Myynnin ammattitutkinto on täysin turha tutkinto

orjatyötä

Kyllä.Jatkan jo kertaalleen sulkeutunutta ketjua.Kyseisen ketjun aloittaja vei sanat suusta.Myynnin ammattitutkinto on täysin turha tutkinto.Tätä nykyä on kaupan alalla niin kovat säästöt päällä,että työttömiä Tradenomeja ja Merkonomeja on käsittämättömän paljon.Jos työnantaja haluaa palkata töihin henkilön,jolla on kaupan alan koulutus,niin kyllä nämä kaksi viimeiseksi mainittua vievät työhaastattelu tilanteessa voiton tutkinnoillaan.Jos taas päinvastaisesti työnantaja ei vaadi työntekijältään kaupan alan koulutusta,voi työnantaja palkata kenet tahansa "pystymetsästä" töihin ja kouluttaa tehtävään.Ihmettelen miksi kyseistä koulutusta edes järjestetään.Eivätkö koulutuksen järjestäjät tiedä,että kyseisestä koulutuksesta hyötyvät vain työnantajat,jotka saavat harjoittelujen ajaksi ilmaisen orjan.Vai ovatko he päinvastoin tarkoituksella järjestäneet niin,että näin saadaan oppilaitosten kanssa hteistyötä tekeville firmoille ilmaistyövoimaa.Myynnin ammattitutkinnon ainoa hyvä puoli on se,ettei sen suorittamisen aikana tarvitse osallistua työkokeiluun.Näin orjuuttamista voidaan jatkaa.Myynnin ammattitutkinnon suorittamisen jälkeen usein työharjoittelupaikasta halutaan työtön myyjä työkokeiluun.Kukaan ei anna vasta tutkinnon suorittaneelle vakituista työtä.

5

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asenteella

      ---.Eivätkö koulutuksen järjestäjät tiedä,että kyseisestä koulutuksesta hyötyvät vain työnantajat--- mitä ihme tekstiä tämä on??? Olen pienen yrityksen omistaja ja minulla on ollut pari kertaa vuosien aikana ko tyyppinen tilaisuus ottaa harjoittelija rekrykoulutuksesta mutta mutta.... SIis vain hyödymme...aikaa kuluu perehdyttämiseen ja pitääkin kulua mutta jos lopputulos on se että esim word pohjaisen listan luomisen lopputulos on 1,2 sanaa tunnissa. Niin orjuudesta ei kai ole kyse,,,ja nämä on näitä toden totta. Toinen erinomaisin koulusuosituksin tullut osoittautui alkoon meneväksi ja kassan rahavarannotkin hupenivat. Ei näitä montaakaan oikein halua "orjuutettavaksi" ottaa. Varmasti joku saa työn jos on asenne oikea,,,kyllä se on tuo asenne joka on tärkein... ja sitten tulee muut arvot.

    • sanssiharjoittelija

      Minulla ei ole alan koulutusta, mutta työskentelen myyjänä ruokakaupan kassalla/postissa väliaikaisesti. Yli puolet työpaikkani työntekijöistä taitaa olla väliaikaisissa töissä ilman alan koulutusta. Mielestäni on kuitenkin hyvä, että töissä on myös koulutettuja työntekijöitä. Tosin en tiedä, onko työpaikkani vanhemmilla työntekijöillä koulutusta, mutta ainakin sellainen pitkä työkokemus ja alalle omistautuminen. Täytyy nostaa hattua.

      Mua ei ala kiinnosta, mutta töitä tarvii välillä tehdä. Jokainen itse tekee päätöksen, kun valitsee oman alansa. Etukäteen kannattaisi ottaa selvää ja punnita vaihtoehtoja. Minä en kyllä ilmaiseen harjoitteluun suostuisi. Mulla on paljon parempaakin tekemistä. Ihan hullua mennä töihin ilmaiseksi. Harjoittelijan palkkakin on kyllä juuri sillä rajalla, että työ kiinnostaa... tai no vaikeasanoa:) . Jos olisi hiukan huonompi tilanne... Teen työni ainakin 87% yhtä hyvin kuin koulutetut vakkarit... kuitenkin joka päivä on jotain kysyttävää...

      Varmaan työnantajat ottavat mielelään harjoittelijan töihin, kun voi maksaa pienempää palkkaa. On monia töitä, jotka voi oppia parissa viikossa. Enemmän ihmettelen, mitä hiton järkeä on siivoojaksi kouluttautumisessa? Kertokaa mulle. Onko siinä jotain etuja kouluttamattomiin siivoojiin nähden? Vai vaikeuttaako se vai työnsaantia paremman palkan takia? Vai miten...

      • sanssiharjoittelija

        Aina on määräaikainen sopimus, ennen kuin työnantaja lupaa vakkarisopimuksen; oli ala mikä tahansa. Tietenkin. Kuka nyt sikaa säkissä ostaisi??


    • yliopisto-opiskelija

      Myynnin ammattitutkinto on koulutus, jonne ohjataan ilman koulutusta olevia pitkäaikaistyöttömiä ja muita yhteiskunnasta syrjäytyneitä tyyppejä. Kauppiaat saavat näin ilmaisia ja nöyriä harjoittelijoita. Myynnin ammattitutkinnolla ei pääse mihinkään. Myyjäksi kouluttautumisessa ei ole mitään järkeä, koska myyjän töitä saa ilman koulutustakin.

      Suuri osa myyjistä on opiskelijoita, jotka eivät ole pätkääkään kiinnostuneita mistään myynnin tutkinnoista vaan tilille kilahtavasta palkasta ja vuorolisistä. Fakta on se, että kaupan työ on hanttihommaa - suoraan hanurista - ja siihen pääsee lähes kuka vaan. Pointti on se, että kaupan töistä tienaa rahaa opintotuen lisäksi. Mitä ikävämpi työaika, sitä parempi palkka! Asiakkaan rahastus ja hyllyjen täyttäminen sujuu hyvin jo muutaman päivän koulutuksella maalaisjärkiseltä ihmiseltä.

    • Lötkö

      Itse olen juuri tällä hetkellä suorittamassa myynnin ammattitutkintoa ja voin kertoa että ei tämä ihan turha tutkinto ole, koska tänä päivänä sillä saa myös mahdollisuuden jatkaa korkeakouluun. Lisäksi voi vaikka suorittaa yrittäjän ammattitutkinnon ja pistää oman puljun pystyyn, osaapahan ainakin myydä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1750
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      5
      1040
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe