Mitä järkeä

naurettavaa.

Ihmetellä täytyy mikä sm-arvo on kisoissa johon osallistuu 4 kilpailijaa? Näin oli nimittäin yhdistetyn nuorten sm-kisoissa Lahdessa 18 vuotiaiden sarjassa. Ja kakskymppisten sarjassakin huikeat 6 osanottajaa. Ja mäkihyppy-yhdistetyn lajiliiton (vai mikä lienee) nettisivujen mukaan liiton yhdistetyn maajoukkue yms. muissa ryhmissä on 29 urheilijaa. Tulee mieleen että sylivauvoja varmaan on vähintään puolet niistä ryhmäläisistä kun tietää että aikuisten sm-kisoissa on vuosittain osallistujia alun toistakymmentä ja niistäkin osa on virolaisia ja loput nuita samoja kuin nuorten sarjoissa. Voisko olla enää marginaalisempi laji? Käytännössä jokainen osanottaja on automaattisesti "maajoukkueessa" tai pääsee johonkin mm-kisoihin lomailemaan ympäri maailman. Minä en kyllä pidä tuommosen lilliputtilajin maajoukkueeseen kuulumista yhtään minään. Näitä silti paikallislehdissä ylistetään eikä suurella yleisöllä ole minkäänlaista käsitystä kun lukevat että joku on ollut vaikkapa sm-pronssilla nuorissa että kyseisessä kisassa on ollut vaikka juuri kolme tai neljä osanottajaa. Voi valtava....

5

1121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jepkkkfdfdf

      Sitten kun olet hypännyt edes k-10 mäestä saat luvan valittaa. Helvatan vaativa laji. Ei tämä ole tarkoitettu massoille kuten lätkä ja jalkapallo. Opi erot.

      • naurettavaaaaaaaaaaa

        Mikäpä laji se ei olisi vaativa. Mutta yhdistetyssä joku nuorten sm-mitali on vähä turhan löyhässä jos osanottajia on vain 2 tai 3. Jumalauta varma mitali! Sitte urheiluseuroissa tällasia pidetään jonain jumalina, "unohdetaan" niissä kauden päättäjäisissä palkintoja jakaessa sanoa kuinka vähä oli osanottajia. Mitaliin riittää pelkkä osanotto. Hirvee saavutus. Ja niille lykätään seuroissa rahaa ja kuletellaan pitkin maailmaa ja elätetään. Tiedän kaiken tämän kun olen sen omassa urheiluseurassa nähny. Ne on olevinaan "ammattiurheilijoita". Sitten kun totuus niiden surkeudesta paljastuu jossain nuorten kansainvälisissä kisoissa niin boom, motivaatio loppuu ja rahat meni seuralta kankkulan kaivoon.


      • Näinonmarjat

        Parempi että harrastavat yhdistettyä kuin että olisivat kadulla mummoja potkimassa. Siis selkeää säästöä yhteiskunnalle.


      • Pihalla
        naurettavaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Mikäpä laji se ei olisi vaativa. Mutta yhdistetyssä joku nuorten sm-mitali on vähä turhan löyhässä jos osanottajia on vain 2 tai 3. Jumalauta varma mitali! Sitte urheiluseuroissa tällasia pidetään jonain jumalina, "unohdetaan" niissä kauden päättäjäisissä palkintoja jakaessa sanoa kuinka vähä oli osanottajia. Mitaliin riittää pelkkä osanotto. Hirvee saavutus. Ja niille lykätään seuroissa rahaa ja kuletellaan pitkin maailmaa ja elätetään. Tiedän kaiken tämän kun olen sen omassa urheiluseurassa nähny. Ne on olevinaan "ammattiurheilijoita". Sitten kun totuus niiden surkeudesta paljastuu jossain nuorten kansainvälisissä kisoissa niin boom, motivaatio loppuu ja rahat meni seuralta kankkulan kaivoon.

        Aika harva joukkuelajien harrastaisi uskaltaisi hyväpä edes 10m mäestä, mutta kaikki isosta mäestä hyppäävät osaavat pelata pallopelejä. Ei siis voi verrta määrien mukaan. Eikä seurat noissa lajeissä mitään rahaa urheilijoihin käytä.


    • Anonyymi

      Mitä järkeä puhua maailman cupista, esim. Naisten ( onko 14-15 v nainen, Seppo Rädyn mielestä kyllä:) yhdistetty.
      30 akkaa 10 maata ! Hei haloo. Tajuutteko te laji ihmiset edes tätä pelleilyä?
      Sama juttu koko talviurheilu höpötys. ..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe