Elias-koulusta kokemuksia?

TulevaEliasÄiti

Lapsi menee parin vuoden kuluttua kouluun ja tuo Elias-koulu olis lähellä. Kiinnostais muutenkin, koska Steiner-pedagogiikassa on niin paljon hyvää.

Mutta millainen koulut tuo on? Millaiset opettajat ja millainen ilmapiiri? Onko kuinka "vanhanaikainen" Steikku?

21

7651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xDXDx

      Eliaskoulu on ihan hömppää, ei siellä lapset mitään opi xD XDXD

      • TulevaEliasÄiti

        Kiitos vastauksesta, vaikka ei tuo kyllä vielä kovasti auttanut ;) Oletko itse käynyt tuota koulua? Tykkäsitkö?


    • TulevaEliasÄiti

      Eikö kellään ole kokemusta??? Olisi todella hienoa kuulla miten lapsenne koulussa viihtyvät, onko luokkakoot suuria, millaisia retkiä tehdään, miten se pikkuinen piha toimii välitunneilla jne: Kaikista vastauksista olen kovin iloinen :)

    • poliisipäällikkö

      Onks tota enää ees olemassa

    • TulevaEliasÄiti

      Kiitos poliisipäällikkö kysymyksestä, kyllä se on, hyvissä voimissa :)
      Olisi heinoa kuulla, millainen henki koulussa on ja miten koulupäivät sujuvat.
      Kaikki kommentit tosi tervetulleita!

    • Piilaaksonen

      Mietimme juuri ilmoittaisimmeko lapsemme tänne Elias-kouluun jonoon. Piilaaksossa suosivat juuri näitä Steiner/Waldorf-kouluja, koska näkevät niiden olevan luovuuden kasvulle ja ylläpitämiselle parhaita oppimisen alustoja. Olisiko kenelläkään tietoa tästä Elias-koulusta, onko siellä luovien alojen vanhempien lapsia vai lähinnä perinteisempiä steinerlaisia?

    • osataanhommat

      Elias -koulussa on nuohoojien, kaupanmyyjien, rekkakuskien laivasiivoojien, torimyyjien, suutarien, konduktöörien, turvatarkastajien, vartijoiden jne. lapsia. Eli hyvin luovien ja värikkäiden alojen väkeä. Tietävät, mitä elämä on. Ei pelkkiä jalkojen nostelijoita ja sanojen hokijoita.

    • Piilaaksonen

      No heh "osataanhommat", tuo oli kyllä tiedossa, mutta halusinkin tietää lähinnä onko siellä MYÖS luovien alojen vanhempien lapsia? Tosin hiukan kyllä jäin miettimään, mikä tuo kommenttisi jalkojen nostelijoista ja sanojen hokijoista oikein on, tarkoitatko ehkä tanssijoita ja näyttelijöitä? Itselleni "luova ala" on paljon muutakin :)

    • Piilaaksonen

      Tarkennuksena: vaikka nuohoojat, siivoojat ym. tekevätkin varmasti kiinnostavaa ja värikästä duunia, "luovat alat" minulle ovat pitkälti samaa, kun tässä linkissä https://fi.wikipedia.org/wiki/Luovat_alat määritellään. Näiden alojen vanhempien lapsista siis tiedustelin, ja lähinnä siksi, että kyseessä on 13-vuotinen koulu, jossa vanhemmatkin ovat todella paljon tekemissä keskenään ja toivoisin sieltä löytyvän myös muita sellaisesta taustasta tulevia kuin meidän perheemme. Erittäin hyvä on, että siellä on myös mainitsemiasi, kuten muissakin kouluissa, mutta nyt kyselin toisista aloista.

    • mietimieti

      Suosittelen tutustumaan antroposofiaan ja miettimään haluaako lapsensa tämän katsomuksen varaan rakentuvaan kouluun laittaa. Kannattaa myös käydä tutustumassa opistoon, jossa steineropettajat koulutetaan eli Snellman-korkeakouluun ja huomioida, että sieltä valmistuvilla ei ole pätevyyttä opettaa muualla kuin Steinerkouluissa.
      Ja jos pelkää tavallisen peruskoulun tunkevan kaikki lapset samaan muottiin, kannattaa perehtyä Steinerkoulun metodeihin, siellä lapsien on esim. pakko käyttää tietynlaisia paksuja, kömpelöitä liituja, maalata saa vain opettajan antamalla tietyllä värillä jne.
      Ja ainakin osassa näistä kouluista kiusaamista on paljon eikä siihen puututa.

      • Anonyymi

        Jumalan pojan kun kiellät pääset mihin vaan. Terveisin 😈


    • Piilaaksonen

      Nimimerkille mietimieti: suosittelen sinulle itsellesi tutustumista nykyaikaisiin Steiner-kouluihin. Menethän pois tästä keskustelusta antroposofioinesi, minua kiinnostavat aidot kokemukset Elias-koulusta, eivät pelottelut niiltä, jotka eivät koko kouluun ole tutustuneet.

    • Tsekkix

      Käytiin tuol koululla jossain myyjäisissä just viikkopari takaperin... Kivan näköistä, vanhemmat näytti olevan aktiivisina mukana töissä... Ite koulusta en kyl tiiä mitään, mut tää keskustelu tuli vastaan ku googletin tietoa. Oma skidi viel niin pieni ett ei viel tietoa laittaisko tuonne mut miksei, miksei...

    • Itse olen Steinerkoulua käyvä nuori ja olen täällä viihtynyt todella hyvin ja kun aikaisemmin tuli joskus puhetta Elias koulusta, hetken tutustumisen jälkeen totesin siellä vaikuttavan olevan samanlaista porukkaa kuin Steinerkoulussakin.

    • Anonyymi

      Mukavasti näin 5 vuotta myöhässä vastailen... Mutta siis olen ollut Elias-koulussa ekalta luokalta asti ja valmistuin tässä hetki sitten yhdeksänneltä luokalta! En olisi kyllä parempaa koulua voinut toivoa :)

    • Anonyymi

      VIELÄKÖ TOI NIMI ON ENÄÄ KÄYTÖSSÄ. ITE EN MUISTA KU STEINERKOULUN V 1991-2000...JA SEN JÄLKEEN OON OLLU IHAN KUJALLA ET MISSÄ MENNÄÄH

    • Anonyymi

      Tietysti mihin vaan missä pilkataan Jeesusta ja kielletään ✡️😎🦁😈

    • onko elias koulua enää. itse lähdin sieltä 2000 vuonna ja sen jälkeen on vettä virrannut aurajoessa/kokemäenjoessa/tammerkoskessa...

    • Anonyymi

      Olen itsw tällä hetkellä täällä ja on todella hyvä parempi kuin peruskoulu

    • Anonyymi

      ONKO TÄTÄ ELIAS KOULUA MILLÄÄN TASOLLA ENÄÄ OLEMASSA. STEINERKOULU EI ESIINNY ENÄÄ EDES HELSINGIN SANOMISSA TAI VALTAKUNNAN LEHDISTÖSSÄ

    • Anonyymi

      Lapseni kävi kyseistä koulua 1.-6.luokan ja voin käsi sydämellä sanoa: ei enää ikinä. En suosittele.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1555
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1384
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1285
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1166
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe