Sytytystulpat simahtavat

Puunajo-latumies

Minulla on Yamaha Viking 540 2- tahtikelkka ja muuten tuntuisi erittäin kestävältä ja hyvältä työjuhdalta mutta ajoittain menee toinen sylinteri pimeäksi eli tulppa simahtaa. Molemmat sylinterit tuntuisivat puristukseltaan olevan samanveroiset (vuorotellen tulppa pois ja veto käynnistinnarusta). Olen myös käynnistäessä rajoittanut ryypyn käytön minimiin.
Onko kokemuksia tai neuvoja? Kiitos!.

7

3347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Venturemies

Mulla oli sama ongelma viikingissä.Ostappa uudet 5 ohmin häiriönpoistajat niin pitäs auttaa.Ja jos käytät vanhaa bensaa sekin voi pimentää kynttilöitä(tulppia).

• vajakkinimimerkki

Vunteeraa tulppien lämpöarvoja, yllätäviä vaikutuksia.

• Yamaha540

Moikka
      Minulla on Yamaha VK540:ssä sama ongelma. Vasemman puoleisen pytyn tulppa "pimenee" varsin usein. Kun kone toimii niin ajon jälkeen vasen tulppa on hieman harmaa mutta märkä, oikea taas juuri sen värinen kun tulpan kuuluu olla ja on kuiva. On kokeiltu useita tulppia, eri lämpöarvoilla sekä myös mallia iridium, ei auta. Puola vaihdettu sekä sytytysjärjestelmä tarkistettu. Nyt kävin Yamaha huollossa ja kommentti oli että joku stefa vuotaa koneessa ja sen kun vaihtaa niin vika häviää, eli kone auki, about 12 tunnin remppa. Huoltomiehen mukaan näitä on ollut muutamia tapauksia aijemminkin ja tuo korjaus on auttanut. Jostain syystä vika tulee aina vasempaan pyttyyn.

• Kaasutin

Kaasuttimen puhdistus. Tukossa, ei saa ilmaa.

• Anonyymi

Vasemman puolen stefa valskaa, varsinkin puurolumella ajettaissa. Helppo remppa.

• työtönjmlatvala

Liian rikas seos.

• sellanentapaus

Mulla meni vk 540 iv tulppa heti ( joku kiinalainen on niissä alkuperäsenä, vaihdoin NGK eikä mitään ongelmia.

Mutta liialla ryypyllä sen saattaa saada menemään helpostikkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5347
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      42
      3571
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      59
      2946
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      37
      2155
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1916
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      288
      1710
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1596
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1402
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1376
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      7
      1205
    Aihe