Olen ollut myyjänä ruokakaupassa määräaikaisella työsopimuksella nyt kuukauden. Mua huolestuttaa ja harmittaa aika paljon se, että useana päivänä tilitys ei ole täsmännyt. En ole mitään huomautusta saanut asiasta. Olen vain yhdelle työkaverille maininnut, mutta varmasti joku ylempi arvoinen työntekijä on myös tämän asian huomannut... Joku muu selvittelee näitä jälkeenpäin? Tai sitten ei, kun kukaan ei oo kysynyt..Ero on pahimmillaan ollut reilu -10€. Olen itse tilittänyt kassani varmaan 10 kertaa ehkä. Käytän extra-kassaa, joten joka päivä joku muukin käyttää samaa kassaa jossain vaiheessa, tauoilla ja muutenkin. Joku muu vaihtaa aina rahoja siinä lennossa.
Kuinka vakavaa tämä on? Musta ainakin tuntuu, että tää on aika vakavaa. Ehkä tämä sitten ilmenee joskus myöhemmin niin, etten pääse enää samaan paikkaan kesätöihin? Mullaon aika lyhyt työsopimus. Työnantajalle ei voi jutella, koska hän on aina kiireinen ja vähän ehkä ärtynytkin... Eli en tosiaan viitsi häiritä ja ottaa asiaa puheeksi, koska hän itse varmasti ottaa asian puheeksi, jos kokee sen tarpeelliseksi. Luulen, että kassavirheet johtuvat omasta huolimattomuudestani. Olen yleensäkin aika itsekriittinen, mutta tää työ ei muutenkaan ole ihan mun juttu; liian hektistä jne. (Valinnanvaraahan ei ole.)
Luulen, että oon antanut vaihtorahoja väärin takaisin, mutta syitä kassavirheeseen voi varmaan olla monia. Olen jotain netistä lukenut.. mutta kaikkea en edes ihan tajua...
Pitäisikö uskaltaa ottaa asia puheeksi jonkun vanhemman työntekijän kanssa? Epämiellyttävää, mutta kai mun täytyy.. Mitä hyötyä siitäkin olisi? Kuinka yleisiä tämmöset virheet on? Pääseekö näistä eroon? Aika kiireistä on työskentely usein.. ei se rahojen laskeminen yleensä vaikeeta ole.. joskus jotain pitää päässä laskea. En tiedä, mistä ne virheet milloinkin tulee.:/
tilitys ei täsmää
1
80
Vastaukset
- epäpätevä kassatyttö
Voisin vielä lisätä, että useimmiten ero on muutaman euron. Jos ero olisi alle euron niin olisin jo tyytyväinen siihen, että parempaan suuntaan ollan ehkä menossa...
Kiitos, jos joku viittii vastata asiallisesti. Vähän mulla on sellanen olo, että oon peukalo keskellä kämmentä -tai ihmiset ajattelee musta niin.
Toisaalta sekin vaikeuttaa tilannetta, että aika usein (tai suht. usein) ihmiset maksaa ostoksensa pienillä kolikoilla, ja sitten mä heitän ne kaikki siihen ylimääräseen kassalokeroon.. ja sitten välillä on kolikot loppu jne.. kaikki ei oo aina ihan täydellisessä järjestyksessä ja saattaa olla kolikko tippunut väärään lokeroon..
Pieniä, mutta isoja asioita, kun kyse on ehkä työpaikasta.. aika tiuhaan taitaa työntekijät kyllä vaihtua mutenkin kauppojen kassoilla?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1926756- 1561965
- 1131658
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️531169Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢421051Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991015Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6947Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan249918- 41889