Sytytystulpat simahtavat

Puunajo-latumies

Minulla on Yamaha Viking 540 2- tahtikelkka ja muuten tuntuisi erittäin kestävältä ja hyvältä työjuhdalta mutta ajoittain menee toinen sylinteri pimeäksi eli tulppa simahtaa. Molemmat sylinterit tuntuisivat puristukseltaan olevan samanveroiset (vuorotellen tulppa pois ja veto käynnistinnarusta). Olen myös käynnistäessä rajoittanut ryypyn käytön minimiin.
Onko kokemuksia tai neuvoja? Kiitos!.

7

2874

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Venturemies

Mulla oli sama ongelma viikingissä.Ostappa uudet 5 ohmin häiriönpoistajat niin pitäs auttaa.Ja jos käytät vanhaa bensaa sekin voi pimentää kynttilöitä(tulppia).

• vajakkinimimerkki

Vunteeraa tulppien lämpöarvoja, yllätäviä vaikutuksia.

• Yamaha540

Moikka
      Minulla on Yamaha VK540:ssä sama ongelma. Vasemman puoleisen pytyn tulppa "pimenee" varsin usein. Kun kone toimii niin ajon jälkeen vasen tulppa on hieman harmaa mutta märkä, oikea taas juuri sen värinen kun tulpan kuuluu olla ja on kuiva. On kokeiltu useita tulppia, eri lämpöarvoilla sekä myös mallia iridium, ei auta. Puola vaihdettu sekä sytytysjärjestelmä tarkistettu. Nyt kävin Yamaha huollossa ja kommentti oli että joku stefa vuotaa koneessa ja sen kun vaihtaa niin vika häviää, eli kone auki, about 12 tunnin remppa. Huoltomiehen mukaan näitä on ollut muutamia tapauksia aijemminkin ja tuo korjaus on auttanut. Jostain syystä vika tulee aina vasempaan pyttyyn.

• Kaasutin

Kaasuttimen puhdistus. Tukossa, ei saa ilmaa.

• Anonyymi

Vasemman puolen stefa valskaa, varsinkin puurolumella ajettaissa. Helppo remppa.

• työtönjmlatvala

Liian rikas seos.

• sellanentapaus

Mulla meni vk 540 iv tulppa heti ( joku kiinalainen on niissä alkuperäsenä, vaihdoin NGK eikä mitään ongelmia.

Mutta liialla ryypyllä sen saattaa saada menemään helpostikkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 482
      7140
    2. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2551
    3. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      227
      2548
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      157
      1844
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1728
    6. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1138
    7. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1133
    8. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1125
    9. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      2
      1055
    10. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      0
      1054
    Aihe