Isän ja äidin juominen

Stella

Kuinka paljon tiedän äidit ja isät juo?Mitä mieltä te olette siitä?

15

3412

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiltti tyttö

      Porukat juo perjantain, lauantain ja isä jatkaa vielä sunnuntain.
      Se on todella anuksesta, kun mun pitäis vielä käydä töissä pe ja la yöt (klo 23-05) ja herään aina viikonloppu aamuna kasin aikaan siihen että isä mölyää kännissä.
      Mahtava olo on 2,5 tunnin yöunien jälkeen!

      Ne on juonu aina. Töissä olen käyny 14 vuotiaasta asti. Nyt oon 16.

      • cindy666

        mutsista en nyt tiä mis se menee.. faija juo jatkuvasti, juonu jo aivonsa pellolle..


    • ninni

      no teillä muilla on ollut ikäviä kokemuksia alkoholin käytöstä, mutta meillä se on aina pysynyt hallinnassa. isä käyttää alkoholia paljon ja usein, muttei koskaan aiheuta kärsimystä meille muille. isästä tulee hauska humalassa, siitä ei tule pahapäinen, ja vaikka se olisi koko viikonlopun kännissä, sille ei jää ryyppy päälle, ja se jaksaa hoitaa työnsä, poliisin työn meinaan. heh.
      äitikin käyttää, mutta kohtuudella. musta on kiva että mun vanhemmat juo, ne ymmärtää munkin alkoholin käyttöä paremmin. täytän 18 vasta tammikuussa, mutta olen saanut juoda jo nyt. isä joskus jopa ostaa mulle juotavaa.

      meillä kotona on aina sanottu, että alkoholia saa käyttää kohtuudella, kuhan siitä ei ole vahinkoa itselle eikä muille. isä sanoo, että mieluummin ostaa mulle muutaman siiderin kotiin, kuin lähettää mut kaupungille juomaan vieraista pulloista. mä oon saanu kotona opetusta alkoholin käytöstä, mutta esimerkiksi mun poikaystävän vanhemmat ovat absolutisteja, eivätkä siksi ymmärrä poikaystäväni juomista. antavat hänen juoda, mutteivat oikeastaan välitä missä hän juo, mitä hän juo ja kuinka paljon.

      ei kannata ottaa turhia paineita vanhempien juomisesta. monet sanoo, että niiden vanhemmat on alkoholisteja, jos ne juo viikonlopun. ei se kyllä niin mene.
      meillä kaikki on hyvin niistä kaljapulloista huolimattakin.

    • vielä kotona..

      No meillä mutsi ja faija ottaa arkisin muutamana iltana "lääkkeeks" viski tai konjakkiryypyn. Sit perjantaina otetaan vähän enemmän. Yleensä niil menee viinipullo puoliks ja sit faija yleensä jatkaa kaljan juomisella, joskus enemmän joskus vähemmän. Lauantai ja Sunnuntai on aika samanlaisia, et kyl ne mun mielest joskus vähän liikaa ottaa.. Mut sit jos on jotkut juhlat niin faija kyllä vetää ihan känniin ja mutsi vähän vaihtelee, mut ei yleensä niin paljoa. Mutta aina ne on työnsä kunnialla hoitanu ja se on mun mielest tärkeetä!

    • Daim

      Meidän Iskä juo aina viikonloppusin ja se juo aina keskikaljaa eikä mitään muuta. Arkisin se ei juo yhtään.

      Kun Iskä on kännissä niin se on melko rauhallinen. Joskus se rupeaa laulamaan Popedan biisejä eikä se kuullosta kovin kivalta...

      • Tupakka-alkoloitsijoiten lapsi

        Muzi juo joka päivä 2 bise tölkii.. ainaki.
        Fazi juo joka päivä lasii viinaa.. josku enemmä.

        Mun muzi ja mun fazi on tytyväisii sit ko alan ottaa huumett!!


    • Tiina

      Iskä on absolutisti tai no juo se saunan päälle ykkösolutta. Äiti juo myös saunakaljan ja joskus harvoin ystävien seurassa esim. konjakkia. Kerran elämässäni olen nähnyt äitini kännissä. Ihanaa, että meidän lapsuudessa juhlapyhät sun muut on oltu selvinpäin, on tosi hyvät muistot. Käsittämätöntä, että jouluateriallakin jotkut ottavat snapsia jne.

      Vasta lähempänä täysi-ikää mulle selvisi, että on tosiaan yleistä, että vanhemmat ryyppää kavereineen lasten nähden, vaikka vanhemmat eivät alkoholisteja olisikaan. Järkytyin! En ole koskaan kokenut sellaista kotona.

    • S 16v

      Meillä isä juo ihan kohtuullisesti (en ole kertaakaan nähnyt sitä räkäkännissä). Äiti juo aika paljon, määrät riippuu kausista. Sen luona asuminen oli joskus painajaista. Valvotti yötolkulla (luojan kiitos korvalappustereoista, ne sai aina vetää täysille, ellei se rynnännyt kiskomaan johtoja irti seinästä), haukkui, jätti tietysti kaikki sovitut jutut hoitamatta, raahas jotain epämääräsiä, varastelevia tyyppejä kotiin ja oli muutenkin niin raivostuttava ja ääliömäinen kuin vain känninen voi olla. Olin joskus kyllä siinä pisteessä, että missä puukko.. Pahinta oli tietysti se, kun tietää, miten upea ihminen se osaa olla. Nyt asun isän luona (johtuu vain osin juomisesta) ja olen vieläkin allerginen kännisten mölyämiselle ja kaljan hajulle. Mutta eipä tilanne ollut kuitenkaan pahimmasta päästä, äidillä oli sentään selviä kausia.

    • aravirta

      minun vanhemmat eivät jou eivätkä polta

      • hhhkg

        Ihan liikaa...


    • tYttÖnen

      Faija ottaa viikolla saunan jälkeen muutaman kaljan..V-loppuisin hieman enemmän..Mutsi ei juo kun todella harvoin..Joten ihan jees menee..ei ongelmii..

    • 15v

      meillä ei juo isä eikä äiti ja hyvä niin!!!! en itsekkään juo... lähipiirissäkin alkoholi on aiheuttanut niin paljon pahaa että.....joka maanantaiset ryyppyjutut koulussa.....mitä pellejä mä join sitä ja tätä ja sit me örvellettiin jossai ja joku tippu portaista YM mielestäni erittäin pelleä!!!!

    • MarikaZX

      MUn Iskä juo silloin kun sen tekee mieli kaljaa, Eli se juo aika harvoin.Jos se juo Viinaa tai jotain vahvempaa, en oo sen seurassa kovin hirveesti sillä jos teen jotain väärin se huutaa siitä.Äitini ei juo paljon koskaan!Olen onnellinen siittä etteivät vanhempani juo paljoo

    • Anonyymi

      Aloin kattoo näit vastauksia ja huomasin, et täällä on melkein kokonaa aika hyvää ajatusta vanhempien juomisesta. Ajattelin kertoo teille vähän toistakin näkökulmaa.

      Mä oon tällä hetkellä 15 ja oon kattellu kun mun vanhemmat on molemmat juonu koko mun iän. Molemmat juo arkipäivisin "pari virkistävää" joka kuulemma "auttaa niitä selviämään loppuviikon töistä". Viikonloppuisin on pahempi meininki. Isä aloittaa JOKA perjantaina juomaan heti töistä tullessaan ja juo monta pulloakin kaikkea mitä vaan kaapista löytyy. Äiti on yleensä hillitympi, ottaa vain alle 7 lonkeroa tai joskus kenties vähän enemmän. Meininki jatkuu koko viikonlopun ja meno ei lopu edes sunnuntaina vaan joskus mennään krapulassa töihin ja ollaan sitten maanantain työpäivän jälkeen taas ottamassa vähän lisää juotavaa.

      Monesti tilanteet ovat riistäytyneet käsistä ja riitely alkaa, joka taas kestää noin muutaman tuntia. Herään yleensä aina siihen kun joku tuoli heitetään maahan tai joku korottaa ääntään. Munkin edessä pari kertaa heitellään tuoleja tai uhkaillaan avioerolla ja yllätys yllätys kumpikaan ei muista seuraavana päivänä yhtään mitään. Onpas ihanaa :)

      Traumoja olen tullut kokeneeksi ja öitä en pystynyt pienempänä nukkumaan sen jälkeen jos riitely alkoi. Itkin itseni useasti uneen pehmokoirani kanssa. Isä tuli ja joskus tulee edelleen huoneeseeni ja alkaa sanoa kaikkea, että "tiedäksä, että sä oot tosi tärkee ja rakastan sua" joo joo paskat.

      Kavereita en kehtaa kylään ottaa sen jälkeen, kun paras ystäväni oli meillä yötä puolivuotta sitte. Isä alkoi haastamaan riitaa ja äiti joi, koska iskän käytös oli sille perseellää. Me kumpikaan ei pystytty nukkuu kunnolla ja ne molemmat tuli viel häiritsee meitä ku me oltiin kattomassa elokuvaa ja melkein tuli makoilee meijän vieree. En kehtais ees tuoda kavereita tai jos olisi niin poikaystävää käymään, koska luultavasti tarjois niillekki viinaa. Sen takia mun sisko tai veli (molemmat jo aikuisia) ei tuo niiden puolisoja meille tai mä en pysty nähdä mun siskontyttöö.

      Muille en ole tästä kehdannu puhuu, ku luulen et ne alkaa haukkuu ja puhuu paskaa ja pitäis mua jonai alkoholistien lapsena. Olin terveystarkastuksessa ja siellä puhuttiin vanhempien alkoholin käytöstä ja ensin yritin pitää sitä sisällä, mutta sitte aloin itkee, ku en vaa enää pystyny pitää sitä sisällä. Oon yrittäny olla vahva ja olla näyttämättä tätä tai kertoa tästä kellekkään.

      Matkoja tallinnaan hakemaan viinaa on ihan kamalia ja kaikki mökkireissut ja matkat ylipäätään on kauheinta ikinä. Isä on päissään laivalla ja yritä olla siinä vieressä rennosti. Isä on yrittänyt parittaa mua sen parin työkaverin kaa ja se on tosi epämukava istuu niitten vieressä.

      Ite en tuu luultavasti ikinä juomaan alkoholia tai jos tuun niin tosi maltillisesti ja sitten kun mulla on isona lapsia, en aijo juoda heidän edessään. Haluan olla parempi vanhempi kuin omani ja näyttää esimerkkiä tuleville ja nykyisille nuorille ja äideille.

      Kiitos :)

    • Anonyymi

      On nykyajan muoti keksiä jotain. Kun ei enää rimmaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6063
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2556
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2063
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe