Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Sytytystulpat simahtavat

Puunajo-latumies

Minulla on Yamaha Viking 540 2- tahtikelkka ja muuten tuntuisi erittäin kestävältä ja hyvältä työjuhdalta mutta ajoittain menee toinen sylinteri pimeäksi eli tulppa simahtaa. Molemmat sylinterit tuntuisivat puristukseltaan olevan samanveroiset (vuorotellen tulppa pois ja veto käynnistinnarusta). Olen myös käynnistäessä rajoittanut ryypyn käytön minimiin.
Onko kokemuksia tai neuvoja? Kiitos!.

7

2490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Venturemies

      Mulla oli sama ongelma viikingissä.Ostappa uudet 5 ohmin häiriönpoistajat niin pitäs auttaa.Ja jos käytät vanhaa bensaa sekin voi pimentää kynttilöitä(tulppia).

    • vajakkinimimerkki

      Vunteeraa tulppien lämpöarvoja, yllätäviä vaikutuksia.

    • Yamaha540

      Moikka
      Minulla on Yamaha VK540:ssä sama ongelma. Vasemman puoleisen pytyn tulppa "pimenee" varsin usein. Kun kone toimii niin ajon jälkeen vasen tulppa on hieman harmaa mutta märkä, oikea taas juuri sen värinen kun tulpan kuuluu olla ja on kuiva. On kokeiltu useita tulppia, eri lämpöarvoilla sekä myös mallia iridium, ei auta. Puola vaihdettu sekä sytytysjärjestelmä tarkistettu. Nyt kävin Yamaha huollossa ja kommentti oli että joku stefa vuotaa koneessa ja sen kun vaihtaa niin vika häviää, eli kone auki, about 12 tunnin remppa. Huoltomiehen mukaan näitä on ollut muutamia tapauksia aijemminkin ja tuo korjaus on auttanut. Jostain syystä vika tulee aina vasempaan pyttyyn.

    • Kaasutin

      Kaasuttimen puhdistus. Tukossa, ei saa ilmaa.

      • Anonyymi

        Vasemman puolen stefa valskaa, varsinkin puurolumella ajettaissa. Helppo remppa.


    • työtönjmlatvala

      Liian rikas seos.

    • sellanentapaus

      Mulla meni vk 540 iv tulppa heti ( joku kiinalainen on niissä alkuperäsenä, vaihdoin NGK eikä mitään ongelmia.

      Mutta liialla ryypyllä sen saattaa saada menemään helpostikkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1400
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1307
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe