pistorasia

smiley

Miten onnistuu kännykän/digikameran akun lataaminen Malesiassa? Onko samanlaiset pistorasiat kuin Suomessa vai tartteeko adapterin?

10

5432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kivirta

      Pistorasia on siellä hieman erilainen(kaksi napainen, mutta litteähköt reiät), mutta suomalaiset töpselit kyllä toimivat niissä vaivattomasti. Eli eipä tarvii adapteria.

      • ???

        Itse olen ainakin törmännyt Malesiassa vain brittiläistyyppisiin pistorasioihin (kolme suorakulmaista reikää), joissa kotimaiset sähkölaitteet eivät toimi ilman adapteria, vaikka töpselin saisikin pistorasiaan tungettua.


    • Lada

      Ainakin kaikissa hotelleissa Langkawilla ja muuallakin Malesiassa olen saanut ladattua kamerat ja kännyt wc:ssä olevissa pistokkeissa joissa on kaksi sopivan kokoista koloa.. Adapteri on siis turhake. Mikäli kuitenkin sellaista tarvitset, kannattaa hankinta tehdä paikan päällä; tavarat ovat lähes ilmaisia =)

      Hauskaa ja lämmintä matkaa =)

      • Traveller

        Sinullahan nyt ihme tuuuri on käynyt jos olet Malesiassa onnistunut käyttämään suomalaista "töpseliä",minulla on ilmeisen huono tuuri kun olen valinnut sellaiset hotellit joissa olen ´joutunut käyttämään ,adapteria joko omaani tai hotellin.EI ole ollut kiinni hotellin "tasosta" on koetettu sekä kallista ja halpaa majapaikkaa mutta adapteria on tarvittu.


      • rasioista
        Traveller kirjoitti:

        Sinullahan nyt ihme tuuuri on käynyt jos olet Malesiassa onnistunut käyttämään suomalaista "töpseliä",minulla on ilmeisen huono tuuri kun olen valinnut sellaiset hotellit joissa olen ´joutunut käyttämään ,adapteria joko omaani tai hotellin.EI ole ollut kiinni hotellin "tasosta" on koetettu sekä kallista ja halpaa majapaikkaa mutta adapteria on tarvittu.

        Virallisestion käytössä se
        3-napainen brittimalli mutta
        kyllä 99% hotelleista on vessassa
        partakonetta varten rasia johon sopii
        meikäläinen 2-napainen litteä pistoke.

        Näin on ollut 2 hotellissa Langkawilla,
        yhdessä Penangissa ja yhdessä KL:ssä
        kokemukseni mukaan.


    • olla pitaa

      Kannattaa ottaa yksi adapteri matkaan. Malesiassa on kaytossa 3-napainen UK-mallinen pistorasia, johon kylla toisinaan voi onnistua kameran laturin pistokkeen tunkemaan, mutta ei aina onnistu ihan helpost.

      Usein pistorasioissa on lisaksi suojaus joka estaa kaksinapaisten pistotulppien kayton kokonaan. Sen saa kylla avattua, jos tietaa konstit, mutta en suosittele.

      • ei tarvitse

        Olen talla hetkella malesiassa ja taalla on kaytossa ne kolmereikaiset pistorasiat joissa se ylin keskireika on maadoitusreika. Periaatteessa suomalainen pistoke ei kay, mutta kaytannossa sen voi sinne kylla survoa ja ihan hyvin toimii. Sinne maadoitusreikaan pitaa tunkea joku, esim. avain joka vapauttaa nuo alareiat. Tuo on taalla yleinen kaytanto ja monissa taalla myytavissa sahkolaitteissa on tuo "suomalaistyyppinen" pistoke. Eli siis adapteria ei tarvita!!


      • Lada
        ei tarvitse kirjoitti:

        Olen talla hetkella malesiassa ja taalla on kaytossa ne kolmereikaiset pistorasiat joissa se ylin keskireika on maadoitusreika. Periaatteessa suomalainen pistoke ei kay, mutta kaytannossa sen voi sinne kylla survoa ja ihan hyvin toimii. Sinne maadoitusreikaan pitaa tunkea joku, esim. avain joka vapauttaa nuo alareiat. Tuo on taalla yleinen kaytanto ja monissa taalla myytavissa sahkolaitteissa on tuo "suomalaistyyppinen" pistoke. Eli siis adapteria ei tarvita!!

        Niin! Ettäs tiedätte =)


      • Kulkija 36
        ei tarvitse kirjoitti:

        Olen talla hetkella malesiassa ja taalla on kaytossa ne kolmereikaiset pistorasiat joissa se ylin keskireika on maadoitusreika. Periaatteessa suomalainen pistoke ei kay, mutta kaytannossa sen voi sinne kylla survoa ja ihan hyvin toimii. Sinne maadoitusreikaan pitaa tunkea joku, esim. avain joka vapauttaa nuo alareiat. Tuo on taalla yleinen kaytanto ja monissa taalla myytavissa sahkolaitteissa on tuo "suomalaistyyppinen" pistoke. Eli siis adapteria ei tarvita!!

        No, ihan miten vaan, itse olen asunut Malesiassa jo vuosikausia. Kuten sanoin, kylla normaalin kannykkalaturin tms. suojaeristetyn laitteen saa Malesiankin pistorasiohin tungettua, jos osaa lukituksen avata. Eli jos haluaa pistorasiaa rassata, niin voipi sita matkustella ilman adapteriakin.

        Mutta suosittelisin silti adapteria mukaan. Pienimman riesan tie. Eika tartte luottaa siihen, etta malesialainen sahkoasentaja on kytkenyt suojamaat oikein rasiaan. Ja jos matkalaukussa on jotain muuta kuin suojaeristettyja sahkolaitteita (esim jotkut matkavedenkeittimet), niiden pistoketta ei sitten enaa saa millaan konstilla kaymaan ilman adapteria.

        Useimmista hotelleista saa adapterin lainaan tarvittaessa.


      • Malay
        Kulkija 36 kirjoitti:

        No, ihan miten vaan, itse olen asunut Malesiassa jo vuosikausia. Kuten sanoin, kylla normaalin kannykkalaturin tms. suojaeristetyn laitteen saa Malesiankin pistorasiohin tungettua, jos osaa lukituksen avata. Eli jos haluaa pistorasiaa rassata, niin voipi sita matkustella ilman adapteriakin.

        Mutta suosittelisin silti adapteria mukaan. Pienimman riesan tie. Eika tartte luottaa siihen, etta malesialainen sahkoasentaja on kytkenyt suojamaat oikein rasiaan. Ja jos matkalaukussa on jotain muuta kuin suojaeristettyja sahkolaitteita (esim jotkut matkavedenkeittimet), niiden pistoketta ei sitten enaa saa millaan konstilla kaymaan ilman adapteria.

        Useimmista hotelleista saa adapterin lainaan tarvittaessa.

        Ota huushollista joku laite jossa on paikallinen kolmipiikkinen plugi. Huomaat että se päällimmäinen eli maadoituspiikki on pidempi.

        Pidä pistoketta kädessä ylösalaisin ja tunge pelkkä maadoituspiikki reikään. Tämä työntää alempien reikien suojaukset auki, ja voit työntää näihin reikiin tavallisen kaksipiikkisen suomiplugin.

        Jos tapat itsesi tällä vinkillä se on oma vikasi. Mutta näin se käy parhaiten. Tunareiden kannattaa ostaa adapteri joita Malesiassa saa yleisesti kaupoista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe