Yläkouluu

Kohtayläasteelle

Hei, oon 12v poika ja oon syksyllä menos yläasteelle. Mulla on sellainen tilanne että olisi yksi yläaste johon pääsen pyrkimättä (johtuu siitä että asun granis) ja sitä toinen yläaste joka olisi vastaava ruotsinkielinen. Oon siis kielikylpy luokalla joten kielitaito riittää kohtuullisesti. En oo siis varma et meenkö samaan ku kaikki kaverit vai toiseen yläasteeseen jost tunnen vaa pari tyyppii. Eli siis kannattaako mennä helpommalla sinne minne kaverit vai ruotsinkieliseen jotta oppis uuden kielen.
Toivon asiallisia vastauksia mahdollisimman pian.
Kiitos!!!

7

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sfhgtwstrghstrhgbs

      Ruotsinkieli ei ole kieli vaan puhevika. Mene suomenkieliseen kouluun.

    • ruotsi1

      Mä menisin ite ihan kumpaan tuntuu. Ehkä ruotsinkielinen siinä mieles et tunnet jo joitai ja on mahollisuus mut valitsitpa kumman vaan
      Valitset varmaa oikein hyvin:)

    • kukkasesi

      Älä mene yläasteelle muutut nistiksi ja joudut komeroon

      • A.p

        Jaa


    • Pineeh

      Mee sen mukaan miltä susta tuntuu, älä tee mitään kaverien takia. Suosittelen, että meet ruotsin kieliseen. Ainahan voit vaihtaa sieltä pois, jos ei tunnu hyvältä ja kielten sujuvaa osaamista arvostetaan myöhemmin.

    • Vilmerii

      Älä mieti asiaa, se naksahtaa joskus vaan ja sitte tiiät. Menisin sinuna ruotsinkieliseen koska ruotsi on niin kaunista!

    • Saana626

      Missä päin asut Helsingissä ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      56
      5554
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      52
      2312
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1059
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1044
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      940
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      877
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      793
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      771
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      763
    Aihe