Terveisiä Granilta, vai miten se nyt pitäisi sanoa. Moni on ollut ja moni menee tänäkin talvena lomailemaan aurinkosaarelle Gran Canarialle ja siellä eri kohteisiin. Useimmiten varmaan Playa del Inglésiin.
Miten suomessa tunnistaisimme toisemme tavallisista kuolevaisista? Tavallisista jotka lomailevat jossakin muualla, surkeammassa lomakohteessa.
Jos näemme vaikka kaupassa ruskettuneen kanssa-shoppaajan, voimme tervehtiä toveri Granilaista näin:
Laitamme oikean käden siten kuin olisimme yskäisemässä sinne ja yskäistessä huudahdamme: GRANI.
Jos toinen on todellakin ollut Granilla, hän vastaa tervehdykseen samoin.
Vaihtoehtoisesti voimme huudahtaa: GRANILLA.
Lopuksi nyökkäys ja pieni hymy jotta tiedämme olevamme parempia ihmisiä.
Tämä lisää kanarian lomalaisten yhteishenkeä suomessa ja uskon että tapa tulee yleistymään.
Asian saa vapaasti levittää somessa ja kahvipöytäkeskusteluissa.
GRANILLA !
Granitervehdys
59
606
Vastaukset
- 9+6
Granilla olen ollut useasti ja tiedän että se on todella kylmä paikka lomailla. Aurinko paistaa mutta on kylmä. On siellä näköjään kuitenkin mahdollista auringonpistos saada.
- ......
MIKÄ HEMMETIN GRANI ?
- Tervehdys !
...... kirjoitti:
MIKÄ HEMMETIN GRANI ?
Sopiva tervehdys alle 16-vuotiaille.
Vanhemmat voivat käyttää T-paitaa , jossa lukee "Gran Canaria Atlantic ocean ".
Sitä voi sitten Suomen kesässä ylpeänä kanniskella tyyliin ,
"oonpa käyny kanarialla" !
"Eppä ite oo käyny" ! - 1711
...... kirjoitti:
MIKÄ HEMMETIN GRANI ?
kauniainen
- GRANI
Voi pyhä sylvi teidän kanssa. Yritä tässä nyt sitten töitä tehdä minkä naurulta pystyy.
Köhhgröm. GRANILLA :) - Perdone:
Sinällään hauska tapa jota minäkin näin pitkäaikaisen Espanjan matkailun kokijana voisin kokeilla. Epäilen että näin flunssa aikaan tuo ei kaupoissa ole kovin suositeltavaa kuitenkaan. Matkailun ja varsinkin Espanjan matkailun harrastajana olisin kuitenkin iloinen jos toisia Espanjan matkailijoita jossakin tunnistaisi, vaikka sitten Grani tervehdyksen avulla.
- Perdone.
Olen se alkuperäinen Perdone ilman lisämerkintöjä
Eikö kukaan keksi muuta kuin muunnella alunperin minun käyttämääni nimimerkkiä ?
Se oli ilman numeroita tai pisteitä; nyt bolen pitkään käyttänyt yhdellä pisteellä, mutta jopa haluttiin jonkun kirjoittajan toimesta kopsata lisäämällä kaksoispiste!!
Eikö se yksintein kannattaisi kopsata koko kirjoitus, jos ei omia juttuja keksi?
Vaihtaisin kokonaan pois, mutta siitä seuraisi vain se, että kohta joku alkaisi sitäkin uutta nimimerkkiä matkimaan! - Elämä on
Perdone. kirjoitti:
Eikö kukaan keksi muuta kuin muunnella alunperin minun käyttämääni nimimerkkiä ?
Se oli ilman numeroita tai pisteitä; nyt bolen pitkään käyttänyt yhdellä pisteellä, mutta jopa haluttiin jonkun kirjoittajan toimesta kopsata lisäämällä kaksoispiste!!
Eikö se yksintein kannattaisi kopsata koko kirjoitus, jos ei omia juttuja keksi?
Vaihtaisin kokonaan pois, mutta siitä seuraisi vain se, että kohta joku alkaisi sitäkin uutta nimimerkkiä matkimaan!Kylläpäs tänää on mielensäpahoittajia liikkeellä. Kokeile ELÄMÄN hankkimista niin ei tarvitse joka asiasta alkaa nipottamaan ja päätä aukomaan.
GRANI - Don luis
Perdone. kirjoitti:
Vaihtaisin kokonaan pois, mutta siitä seuraisi vain se, että kohta joku alkaisi sitäkin uutta nimimerkkiä matkimaan!On minunkin nimimerkkiäni käytetty laittomasti mutta en ole jaksanut murehtia. Olen ilmeisesti suosittu ja olenkin sillä olen kanarian kunniakansalainen ja oikeastaan hyvä jätkä. Minua kadehditaan sillä olen vain kuningas ja muut saavat tanssia minun pillini mukaan halusivat tai eivät.
- Perdone.
Elämä on kirjoitti:
Kylläpäs tänää on mielensäpahoittajia liikkeellä. Kokeile ELÄMÄN hankkimista niin ei tarvitse joka asiasta alkaa nipottamaan ja päätä aukomaan.
GRANIArvaapa uudelleen kenellä on elämä ja kenellä ei! ?????
Onhan sulla peili????? - 5+3
Don luis kirjoitti:
On minunkin nimimerkkiäni käytetty laittomasti mutta en ole jaksanut murehtia. Olen ilmeisesti suosittu ja olenkin sillä olen kanarian kunniakansalainen ja oikeastaan hyvä jätkä. Minua kadehditaan sillä olen vain kuningas ja muut saavat tanssia minun pillini mukaan halusivat tai eivät.
No huh huh. Vai että oikein kuningas olet? Onko Maspalomasin dyynien hiekka tunkeutunut päähäsi nenän kautta?
Don luis kirjoitti:
On minunkin nimimerkkiäni käytetty laittomasti mutta en ole jaksanut murehtia. Olen ilmeisesti suosittu ja olenkin sillä olen kanarian kunniakansalainen ja oikeastaan hyvä jätkä. Minua kadehditaan sillä olen vain kuningas ja muut saavat tanssia minun pillini mukaan halusivat tai eivät.
Olen alkuperäinen !!
- öo.v
donluis kirjoitti:
Olen alkuperäinen !!
Alkuperäinen mikä?
Aloitin nimimerkki donLuis´in käytön kymmenkunta vuotta sitten.Olen sittemmin kirjautunut (väärinkäytösten takia)ja kirjoitan nyt nimimerkkini yhteen ja pienillä kirjaimilla,mikä minusta on hieman väärä tapa,mutta sen kone hyväksyy. Olen siis alkuperäinen don Luis nimimerkin käyttäjä.Aiemmin historiaa pystyi hakemaan esim. nimimerkin avulla, en ole tutkinut toimiiko se yhä.
- hahahaaaa
Tehkää juuri noin. Me muut köhäisemme että: JUNTIT sillä tuulipukujunttejahan kaikki inglesin urpot ovat.
- niinkö kävi
Saitko orkun? Isonkin tyydytyksen kirjoituksestasi?
- mee poju kotiis
niinkö kävi kirjoitti:
Muille trollaajille tiedoksi että tämä "niinkö kävi" mikki hiiri yrittää trollailla meitä. Antaa pojan uikuttaa. Ei ruokita trollia enempää vaan keskitytään omiin kirjoituksiin.
- hahahaaaa
niinkö kävi kirjoitti:
Kiitos kysymästä, kyllä sain.
Trollaaminen tuottaa suurta mielihyvää. Kokeilit äsken juuri itsekin. Miltä tuntui kun näit että olen mennyt trolliisi ja vastannut? Eikö tuntunutkin hyvältä?
- teidät kyl tunnistaa
Se on hyvä syyttää muita siitä mitä itse tekee!
- Perdone()
Hyvä idea. Kannatan se on samalla kuin kohteliaisuuden yskäys
Saksalaiset ja muutkaan eivät huomaisi mitään. GRANi,Grani.
Muita vaihtoehtoja on esim Hankkijan tai K-kaupan lippis. Ei sentään sandaalit sukilla tai vyölaukku. Ideasi ansaitsee papukaijamerkin.- Perdone.
Lopeta jo, sulkumerkkien käyttäjä!
Et sinä kyllä saa juttujasi kuulostamaan minun kirjoittamilta, joten tee ihan mitä lystäät puutteinesi.
- Perdone(!)
Mikä tää o.
- Perdone(v)
Se o Elviira !
- Flatuspalomas
Gran Canaria on iso saari. Meitä kiinnostaa missä kukin on käynyt.
GRANI-yskäisyyn voi liittää vielä pierunkin. Kellontarkalla synkroonilla samanaikaisesti suoritettuna incognito, mutta kuitenkin läheltä kuultuna selkeä.
Koodit:
Kimeä vinkaisu - Bahia Feliz
Märkä röpsötys - Maspalomas
Pahanhajuinen suhahdus - Puerto Rico
Yksinäinen napsahdus - Las Palmas
Housut täyteen ("jackpot") - Playa del Ingles - Talvivaaara
Aivan mahtava lisäidea. Se varmistaa tunnistuksen ja jopa lisää aluetarkkuutta. Siitä heti papukaijamerkki. Mutta miksi ihmeessä meidän Sotkamon Siwassa haisee Ingles ?
- Ei järkeä joillakin
Ei ole tullut vielä mieleenkään mennä lomailemaan talvella Kauniaisiin.
- l.lhisvuvs
Yläpeukku sulle, joka ymmärtää mitä Grani tarkoittaa.
Tervehdys sulle: KAUNIAINEN!
- DonIuis
Olen ilmeisesti suosittu ja olenkin sillä olen kanarian kunniakansalainen ja oikeastaan hyvä jätkä. Siksi ajattelin tarjota teille uskollisille seuraajilleni illan ratoksi tarkan kuvauksen GRANIN matkailijaprofiileista:
Playa del Inglés - homppelipojille
Maspalomas - eläkeläisille joilla ei enää ota eteen
Bahía Feliz - stressaantuneille vanhemmille kirkuvine kakaroineen
Puerto Rico - innokkaille mäkien kapuajille
Las Palmas - muka kulttuurista kiinnostuneille
Las Puntillas - niille jotka eivät pääse GRANIN kenttää pidemmälle- Hemmetin suosittu !
Mihin ryhmään katsot itse kuuluvasi ?
- Don Rapello
Hemmetin suosittu ! kirjoitti:
Mihin ryhmään katsot itse kuuluvasi ?
Don luis on kuulemma pakoputki miehiä. Reilu vuosi sitten kanssa kyseli että mistä vähemmistöön kuuluva löytäisi baarin mistä hän hieman iäkkäämpänä saisi mies seuraa.
- Don Rapello
Don Rapello kirjoitti:
Don luis on kuulemma pakoputki miehiä. Reilu vuosi sitten kanssa kyseli että mistä vähemmistöön kuuluva löytäisi baarin mistä hän hieman iäkkäämpänä saisi mies seuraa.
Oooh, kokonaan uhohdin:
GRANI ! - Granillanyt
Don Rapello kirjoitti:
Oooh, kokonaan uhohdin:
GRANI !GRANILLA
- Granillematkaan
Vielä kaksi päivää ja pääsemme ensimmäistä kertaa kanarialle. Ollaan kuultu ja luettu paljon mutta aikaisemmin matkamme ovat suuntautuneet muualle. Pian siis mekin pääsemme tervehtimään toisiamme:
GRANI !- Grani
Hei, sama homma. Katsotaan Granin lämpötiloja ja ollaan ihan täpinöissä. Kohta päästään Satumaahan, Te ja Me. Vaikka sääennustuksissa on pilveä, ei se haittaa. Pääsemme maailman parhaimpaan paikkaan. Ollaan oltu jo monta kertaa ja aina sitä odottaa kun sinne pääsee.
Kannattaa käydä Iskelmäbaarissa kuuntelemassa Nykäsen Mattia. Myös Inglesin tenukepit aloittelevat yhteistoimintaa maanantaisin kun ensin pakoputkimiesten matkailupaikka-röyhistely on hoidettu. Voi mennä jopa kaksi vuotta kun kehutaan missä maissa on käyty ja paljonko vaseliinia on käytetty sodomiaan. Ihan sairasta ja vielä B-rapussa ja siinä sitten HIV leviää. Mutta sen jälkeen tavalliset ihmiset viihtyvät Inglesissä maanantaisin klo 21 omilla kokoontumispaikoilla. Sana on edelleen vapaa kaikille normisuomalaisille, mikä se paikka on. Paikka voi olla joka viikko eri tai sitten joku josa tarjoilu on halpaa.Narsisteja emme kaipaa. Ei tänne tarvitse kertoa joka helkutin ostoskeskusta jolla on käynyt. Meillä kaikilla on pitkä historia paikoista ja maista joilla ollaan käyty ilman sen enempäää mainostamista.
Huomaa että meille suomalaisille on hauska tervehdys keksitty ihan näinä päivinä. Suuret kiitokset idean esittäjälle. Mutistaan kaupoissa "Grani " ja sen jälkeen kaikki suomalaiset tajuaa että olemme samaa porukkaa ihan huumorimielessä.
GRANI! - Grani
Hei, sama homma. Katsotaan Granin lämpötiloja ja ollaan ihan täpinöissä. Kohta päästään Satumaahan, Te ja Me. Vaikka sääennustuksissa on pilveä, ei se haittaa. Pääsemme maailman parhaimpaan paikkaan. Ollaan oltu jo monta kertaa ja aina sitä odottaa kun sinne pääsee.
Kannattaa käydä Iskelmäbaarissa kuuntelemassa Nykäsen Mattia. Myös Inglesin tenukepit aloittelevat yhteistoimintaa maanantaisin kun ensin pakoputkimiesten matkailupaikka-röyhistely on hoidettu. Voi mennä jopa kaksi vuotta kun kehutaan missä maissa on käyty ja paljonko vaseliinia on käytetty sodomiaan. Ihan sairasta ja vielä B-rapussa ja siinä sitten HIV leviää. Mutta sen jälkeen tavalliset ihmiset viihtyvät Inglesissä maanantaisin klo 21 omilla kokoontumispaikoilla. Sana on edelleen vapaa kaikille normisuomalaisille, mikä se paikka on. Paikka voi olla joka viikko eri tai sitten joku josa tarjoilu on halpaa.Narsisteja emme kaipaa. Ei tänne tarvitse kertoa joka helkutin ostoskeskusta jolla on käynyt. Meillä kaikilla on pitkä historia paikoista ja maista joilla ollaan käyty ilman sen enempäää mainostamista.
Huomaa että meille suomalaisille on hauska tervehdys keksitty ihan näinä päivinä. Suuret kiitokset idean esittäjälle. Mutistaan kaupoissa "Grani " ja sen jälkeen kaikki suomalaiset tajuavat jujun että olemme samaa porukkaa, ihan huumorimielessä.
GRANI! - vastausviesti
Grani kirjoitti:
Huomaa että meille suomalaisille on hauska tervehdys keksitty ihan näinä päivinä. Suuret kiitokset idean esittäjälle. Mutistaan kaupoissa "Grani " ja sen jälkeen kaikki suomalaiset tajuaa että olemme samaa porukkaa ihan huumorimielessä.
GRANI!Nyt kun uudistuksen myötä peukutus on poistunut niin ideoin että voimme kertoa viesteistä näin vastausviestillä johon kirjoitamme sanat yläpeukku tai alapeukku.
Yläpeukku
GRANI! - GRaNiii
vastausviesti kirjoitti:
Nyt kun uudistuksen myötä peukutus on poistunut niin ideoin että voimme kertoa viesteistä näin vastausviestillä johon kirjoitamme sanat yläpeukku tai alapeukku.
Yläpeukku
GRANI!1 yläpeukku up!
- Yläpeukku
GRaNiii kirjoitti:
1 yläpeukku up!
Yläpeukkua viestillesi
- 6969
Granihan oli sen vilperin lanseeraama juttu gran canariasta, samoin kuin hotla ja voikkonen ym.
Nyt täällä muutama yhtä yksinkertainen pyrkii jatkamaan tämän yksinkertaisuuden jäljillä.
Onkohan mörristä jo tehty karvalakki? - KaniTervehdys
Liitetään Grani-tervehdykseen vielä KANI-tervehdys. Siinä lantio liikkuu edestakaisin.
- kkkkkklllll
Kari Grani kaikkien janoisten ja Inglesin tenukeppien sankari.
- kanarialleeeee
Neljä yötä vielä ja voin sanoa minäkin
GRANILLA- Tenukepille
Otan osaa!
- Maaliskuussa
Oli taas niin hauska reissu, että maaliskuussa uudestaan. Tekee tosi tiukkaa, ettei tule varattua nyt helmikuussakin. Ottakaa vaan osaa, jos teitä valittajia helpottaa. Pää pystyssä liikutaan ja ylpeänä suomalaisuudesta. Voikohan niihin sisäfilepihveihin siellä kyllästyä - en minä ainakaan viikossa.
- graninkävijä
Kun kohdataan, nostetaan käsi pystyyn ja hihkastaan GRANI! Paras vaatetus saarella on sukkasandaalit, farkuista revityt shortsit ja markkinoilta ostettu Calvin Klein t-paita
- GRANILLANYT
Mä oon granilla. Tasta postitaloa vastapaata olevan nettikahvilan koneella kirjoitan. Tuulipukuja on ihan liikaa. Vituttaa kun sandaalijintteja tulee vastaan ja joka toinen puhuu suomee. Ei saa ees lomailla rauhassa.
GRANI!- Eijunteillesanonmä
Muista töniä juntteja. Siin noin ihan vastaantullessa ja ei varmaan haittaa vaikka juntti parkaisten kaatuu katuun. Mitäs on juntti
- Katkerille
Eikö sinulla raukalla ole edes omaa konetta mukana. Mene nyt kiireellä ostamaan se euron viinitölkki kaupasta juo se ensimmäiseen hätään. Äläkä mene Apilaniityn nurkille kun voi ottaa liikaa päähän kun katsoo miten siellä baaritiskillä on jono ja lomalaiset pitää hauskaa parhaisiin pukeutuneena. Ei kunnon lomalaista vituta, mutta katkeraa vituttaa ja raskaasti kun ei voi pitää hauskaa.
- Kylä_näi_o
Katkerille kirjoitti:
Eikö sinulla raukalla ole edes omaa konetta mukana. Mene nyt kiireellä ostamaan se euron viinitölkki kaupasta juo se ensimmäiseen hätään. Äläkä mene Apilaniityn nurkille kun voi ottaa liikaa päähän kun katsoo miten siellä baaritiskillä on jono ja lomalaiset pitää hauskaa parhaisiin pukeutuneena. Ei kunnon lomalaista vituta, mutta katkeraa vituttaa ja raskaasti kun ei voi pitää hauskaa.
Surkeinta on kun nuo juntit luulee olevansa Kanarialla jotain. Kotona rasvakouraisia duunareita tai muita roskapussien kantajia. Ilmeisesti Kanarialla on helpompi olla hyvä, kuin siellä pikku Peräseinäjoen rapahousujen keskuudessa.
- donluis_alkup
Kylä_näi_o kirjoitti:
Surkeinta on kun nuo juntit luulee olevansa Kanarialla jotain. Kotona rasvakouraisia duunareita tai muita roskapussien kantajia. Ilmeisesti Kanarialla on helpompi olla hyvä, kuin siellä pikku Peräseinäjoen rapahousujen keskuudessa.
Tuo oli hauska ,sillä se on totta. Olen reissuillani törmännyt useampaan ,pitäisikö sanoa superjunttiin.Sitä on sandaalit niin viimeisen päälle mutta sisällä asustaa se aito ja oikea ,juntti. Suomalaiset on junttikansaa ,toisin on me maailmanmatkaajat
- Lanzan-Akka
Kylä_näi_o kirjoitti:
Puhut vähän mutta asiaa. Juntit on kyllä juntteja olivat sitten suomessa tai kanarialla. Pysykää poissa meidän saariltamme. Ei se mene jakeluun vaikka rautalangasta vääntää.
- Katkerille
Lanzan-Akka kirjoitti:
Puhut vähän mutta asiaa. Juntit on kyllä juntteja olivat sitten suomessa tai kanarialla. Pysykää poissa meidän saariltamme. Ei se mene jakeluun vaikka rautalangasta vääntää.
Pitää olla kyllä täysi juntti kuka asustelee tuollaisessa kuuluisassa junttipaikassa. Mukava siellä on aina pyörähtää vaatimattomissa oloissa viikon verran bilettämässä. Mistään hinnasta ei tuolla voisi asua. Kun siellä katsoo vaikka rakennuksia, niin silmä sairastaa raskaasti. Ravintoloissa osaavat kyllä tehdä kunnon pihviruokaa ym. Jos ei kävisi jokaisena päivänä kunnolla syömässä aamulla, päivällä ja illalla, sekä sitten istuisi baareissa iltaisin, ei siellä viitsisi sitäkään ulosteen hajua nuuhkia iltaisin.
Meidän saarilla, voi hyvä luoja sentään. Pitääpä seuraavalla reissulla jutella paikallisten kanssa, että nämä luuseriasukkaat yrittävät kaikin keinoin väheksyä meitä, jotka pidetään pystyssä koko bisnestä. On kyllä jo aiemmilla reissuillakin käynyt ilmi, että teitä pidetään siellä välttämättömänä pahana. - Katkolle
Katkerille kirjoitti:
Pitää olla kyllä täysi juntti kuka asustelee tuollaisessa kuuluisassa junttipaikassa. Mukava siellä on aina pyörähtää vaatimattomissa oloissa viikon verran bilettämässä. Mistään hinnasta ei tuolla voisi asua. Kun siellä katsoo vaikka rakennuksia, niin silmä sairastaa raskaasti. Ravintoloissa osaavat kyllä tehdä kunnon pihviruokaa ym. Jos ei kävisi jokaisena päivänä kunnolla syömässä aamulla, päivällä ja illalla, sekä sitten istuisi baareissa iltaisin, ei siellä viitsisi sitäkään ulosteen hajua nuuhkia iltaisin.
Meidän saarilla, voi hyvä luoja sentään. Pitääpä seuraavalla reissulla jutella paikallisten kanssa, että nämä luuseriasukkaat yrittävät kaikin keinoin väheksyä meitä, jotka pidetään pystyssä koko bisnestä. On kyllä jo aiemmilla reissuillakin käynyt ilmi, että teitä pidetään siellä välttämättömänä pahana.Nimimerkki Katkerille: Kirjoituksesi on niin täyttä totta , että sen voi vain hyväksyä
sellaisenaan , eli totta joka sana.
"Meidän saarilla" - "Meidän kylämme". Voi hyvät hyssykät !
- TerkkujaGranista
Onko kysymys tässä stadin kupeessa olevasta tuppukyläst? Siellä pääsee ihan päiväsellään käymään vaikka junalla, jos ei muuten osaa. Matka ei kestä kuin muutaman minuutin, mutta sen aikana ei tarjoilla viinaa eikä ruokaa. Tuulipuvuille kyllä nauretaan.
- Naurattaako
Ketkä siellä oikein nauravat? Valistunut arvaus on, että Lady Pinkissä isuvat muutama huonosti pukeutunut paikalla asuva juoppo. Kunnon tuulipuvun hinta on suurempi kun teidän kaikkien ryysyt yhteensä. En lakkaa ihmettelemästä miten omistajan hermot kestää teitä, kun karkoitatte siistejä turisteja. Taitaa nauru olla väkinäistä. Teitä kun katsoo, niin ei tule nauru mieleen. Kauhea jos itselle tulisi sama kohtalo jäädä sinne jumiin.
- perdone-
Naurattaako kirjoitti:
Ketkä siellä oikein nauravat? Valistunut arvaus on, että Lady Pinkissä isuvat muutama huonosti pukeutunut paikalla asuva juoppo. Kunnon tuulipuvun hinta on suurempi kun teidän kaikkien ryysyt yhteensä. En lakkaa ihmettelemästä miten omistajan hermot kestää teitä, kun karkoitatte siistejä turisteja. Taitaa nauru olla väkinäistä. Teitä kun katsoo, niin ei tule nauru mieleen. Kauhea jos itselle tulisi sama kohtalo jäädä sinne jumiin.
Nohnoh. äläpäs meitä haukku ,olemme kanarian eliittiä. Jos asumme täällä vakityuisesti ,miksi emme saisi haukkua tuulipukuja ,junnteja? Me päinvastoin hankimme pinkkiin lisää turisteja ,meitä tulee moni suomi junttikin moikkaamaan. En sitten tiedä eivätkö ole canarioksia ennen nähneet?
- kysymysss
perdone- kirjoitti:
Nohnoh. äläpäs meitä haukku ,olemme kanarian eliittiä. Jos asumme täällä vakityuisesti ,miksi emme saisi haukkua tuulipukuja ,junnteja? Me päinvastoin hankimme pinkkiin lisää turisteja ,meitä tulee moni suomi junttikin moikkaamaan. En sitten tiedä eivätkö ole canarioksia ennen nähneet?
Sielläkö on oikein eliittiäkin ?
Voisko joku vastata asiallisesti , että miten saatte siellä aikanne kulumaan
koko talven ajan ?
- Thähh
Kyllä Canarialla saa olla selvinpäinkin !
Jos haluaa.- donluisss
Mitäs sä oikein tarkoitat ?
Että selvin päin Inglesissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi634000Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D783638- 423155
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192538Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!222377Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa442085- 471967
- 471758
- 321644
- 301546