikalta.
myönnän että syy tähän ongelmaan löytyy minusta koska pentuna sosialistaminen jäi liian vähälle,mutta olen valmis tekemään töitä sen eteen että saisin meidän hauvasta kunnon koiran sosiaalisiinkin tilanteisiin ja että voisimme aloittaa harrastuksen josta molemmat pidämme(:

nyt kaipaisin siis vinkkejä miten rupeamme työstämään tätä asiaa. eli pointtihan oli se että haluan aloittaa koirani kanssa jonkin meille sopivan harrastuksen (ehdotelkaa kivoja harrrastuksia(:) mutta sitä ennen hänestä on koulutettava luotettava,omistajaan kiintynyt,sosiaalinen,reipas schipperke.

asiaa on hieman hankala selittää, mutta kysykää jos jäi epäselväksi.

5

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimi jo

      " syy tähän ongelmaan löytyy minusta koska pentuna sosialistaminen jäi liian vähälle,mutta olen valmis tekemään töitä sen eteen että saisin meidän hauvasta kunnon koiran sosiaalisiinkin tilanteisiin ja että voisimme aloittaa harrastuksen josta molemmat pidämme(: "

      Eli nyt vaan sitte sosialistamaan ja harrastamaan.

      Neljä v olet jo haaveillut, nyt voisit jo toteutttaa haavees.

      • ensikertalainen1

        niinpä tietäis vaan mistä alottais... pitäiskö mennä jonnekkin kurssille vai vaan täältä "maaseudulta" keskustaan?


      • mene jo
        ensikertalainen1 kirjoitti:

        niinpä tietäis vaan mistä alottais... pitäiskö mennä jonnekkin kurssille vai vaan täältä "maaseudulta" keskustaan?

        Aivan sama, kunhan meet. Liity johonki koirakerhoon lähistöllä, kyllä ne sit siellä neuvoo.

        Kovin oot laiska.


    • 1516

      No ensin kontaktiharjoituksia ja peruskoulutusta, jos koiran ei kerta ole kiintynyt omistajaan. Minkälaisista jutuista koira tykkää? Voisiko jäljestys olla sopiva? Sitä voi harjoitella kotonakin (meinaan, ettei tarvitse lähteä mihinkään koiraa stressaavaan paikkaan).
      Sitten rupeatte harjoittelemaan myös noita tilanteita, missä on enemmän väkeä. Ensin kauempaa ja vähemmillä ihmis/koiramäärillä, sitten jo väkijoukossa. Koirakaverit olisivat myös hyväksi, jos niitä ei jo ole.
      Toistoja.

      • HotBlodDog

        Tuota ongelmaa voisi lähestyä myös toisinpäin. Eli vie koiran jonnekin sellaiseen täydellisen uppo-outoon paikkaan jossa on paljon ihmisiä, hälinää ja jopa koiria seassa. Tällainen paikka voisi olla vaikka markkinat. Ainakin omalle koiralle palautui korvat päähän alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa kun vein sen kerran markkinoille. Siellä vaan kuljettiin markkinavieraiden joukossa koko päivä. Mukana oli sesseä jos jonkin sorttista. Muutama nk. ikiystäväkin(niitä ystäviä jotka mielellään tappaisi tavatessa puolin ja toisin) tavattiin siellä. Koissu oli niin hämillään koko hommasta ettei tajunnut alkaa mitään elämöintiä pitämään kenenkään kanssa ja koko ajan kulki vierellä tarkkaillen minua. Oli kiva nähdä kerrankin koissu hiljaisena. Tosta on jo monta vuotta ja nykyään kulkee melkoisen vahvahermoisena siellä missä minäkin vaikka ottaa edelleen etäisyyttä jos mahdollista, mutta tiukoissa paikoissa hakee tukea minulta eikä yritä tehdä omia päätöksiä tai jaella mitään fatwoja kenellekään. Tuli siis miltein laakista ihan kelpo koiruus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe