ryöstöä

eräs tarina

Kerrompa totta toisen kerran. Minus on seurannut hyväksikäyttäjä yli kaksikymmentä vuotta. Kun lähden lenkille, rosvo tietää akan ja lähtee nierrokselle. Kahvipaketista häviää kolmannes, wc-paperka pari ruokaa, makkarasta lähtee kolmas osa ja samoin juustosta ellei ota koko pakettia. Turkki lähti kellarista ja kenkien pohjat revittiin kaksksta kengistä. Uusien housujen reisiosaan tehtiin 15 cm reinä ja paljon samanlaista. Jos jotain on pari kolme, yksi lähtee tai ainanin osa. Muuttanut omen muutaman kerran. Kun ölen asunut pitempään jossain, tämä varas ja vahingon tekijä muuttaa perässä. Olen kahdenkymmenen vuoden aikana tehnyt lukemattomia ilmoktuksia poliisille. Pliisi kuuntelee ja käskee rauhoittua ja ei sen kummempaa. EI tutkintaa, ei oteta ilmoituksia vakavasti. Siksi jätin muutaman kerran pöydälle lapun: Älä varasta kaikkea. Jätä minullekkin ja koiralle jotain. Tämä auttoi sen, että sillä kertaa jotain jäi mutta olen jo tottunut ajatukseen että en koskaan pääse turvalukoista huolimatta eroon varkaasta. Isännöitsijä luultavasti lukot maksettuaan päätti antas sukulaisena esiontyvälle henkilölle avaimet. Näin ölen päätellyt. Poliisi vetoaa mielen terveyteen ja käskee jatkaa elämää. Kyllähän minä jatkankin ja karkuun en lägre. Mietin vain, mitä tapahtuu seuraavaksi.

15

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Patukka pete

      Ompa röyhkeä rosvo. Pyydä turvasuojausliikettä asentamaan valvontakamerat talosi sisälle ja ulkopuolelle. Muista liiketunnistimet myös. Oviin magneettikoskittimet ja ikkunaan lasinrikkoilmoittimet. Vaihda oviin lukot ja asennuta turvalukko. Laita jääkaappiin lukko ja jos varas kuitenkin syö makkarasta yms niin ota se talteen dna-testejä varten, ehkä tuo mokoma on röyhkeä rosvo rikosrekisterissä. Huijaa varasta että lähdet lenkille ja sitten hiivitkin takaisin pimeänäkölaitteen kanssa ja kun huomaat rosmon soitat poliisin ja vartijan paikalle ei ole pahitteeksi pyytää palokuntakin varmuuden vuoksi.

    • patukka pete

      Niin ja hanki muuten toinenkin koira vaikka rottweiler. Ulkoilutatkin vaan yhtä koiraa kerralla ja toinen jääkin kotiin vahtimaan;)

      • varas on kiinni

        Uskoisin että tämä herra tai rouva oli oveni takana kun tulin rappukäytävään. Jäin kuuntelemaan ja sanoin:sinäkö se ölet varas? Hetken kuluttua kevyet askeleet juoksivat alakerrokseen ja hetken kuluttua alemman kerroksen herra tuli ulos kolme muovikassia käsissään. Kaljatölkkejä täynnä. Lisäksi havaitsin että varas oli irrittanut turvanetjun ja liimannut kumiliimalla ruuvin kiinni ketjulaitokseen. Varas on myt kiinni. Tiedän vihdoin kuka minulta varastelee ja kuka käy asunnossa.


      • ottakaa varas kiinni
        varas on kiinni kirjoitti:

        Uskoisin että tämä herra tai rouva oli oveni takana kun tulin rappukäytävään. Jäin kuuntelemaan ja sanoin:sinäkö se ölet varas? Hetken kuluttua kevyet askeleet juoksivat alakerrokseen ja hetken kuluttua alemman kerroksen herra tuli ulos kolme muovikassia käsissään. Kaljatölkkejä täynnä. Lisäksi havaitsin että varas oli irrittanut turvanetjun ja liimannut kumiliimalla ruuvin kiinni ketjulaitokseen. Varas on myt kiinni. Tiedän vihdoin kuka minulta varastelee ja kuka käy asunnossa.

        Aikoinaan vanhan äitini kanssa samassa rapussa asui suurin piirtein saman ikäinen nainen. Kerran viikossa kyseinen nainen soitti äitini ovikelloa ja marssi liinavaatekaapille ja keräsi sieltä kaikki lakanat. Poistuessaan nainen ilmoitti, että hän haki varkaalta omansa pois.
        Vanha äitini ei tapaukesta hermostunut, sillä naisen aikamiespoika kävi aina jonkun ajan kuluttua lakanat palauttamassa.


      • kiinni on
        ottakaa varas kiinni kirjoitti:

        Aikoinaan vanhan äitini kanssa samassa rapussa asui suurin piirtein saman ikäinen nainen. Kerran viikossa kyseinen nainen soitti äitini ovikelloa ja marssi liinavaatekaapille ja keräsi sieltä kaikki lakanat. Poistuessaan nainen ilmoitti, että hän haki varkaalta omansa pois.
        Vanha äitini ei tapaukesta hermostunut, sillä naisen aikamiespoika kävi aina jonkun ajan kuluttua lakanat palauttamassa.

        Kiinni on ja pysyy.


      • kiinni on
        kiinni on kirjoitti:

        Kiinni on ja pysyy.

        Minä ilmoitin varkaudesta. En Ole käynyt kenenkään asunnolta hakemassa mitään mutta hyökkäyshän on paras puolustus kun on kiinni. Eikös vain. Kiinni on ja tiedetään vihdoin. Hetken kuluttua muutkin arvaa kuin minä ja näkee kanssa. Vanhusta on turha härnätä. Jätä vanhemmat ihmiset rauhaan. Opettele tulemaan omillasi toimeen äläkä kittaa kaljaa jatkuvasti. Kun rahat viinassa, naisissa ja tupakassa käyttää niin ei Kai se Ole ihme jos pitää varastella. Ja niin kunnollisen näköinen Mies kuin onkin.


      • vigilantelaw
        kiinni on kirjoitti:

        Kiinni on ja pysyy.

        Eihän tuollaisesta rötöstelystä kunnon lusimista voi saada .Tuomari sanoo, mene kotias täältä mua häiritsemästä .Jos se rosvo varastaa nälkäänsä ,eikä sillä ole rahaa ,niin se on eri asia .Mutta jos sillä on tuloja ,ja tuhlaa ne ,niin polvilumpio
        killiin ,niin ei huvita tulla takaisin .


    • eituuenää

      Mitenkä joku pääsee sisälle kotiisi ,jos et ole antanut avainta .Saatat olla hieman
      " heilahtanut " kirjoituksestasi päätellen .Etkö voi ottaa ystävää vahtimaan asuntoasi
      poissaolosi ajaksi .Jos sekään ei toimi ,niin jätä rotanmyrkkyä voileivän päälle ,toimii
      joka kerta .

    • enuskomihinkään

      Tottahan tuo on. Pysykää horoista erossa. Ei kannata itse kokeilla. Tulevaisuus on sensuroitu.

    • seonnistui

      Horoillakin on oma elämä eikä varkaat kuulu siihen. Koska en ole horo vaan kuudetta kymmentä käyvä mummo, niin ihmettelen edelleen, miksi samat työttömyyskorvaus tai eläkerahat ei riitä elämiseen, kun minä kerran elätä itseni lisäksi allergisen koiran, johon menee sataa joka toinen kk melkein. Jos yksi ihminen, joka tämä varas ehkä on jäljiltä päätellen, ei elä korvauksia yksin eikä eläkkeellä, niin miten hän luulee minun elävän. Paista itse leipää, jos se on kallista, se ei vakaalla kelpaa. Lisäksi teen suuret annokset ruokaa ja syön paljon kasviksia ja tähän tämä varas ei ole tottunut. Vain porkkanat kelpasi, nyt olen saanut elää rauhassa ja nauttia elämästä. Kukaan ei häiritse, kun ovet laittaa kokonaan kiinni. Rauha se vorollakin olla pitää, siksi en enää ilmoittele hetkeen, sillä jos näin rauhassa saan elää, kun itse teen ruokaa ja syön kasviksia, niin eipä tarvitse enää ketään elättää. Nyt olen rauhassa.

    • enoleäitisi

      On vain ihmeteltävä, kaipaako varas kotia ja äitiä käydessään asunnoissa sillä sen kuvan olen saanut. Olen omasta vapaasta tahdostani jättänyt todisteiden keräilyn vaikka se olisi mahdollista ja antanut varkaan varastella rauhassa melkein puolet ruoistani ja rikkoa ja varastella muita tavaroitani. Huomautan: Minun tavaroitani ja ruokiani. Olen vapaaehtoisesti elättänyt häntä ja leikkinyt kotia ja äitiä aikuiselle ihmiselle. Koska asunnon tuhoaminen on jäänyt seinien täydelliseen tuhoamiseen veitsien kanssa ja koirani on saanut olla rauhassa, niin olen vain äidin tavoin paikkaillut jälkiä ettei aikuisella lapsipuolella vain olisi paha olla enää. Toivon tämän varkaan elättämisen loppuvan ja näppitautisen löytävän toisen asunnon, mutta tämä rosvo pitää siitä, että on turvallista varastaa: Hän käy vain yksin eläjien ja sellaisten luona, joissa kaikki ovat kauan poissa kotoa. "helppoa ynnätä yhteen kun ottaa ja tarkkailee, kuuntelee ja kyselee: Ei jää koskaan kiinni. Ottakaa pojat opiksenne, en minä teitä turhaan opeta. Itse teidän on pärjättävä!" Tällainen kommentti kuuluu päähäni. Tiedä häntä, kuka puhui tai mistä lähti ja mitä tarkoitti. En ole kenenkään varaäiti eikä minulla ole halua elättää naapureita eikä sukulaisia. Ottakaa kerrankin todesta, ettei tarvitse asioida enää poliisilla, jos varas luet tämän.

    • SeRosvoItse

      ettäs kehtaa olla pillereissään / päissään keskellä kirkasta päevää että voi päivää : DD

    • Piristystälakialukemalla

      Taidat olla varkaan asialla sillä jumalaan uskovan minä en ole koskaan ollut päissä. En juo enkä polta mitään enkä piikit mitä epäilen jonkun muun tekevän. Onko minunkin otettava elätti ihmisestä jota en edes tunne enkä halua tuntea. Piristää päivääsi lukemalla lakia. Siitä voisi jotain oppia vaikka sitten ei varastetun ja paikkojen tuhoamista lopettaisikaan.

    • rasittavaamaailmaa

      Samanlaista täälläkin
      - en ole jakanut avaimia mutta kai niitä jonkun ammattilaisen on helppo kopioida
      - yleensä saa kuulla olevansa houreinen, seniili, vainoharhainen tai muuten "yleishullu". Sangen vitsikästä, jos ei välillä niin vi....ttaisi.
      - onko se kohtuuvaatimus, että koko ikänsä saa kokea jotain luopumisen ja pakkoluovuttamisen vaatimusta - ettei milloinkaan saa mitään omaa olla- ei edes omaa rauhaa koskaan. Jotain joukkohivutusta - tai joutuu jatkuvasti olemaan huolissaan toisten, ehkä pienempien ja heikompien pärjäämisestä - ei heilläkään helppoa ole nykymaailmassa. Tai muiden joilla särkynyt on sydän.
      Ketkä korjaavat suurimman hyödyn kaaosten ja vahinkojen aiheuttamisesta kanssaihmisille?

    • muihennii

      Kiitos, mutta koska uskon Jumalaan ja kymmeneen käskyn, en piikit, enkä juo enkä polta. Minunnii päivvee piristäsi jos suattasi joku siunnii kaltaset eisvasttuusseen jatkuvasta vorojen ja muihen mielpuolliin avittamisesta ja niihen puoltamisesta, van nykyaikana jokkaineh suap pärjätä miten kuten pysttyy ja ottammaa irti sem minkä suap, kuhan ei ihan kaikkee mukkaasa kerräile, oh tiälä muihennii pärjättävä ku yhen rosvon ja sen apulaisten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8036
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1866
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe