Vauvakuumetta...!

Lotta

Haluampa nyt purkaa ajatuksiani ja saada jotain ajatuksia myös sieltä päästä...:P

Olen itse 18 vuotias ja opiskelen lähihoitajaksi...valmistun keväänä 2005 lasten ja nuorten koulutusohjelmasta. Käyn koulun ohella työssä (iltaisin ja viikonloppuisin), josta voisi löytyä myös kesätyöpaikka ja ehkäpä pidemmäksikin aikaa..
Poikaystäväni on 19 vuotias ja on tällä hetkellä töissä. Hän lähtee armeijaan tammikuussa ja jos hän pääsee 6kk päästä pois, hän jatkaa töitä samassa paikassa kuin on nyt.

Olemme olleet ystäviä kauan ja tunnemme hyvin toisemme. Seurustelua on kestänyt 3 kk. Olemme melko samanlaisia, kummatkin hyvin empaattisia, ja toisia ihmisiä ajattelevia. Itse en voisi kuvitella parempaa poikaystävää...auttaa aina kun tarvitsee ja vaikka ei niin tarvitsisikaan. Hän auttaa kotitöissä mielellään, vaikka emme asu yhdessä. Hyvin ymmärtäväinen ihminen.
Minä olen myös luonnostani hyvin auttavainen (ammatinvalinta kuulemma osunut oikeeseen)..

Olemme puhuneet vauvasta, koska olen vähän epäillyt tässä raskautta....olen lihonut kk aikana melkein 10 kiloa, enkä ole mielestäni ruokailutapoja tms muuttanut.
Ainut mikä on, että olen unohdellut pillereitä ja ottanut joskus jopa kolme pilleriä päivässä, jotta saan taas kiinni oikean päivän...Ja ajatellut lihomisen syyn olleen se.
Kondomi on myös aina mukana (sukupuolitaudin takia).

Poikaystäväni sanoi, että voisi halutakin vauvan kanssani. Hän sanoi myös, että olisi valmis siirtämään armeijaa (jos ajankohta vaatisi sen)...sanoi että voisi jäädä koti-isäksikin, se kävisi hänelle. Mutta olisi myös valmis siihen, että hän elättäisi perheen yksin jos minä olisin kotona. Nimestäkin olemme puhuneet...Kaikesta mitä siihen nyt vaan voi liittyä =)

Olen itse vauvakuumeessa, toisaalta toivoin että lihominen (toisinsanoen mahan kasvu) olisi johtunut vauvasta...kun kuukautisiakaan ei kuulunut, olin jo innoissani. Kaupasta aloin jo katsomaan vauvatavaroiden hintoja jne..
Sitä vauvaa ei kuitenkaan ole tulossa...:(

Vaikka oma nuoruus on vielä "kesken" ja elämä vielä vähän epävarmaa, tai taloudellinen tilanne jne...mutta...kun nyt näyttää niin hyvältä poikakaverin kanssa ja muutenkin elämä hymyilee, niin...miksei sitä voisikin sellaisen pienen tänne maailmaan tehdä =) Tiedän että isä olisi mitä parhain, ja äitikin..Ainoastaan yöheräämiset olisivat vaikeata...

Toisaalta olisi fiksua katsoa, että suhde jatkuu...Pitäisiköhän vauvakuumetta lieventää ottamalla koiravauva toisen koiran seuraksi.

7

1141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helvi Rynnästö

      Jos vauvakuume iskee...
      harjoittele äitiyttä
      pukeutumalla aamutakkiin, jonka
      vyön alle tunget papusäkin. Pidä
      säkkiä vatsaa vasten seuraavat 9
      kk. Tämän jälkeen poista 10 %
      papusäkin painosta.
      2. Jotta osaisit varautua tuleviin
      öihin, kävele ympäri huonetta
      viidestä iltapäivällä kymmeneen
      illalla kantaen märkää kassia,
      jolla on painoa 3,5-5,5 kiloa.
      Iltakymmeneltä laita kassi pois,
      aseta herätyskello soimaan
      puoliltaöin ja mene nukkumaan.
      Herää kahdeltatoista ja kävele
      märän kassin kanssa ympäri
      olohuonetta yhteen saakka
      aamuyöllä. Laita herätyskello
      soimaan kolmelta. Koska et saa
      unta, nouse kahden aikoihin
      juomaan vettä. 15 minuuttia
      vaille kolme mene takaisin
      sänkyyn. Nouse ylös, kun kello
      pärähtää soimaan kolmelta.
      Lauleskele pimeässä neljään
      saakka. Laita herätyskello
      soimaan viideltä. Nouse ylös. Tee
      aamiaista. Jatka samaa rataa
      seuraavat 5 vuotta. Näytä
      iloiselta.
      3. Koverra meloni
      ontoksi ja tee sen kylkeen reikä.
      Ripusta meloni roikkumaan
      narunpätkästä kattoon ja laita se
      heilumaan edestakaisin. Ota
      kulhollinen puuroa ja yritä
      lusikoida sitä liikkuvaan
      meloniin matkien samalla
      lentokonetta. Jatka kunnes olet
      käyttänyt puolet puurosta. Kaada
      loput syliisi. Olet nyt valmis
      syöttämään 1-vuotiasta lasta.
      Harjoitellaksesi leikki-ikäisiä
      varten hiero banaania sohvaan ja
      hilloa ikkunaverhoihin. Piilota
      kalapuikko stereoiden taakse ja
      jätä se sinne muutamaksi
      kuukaudeksi.
      4. Pienten lasten
      pukeminen: Aloita hankkimalla
      mustekala ja verkkokassi. Yritä
      sitten tunkea mustekala
      verkkokassiin siten, että sen
      kaikki lonkerot pysyvät kassin
      sisällä. Aikaa voi käyttää koko
      aamupäivän.
      5. Heitä haaveet
      urheiluautosta ja osta tilava
      perheauto. Perheauton huolto:
      Osta suklaajäätelöä ja laita se
      hanskalokeroon. Jätä jäätelö
      sinne. Tunge kasettisoittimeen 10
      mk:n kolikoita. Murenna
      takapenkille jättipakkaus
      suklaakeksejä. Viimeistele auto
      juoksuttamalla haravaa pitkin
      kumpaakin kylkeä.
      6. Valmistaudu
      uloslähtöön. Odota vessan
      ulkopuolella puoli tuntia. Mene
      ulos etuovesta. Palaa takaisin
      sisälle. Mene ulos. Palaa
      takaisin sisälle. Mene taas ulos
      ja kävele/ota spurtti jonkin
      matkaa tielle päin. Käänny
      takaisin talolle. Kävele takaisin
      tielle päin. Maleksi tietä pitkin
      hitaasti viiden minuutin ajan.
      Pysähdy matkan varrella tutkimaan
      jokainen tupakantumppi
      perusteellisesti, samoin
      purukumit, likaiset nenäliinat ja
      kuolleet hyönteiset. Kilju
      ääneen, että kärsivällisyytesi
      alkaa olla lopussa, kunnes
      naapurit ilmestyvät pihalle
      tuijottamaan sinua. Olet valmis
      viemään lapsesi kävelylle.
      7. Poikkea kauppaan ja ota mukaasi
      jotakin, mikä muistuttaa
      mahdollisimman paljon alle
      kouluikäistä lasta - vuohi käy
      hyvin. Mikäli aiot hankkia
      enemmän kuin yhden lapsen, ota
      mukaan useampi vuohi. Tee viikon
      ostokset päästämättä vuohia
      hetkeksikään silmistäsi. Maksa
      kaikesta, mitä vuohet syövät ja
      tuhoavat.
      8. Opettele ulkoa
      kaikkien teletappien ja
      prätkähiirten nimet. Kun huomaat
      laulavasi muumien tunnussäveltä
      suihkussa, sinusta on tullut
      kelpo isä/äiti.
      9. Toista kaikki
      sanomasi ainakin viiteen kertaan.
      10. Ennen kuin lopulta ryhdyt
      hankkimaan lapsia, etsi käsiisi
      pariskunta, jolla on jo
      jälkeläisiä. Arvostele ääneen
      heidän kasvatusmetodejaan,
      lyhyttä pinnaansa ja sitä, miten
      huonoja he ovat asettamaan rajoja
      kurittomille ja huonotapaisille
      lapsille. Neuvo, miten he
      voisivat korjata lastensa
      unirytmiä, tehostaa
      pottaharjoittelua ja parantaa
      villikkojensa pöytätapoja. Nauti
      täysin rinnoin, sillä tämä on
      viimeinen kerta elämässäsi, kun
      tiedät kaiken!

      • taylor82

        voisitko jo lopettaa tuon typerä viestisi levittelyä, on jo vanha vitsi ja ei naurata.


    • Emma

      Kirjoituksesi perusteella olet selvästi epäkypsä äidiksi, ei pahalla. Odotappa jokunen vuosi mieti sitten uudestaan..

      • alkuperäinen kirjoittaja

        Haluatko sanoa miksi olen? Ihan koko tekstin perusteella vai jonkun tietyn lauseen takia?


      • Petra
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        Haluatko sanoa miksi olen? Ihan koko tekstin perusteella vai jonkun tietyn lauseen takia?

        Kyllä se on se raskaus ja lapsen syntymä, jotka kasvattavat äidiksi. Sitten kun lapsi kasvaa, sitä oppii koko ajan uutta ja erilaista. Ei lasta suunnittelevan tarvitse olla "valmis" äiti, joka osaa kaiken lapsista, kasvatuksesta ja vaippojen hinnoista..

        Luonto on hoitanut asian niin, että valtaosa äideistä muovautuu juuri omalle lapselleen sopivaksi äidiksi. Siihen tarvita ennakkovalmisteluja tai hienoja oppaita.

        Se on naisen ja miehenkin kasvua siinä lapsen rinnalla, kehittymistä ja omien tunteiden/ reaktioiden kuuntelemista. Ja kyllä ne lapsetkin ovat melkoisia opettajia.

        Onnea vain alkuperäiselle kirjoittajalle vauvasuunnitelmissa!


      • alkuperäinen kirjottaja
        Petra kirjoitti:

        Kyllä se on se raskaus ja lapsen syntymä, jotka kasvattavat äidiksi. Sitten kun lapsi kasvaa, sitä oppii koko ajan uutta ja erilaista. Ei lasta suunnittelevan tarvitse olla "valmis" äiti, joka osaa kaiken lapsista, kasvatuksesta ja vaippojen hinnoista..

        Luonto on hoitanut asian niin, että valtaosa äideistä muovautuu juuri omalle lapselleen sopivaksi äidiksi. Siihen tarvita ennakkovalmisteluja tai hienoja oppaita.

        Se on naisen ja miehenkin kasvua siinä lapsen rinnalla, kehittymistä ja omien tunteiden/ reaktioiden kuuntelemista. Ja kyllä ne lapsetkin ovat melkoisia opettajia.

        Onnea vain alkuperäiselle kirjoittajalle vauvasuunnitelmissa!

        Kiitos kannustuksesta! Olen miettinyt, että pitäisikö hankkia toinen koira(vauva) tähän perheeseen vauvakuumetta lieventämään..Yksi koira on jo, kohtapuolin kolme vuotias cavalier..

        ja tuosta että olisin epäkypsä äidiksi...olen siis alan ihminen kohta, ja olen opiskellut paljonkin asioita..Kokemusta on mitä pienimmistä (olin kesällä töissä keskussairaalassa lastenosastolla, jossa oli jopa 4kk vauva jota hoidin itsekseni) ja päiväkodissa sitten ollut 9kk ja yksivuotiaita..jokaisesta ikäryhmästä on kokemusta...

        Siitä olen ihan samaa mieltä, että äidiksi kasvetaan, ei sitä olla heti jonain tiettynä ikävuotena.. Ei edes se teoria paljon auta siinä lapsen kasvatuksessa ja hoidossa, jossei sitä pääse käytännössä tekemään..

        Mutta, katsotaan mitä elämä tuo..Kovasti toivon lasta, mutta yritän myös ajatella lapsen parasta taloudellisessa mielessä...En väitä, että lapsilla olisi huonot oltavat jos rahaa ei ole paljoa ylimääräistä..mutta siitä on paljon apua..


      • Äitiytynyt
        alkuperäinen kirjottaja kirjoitti:

        Kiitos kannustuksesta! Olen miettinyt, että pitäisikö hankkia toinen koira(vauva) tähän perheeseen vauvakuumetta lieventämään..Yksi koira on jo, kohtapuolin kolme vuotias cavalier..

        ja tuosta että olisin epäkypsä äidiksi...olen siis alan ihminen kohta, ja olen opiskellut paljonkin asioita..Kokemusta on mitä pienimmistä (olin kesällä töissä keskussairaalassa lastenosastolla, jossa oli jopa 4kk vauva jota hoidin itsekseni) ja päiväkodissa sitten ollut 9kk ja yksivuotiaita..jokaisesta ikäryhmästä on kokemusta...

        Siitä olen ihan samaa mieltä, että äidiksi kasvetaan, ei sitä olla heti jonain tiettynä ikävuotena.. Ei edes se teoria paljon auta siinä lapsen kasvatuksessa ja hoidossa, jossei sitä pääse käytännössä tekemään..

        Mutta, katsotaan mitä elämä tuo..Kovasti toivon lasta, mutta yritän myös ajatella lapsen parasta taloudellisessa mielessä...En väitä, että lapsilla olisi huonot oltavat jos rahaa ei ole paljoa ylimääräistä..mutta siitä on paljon apua..

        Kannattaa hommata ensin se koiranpentu ja harjoitella sen kanssa vastuuta ja huolenpitoa. Jollain tasollahan koiraa voi verrata ihmislapseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      93
      4417
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4406
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4046
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2967
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2591
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2153
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2115
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2069
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1695
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1462
    Aihe