Voinko hankkia kissan, kun minulla on jo häkkilintuna kanarianhemppo? Sopeutuvatko kissa ja lintu yhteiseloon, onko kenelläkään aiheesta kokemuksia? Lintu häkkeineen sijaitsee melko korkealla pöydän päällä, eikä kissa välttämättä ylettäisi saalistaa sitä.
Jos en voi ottaa kissaa, otan sitten kanin, niitä luulisi voida pitää samassa asunnossa? Muuten, tulisiko kani toimeen kissan kanssa?
Kissa ja lintu?
3
204
Vastaukset 3
Kaverilla on kani ja kissa. Ja sitten niillä oli jossain vaiheessa lintuja. Eikä se kissa ainakaan mun nähden mitään elukkaa kiusannu. Paitsi koiraa.
Jos se häkki on semmonen melko iso ja suorakulmanen niin olis hyvä että se on jollain tasolla seinää vasten ja siihen ruuvattu kiinni. Sillon kissa ei mun järjen mukaan pysty tappamaan siipiveikkoa.- Skatmann
Kissalla tulisi olemaan hauskaa. Linnulla ei - vaikka olisi häkki turvana.
- Sipsu
Linnuista en sano, mutta asettelit toisen kysymyksesi juuri oikeinpäin: tulisiko kani toimeen kissan kanssa? :)
Meillä kissat sopeutui kanitulokkaisiin oikein hyvin(toinen vaan pelkää ja toinen luulee nyt olevansa kani), mutta yksi, joka meille tuli vuoden ikäisenä, ei todellakaan sopeutunut kissoihin! Auta armias jos kissa vahingossaa hyppää tämän kyseisen kanin huoneeseen, kyllä kissankarvat lentää ja tikkana takaisin sinne mistä tuli!
Mutta kissakohtaista, meillä on aina uskottu kiltisti "ei"-sana.
Ehkä se lintu-kani-yhdistelmä olisi turvallisempi, mutta ota toki kaksi, kanit ei tykkää olla yksin, ei kyllä kissatkaan, mutta kanit vielä vähemmän, kun eivät niinhyvin ota kontaktia ihmiseen. Samasta poikueesta, tai sitten tyttö ja poika, niin ei (?) tule tappeluita...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1842054
- 981514
- 1141033
- 106960
Olen osastolla
Henkisesti olen aivan rikki siitä mitä olen tehnyt. Lisäksi olen vakavasti sairas. Verikokeet kertoo sen.70817- 61682
Oletkohan tajunnut mitä olen päättänyt
En tule koskaan, ikinä, sanomaan sinulle mitään, ei tervehtimistä, ei aloitetta, ei katsetta, ei mitään, koska et ole si42672- 51657
- 27605
Sinulle nainen
Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M77594