Harry Potter on perseestä!

*****

Taru Sormusten Herrasta on paljon parempi. Potter haisee, potter alas, Potterilla ei oo mahiksii TSH:n rinnalla! Harry Potter on maailman surkein kirja!!!!!!!!!!!!!!!!!!

91

2941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markku ;)

      Suosittelen jästille supparia jos tällainen hankkimismenettely ärsytti limakalvoja. Itse hain potterin kirjakaupasta. Siksi se ei haise.

      Jos Gandalf ja Dumbledore ottais matsin niin kuin kävis?

      • Sofia

        Gandalf voittais heti! Dumbledore konttais kotiin heti nähtyään Galdafin!


      • Pitääkö aina tapella?
        Sofia kirjoitti:

        Gandalf voittais heti! Dumbledore konttais kotiin heti nähtyään Galdafin!

        *huoh* Luulisin, että Gandalf ja Dumbledore ovat taistelukentän samalla puolella, eli tuskin kävisivät toistensa partoihin kiinni. :)

        Toisekseen on naurettavaa tapella siitä, kumpi on parempi, Potterit vai TSH. Itseasiassa Pottereiden arvo näkyy hyvin siinä, että TSH ihmiset lapsellisesti pitävät sitä uhkana omalle suosikilleen ja näin käyvät turhaan taistoon. Jos todella kuvittelisitte, että Potterit ovat niin surkeita kuin väitätte, tuskin vaivautuisitte edes siitä tänne näpyttelemään.


      • Celestia
        Pitääkö aina tapella? kirjoitti:

        *huoh* Luulisin, että Gandalf ja Dumbledore ovat taistelukentän samalla puolella, eli tuskin kävisivät toistensa partoihin kiinni. :)

        Toisekseen on naurettavaa tapella siitä, kumpi on parempi, Potterit vai TSH. Itseasiassa Pottereiden arvo näkyy hyvin siinä, että TSH ihmiset lapsellisesti pitävät sitä uhkana omalle suosikilleen ja näin käyvät turhaan taistoon. Jos todella kuvittelisitte, että Potterit ovat niin surkeita kuin väitätte, tuskin vaivautuisitte edes siitä tänne näpyttelemään.

        Siis äskeinen viesti, jonka otsikko on "Celestia" on minulta itseltäni... Meni Nimimerkki ja Otsikko -osat sekaisin... ;)


      • Minä
        Sofia kirjoitti:

        Gandalf voittais heti! Dumbledore konttais kotiin heti nähtyään Galdafin!

        kovin näyttävä ilmestys otettuaan köniinsä ensin Sarumanilta ja sitten myöhemmin siltä hiton isolta kaverilta, joka tuli ärhentelemään siellä kääpiöiden luolissa.


      • Minä
        Pitääkö aina tapella? kirjoitti:

        *huoh* Luulisin, että Gandalf ja Dumbledore ovat taistelukentän samalla puolella, eli tuskin kävisivät toistensa partoihin kiinni. :)

        Toisekseen on naurettavaa tapella siitä, kumpi on parempi, Potterit vai TSH. Itseasiassa Pottereiden arvo näkyy hyvin siinä, että TSH ihmiset lapsellisesti pitävät sitä uhkana omalle suosikilleen ja näin käyvät turhaan taistoon. Jos todella kuvittelisitte, että Potterit ovat niin surkeita kuin väitätte, tuskin vaivautuisitte edes siitä tänne näpyttelemään.

        ystävä hyvä. Ajan kulua. Ei minua haittaa vaikka tulisit itse aukomaan päätä TSH palstalle.


      • Sofia
        Minä kirjoitti:

        kovin näyttävä ilmestys otettuaan köniinsä ensin Sarumanilta ja sitten myöhemmin siltä hiton isolta kaverilta, joka tuli ärhentelemään siellä kääpiöiden luolissa.

        Gandalf selviski siält kuilus ja teki sit sen jälkeen ja sitä ennenkin vaikka mitä mahtavaa! Gagalfilla on ainakin huumorintajua siit teijän äijäst en tiiä mut kyl Gandalf on parempi!


      • Sofia
        Pitääkö aina tapella? kirjoitti:

        *huoh* Luulisin, että Gandalf ja Dumbledore ovat taistelukentän samalla puolella, eli tuskin kävisivät toistensa partoihin kiinni. :)

        Toisekseen on naurettavaa tapella siitä, kumpi on parempi, Potterit vai TSH. Itseasiassa Pottereiden arvo näkyy hyvin siinä, että TSH ihmiset lapsellisesti pitävät sitä uhkana omalle suosikilleen ja näin käyvät turhaan taistoon. Jos todella kuvittelisitte, että Potterit ovat niin surkeita kuin väitätte, tuskin vaivautuisitte edes siitä tänne näpyttelemään.

        ... niin ma ei kiinnosta pätkääkään se et onks Potter vaan TSH suositumpi, kunhan ärsytin teitä Potterfaneja, heh. Te ärsyynnytte aikas hyvin. Mitähän inhottavaa seuraavaksi keksisin, hmmm...


      • Sofia
        Minä kirjoitti:

        ystävä hyvä. Ajan kulua. Ei minua haittaa vaikka tulisit itse aukomaan päätä TSH palstalle.

        Mä ainakin nauraisin, jos joku epätoivoinen Potterfani tulis tosissaan haukkumaan TSH:ta, itsehän olen vain niin ärsyttävä et oli pakko kattoo miten P:fanit suhtautuu P:n morkkaukseen, heh. Olen tosi iljettävä tyyppi.


      • Minä
        Sofia kirjoitti:

        Gandalf selviski siält kuilus ja teki sit sen jälkeen ja sitä ennenkin vaikka mitä mahtavaa! Gagalfilla on ainakin huumorintajua siit teijän äijäst en tiiä mut kyl Gandalf on parempi!

        meijän äijästä. Tulee ensinnä mieleen Belgarath Belgariadista.

        Missäs välissä Gsndalf kiipesi pois kuilusta? En ole lukenut, kuin Sormusten ritarit.

        En tiedä siitä Pottergandalfista mitään.


      • Sofia
        Minä kirjoitti:

        meijän äijästä. Tulee ensinnä mieleen Belgarath Belgariadista.

        Missäs välissä Gsndalf kiipesi pois kuilusta? En ole lukenut, kuin Sormusten ritarit.

        En tiedä siitä Pottergandalfista mitään.

        se joku hemmetin Dumbledore vai mikä sen velhon nimi sit olikaan.

        Kannattais ehkä lukee koko triologia, jos haluut tietää missä välissä itse Gandalf harmaa kiipes siält kuilust.

        Jos totta puhutaan niin mullakaan ei oo mitään tietoo siit Pottergandalfist, itseasiassa ei hajuakaan.


      • Celestia
        Minä kirjoitti:

        ystävä hyvä. Ajan kulua. Ei minua haittaa vaikka tulisit itse aukomaan päätä TSH palstalle.

        Mutta sehän olikin pointtini. Potter-fanit ovat tarpeeksi älykkäitä tuollaiseen lapselliseen riidankylvämiseen. Minulla ei ainakaan ole mitään tarvetta alkaa inistä tuollaisesta.


      • Sanelma
        Sofia kirjoitti:

        ... niin ma ei kiinnosta pätkääkään se et onks Potter vaan TSH suositumpi, kunhan ärsytin teitä Potterfaneja, heh. Te ärsyynnytte aikas hyvin. Mitähän inhottavaa seuraavaksi keksisin, hmmm...

        itse nautin kirjallisuudesta monipuolisesti, enkä erityisesti ymmärrä kirjamieltymysten politisointia. Jollet oo mun kaa....

        Mutta vinkiksi tuohon haluusi ärsyttää ihmiset tappelemaan verissä päin; menepä kissapalstalle aloittamaan keskustelu, esim. erilaisista tavoista käyttää kissannahkaa! Wau, tulet yllättymään!


      • Sanelma

        Tämä oli hyvä vastaus ala-arvoiseen aloitukseen! Kiitos, aamu alkoi mukavasti:)


      • Sofia
        Celestia kirjoitti:

        Mutta sehän olikin pointtini. Potter-fanit ovat tarpeeksi älykkäitä tuollaiseen lapselliseen riidankylvämiseen. Minulla ei ainakaan ole mitään tarvetta alkaa inistä tuollaisesta.

        Minä ja minä ainoastaan olen tälläinen iljettävä typpi EI muut TSH-fanit! Mulla ei ole aivoja ja se on totta ja sekin on että olen perseestä mutta halusin edes kerrankin aloittaa keskustelun johon joku vastaisi ja jota joku lukusi. Nyt olen onnistunut ja tyytyväinen. Oikeastaan tämä ei ole yhtään minun tapaistani mutta hupaisaa...


      • ghtpiohj
        Sofia kirjoitti:

        Gandalf selviski siält kuilus ja teki sit sen jälkeen ja sitä ennenkin vaikka mitä mahtavaa! Gagalfilla on ainakin huumorintajua siit teijän äijäst en tiiä mut kyl Gandalf on parempi!

        ei oo ei oo eioo


      • Hysteerinen orava
        Celestia kirjoitti:

        Mutta sehän olikin pointtini. Potter-fanit ovat tarpeeksi älykkäitä tuollaiseen lapselliseen riidankylvämiseen. Minulla ei ainakaan ole mitään tarvetta alkaa inistä tuollaisesta.

        Puhut nyt itseäsi vastaan. Ensin sanot että tästä on naurettavaa tapella ja nyt selkeästi itse väität että Potter-fanit on älykkäämpiä. Ei, kaiken kaikkiaan et anna itsestäsi kovin järkevää kuvaa, vaikka se ehkä oli tarkoituksesi.

        THS-fani olen minäkin, mutta luen Pottereitakin, jos huvittaa. Olenko jommalle kummalle petturi, sitä en tiedä, mutta huomauttaisin, että te lankesitte provisointiyritykseen aika hyvin. :)

        Eikä ole minullakaan tarvetta inistä mitään THS:än ylivertaisuudesta. Toisin kuin ilmeisesti useimmilla ihmisillä. Enkä tarkoita pelkkiä THS-faneja, vaan myos Potter-faneja. He tietysti inisevät Potterien ylivertaisuudesta. Kaiken kaikkiaan tällainen "me vastaan te"-juttu on naurettavaa ja lapsellista.


      • mikä piip harry pott

        Entiiä tulisko se hemmetin dumledore edes gandalfin näköetäisyydelle. Tsh on paras eragon 2 harry potter viimeinen


    • erkki

      ite oot perseestä!!!!!!!!!!!

      • Sofia

        erkki kulta, onks joku väittäny et en olis, Potter on vaan syvemmältä ku mä *nauraa*.


      • *****
        Sofia kirjoitti:

        erkki kulta, onks joku väittäny et en olis, Potter on vaan syvemmältä ku mä *nauraa*.

        Käytänkin kahta nimimerkkiä, menitte halpaan, hähähähhääääää. Te surkeat Potterfanit!


    • Sieppi

      Tsh ei mitenkään pärjää Harry Potterille!

      • *****

        Aivan mutta sulta tais mennä nimet väärinpäin siis Harry Potter ei pärjää TSH:lle! Se on TSH ei Tsh, senkin tyhmä Potterfani!


      • Minä

        hieman perustella kantaasi. Ei taida kovin monia kiinnostaa nopeasti kirjoitettu älämölö.


      • Sofia
        Minä kirjoitti:

        hieman perustella kantaasi. Ei taida kovin monia kiinnostaa nopeasti kirjoitettu älämölö.

        Olen TSH- fani ilman muuta! Se on muiden (ja nähtävästi myös sun)oma ongelma kiinnostako älämölö vai ei.


      • Valedro

        Noin sitä pitää sieppi! Pidät puoles tässä asiassa! Mä olen samaa mieltä! TSH ei pärjää Potterille. Yks syy siihen on se, että TSH:sta ei tajua mitään. Mä kokeilin lukee niitä mut juoni oli tällanen:

        Isä, poika, perhe, isä, perhe, poika, isä, poika, perhe, tuntemattomia, poika, isä, Gandalf, perhe.

        Tollanen oli juoni, en saa selvää.


      • o9itgo

        on perseestä


    • eläinhullu

      No kullakin on omat mielipiteet. On totta että THS on saanut elokuvallaan enemmän katselijoita kuin Potter. Itse olen lukenut kaikki HP kirjat ja käynyt kattoo elokuvan, THS elokuvan menen kattomaan helmikuussa, ja kirjan lukea sitä ennen.( en ole lukenut vielä sitä kirjaa )Oletko muutes edes lukenut HP kirjaa?

      • Sofia

        Yhtä oon lukenu mut en sit enä jaksanu ku se oli niin tylsä. Mut leffan mä aijon nähä, kamu on kans HP -hullu ja aikoo ostaa sen videon.


    • Teksu

      Mix täst asiast pitää aina tapella?
      Jos sun mielest TSH on parempi ku Potter nii mee ilmottaamaan asiasta TSH palstalle!
      Ei tänne tollasii epä-Potter-faneja tarvita!
      Tää palsta on POTTER-FANEILLE!
      EI TSH-FANEILLE! NIILLÄ ON OMA PALSTA!
      MENE SINNE!

      • *****

        Niin mä olenkin siellä, koko ajajn! Mut teitä Potterfaneja on kiva härnätä ja säkin varmaan istut siäl pää punasen, heh. Hupaisaa tää teidän surkeiden ja epätoivoisten morrkauksien lukeminen, hah-haa!


      • "Ei tänne tollasii epä-Potter-faneja tarvita!
        Tää palsta on POTTER-FANEILLE!"

        Suomi24:n Harry Potter keskustelupalsta on tarkoitettu kaikille aiheesta edes vähän kiinnostuneille - tämä tarkoittaa että kaikenlainen aiheeseen liittyvä asia on tervetullutta ja me tietysti otamme sen asiallisesti vastaan.

        Lyhyesti; Palstalle saa lähettää sekä kritiikkiä että kehuja, kysymyksiä sekä vastauksia jne.

        Asiallisia kommentteja toivoen ja hyvää syksyä toivottaen,
        Blue


    • *Sirpuli*

      ootko muka lukenu Harry Potter kirjoja??
      Jos et niin ei oo mitään järkee tulla valit-
      tamaan että se on huono......Mäkin pidän
      taru sormustenherrasta..että Harry Pottereista=)
      Ei millään pahalla......

      • Sofia

        Mä en vaan jaksanu lukee sitä ekaa kirjaa loppuun ku se oli niin tylsä=)


      • *Sirpuli*
        Sofia kirjoitti:

        Mä en vaan jaksanu lukee sitä ekaa kirjaa loppuun ku se oli niin tylsä=)

        Minä nyt en kyllä ymmärtäny tuota keskustelun kulkua tuossa......musta se eka kirja oli loppuun päin just parempi=)Neljäs kirja on ihan PARAS..vaikka kaikki kirjat on tod hyvii:)
        harmittaa vaan ku se neljäs kirja loppu='(


      • *****
        *Sirpuli* kirjoitti:

        Minä nyt en kyllä ymmärtäny tuota keskustelun kulkua tuossa......musta se eka kirja oli loppuun päin just parempi=)Neljäs kirja on ihan PARAS..vaikka kaikki kirjat on tod hyvii:)
        harmittaa vaan ku se neljäs kirja loppu='(

        Eiks niitä oo tulossa lisää?


      • *Sirpuli*
        ***** kirjoitti:

        Eiks niitä oo tulossa lisää?

        on on tulossa lisää=)onneks....
        vähä ois hirveetä jos ei tulis=)


      • Sofia
        *Sirpuli* kirjoitti:

        on on tulossa lisää=)onneks....
        vähä ois hirveetä jos ei tulis=)

        Huvinkin on joskus loputtava!


      • *Sirpuli*
        Sofia kirjoitti:

        Huvinkin on joskus loputtava!

        niin kai se on.......


      • Sofi
        *Sirpuli* kirjoitti:

        niin kai se on.......

        Kui monta Harry Potteria ylinpäätänsä on?


      • *Sirpuli*
        Sofi kirjoitti:

        Kui monta Harry Potteria ylinpäätänsä on?

        siis niinku...täh?=)
        no oikeita Harry Pottereita on vain yksi=)


      • sadfghj
        *Sirpuli* kirjoitti:

        siis niinku...täh?=)
        no oikeita Harry Pottereita on vain yksi=)

        huoh jos mäki tiiön seittemän homopotterii


    • Minä

      aika pitkälle samaa mieltä mutta hieman perusteluja kaipailisin mielipiteellesi.

      Pysykäämme poliittisen korrektiuden rajoissa. Muuten tämä palsta kuhisee pian "Potter on perseestä" ja "Eipäs oo" viestejä.

      • Sofia

        Olenko jossain vaiheessa osottanu et Potter on hyvä??? Jos meikäläinen tahtoo nähä sen elokuvan vaan siks et, öö, no vaikka mielenkiinnosta tai muuten vaan. Ja sitten, mä olen uskovainen ihminen ja Potter on notuttaa jne. Nno ei vaiteskaan, vitsit vitseinä, heh. Mä en nyt vaan satu pitämään Potterista ja muuten! Mä olen jo aika minta kertaa kertonu et kirjotin tän ainoan ja vain ja ainoastaan ainoan viesti vain ja vain ja ainoastaan ärsyyttäkseni Potterfaneja. Syy siihen ,että halusin vain ja vain ja ainoastaan ärsyttää P:faneja on se, että olin tosi huonolla tuullella ja päätinkin katsoa kuinka P:fanit suhtautuu P:n morkkauksiin piste.


      • Sofia

        Nyt seuraa kuulutus teille kaikille PH.faneille:
        Olette todistaneet uskollisuutenne P:tä vastaan ja minä ilman muuta nostaisin teille hattua, jos minulla olisi sellainen päässäni=) Kuitenkin, edelleen vihaan Potteria ja sillä selvä. Jatkakaa kaikki saman malliin, Potter on varmaan tyytyväinen teihin=)


    • MALFOY

      AVADAKEDAVRA VAAN SULLE!!!
      TÄSTÄ HYVÄSTÄ EN JOUDU AZKABANIIN...
      VAAN SÄ!!!!!!!!!!

      • *****

        ... siellä on varmaan rankkaa. Mä oon aina halunnu sinne, jesss!


    • mmm

      musta tsh on parempi, mutta potterit on tosi hyvii kirjoi kans!

      • *****

        ...ihan hyvä juttu=)


    • ------------

      TOTTA SE ON!!!!

      • Sofia

        Ja itse P myöntää, no huh, huh!


    • Henna

      Harry Potter rulez !!!!!!

      • Sofia

        Kaikilla omat mielipiteet...


      • .........
        Sofia kirjoitti:

        Kaikilla omat mielipiteet...

        Ei se saatananpalvojakirja kiinnosta pätkän vertaa.


      • Sofia
        ......... kirjoitti:

        Ei se saatananpalvojakirja kiinnosta pätkän vertaa.

        Tost sun nimimerkist et, katoksä tarkkaankin kuinka monta pistettä siin on?


    • lee jordan

      Senkin ääliö! luulet olevasi kovis! potter jyrää sormuksen herran huipusti! HÄIVY!

      • *****

        ... mä oon täällä sun riesana. Sitäpaitsi, se ketä haukkuu on ite sellanen (pikkuveljen suusta 5v.). En mä oo kovis, oon oikee pehmo ja surkimus mut en ääliö. Ja pah, hahahahaaa! TSH:ta ei jyrää mikään.


      • j

        potter on homokirja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • Monettena

      Mielipiteet?Onhan ne sallittuja.Mutta tämä fotum on tarkoitettu HARRY POTTER FANEILLE.Jos kirjat ovat mielestäsi huonoja mitä teet täällä?Painu siitä LoRTh forumiin kuin olisi jo jos HP-fanien seura ei kiinnosta!

      Monettena joka on tympääntynyt tälläiseen

      • Sofia

        Missäs pilkut? Sitäpaitsi, kyllä mä oonkin siäl TSH:n foorumis, tulin tänne vain hetkeks.


      • Hysteerinen orava

        Missä täällä sanotaan, että palsta olisi pelkille Potter-faneille? Aivan: ei missään. Palsta on tarkoitettu keskusteluun kyseisestä kirjasarjasta, ei pelkkään ihkuttamiseen.


    • KUULES NYT. MIELIPITEET ON VAAN MIELIPITEITÄ JA JOS EI KIINNOSTA NI MITÄ SÄ TEET POTTER-FOORUMISSÄ. MÄ OON LUKENU MYÖS SORMUSTEN HERRAN JA SE ON IHAN ERI TYYLISTÄ TEKSTIÄ VAIKKA NE ON MOLEMMAT FANTASIAA. JOTEN MIETI VÄHÄN ENNEN KUN TULET HAUKKUMAAN POTTEREITA TÄNNE POTTER-FANIN PARATIISIIN!!!

    • Petsi

      Itse ainakin fanitan sekä harry potteria että tsh-ta
      potc on kanssa ihan hyvä. että hush tush

    • Yritetäänpäs hillitä kielenkantojamme, koska luulen, että tämän keskustelupalstan porukka osaa keskustella täysin järkevästi/siististi.

      -Blue

    • Potter.fani

      Kaikilla on omaat mielipiteet. Mut ite oon kyl Potterin kannalla.

    • anton 10

      lukenut kummatkin kirjat, ja minun mielestäni HP on hitusen parempi. Lukekaapa huviksenne THS palstalta viesti nimeltä Tuikea propleemi niin näette mitä sekopäitä THS fanit ovat!

      • soapB

        täällä sitä taas ollaan, taistelussa HP versus TSH. Näin sitä pitää, ihmiset, jatkakaa ihmeessä samaan malliin!


    • anton 10

      kirjotin TSH vääri.

    • aimisjuu

      oo surkein, vaan paras;)

    • on tietysti

      oikeus sanoa oma mielipiteensä. Toinen tykkää TSH:sta, toinen Pottereista, kolmas jostain ihan muusta.

      • Potter__922

        TSH'ssa on hiukka enemmän semmoista sotimista sun muuta kun Pottereissa. Ja Rowlingin täytyny keksiä kaikki loitsut, ötökät sun muut :D jos mä valitsisin puoleni nii se olis epäilemättä Potter, mutta ei sillä että TSH'ssa jotain vikaa olisi. Satun vaan tykkäämään Potterin maailmasta enemmän kun hobittien.


      • Joku POTTERFANI!!!!
        Potter__922 kirjoitti:

        TSH'ssa on hiukka enemmän semmoista sotimista sun muuta kun Pottereissa. Ja Rowlingin täytyny keksiä kaikki loitsut, ötökät sun muut :D jos mä valitsisin puoleni nii se olis epäilemättä Potter, mutta ei sillä että TSH'ssa jotain vikaa olisi. Satun vaan tykkäämään Potterin maailmasta enemmän kun hobittien.

        Oikein kummatkin on hyviä paitsi että THS on enemmänkin örkkienlahtaamista


      • Joku POTTERFANI!!!!
        Joku POTTERFANI!!!! kirjoitti:

        Oikein kummatkin on hyviä paitsi että THS on enemmänkin örkkienlahtaamista

        kirjotin THS eli taru herrasta sormusten


    • Random fani~

      sori, mut kerron yhen tosi-seikan:

      J.K. Rowling käytti monta hikistä vuotta sen kirjottamiseen, ja niitä kirjoja on enemmän ku joitain TSH-kirjoi.
      sama asia ku mä tulisin huutaa sun naamaa 'TSH ON PERSEEST' vaikka se ei oikeestaan oo.

      suurin osa HP faneista tykkää myös TSH:sta, (korjatkaa jos oon vääräs) joten miks TSH-fanit sanoo et potter on syvält, vaikka ne on melkein saman laisii?

      mäki sekotin monta kertaa TSH mainoksen harry potteriin ku se vanha kääkkä (kuka ny olikaa, sori) näytti ihan dumledorelta.

      KASVA JA HYVÄKSY ERI KIRJAT/LEFFAT
      mä oon vasta 14 ja mäki teen nii. >:(

      • Merciiiii

        Mielipiteet voit aina kertoa, mutta ei loukkaavalla tavalla, kiitos. Molemman teokset ovat tosi hyviä ja MOLEMMAT tekivät paljon töitä. Rowling teki enemmän kirjoja ja sivuja, MUTTA Tolkien on opiskellut paljon juttuja joista hän otti vähän mallia (esim. norjalainen mytologia). Hän on siinä mytologiassa oikeen kunnon professional siitä teemasta, mutta Rowling päästä oppi. Molemmat teokset ovat mahtavia.
        Kaikille niille sanon jotka valittavat että HP tai LOTR on huonompi. Annan hyvän neuvon että älkää tuomitko muita kirjoja kun joku on OIKEASTI tehnyt töitä sen eteen, että tulisi hyvä teos. Eivät he turhaan tehneet mitään. Molemmat onnistuivat. Älkää laittako sellaisia teemoja tänne jos ette ole miettineet.


      • name4

        J.R.R Tolkien kirjoitti taru sormusten herraa 13 vuotta, ja oli valmistellut keski-maata hänen tarnoitaan varten sitä ennen jo ainakin viisitoista vuotta. Tolkien kirjoitti TSH:n vuosina 1936-1949 ja TSH on muuten alunperin tarkoitettu vain yhdeksi kirjaksi, mutta julkaisija ei suostunut painantamaan niin suurta kirjaa joten Tolkien joutui jakamaan sen kolmeen osaan. Tolkien uurasti Keski-maata TSH:nkin jälkeen vielä koko loppuelämänsä. Tolkien muuten kirjoitti Silmarillion tarua koko elämänsä eikä saanut sitä silloinkaan valmiiksi, vaan hänen poikansa kokosi isänsä kirjoitukset hänen kuolemansa jälkeen ja painatti Silmarillionin.

        Itse olen sitä mieltä että TSH ja Potterit ovat kummatkin hyviä kirjoja, mutta itse vain pidän enemmän TSH:sta, samoin kuin siskoni. Olemme sitä mieltä että Potterit eivät ihan parasta ole, mutta sen lukeminen on sellaista mukavaa ajanvietettä. Olen sitten lukenut ne kaikki. Mutta siitä en pidä että arvostellaan TSH:ta tai potteria esim. TSH ON SURKEE POTTERIT ON PALJON PAREMPII!! (tai päinvastoin) jos ei ole jompaakumpaa edes lukenut. Suosittelen TSH:n lukemista teille Potter faneille. Sitten tulkaa vasta arvostelemaan se ja kertokaa mielipiteenne.


      • potterit<3
        name4 kirjoitti:

        J.R.R Tolkien kirjoitti taru sormusten herraa 13 vuotta, ja oli valmistellut keski-maata hänen tarnoitaan varten sitä ennen jo ainakin viisitoista vuotta. Tolkien kirjoitti TSH:n vuosina 1936-1949 ja TSH on muuten alunperin tarkoitettu vain yhdeksi kirjaksi, mutta julkaisija ei suostunut painantamaan niin suurta kirjaa joten Tolkien joutui jakamaan sen kolmeen osaan. Tolkien uurasti Keski-maata TSH:nkin jälkeen vielä koko loppuelämänsä. Tolkien muuten kirjoitti Silmarillion tarua koko elämänsä eikä saanut sitä silloinkaan valmiiksi, vaan hänen poikansa kokosi isänsä kirjoitukset hänen kuolemansa jälkeen ja painatti Silmarillionin.

        Itse olen sitä mieltä että TSH ja Potterit ovat kummatkin hyviä kirjoja, mutta itse vain pidän enemmän TSH:sta, samoin kuin siskoni. Olemme sitä mieltä että Potterit eivät ihan parasta ole, mutta sen lukeminen on sellaista mukavaa ajanvietettä. Olen sitten lukenut ne kaikki. Mutta siitä en pidä että arvostellaan TSH:ta tai potteria esim. TSH ON SURKEE POTTERIT ON PALJON PAREMPII!! (tai päinvastoin) jos ei ole jompaakumpaa edes lukenut. Suosittelen TSH:n lukemista teille Potter faneille. Sitten tulkaa vasta arvostelemaan se ja kertokaa mielipiteenne.

        oon lukenu kummanki muttta POTTERIT on ylivoimasesti parempia!!!


      • Laiska tutkija
        name4 kirjoitti:

        J.R.R Tolkien kirjoitti taru sormusten herraa 13 vuotta, ja oli valmistellut keski-maata hänen tarnoitaan varten sitä ennen jo ainakin viisitoista vuotta. Tolkien kirjoitti TSH:n vuosina 1936-1949 ja TSH on muuten alunperin tarkoitettu vain yhdeksi kirjaksi, mutta julkaisija ei suostunut painantamaan niin suurta kirjaa joten Tolkien joutui jakamaan sen kolmeen osaan. Tolkien uurasti Keski-maata TSH:nkin jälkeen vielä koko loppuelämänsä. Tolkien muuten kirjoitti Silmarillion tarua koko elämänsä eikä saanut sitä silloinkaan valmiiksi, vaan hänen poikansa kokosi isänsä kirjoitukset hänen kuolemansa jälkeen ja painatti Silmarillionin.

        Itse olen sitä mieltä että TSH ja Potterit ovat kummatkin hyviä kirjoja, mutta itse vain pidän enemmän TSH:sta, samoin kuin siskoni. Olemme sitä mieltä että Potterit eivät ihan parasta ole, mutta sen lukeminen on sellaista mukavaa ajanvietettä. Olen sitten lukenut ne kaikki. Mutta siitä en pidä että arvostellaan TSH:ta tai potteria esim. TSH ON SURKEE POTTERIT ON PALJON PAREMPII!! (tai päinvastoin) jos ei ole jompaakumpaa edes lukenut. Suosittelen TSH:n lukemista teille Potter faneille. Sitten tulkaa vasta arvostelemaan se ja kertokaa mielipiteenne.

        "J.R.R Tolkien kirjoitti taru sormusten herraa 13 vuotta, ja oli valmistellut keski-maata hänen tarnoitaan varten sitä ennen jo ainakin viisitoista vuotta."

        "Tolkien muuten kirjoitti Silmarillion tarua koko elämänsä eikä saanut sitä silloinkaan valmiiksi,"

        Kirjailijoiden teoksiinsa käyttämän ajan perusteella ei todellakaan voida alkaa väittelemään kirjailijoiden paremmuudesta sen perusteella kumpi on käyttänyt "aikaa" enemmän kuin toinen. Kirjaa ja kaikkea muutakin luovaa panosta vaativaa prosessia työstetään aivan henkilökohtaisella tavalla: toinen kirjoittaa kerran viikossa pari tuntia tai jättää teoksen lepäämään vuosiksikin, ja toinen kirjoittaa kokonaisen työpäivän ajan, jokaisena päivänä vuodessa PÄÄTYÖNÄÄN. Tietääkseni Tolkienilla oli päivätyökin (professori tms), joten hänen teostensa eteneminen ei senkään takia voinut olla kovin ripeää. Toisin on Rowlingilla, joka työttömänä pystyi panostamaan kirjoihinsa paljon enemmän aikaa ja pystyi saamaan hyvää jälkeä aikaan koska sai keskittyä työhönsä täysillä.

        Tolkien ei siis ole kirjoittanut varmastikaan Silmarillionia koko elämänsä keskittyen tähän teokseen vaan ehkä silloin tällöin eikä saanut sitä valmiiksi ehkä ideoiden puuttumisen tai muun syyn takia. Tolkien ei siis vaan tahtonut saada valmiiksi aloitettua työtä, joka on hyvin tuttu ilmiö meille ns. luovan työn tekijöille. Se on välillä hyvin ahdistavaa. =) Ihailen suunnattomasti niitä ihmisiä, jotka onnistuvat luomaan jotain nerokasta, ja niin kepeän oloisesti.


    • Laurelin

      Päivän naurut saa kyllä lukemalla näitä keskusteluja :D TSH on paras, Potterit on surkeita, jnejne. Kummatkin kirjailijat, niin Tolkien kuin Rowlingkin ovat luoneet omat, erilaiset maailmansa. Potterit keskittyvät ehkä enemmän "oikeaan" maailmaan, kun taas Keski-Maa on kokonaan mielikuvituksen tuotetta. Kummatkin ovat fantasiaa, mutta niin erilaisia, ettei niitä voi oikein verrata keskenään. Kumpiakin rakastan, kummatkin olen lukenut ja nähnyt leffat. Ja tuohon "J.K.Rowling teki enemmän työtä"-juttuun täytyy sanoa, että eiköhän Tolkienkin nähnyt aivan yhtä suuren vaivan keksiessään örkit, Valinorin, haltiakielen, yms. Ja eihän Taru Sormusten Herrasta Tolkienin ainut Keski-Maahan liittyvä kirja ole. Täytyy muistaa Silmarillion, Húrinin lasten tarina, Hobitti yms. Tokihan Rowlingkin teki paljon työtä, ja hienoa työtä tekikin :) Suosittelen kovasti TSH faneille Pottereiden lukemista ja Pottereiden faneille TSHn lukemista. Mutta tosiaan, eihän kaikesta voi pitää ja tottahan toki sitä saa asiasta vääntää kättä niin paljon kuin haluaa, sen vain tahdoin sanoa, että molemmat kirjasarjat ovat loistavia ja harvoin lukee mitään niin laadukasta.

    • anton 10

      näyttelijä näytteli potterissa Cedric Diggorya eikä näyttänyt tippaakaan Ihmissudelta! ;)

      • dkfgi

        siis miks riidellä selvästä asiasta ku jokaisel on oma mielipide. ite pidän enemmän potterista


    • tyyppi5

      Ne kirjat taitavat olla eri ikäryhmille tarkotettuja?

    • Jaa tota nii

      Musta molemmat on tosi hyvii! Aloitin taas lukee Taru Sormusten Herrasta -sarjaa alusta, ja ku oon ne lukenu ni aijon lukee taas muutaman Potter kirjan. Yritän vaa sanoo et molemmat on parhaita kirjoja ikinä! Ihmiset vois vaa olla vähä enemmä avomielisii :D. (Toki kaikilla saa olla oma mielipide)

    • laatuelokuvia

      Harry Potterit, Narniat yms. ovat ihan teinixejä / lastenohjelmia, kuka sellaisia viitsii katsoa.

      Solomon Kane on genren paras leffa, trilogiasta jo 1. osa julkaistu. Parhaiten tehty eikä todellakaan mikään teinix räpellys.

      LotRit sijoittuvat hyvin 2. sijalle.

    • dummbbiis

      ensinnäkin te ette tiiä mitään

      toisennakin ette tiiä edelleenkää mitää

      kolmannellakaan kerralla ette tiiä mitään

      vois tähän sanoo sen että riittää että dumbbis pierasee nii kantalf olis jo vittu kuuro tai jotai kauheeta

      toisaalta kantalfil on se helvetin iso keppi mitä se rutmoo hobittien perseeseen joten sillä se vois voittaa kaikki potter tyypit

      olen myäskin sitä mieltä että olen aika homo ku runkkaan dumbbikselle

    • Galderas

      Ratkaisen jumalattoman spämmiketjunne ovelaakin ovelammalla viestillä: Taas yhdellä mielipiteellä:

      Minusta molemmat ovat helvetin hyviä kirjoja! HAH! :D

    • En voi ymmärtää

      Huomion hakua tulla tänne aukomaan päätään.

      • MUUMImyy

        huomio! olen muumipeikko


    • Kfugis

      Mee takas muumilaaksoo muumipeikko :D.

    • Anonyymi

      Mitäs tähän voi sanoa :D joo on se Taru sormusten herrasta paljon parempi, ne jotka ymmärtävät kirjoista jotain ovat samaa mieltä

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe