Laaturaporttitaas murskaavaa Toyota ylivoimaa!

Harmaa ave+tuulipuku

22

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinhän se on ollut

      jo 80-luvulta lähtien. Tojota ja muut japanilaiset vahvoilla ja tavallisten saksalaisten merkkien laatu liukumäessä.

    • tuttu juttu

      Sama tahti jatkuu edelleen. Toyota voittaa ja sitten tulee romut. Ranskalaiset taas jälleen viimeisiä. Kuten arvata saattaa. Tällaista meno on ollut jo vuosikymmeniä.

    • laaturatkaisu

      Tavalliselle työssäkäyvälle ja itse autonsa maksavalle henkilölle on oikeastaan olemassa vain yksi vaihtoehto eli Toyota. Auton tärkein ja ainoa oikeasti merkittävä ominaisuus on kaikinpuolinen luotettavuus. Kun autoa ei tarvitse käyttää kuin ohjelman mukaisissa huolloissa, säästyy monelta harmilta ja aikaa jää muuhunkin kuin korjauskulujen ja sijaisautojen kanssa pelleilyyn ja säätämiseen. Luottettavuuden ja kestävyyden jälkeen voi sitten ihmetellä muitakin ominaisuuksia ja tietysti niissä löytyy Toyotallekin voittajia, mutta mitä sitten. Suurin osa näistä on makuasioita ja loput sellaisia, että eipä niillä ole normaalikäyttäjälle mitään merkitystä.

      Katsastuskaan ei tuota harmia, Toyota menee aina läpi, kunhan vain viitsii katsoa, etteivät lamput ole palaneet.

      Ja kun vaihtaa uuteen, on hyvitys aina kohdallaan, sillä mikään muu auto ei pidä arvoaan yhtä hyvin.

      • jos noin on

        niin täällä pääkaupunkiseudulla on erittäin vähän tavallisia työssäkäyviä ihmisiä, arviolta reilusti alle 5% kaikista, koska Toyota on aika harvinainen näky työmatkaliikenteessä myyntimääriin verrattuna.


      • Tojofani

        Kirjoittaja sanookin, että "tavalliselle työssäkäyvälle ja itse autonsa maksavalle". Jospa se pointti onkin siinä, että pääkaupunkiseudulla on perin vähän tavallisia työssäkäyviä ja itse autoilunsa maksavia. Eli päinvastaisia tapauksia eli nk. paremmissa työtehtävissä toimivia ja työsuhdeautolla ajavia on paljon enemmän kuin muualla maassa. Tällaisilla ihmisillä auton valinnan kriteerit ovat varmasti toiset kuin sellaisilla, jotka maksavat itse jokaisen korjauksen ja joutuvat jo auton hankintavaiheessa ottamaan huomioon jälleenmyyntiarvon ja ajoneuvon luotettavuuden.

        Tosiasia on se, että "auton tärkein ja ainoa oikeasti merkittävä ominaisuus on kaikinpuolinen luotettavuus." Luotettavuus ja kestävyys tekevät autonpidon mahdolliseksi sellaisellekin, jolla on pienet tulot mutta tavanomaiset menot ja perhettä. Perheenjäsenen taloudessa olevan vanhan Toyotan käyttökelpoisuutta muutaman vuoden seuranneena en voi muuta kuin olla täysin samaa mieltä nimimerkin "laaturatkaisu" kanssa siitä, että ainoa oikea vaihtoehto on Toyota, koska sen luotettavuus on omaa luokkaansa (aina lähtee, aina vie perille, menee läpi katsastuksesta, on itse korjattavissa, osia saa ja ne ovat kohtuuhintaisia). Mutta tylsä ja arkinenhan hän se kieltämättä on. Kulkuväline. Kaikkea ei voi saada.


      • nojookyllämutta

        Paitsi että Toyotan itse tehty korjaaminen on yhtä vaikeaa kuin minkä tahansa muun merkin, ellei sitten aja sellaisella -95-.mallilla. Mitenkäs korjailet 2010-mallista Avea tai Corollaa helpommin kuin jotakin toista merkkiä? Toinen juttu on se, että Tojon huoltokustannukset ovat korkeat, jos noudatat huolto-ohjelmaa, niinkuin uuden auton kanssa on pakko tehdä ja papat tekevät vielä toistakymmentä vuotta vanhojen mallien kanssa.
        Luotettavuus on kyllä korkeaa luokkaa, ei voi mitään.


      • Lippalakki
        Tojofani kirjoitti:

        Kirjoittaja sanookin, että "tavalliselle työssäkäyvälle ja itse autonsa maksavalle". Jospa se pointti onkin siinä, että pääkaupunkiseudulla on perin vähän tavallisia työssäkäyviä ja itse autoilunsa maksavia. Eli päinvastaisia tapauksia eli nk. paremmissa työtehtävissä toimivia ja työsuhdeautolla ajavia on paljon enemmän kuin muualla maassa. Tällaisilla ihmisillä auton valinnan kriteerit ovat varmasti toiset kuin sellaisilla, jotka maksavat itse jokaisen korjauksen ja joutuvat jo auton hankintavaiheessa ottamaan huomioon jälleenmyyntiarvon ja ajoneuvon luotettavuuden.

        Tosiasia on se, että "auton tärkein ja ainoa oikeasti merkittävä ominaisuus on kaikinpuolinen luotettavuus." Luotettavuus ja kestävyys tekevät autonpidon mahdolliseksi sellaisellekin, jolla on pienet tulot mutta tavanomaiset menot ja perhettä. Perheenjäsenen taloudessa olevan vanhan Toyotan käyttökelpoisuutta muutaman vuoden seuranneena en voi muuta kuin olla täysin samaa mieltä nimimerkin "laaturatkaisu" kanssa siitä, että ainoa oikea vaihtoehto on Toyota, koska sen luotettavuus on omaa luokkaansa (aina lähtee, aina vie perille, menee läpi katsastuksesta, on itse korjattavissa, osia saa ja ne ovat kohtuuhintaisia). Mutta tylsä ja arkinenhan hän se kieltämättä on. Kulkuväline. Kaikkea ei voi saada.

        Eräässä suomalaisessa tutkimuksessa kysyttiin leasing autoilijoilta mikä on tärkein kriteeri leasing autoissa ja vastaus oli luotettavuus. Jatkona tähän, Toyota kaukana kärjestä, miten tämä yhtälö mielestäsi toimii? Taksien tärkein ominaisuus on luotettavuus ja Toyota kaukana kärjestä, miten selität tämän?


      • 321321

        Takseille tärkeää on 24H huolto. Tojo ei sitä ole koskaan tarjonnut.


    • Ei paha

      Joo omilla rahoilla on 2000vm ave aikoinaan ostettu takuuajan huollatin liikeessä,sen jälkeen itse nyt on 197t/km mittarissa...
      Öljyn ja suodattimien lisäksi olen vaihtanut hihnan 105t kohdalla,tulpat 150t kohdalla.
      Viime leimaan oli toinen alapallonivel väljääntyny vaihdoin molemmat samalla hinta 24e/kpl

      Siinäpä suurimmat "ongelmat" ;)

    • Tsi+Dsg

      Kumman hiljaista viestiketjussa ?( minun jakoketju ei ole koskaan hiljainen)

      • uskotaan joo

        ja vetoketjukin sinulta unohtuu yleensä auki.


    • Ketjussa

      Vein uuden Golffini ensinmäiseen huoltoon,kyselin hieman onko vielä olemassa ongelmia jakoketjun ja Dsg kanssa?
      Kun aina käynnistäessäni kuluu semooinen ziiiirppp! ikänkuin vetäisi ensin "tyhjät" pois ?
      Samon vaihteisto vaihtaa kyllä erittäin tasaisesti mutta kuuluu aina seitsemän kolahdusta??

      Huoltoneuvvoja meni ihan punaiseksi naamastaan miksi?
      Selitti sitten että normaalia on Wv intsinöörit ovat ratkaisseet ongelmat nykyään jakoketu aina pärähtää jotta tiedetään sen olevan tallessa!
      Samoin Dsg kolahtaa joka vaihteella jotta tiedetään että ovat tallessa, kuulemmas 7 kolahduksen Dsg on ihan uusinta uutta!

      Takupäällikkö hyperventiloi taustalla paperipussiin hengittäen...omituista kyllä!

      Mutta luotan Wv laatuun Tuulilasin testaaja mukaan kun uusia Auris on mahdottoman TYLSÄ (tosin toimiva mutta so not)

    • Ketsupilla
      • En koeaja

        i40 pääsi loistamaan tuoreiden autojen listalla hylkypäässä...


    • ihmettelen

      Milloinhan toyotan mainosbudjetti ylittyy ja raha noiden voittojen ostoon loppuu?

      • Todellisuus

        Autokatsastuksen raportit ja median teettämät laatuanalyysit ovat täysin yhteneväiset
        käyttäjiien kokemuksiin verrattuna. Mitä tekemistä sillä on Toyotan mainospudjetin kanssa?
        Autolehtien mielipiteitä pystyy ostamaaan kuten on huomattu ja todettu eräiden
        euromerkkienkin taholta mutta autokatsastuksen ja käyttäjien lahjominen onkin jo aika
        mahdoton temppu. Myös Wikipedia on puolueeton faktan keroja,ikäänkuin tietokirja.


      • lukija_
        Todellisuus kirjoitti:

        Autokatsastuksen raportit ja median teettämät laatuanalyysit ovat täysin yhteneväiset
        käyttäjiien kokemuksiin verrattuna. Mitä tekemistä sillä on Toyotan mainospudjetin kanssa?
        Autolehtien mielipiteitä pystyy ostamaaan kuten on huomattu ja todettu eräiden
        euromerkkienkin taholta mutta autokatsastuksen ja käyttäjien lahjominen onkin jo aika
        mahdoton temppu. Myös Wikipedia on puolueeton faktan keroja,ikäänkuin tietokirja.

        Nämä median teettämät ovensuukyselyt ovat lähinnä huumoria. Wikipediaan saa kirjoittaa kuka tahansa mitä haluaa.

        Lukekaa puolueettomia faktaan perustuvia tutkimuksia, eipä Tojo oikein pärjää.


    • mitesnytnoin

      Myynti romahti 40% viime vuoden tammikuusta. Nyt on hyvien selitysten aika.

      • Hyvälaatu

        Ei laaturaportissa mitata myynnin laskua tai nousua,vaan laatua ja kestävyyttä.


    • gloota
      • Luotettavin_VAG

        Jos joku on ylivoimainen laadun suhteen niin se on VAGin Porsche. Toyota ei sijoitu kärkeen missään ikäluokassa.


    • Kdbc

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1857
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 73
      1436
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      95
      1344
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe