Ihmetellä täytyy mikä sm-arvo on kisoissa johon osallistuu 4 kilpailijaa? Näin oli nimittäin yhdistetyn nuorten sm-kisoissa Lahdessa 18 vuotiaiden sarjassa. Ja kakskymppisten sarjassakin huikeat 6 osanottajaa. Ja mäkihyppy-yhdistetyn lajiliiton (vai mikä lienee) nettisivujen mukaan liiton yhdistetyn maajoukkue yms. muissa ryhmissä on 29 urheilijaa. Tulee mieleen että sylivauvoja varmaan on vähintään puolet niistä ryhmäläisistä kun tietää että aikuisten sm-kisoissa on vuosittain osallistujia alun toistakymmentä ja niistäkin osa on virolaisia ja loput nuita samoja kuin nuorten sarjoissa. Voisko olla enää marginaalisempi laji? Käytännössä jokainen osanottaja on automaattisesti "maajoukkueessa" tai pääsee johonkin mm-kisoihin lomailemaan ympäri maailman. Minä en kyllä pidä tuommosen lilliputtilajin maajoukkueeseen kuulumista yhtään minään. Näitä silti paikallislehdissä ylistetään eikä suurella yleisöllä ole minkäänlaista käsitystä kun lukevat että joku on ollut vaikkapa sm-pronssilla nuorissa että kyseisessä kisassa on ollut vaikka juuri kolme tai neljä osanottajaa. Voi valtava....
Mitä järkeä
naurettavaa.
51122
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Alette alas tulla sieltäMissä oletkin, täällä hidastuu koko palstan väki ilman sinua. Tarinaa ei narinaa. 🍃😆 https://youtu.be/4W4DIgbBbsk?is=Vdbj3wnuTGMchXVC
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Dodii. Kuvailekaivattusi ulkonäköä :)
Vastaukset 5
Vanhimmat
Sitten kun olet hypännyt edes k-10 mäestä saat luvan valittaa. Helvatan vaativa laji. Ei tämä ole tarkoitettu massoille kuten lätkä ja jalkapallo. Opi erot.
Mikäpä laji se ei olisi vaativa. Mutta yhdistetyssä joku nuorten sm-mitali on vähä turhan löyhässä jos osanottajia on vain 2 tai 3. Jumalauta varma mitali! Sitte urheiluseuroissa tällasia pidetään jonain jumalina, "unohdetaan" niissä kauden päättäjäisissä palkintoja jakaessa sanoa kuinka vähä oli osanottajia. Mitaliin riittää pelkkä osanotto. Hirvee saavutus. Ja niille lykätään seuroissa rahaa ja kuletellaan pitkin maailmaa ja elätetään. Tiedän kaiken tämän kun olen sen omassa urheiluseurassa nähny. Ne on olevinaan "ammattiurheilijoita". Sitten kun totuus niiden surkeudesta paljastuu jossain nuorten kansainvälisissä kisoissa niin boom, motivaatio loppuu ja rahat meni seuralta kankkulan kaivoon.
Parempi että harrastavat yhdistettyä kuin että olisivat kadulla mummoja potkimassa. Siis selkeää säästöä yhteiskunnalle.
Aika harva joukkuelajien harrastaisi uskaltaisi hyväpä edes 10m mäestä, mutta kaikki isosta mäestä hyppäävät osaavat pelata pallopelejä. Ei siis voi verrta määrien mukaan. Eikä seurat noissa lajeissä mitään rahaa urheilijoihin käytä.
Mitä järkeä puhua maailman cupista, esim. Naisten ( onko 14-15 v nainen, Seppo Rädyn mielestä kyllä:) yhdistetty.
30 akkaa 10 maata ! Hei haloo. Tajuutteko te laji ihmiset edes tätä pelleilyä?
Sama juttu koko talviurheilu höpötys. ..