Pentu laahaa takapuoltaan

voi ei

Miksi pentuni laahaa takapuoltaan lattiaa vasten? Olen jostain kuullut, että koirilla on jotkut rauhaset takapuolessa, mutta luulisi, ettei pennulla vielä pitäisi olla mitään ongelmia niissä. (Se on 4 kk.)

Ja takapuolesta tulee aika pistävä ja inhottava haju. Ei se sitä laahaile kovin usein, mutta aina välillä.

17

13803

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkk

Ootko antanu matolääkkeet koiralles.Jos et niin kipin kapin apoteekkiin.

• Mäyris

Takapuolen laahaaminen ei ole terveen koiran merkki. Mulla oli kerran hoidossa mäyräkoira, joka teki samaa. Opetin sitä "älä laahaa" ja yritin nostaa takapäätä pystyyn. Mutta sehän ymmärsi asian toisinpäin ja alkoi laahata aina kun mainitsi laahaamisen.

Selvisi, että koiran takapuoli syhysi ja sen takia se laahasi, koska ei voinut raapiakaan. Takapuolessa on silloin sinne kuulumattomia epäpuhtauksia, jokin tauti tai ehkä rakenteellinen vika. Eläinlääkärillä käynti on paikallaan.

• .....

ensimmäinen veikkaukseni olisi madot?
      onko pentu madotettu?
      tarkkaileppa ulostetta näkyykö siinä mitään outoa..

• Koiraihminen

madotuksen puute taikka anaalirauhaset. Jos et osaa itse tyhjentää niitä, käy eläinlääkärissä, joka tyhjentää ne ja osaat sitten itse tehdä sen.
      (meillä joskus pukkas pitkää heinää, muttei nyt heinää ole).

• koirallinen

tuli heti mieleen. Eli jos koirasi madotukset ovat kunnossa, sillä saattaa olla anaalirauhaset tukossa. Jos lähistöltä löytyy joku koirista enemmän tietävä, niin kipaise hakemaan hänet apuun, jos ei niin eläinlääkäri varmasti neuvoo noiden rauhasten tyhjentämisen.

• realist56

myös kerran laahaili kun kakkanokare oli sotkeentunut hännänaluskarvoihin.
      Tästä tuskin kuitenkaan on kysymys, lienet kuitenkin tutkinut sitä peräpäätä, että olisit huomannut. Vaikka voihan se jäädä huomaamattakin pitkäkarvaisella koiralla.

• piia&nella

meillä myös koiruus laahas takapuolta jo tuossa iässä, ja käytiin eläinlääkärillä, ja kappas, ne oli kuin olikin anaalirauhaset tulehtuneet! Eläinlääkärikin oli todella ihmeissään asiasta, mutta niin vain asia oli. Rotu on kultainennoutaja.

• Siskoli
    • Irppa + Martta

Mun 2 kuukautinen koirakin tekee niin ja kasvatta sanoi että lämpimällä vedellä kun suihkuttaisi niin pitäisi auttaa ?

• vauvahauvoja ollut

Noinkin nuori pentu kysessä, niin syitä voi olla monta,

tosiaankin ne madot ,meiltä lähtee aina pentujen mukaan matolääke joka on annettava heti seuraavana päiväna ja sitä ja sitä seuraavana (koska taloudessamme asuu metsästäviä kissoja) koska katson että vaikka emä ja pennut madotetaan ohjelman mukaisesti (meillä madotetaan kaikki elukat aina samaan aikaan) niin ei ole mahdotonta että pennulla olisi matotartunta.

sitten ne anaalirauhaset, ne voi tulehtua tai muuten vaivata pentua (tuohon muuten vaivaamiseen auttaa yleensä suihkuttelu lämpimällä vedellä)

sitten voi olla syynä emon liian aikainen hylkääminen, jolloin pentu on keksinyt itse että suoli toimii kun sitä hankaa (emohan nuolee pentujansa jotta pennun suoli ja rakko aktivoituu) siinä on ikävänä piirteenä se et se jää pennulle "päälle" eli se ei ymmärrä lopettaa vaikka toiminnot olisi normaalit.

Mutta parasta olisi että käyttäisin pennun el.lääkärillä, ihan varmuudeksi ja jos ell toteaa ettei hätää niin kysyt sitten lisää neuvoja täältä keskustelupalstoilta :)

• musti ei mirri

Itse ajattelisn että matoja.
      Ostat Axiluria.

Ei anaalirauhaset tämän ikäistä vaivaa. Ja se että sanotaan että "on madotettu" voi olla ihan satua.

• TYHJÄKSI

Laahaus &inhottava haju= ANAALIRAUHASET

• madot, ulkoloinen, anaalirauhaset?

jokatapauksessa ell reissu tulossa.

• Mutta siis piti vielä lisätä että huuhtele kädenlämpöisellä vedellä pennun pyllyä 10 min kakkaamisen jälkeen ja jos on niin laita basibactia ympärille.. pikkasen lievittää kutinaa. tarkasta myös hännänalusiho ettei ole punertava/tulehtuneen oloinen. Ja käykää eläinlääkärissä tarkistuttamassa että ei olis ne anaalirauhaset tukossa, tai jos on itsestään puhjenneet niin sitten on ehdottoman tärkeää tuo huuhtelu että se neste saadaan ulos sieltä :) tsemppiä ja paranteluja penskalle

• eikö kukaan ole kuullut että koirat laahaa takapuoltaan kun haluaa ja kaipaa huomiota?! minun koirani tekee tätä juurikin ku haluaa huomiota tai kun on saanu ruokaa ja siitä tulee hyvä olo... täysin terve koira on mulla ja eläinlääkärille kerroin ja eläinlääkäri kertoi että silläki oli aikoinaan bokseri joka laahasi myös takapuoltaan kun halusi huomiota :) joten ei se aina siitä et jotain olis vialla rauhaset tms...

• mutta toisaalta jos sieltä pepusta tlee joku pistävä haju ni en sit tiedä onko se sun koirasi kohdalla huomion hakua.. ehkä sairaus, oman koirani peppu ei haise...oma koirani on vaan sellanen lutunen että sille pitäis olla koko ajajn antamassa huomioo :)

• bordermix kirjoitti:

mutta toisaalta jos sieltä pepusta tlee joku pistävä haju ni en sit tiedä onko se sun koirasi kohdalla huomion hakua.. ehkä sairaus, oman koirani peppu ei haise...oma koirani on vaan sellanen lutunen että sille pitäis olla koko ajajn antamassa huomioo :)

itse mietin kans huomionhaun mahdollisuutta mutta koska tuo pistävä haju niin heittäytyisin jonkun ulkoloisen tai niiden anaalirauhasten linjalle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      205
      3833
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      62
      2426
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      391
      2296
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2213
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1521
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1295
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1247
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      70
      1157
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1126
    Aihe