Mitä et vaihtaisi pois

1eero

Yksinkertainen kysymys mutta jokaisella on jotain, saa tietysi vaihtaa.

94

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eilen iltauutisissa mainittiin tutkimuksesta jonka kysymys oli mikä on sinun sielunmaisemasi tai jotain sinnepäin. Monet kaipasivat juurilleen synnyisseuduilleen joka on hyvin ymmärrettävää.
      Minun sielunkotini, jota en vaihtaisi en luopuisi on kesämökki. Niin kauan kuin voimia riittää sinne vääntäytyä en luovu siitä onnesta.

    • eppu2

      Elämääni.

      • Ajattelen samoin "eppu2", - en haluaisi elää kenenkään toisen elämää...
        Täällä on usein tullut vastaan sana "kateus"! Sana kirjoitettuna on hauska ja samalla ihmetystä herättävä!
        Suomalaiseen kulttuuriin liitetty ”kateus” kuulostaa nykyisin joltain utopistiselta ajatukselta – joltain ”vanhalta ja viisaalta”, jota voi käyttää alentavasti keskustelupalstoilla!
        Kunhan itse tiedät ja tiedostat oman elämäsi, niin sinulla ei pitäisi olla ongelmia kirjoittaa juuri ”sinusta” – sanasi kertovat juuri ”sinusta” :) – ja ihan haluamallasi tavalla!!!


      • sinustako
        maduixa kirjoitti:

        Ajattelen samoin "eppu2", - en haluaisi elää kenenkään toisen elämää...
        Täällä on usein tullut vastaan sana "kateus"! Sana kirjoitettuna on hauska ja samalla ihmetystä herättävä!
        Suomalaiseen kulttuuriin liitetty ”kateus” kuulostaa nykyisin joltain utopistiselta ajatukselta – joltain ”vanhalta ja viisaalta”, jota voi käyttää alentavasti keskustelupalstoilla!
        Kunhan itse tiedät ja tiedostat oman elämäsi, niin sinulla ei pitäisi olla ongelmia kirjoittaa juuri ”sinusta” – sanasi kertovat juuri ”sinusta” :) – ja ihan haluamallasi tavalla!!!

        Miten toi kateus ny liittyy aloitukseen?


      • Olisko vahinko???


      • ent.siivoojaparka

        "eppu2"

        Tuo "elämääni" oli minunkin ensimmäinen ajatukseni luettuani vasta aloituksen. Sitten ajattelin tarkemmin, että elämänihän on vapaa kulkemaan omaa kulkuaan. Minä roikun siinä vain mukana. Näin se on aina ollut, enkä minä sen kulkuun pysty vaikuttamaan halusimpa tai en.
        Kyllä minulle lapseni ovat tärkeintä maailmassa. Heitä en vaihtaisi pois minkään tai kenenkään hyväksi. Itsenikin pystyisin vaihtamaan pois heidän hyväkseen, jos olisi tarvis.


      • eppu2
        sinustako kirjoitti:

        Miten toi kateus ny liittyy aloitukseen?

        Ymmärsin niin, että kadehditaan toisen elämästä asioita, eikä nähdä oman elämän hyviä puolia.
        Ei se elämän ruoho ole vihreämpää siellä toisella puolen.
        Loppujen lopuksi, jos saisit vaihtaa johonkin utopiaasi, mihin voisit joutuakaan.

        Ken yhtään seuraa maailman politiikkaa ja tapahtua, ei voi muuhun päätelmään tulla, kun että hyvin meillä on.

        Toki pitää ´´valveilla olla´´ kansakunnan.


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        "eppu2"

        Tuo "elämääni" oli minunkin ensimmäinen ajatukseni luettuani vasta aloituksen. Sitten ajattelin tarkemmin, että elämänihän on vapaa kulkemaan omaa kulkuaan. Minä roikun siinä vain mukana. Näin se on aina ollut, enkä minä sen kulkuun pysty vaikuttamaan halusimpa tai en.
        Kyllä minulle lapseni ovat tärkeintä maailmassa. Heitä en vaihtaisi pois minkään tai kenenkään hyväksi. Itsenikin pystyisin vaihtamaan pois heidän hyväkseen, jos olisi tarvis.

        Myös lapsesi ovat elämääsi, eivät irrallaan siitä.
        Nyt et kyllä ajatellut loppuun asti.
        Jokainen pystyy vaikuttamaan elämäänsä. Etkö muka tee valintoja.
        ´´Itsenikin pystyin vaihtamaan pois heidän hyväkseen´´ sekin on valinta.
        Eivät kaikki näin sano.

        Olet impulsiivinen ihminen, sanojen käyttösi on värikästä, siihen eivät kaikki pysty,
        tekstejäsi on kiva lukea.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Myös lapsesi ovat elämääsi, eivät irrallaan siitä.
        Nyt et kyllä ajatellut loppuun asti.
        Jokainen pystyy vaikuttamaan elämäänsä. Etkö muka tee valintoja.
        ´´Itsenikin pystyin vaihtamaan pois heidän hyväkseen´´ sekin on valinta.
        Eivät kaikki näin sano.

        Olet impulsiivinen ihminen, sanojen käyttösi on värikästä, siihen eivät kaikki pysty,
        tekstejäsi on kiva lukea.

        Lapseni vain liittyvät elämääni. En minä juurikaan ole tehnyt elämääni valintoja. Elämä on tehnyt aina ne valinnat minulle, jopa valinnan elää. Minä vain roikun mukana siellä mihin elämä vie. Niinollen olen vapaa itsesyytöksistä kävi miten kävi.


      • lääkitystäheille
        sinustako kirjoitti:

        Miten toi kateus ny liittyy aloitukseen?

        siten liittyy että moni kateuden omistava ei halua vaihtaa sitä pois, se on niin ihqu ominaisuus, siitä pitää kiinni rakennekynsin ja tekohampain.


    • Mun Lutusta, mun lapsia, mun lapsenlapsia, mun kotia, mun elämää....mä voisin vaihtaa eläkkeeni ja pankkitilini suurempiin ja toyotani avoautoon jolla olis kiva kesällä ajella, Mä voisin vaihtaa sokeriarvoni pienemmiksi ja uudet verisuonet sydämeeni.

    • oloneuvoksena

      Näitä lepposia päiviä ei tarvii kuin olla vaan, talvi menee tulee kevät ja kesä sitten vasta lepposaa on.

    • Rakkaita ihmisiä, perhettä ja ystäviä, kaiken muun voisin vaihtaa tai antaa pois. Ellei minulla olisi heitä, ei minulla olisi mitään tärkeää.

      • Toi ikioma elämäntapa valmentaja on tärkee ja sit tää pikkune mäkitupa.
        Niin ja se kun almanakka on kellona.


      • Ja - jos ei täältä muka ihania ihmisiä löydä, niin se on todella höpöpuhetta :D
        Rakkaita löytyy, kun itse niin haluaa.... :)


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Toi ikioma elämäntapa valmentaja on tärkee ja sit tää pikkune mäkitupa.
        Niin ja se kun almanakka on kellona.

        Koti on tietenkin tärkeä, mutta vasta ihmiset tekevät kodin.
        On tuo saunakin aika kiva ja hunaja kans.


      • maduixa kirjoitti:

        Ja - jos ei täältä muka ihania ihmisiä löydä, niin se on todella höpöpuhetta :D
        Rakkaita löytyy, kun itse niin haluaa.... :)

        Niin löytyykin :)


      • Anceli kirjoitti:

        Koti on tietenkin tärkeä, mutta vasta ihmiset tekevät kodin.
        On tuo saunakin aika kiva ja hunaja kans.

        Mulla on nyt ihan selkeesti onkelma ton hunajan ja saunan kans.
        Kun ajattelee lumivalkeita haapalauteita ja hunajaista pikku pyllyä ,siin hikoilemassa.
        Olkoon laudeliinatkin niin pikkasen hirvittää ,ainakin itte yrittäisin vahakankasta väliin sujauttaa.
        Lopputuloksesta en oikein tierä mut onhan riskejä otettava elämässä.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Mulla on nyt ihan selkeesti onkelma ton hunajan ja saunan kans.
        Kun ajattelee lumivalkeita haapalauteita ja hunajaista pikku pyllyä ,siin hikoilemassa.
        Olkoon laudeliinatkin niin pikkasen hirvittää ,ainakin itte yrittäisin vahakankasta väliin sujauttaa.
        Lopputuloksesta en oikein tierä mut onhan riskejä otettava elämässä.

        Minäkö nyt sen ongelman aiheutin, vai muutenko tuollaisia aloit pohtimaan?
        Mitään laudeliinaa laita, pitkälläni pötkötän lauteilla, aika pitkä liina sais olla, että kokonaan suojaisi.
        On se riskillä mentävä ja mehän ollaan rohkeita molemmat.


      • Sillä riskillä mä sitä vaan ajattelin et ,jos nyt saisin sen vakstuukin emänän ja lauteen väliin .
        Pitäskö siit koko ajan pitää nilkasta kiinni ettei lattialle luiskahtais, kyljen kääntö ainakin vikkeläst kävis.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Sillä riskillä mä sitä vaan ajattelin et ,jos nyt saisin sen vakstuukin emänän ja lauteen väliin .
        Pitäskö siit koko ajan pitää nilkasta kiinni ettei lattialle luiskahtais, kyljen kääntö ainakin vikkeläst kävis.

        Otan riskin edelleen ja ilman vakstuukia saunon. Kuka minun nilkastani kiinni pitäisikään, kun aina silloin olen yksin, kun pitkälleni heittäydyn. Enkä kääntele kylkiäni mihinkään suntaan.
        Joku vois kyllä olla vahdissa alalauteella ja ottaa kopin, mikäli kierähdän yli laidan.
        Löytyisköhän vapaaehtoisia, vahvoja sellaisia.. :)


      • k_kk

        Älä eppäile ,hetkeäkään etteikö nostajia löytyis.


    • Yleismies

      Vanha Tojota pysyy?

      Minä en koskaan vaihda pois 24 vuotta vanhaa Tojotaani, jolla ajelen joka päivä Essolle. Auto ei ole koskaan ollut rikki, joten se on luotettavuuden perikuva.

      Uudemmat hienouksilla varustetut autot eivät yllä läheskään samaan, vaan ne ovat jatkuvasti korjaamolla erilaisten sähkövikojen vuoksi. Kolmas akku on Tojotassani jo menossa, mutta akuthan ovat kulutustavaraa. Auton alkuperäinen japanilainen akku kesti yli 13 vuotta.

      • eppu2

        Mulla oli 30 vuotta sitten Tojo Corolla (iso ).
        Nyt mulla on Almera toi pikkuauto.
        Tuossa kun tulee ajettua kylällä asioita ja kilometrejä ei mitään, akku oli jo melkein tyhjä, äsken kävin just ottamassa latauksesta pois.
        Tuo mun vani on 35 vuotta vanha, kyllä se vielä katsatuksesta on mennyt läpi.
        En vaihtaisi sitäkään.


      • eppu2
        eppu2 kirjoitti:

        Mulla oli 30 vuotta sitten Tojo Corolla (iso ).
        Nyt mulla on Almera toi pikkuauto.
        Tuossa kun tulee ajettua kylällä asioita ja kilometrejä ei mitään, akku oli jo melkein tyhjä, äsken kävin just ottamassa latauksesta pois.
        Tuo mun vani on 35 vuotta vanha, kyllä se vielä katsatuksesta on mennyt läpi.
        En vaihtaisi sitäkään.

        korjaan 25 vuotta ei 35


      • ö-Öö

        Akuissa eroja.

        Epäilen vahvasti, muistat akun iän vähän virheellisesti. Mutta joskus akut ovat pitkäikäisiäkin. Mulla 23 vuotta vanha arjalainen muskeliauto. Eka akku kesti pitkään. Sitten tuli net perinteiset sähköviat arjalaiseen, skkuja alkoi kulumaan. Vikoja ei ikinä saatu selville, vaikka monissa korjaamoissa haettiin. Laitoin päävirtakytkimen. Bochc-merkkininen hopeaakku kestikin sitten valtavan kauan. Tälle syksylle totesin, akku alkaa olemaan finaalissa, ostin saman merkkisen, mutta tavallisen. Halpaan autoon, jolle ei paljoa enää käyttöä kannata maapallon kalleinta akkua ostaa.

        Akun kestoikään vaikuttaa niin moni syy. Mulla kai eniten auton käyttämättömyys nykyisin. Se on parkissa melkein aina. Sen takia akku on suurin mahdollinen, mikä mahtuu paikalleen survomalla. 100 Ah. Siin' virtaa pahoillakin pakkasilla riittävästi koneen pyörittämiseen. Ja on lokilämppäri ja auto muutenkin erinomaisessa kunnossa teknisesti.

        Nykyautot avuttomia. Paljon eöktroniikkaa, tietotekniikkaa. Hupaisin kai oli, aikanaan oli Lapissa ongelme, parkkipaikat täynnä "jäätyneitä bemareita". Bemuissa ohjelmoituna, auota ei voi käynnistää alle -20 asteen pakkasessa- Veivät laveteilla net bemut uudelleen ohjelmoitaviksi Ouluun...

        Kyllä akku kestää, jos se ei syö sähköä parkissa itekseen. Nykyautoissa vlaptavasti juttuja, jotka päällä koko ajan, ne vie sähkät akuista, syy ei ole akuissa sinällään, ondelma liiallisesta sähkön kulutuksesta ajoneuvoissa.

        Muutamankin vuosikymmenen uudempia autoja viety tästä meitin tsadin parkkipaikalta lavetilla korjaamoom, loppuneen akun takia. Meitsi lähtee kyllä aina aina ajamalla arjalaisella muskeliautolla ajamalla. Uusiin autoihin edes voi antaa apuvirtaa.

        =DW=


    • ö_Öö

      Sukat

      =DW=

    • Äkkiseltään tuntuu, etten vaihtaisi mitään pois, mutta jos hyvä tarjous tulisi, niin voisihan tuota harkita..))

      • sitäodotellen

        Jos joku tarjoaisi rouvan paikkaa vaikka stadista ;);)


      • Oletkos tehnyt jotakin asian eteen ? Kun sanovat, että kysyntä ja tarjonta eivät aina kohtaa noilla markkinoilla...


      • sitäodotellen
        demeter1 kirjoitti:

        Oletkos tehnyt jotakin asian eteen ? Kun sanovat, että kysyntä ja tarjonta eivät aina kohtaa noilla markkinoilla...

        Mä ootan hunksin kosintaa millä hetkellä tahansa ;))


      • demeter1 kirjoitti:

        Oletkos tehnyt jotakin asian eteen ? Kun sanovat, että kysyntä ja tarjonta eivät aina kohtaa noilla markkinoilla...

        Eikös me demeter pyritä morsiusneidoiksi velipuolen häihin.. :)


      • Anceli kirjoitti:

        Eikös me demeter pyritä morsiusneidoiksi velipuolen häihin.. :)

        No ilman mitään morsiusneidoiksi, Anceli - siitä on nyt hyvä sopia näin tyttöjen kesken, kun sulhanen ei taida olla enää paikalla. Illan torkku kun on. Tietääkö se sitten hyvää avioliitolle onkin toinen juttu..))
        Mutta kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun yhtäkkiä tulee tällainen tieto, eikä hunksi ole virkannut mitään. Onneksi tuleva puoliso sentään varoitti.
        Mutta onnea nyt kuitenkin tulevalle parille. Siellä betonistikirkossakos se vihkiminen tapahtuu. Siellä sen piti viimeksi käydä toteen..)) .


      • demeter1 kirjoitti:

        No ilman mitään morsiusneidoiksi, Anceli - siitä on nyt hyvä sopia näin tyttöjen kesken, kun sulhanen ei taida olla enää paikalla. Illan torkku kun on. Tietääkö se sitten hyvää avioliitolle onkin toinen juttu..))
        Mutta kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun yhtäkkiä tulee tällainen tieto, eikä hunksi ole virkannut mitään. Onneksi tuleva puoliso sentään varoitti.
        Mutta onnea nyt kuitenkin tulevalle parille. Siellä betonistikirkossakos se vihkiminen tapahtuu. Siellä sen piti viimeksi käydä toteen..)) .

        Salassa ovat järjestelyjä tehneet, päivämäärä olisi hyvä tietää, pitäähän meidän mekot hankkia.
        Missähän tuo kirkko mahtaa sijaita, kuulostaa nin oudolta paikalta.
        Onkohan morsian se kaunis R.... :)


      • Olisi kyllä hyvä, jos morsian tulisi esitellyksi meille. Melkein sukua kun ollaan. Ja siten vielä se, että morsiamen pitäisi olla kauniimpi kuin me - vanhan perinteen mukaan. Minut hän kyllä voittaisi helposti, mutta sinun kanssa voisi tehdä tiukkaa...
        No se hunksin edellinen morsian, eufrosyne10, kertoi betonistikirkosta. Ajattelin, että jospa hunksi päätyy tuttuun paikkaan..)) Ei viitsi kertoa näistä mitään tälle uudelle morsiammelle...


      • demeter1 kirjoitti:

        Olisi kyllä hyvä, jos morsian tulisi esitellyksi meille. Melkein sukua kun ollaan. Ja siten vielä se, että morsiamen pitäisi olla kauniimpi kuin me - vanhan perinteen mukaan. Minut hän kyllä voittaisi helposti, mutta sinun kanssa voisi tehdä tiukkaa...
        No se hunksin edellinen morsian, eufrosyne10, kertoi betonistikirkosta. Ajattelin, että jospa hunksi päätyy tuttuun paikkaan..)) Ei viitsi kertoa näistä mitään tälle uudelle morsiammelle...

        Minä muistelen, että se oli tämä kuuluisa Ras.... joka betonistikirkkoon sulhoaan vei laulamaan negrosprituaaleja.
        Mutta oli miten oli, kunhan ehditään ajoissa paikalle.
        En usko hunksin meitä kauniimpaa löytävän, mutta ottaa sen minkä saa..;)
        Tuleekohan huomenna sapiskaa..


      • Nuhteet tulee huomenna, niin kuin aina. Mutta saadaan sentään nukutuksi yömme rauhassa...))


      • Eufrosyne10
        demeter1 kirjoitti:

        Olisi kyllä hyvä, jos morsian tulisi esitellyksi meille. Melkein sukua kun ollaan. Ja siten vielä se, että morsiamen pitäisi olla kauniimpi kuin me - vanhan perinteen mukaan. Minut hän kyllä voittaisi helposti, mutta sinun kanssa voisi tehdä tiukkaa...
        No se hunksin edellinen morsian, eufrosyne10, kertoi betonistikirkosta. Ajattelin, että jospa hunksi päätyy tuttuun paikkaan..)) Ei viitsi kertoa näistä mitään tälle uudelle morsiammelle...

        Ajattelin jättää pilkkakirveet omaan arvoonsa mutta kaksi sanaa sanon.
        En minä siitä sulkahattu runoilijasta enää, epäesteettisen näköistä kun se sulkahattu lojuu siinä savukkeen tumppien ja oluen joukossa.
        Perhosista mokoma runoilee, rehelliseti sanoen se on liian paksu perhoseksi.


      • Eufrosyne10 kirjoitti:

        Ajattelin jättää pilkkakirveet omaan arvoonsa mutta kaksi sanaa sanon.
        En minä siitä sulkahattu runoilijasta enää, epäesteettisen näköistä kun se sulkahattu lojuu siinä savukkeen tumppien ja oluen joukossa.
        Perhosista mokoma runoilee, rehelliseti sanoen se on liian paksu perhoseksi.

        Viisas olet, sanon minä.


      • Eufrosyne10 kirjoitti:

        Ajattelin jättää pilkkakirveet omaan arvoonsa mutta kaksi sanaa sanon.
        En minä siitä sulkahattu runoilijasta enää, epäesteettisen näköistä kun se sulkahattu lojuu siinä savukkeen tumppien ja oluen joukossa.
        Perhosista mokoma runoilee, rehelliseti sanoen se on liian paksu perhoseksi.

        Huomaisin ensimmäisen puutteen tässä uudessa näkymässä: täällä ei voi plussata !
        Olisin heittänyt plussan eufrosyne10:lle..)) Me naiset noustaan aina siivillemme - sieltä tuhkastakin. Toiset heittää sitä päälleen ja pöydälleen...))


      • Eufrosyne10

        Huomenna se komeljanttari kulkee ympäriinsä , rintakin kuin torikyyhkyllä.
        En minä niistä runoista muuten , mutta kun niitä oli nauramatta ylistettävä.


      • mennyttämiestä
        Eufrosyne10 kirjoitti:

        Huomenna se komeljanttari kulkee ympäriinsä , rintakin kuin torikyyhkyllä.
        En minä niistä runoista muuten , mutta kun niitä oli nauramatta ylistettävä.

        Onko eufrosyne mustis, kun hunksi valitsi toisen naisen, sä et kelvannutkaan ;);)


    • LuojanLahja

      Ääntäni.

    • LuojanLahja

      Ääntäni.

    • Luojaltasaatulahja

      Ääntäni.

      • Samperinsotkusivut

        No miten hemmetissä ne on tässä nyt näin monta kertaa kun lähettäminen ei onnistunut tuolla LuojanLahjalla lainkaan!


    • Mitätästäkintulee123

      Sinua en vaihtaisi pois. Vaikka olet todella vaikeaa ja en voi voi sietää sinua tavallaan. Mutta en ole kyllä koskaan kokenut. Uskooko kukaan enää tosirakkauteen tässä maailmassa?

      • Vaikeajaristiriitainen

        Ei mitään mistään tule jos et sinä ilmoottaudu sille henkilölle, jota et vaihtaisi pois. Järjetöntä tunteitten tuhlausta tässä kylmässä ja kovassa maailmassa. Minä uskon kyllä rakkauteen tai ehkä sielujen sympatiaan enemmän, mutta en siihen, että pariutuminen ja vakisuhteet sen toisivat tullessaan. Ne ovat liian kaavamaisia ja ahdistavia, jotta niissä voisi sellainen tunne elää, joka tarvitsee vapautta kukkiakseen ja kukoistaakseen.


    • 1eero

      Paljon tapahtumia joita on sattunu joita ei olisi suonnu tapahtuneen, huonot ajat päivineen on kasvattanut siihen miten olen oppinu tyytymään.
      Tyytyväinen siihen mitä on voiko enemmän vaatia kuin olla tyytyväisyyttä.
      Tapio Rautavaaran laulu sopii hyvin, en vaihtaisi päivääkään pois.

    • Soap

      Tätä juuri nyt saunan raukeuttamaa oloani... Jatkukoon se.

      • 1eero

        Sitten kun vaipuu nirvanaan ruumiista irtauminen on täydellinen olotila, saunan jälkeinen olotila saattaa lähennellä sitä.


      • iha-olo
        1eero kirjoitti:

        Sitten kun vaipuu nirvanaan ruumiista irtauminen on täydellinen olotila, saunan jälkeinen olotila saattaa lähennellä sitä.

        Naisen kanssa sängyssä tuleee loppuvaiheessa nirvanainen olo


    • henrjii

      Käsiäni, ne on niin nopeat, että kun työkaveri otti videokuvaa niin liikettä ei näkynyt

      • eppuu2

        Ei ole kyllä ensimmäinen kerta, kun kommenttisi saa minut nauramaan. Siis hyväntuulisesti.


      • henrjii

        tosiasiassa ne liikkuivat vaikka töissä olinkin, projektori vaan pyöri niin hitaasti, ettei se tarttunut filmille


    • siilimuori

      Jaa-a, ensimmäisenä tulle mieleen lapset, sitten sisarukset ja äiteekin tietty. Parraita mahollisia mulle. Ja en kyllä vaihtais tätä kotimaatakaan mihinkää toiseen.

    • Herran jumskut sentään, kai kaikille on päivän selvää rakkaussuhteet ja perhesuhteet, joista ei kukaan sut onnellisessa suhteessa elävä luovu tai vaihda.

      Minä käsitin aloituksen aineellsiena luopumisena. No, jokainen käsittänee omalla tavalla, joo.

      • siilimuori

        No hitsi mie voisin antaa kaiken aineellisen pois. Tai no, tietty joku vaatekest pitäis pääällä olla, katto pään päälä mutta ei sekää mikää tietty tai luksus. Ruoka ja juoma, jos noin niin kuin peristarpeet noiden ekka mainittujen lisäksi. Jokainenhan saa arvotaa asita omalla tavallaan, ei kukaan toinen voi neuvoa. Niiin kerta.


      • siilimuori kirjoitti:

        No hitsi mie voisin antaa kaiken aineellisen pois. Tai no, tietty joku vaatekest pitäis pääällä olla, katto pään päälä mutta ei sekää mikää tietty tai luksus. Ruoka ja juoma, jos noin niin kuin peristarpeet noiden ekka mainittujen lisäksi. Jokainenhan saa arvotaa asita omalla tavallaan, ei kukaan toinen voi neuvoa. Niiin kerta.

        Olet sää päissäs vai pitäisiskö sun ostaa uudet silmälasit?


      • siilimuori
        korppis kirjoitti:

        Olet sää päissäs vai pitäisiskö sun ostaa uudet silmälasit?

        No jos nuo on ne vaihtoehdot ni uudet silmälasit tarttisin.


      • ent.siivoojaparka

        Mitään aineellista ei ole, mitä en voisi vaihtaa pois. Siis koko tämän huushollin voisin tällä hetkellä vaihtaa pois (uuteen ja parempaan).


      • siilimuori kirjoitti:

        No jos nuo on ne vaihtoehdot ni uudet silmälasit tarttisin.

        Nyt saa jo kolmet silmälasit yhden hinnalla, joten se ei ainakaan ole hinnasta kiinni,


      • Ei tainnut aloittaja sen paremmin määritellä mitä tarkoitti sillä pois vaihdettavalla. Koska minulle kaikki materiaalinen on jo niin moneen kertaan annettu pois, jätetty pakattuna säilytykseen, kierrätetty, luovutettu ja kannettu tunkiolle niin keskityin vastauksessani ns. ei-materialistiseen pääomaani.


      • siilimuori
        korppis kirjoitti:

        Nyt saa jo kolmet silmälasit yhden hinnalla, joten se ei ainakaan ole hinnasta kiinni,

        Joo mutta eikö aloitus koskenutkin sit mitä ET vaihtaisi pois. kaikki muu on vaihdettavissa, silmälasitkin. Tosin en edelleenkään usko että komet kaksiteholasit kaikilla höysteillä saisi yksien vastavanlaisten lasien hinnalla.


      • siilimuri
        Paloma4ever kirjoitti:

        Ei tainnut aloittaja sen paremmin määritellä mitä tarkoitti sillä pois vaihdettavalla. Koska minulle kaikki materiaalinen on jo niin moneen kertaan annettu pois, jätetty pakattuna säilytykseen, kierrätetty, luovutettu ja kannettu tunkiolle niin keskityin vastauksessani ns. ei-materialistiseen pääomaani.

        Samoin minäkin. Kaikki materia on vaihdettavissa, jäljelle jää oleellisin ja todella vain sellainen mitä ei missään tilanteessa milloinkaan vaihtaisi, ehdottomasti.


      • 1eero
        siilimuri kirjoitti:

        Samoin minäkin. Kaikki materia on vaihdettavissa, jäljelle jää oleellisin ja todella vain sellainen mitä ei missään tilanteessa milloinkaan vaihtaisi, ehdottomasti.

        Lakanat kannattaa vaihtaa


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Lakanat kannattaa vaihtaa

        Nojaa, suhteellista. Viime kädessä pärjäisin ilmankin. Peitto ois kuitenkin hyvä olla olemassa suojaksi maailman tuulilta, eikö oiski :).


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Nojaa, suhteellista. Viime kädessä pärjäisin ilmankin. Peitto ois kuitenkin hyvä olla olemassa suojaksi maailman tuulilta, eikö oiski :).

        Makuupussi käy.
        Kun katsoo ikkunasta ulos nii sisällä oloa en vaihtaisi poies.


      • Elämäneliksiiriä

        Varsin outoa ja kummallista. Itse en vaihtaisi mistään hinnasta pois mahdollisuutta mennä ulos liikkumaan, tuulettumaan, raikastumaan, saaman happea keuhkojen täydeltä ... Eli kaikkea sellaista, mikä pitää terveenä ja hyvässä kunnossa.


      • 1eero
        Elämäneliksiiriä kirjoitti:

        Varsin outoa ja kummallista. Itse en vaihtaisi mistään hinnasta pois mahdollisuutta mennä ulos liikkumaan, tuulettumaan, raikastumaan, saaman happea keuhkojen täydeltä ... Eli kaikkea sellaista, mikä pitää terveenä ja hyvässä kunnossa.

        Ei toi nyt kummallista kun ei tarvii väkisin mennä tollaseen keliin koska haluan nauttia liikkunnasta.


      • eppu2
        1eero kirjoitti:

        Lakanat kannattaa vaihtaa

        Ja niin tultiin maan pinnalle, hyvä 1eero


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Makuupussi käy.
        Kun katsoo ikkunasta ulos nii sisällä oloa en vaihtaisi poies.

        Aijjaa. Minä oon koko aamun ollu sisällä joten nyt kun masu on täynnä poronkäristystä ja pottuvoita aattelin ottaa poikku nokoset ja sitten tuonne vastatuiskuun.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Aijjaa. Minä oon koko aamun ollu sisällä joten nyt kun masu on täynnä poronkäristystä ja pottuvoita aattelin ottaa poikku nokoset ja sitten tuonne vastatuiskuun.

        Voe voe poroista pottumaista käristystä, nukutuksen jälkeen vehnäs kahveet kyllä sun passaa sitten tuuleen tuiskuun seassa lumen ja jään.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Voe voe poroista pottumaista käristystä, nukutuksen jälkeen vehnäs kahveet kyllä sun passaa sitten tuuleen tuiskuun seassa lumen ja jään.

        Emminä jaksankkaa sinne tuiskuun. Alko niin letaseen päikkäreitten jäläkeen. Kiehautin vain piparikahvit ja tuijotan telkkua, hophhoijaa, siinähän se ilta vierähtää. Jos sitten huomenna hyvänä päivänä.


      • siili.mielikieli

        Siili innoissaan tuhisi,
        itsekseen puhkui.
        mielessä aina viili


      • siilimuori
        siili.mielikieli kirjoitti:

        Siili innoissaan tuhisi,
        itsekseen puhkui.
        mielessä aina viili

        No katoppas :).


    • Jos joku tuon kahvikoneeni veisi, ostaisin heti uuden. Niin heti kuin vaan mahdollista.
      Sakset ovat muuten toinen tosi tärkeä kapistus. Njääh, kyllä veitselläkin pärjää..
      Avaimet!

      Do dii, pähkäily ohi, vastaus on kahvinkeitin ja avaimet. Jos mun on pakko vielä noista valita, niin riitaa tulee.

      • Avaimet ovat tärkeät.

        Tämän aamuisessa pelastusprojektissani toimiva lukko oli tärkeämpi kuin avaimet. Kiiruhdin pelastamaan Petzeni pulasta. Hän oli jäänyt jumittuneen etuoven lukon vangiksi.

        Menin sisään puutarhan puoleisesta ovesta, kahlattuani ensin sinne puolimetrisessä lumessa. Parikertaa pyllähdin perseelleni, onneksi ensin katolle vievien tikapuiden kohdalla, joten sain tukea tikapuista irroittaakseni itseni lumesta. Toisen kerran istuin lumessa aivan loppumetreillä, joten Petze sai ojennettua minulle kaksi katuharjaa avuksi auttaakseni itseni ylös hangesta.

        Laitoin öljyä Petzen jumittuneeseen etuoven lukkoon. Ei mitään reaktiota. Joten aloitin lumityöt. 1eeron ei tarvinnut väkisin mennä ulos lumipyryyn, mutta minulla oli tarve auttaa. No, kaivoin parikymmentä metrisen polun vastarinnettä ylös etupihalle. Olin sangen onnellinen lumityöurakastani jälkeen, jopa niin, jotta palattuani kotiin kolasin kerrostalon autopaikkani siistiksi.

        Kun menin sisään Petze soitti kertoakseen, että lukko toimii taas. Öljy oli ilmeisesti auttanut ja ovi aukesi.

        Kun on ollut lähellä terveyden menetystä osaa arvostaa terveyttä ja kuntoa. Terveyden voi menettää hetkessä. Terveydestä kannattaa pitää kiinni. Lumilapio kouraan ja ulkotöihin. Niin kauan kuin jaksan en luovu lumilapiosta en kolasta, kesällä vesisankoista, halkotelineestä, sahoista, vasaroista ja haravoista.

        Sainhan tänäänkin palkinnon, sain olla ulkona raittiissa ilmassa, tehdä lumitöitä. Sain punaiset posket ja hyvän mielen.


      • 1eero
        korppis kirjoitti:

        Avaimet ovat tärkeät.

        Tämän aamuisessa pelastusprojektissani toimiva lukko oli tärkeämpi kuin avaimet. Kiiruhdin pelastamaan Petzeni pulasta. Hän oli jäänyt jumittuneen etuoven lukon vangiksi.

        Menin sisään puutarhan puoleisesta ovesta, kahlattuani ensin sinne puolimetrisessä lumessa. Parikertaa pyllähdin perseelleni, onneksi ensin katolle vievien tikapuiden kohdalla, joten sain tukea tikapuista irroittaakseni itseni lumesta. Toisen kerran istuin lumessa aivan loppumetreillä, joten Petze sai ojennettua minulle kaksi katuharjaa avuksi auttaakseni itseni ylös hangesta.

        Laitoin öljyä Petzen jumittuneeseen etuoven lukkoon. Ei mitään reaktiota. Joten aloitin lumityöt. 1eeron ei tarvinnut väkisin mennä ulos lumipyryyn, mutta minulla oli tarve auttaa. No, kaivoin parikymmentä metrisen polun vastarinnettä ylös etupihalle. Olin sangen onnellinen lumityöurakastani jälkeen, jopa niin, jotta palattuani kotiin kolasin kerrostalon autopaikkani siistiksi.

        Kun menin sisään Petze soitti kertoakseen, että lukko toimii taas. Öljy oli ilmeisesti auttanut ja ovi aukesi.

        Kun on ollut lähellä terveyden menetystä osaa arvostaa terveyttä ja kuntoa. Terveyden voi menettää hetkessä. Terveydestä kannattaa pitää kiinni. Lumilapio kouraan ja ulkotöihin. Niin kauan kuin jaksan en luovu lumilapiosta en kolasta, kesällä vesisankoista, halkotelineestä, sahoista, vasaroista ja haravoista.

        Sainhan tänäänkin palkinnon, sain olla ulkona raittiissa ilmassa, tehdä lumitöitä. Sain punaiset posket ja hyvän mielen.

        Puheista pääättelen sää oot aina menossa, vähänkuin joka paikan höylä.
        Kun olet saanut raitista ilmaa joit illalla ottaa lasisillisen pari kotiviiniäsi ettet tunne oloasi liian raittiiksi


      • korvenneito
        1eero kirjoitti:

        Puheista pääättelen sää oot aina menossa, vähänkuin joka paikan höylä.
        Kun olet saanut raitista ilmaa joit illalla ottaa lasisillisen pari kotiviiniäsi ettet tunne oloasi liian raittiiksi

        Ei tänään ; ) Tuossa ylhäällä on muuten promillemittaukseen linkki. Tutustuinkin jo.

        Lopetin juuri savityön numero kakkosen. Mama ja Papa terasilla. Ja kun se ovat tarpeeksi kuivunut, se menee polttoon, maalaukseen ja lasitukseen. Tein eilen savesta wc:n pöntön nukkekotiin, Ostin eilen myös Lidlistä maalauspohjia kaksi ja uusia siveltimiä, joska saisin imspiksen maalaamiseen.

        Kotiviini on nyt out se odottaa ksesää. Punaviiniä löytyy, rommia ja 14 % glogiäkin, sitä jäi joululta.


      • 1eero
        korvenneito kirjoitti:

        Ei tänään ; ) Tuossa ylhäällä on muuten promillemittaukseen linkki. Tutustuinkin jo.

        Lopetin juuri savityön numero kakkosen. Mama ja Papa terasilla. Ja kun se ovat tarpeeksi kuivunut, se menee polttoon, maalaukseen ja lasitukseen. Tein eilen savesta wc:n pöntön nukkekotiin, Ostin eilen myös Lidlistä maalauspohjia kaksi ja uusia siveltimiä, joska saisin imspiksen maalaamiseen.

        Kotiviini on nyt out se odottaa ksesää. Punaviiniä löytyy, rommia ja 14 % glogiäkin, sitä jäi joululta.

        Kiva kun sulla riittää energiaa, emaljointia ja öljyvärimaalaustakin tein minäkin mutta jäivät seitkytluvulla ei riittänyt aika, varmaan voisi nyttenkin jos jos innoistuisi niin paljon. Tää talviaika jumetuttaa kummasti no kun huhtikuu tulee sitä herää kuin karhu pesästään.


      • Korvenneito
        1eero kirjoitti:

        Kiva kun sulla riittää energiaa, emaljointia ja öljyvärimaalaustakin tein minäkin mutta jäivät seitkytluvulla ei riittänyt aika, varmaan voisi nyttenkin jos jos innoistuisi niin paljon. Tää talviaika jumetuttaa kummasti no kun huhtikuu tulee sitä herää kuin karhu pesästään.

        Mene ihmeessa harrastepiiriin, meidänkin joukossa on yksi kiva mies. Käyn viikossa kahdessa eri ryhmässä. Toisessa ryhmässä on tosi ammattilaisia ja toisessa keskitasoa ja aloittelijoita. Kun alkaa tekemään savitöitä se vie mennessään aika lipsahtaa huomaamatta. Kun työskentelen kotona usein havahdun siihen, että en ole syönyt ja on nälkä. Maalatessa sama juttu kerran maalasin aamuyölle kun en malttanut lopettaa.


      • 1eero
        Korvenneito kirjoitti:

        Mene ihmeessa harrastepiiriin, meidänkin joukossa on yksi kiva mies. Käyn viikossa kahdessa eri ryhmässä. Toisessa ryhmässä on tosi ammattilaisia ja toisessa keskitasoa ja aloittelijoita. Kun alkaa tekemään savitöitä se vie mennessään aika lipsahtaa huomaamatta. Kun työskentelen kotona usein havahdun siihen, että en ole syönyt ja on nälkä. Maalatessa sama juttu kerran maalasin aamuyölle kun en malttanut lopettaa.

        No maalausta kylläkin usein käy mielessä ihan kotona vaan.
        Maalaus harrastus alkoi jo kansakoulun aikoihin, hyöhemmin Antti Sajaniemi (löytyy googlesta) piti taidemaalauskerhoa jossa pyörin monta vuotta, sittenmin jatkoin vielä monta vuotta.
        Niin saatan ehkä vielä innostua kun kun talviaika on luppoa mutta harrastepiireihin en jaksa kiinnostua, muutama vuosi sitten kävin talven seurakunnan puuveistopiirissä nikkaroimassa se oli semmosta sähläämistä että kyllästyin.


      • korppis kirjoitti:

        Avaimet ovat tärkeät.

        Tämän aamuisessa pelastusprojektissani toimiva lukko oli tärkeämpi kuin avaimet. Kiiruhdin pelastamaan Petzeni pulasta. Hän oli jäänyt jumittuneen etuoven lukon vangiksi.

        Menin sisään puutarhan puoleisesta ovesta, kahlattuani ensin sinne puolimetrisessä lumessa. Parikertaa pyllähdin perseelleni, onneksi ensin katolle vievien tikapuiden kohdalla, joten sain tukea tikapuista irroittaakseni itseni lumesta. Toisen kerran istuin lumessa aivan loppumetreillä, joten Petze sai ojennettua minulle kaksi katuharjaa avuksi auttaakseni itseni ylös hangesta.

        Laitoin öljyä Petzen jumittuneeseen etuoven lukkoon. Ei mitään reaktiota. Joten aloitin lumityöt. 1eeron ei tarvinnut väkisin mennä ulos lumipyryyn, mutta minulla oli tarve auttaa. No, kaivoin parikymmentä metrisen polun vastarinnettä ylös etupihalle. Olin sangen onnellinen lumityöurakastani jälkeen, jopa niin, jotta palattuani kotiin kolasin kerrostalon autopaikkani siistiksi.

        Kun menin sisään Petze soitti kertoakseen, että lukko toimii taas. Öljy oli ilmeisesti auttanut ja ovi aukesi.

        Kun on ollut lähellä terveyden menetystä osaa arvostaa terveyttä ja kuntoa. Terveyden voi menettää hetkessä. Terveydestä kannattaa pitää kiinni. Lumilapio kouraan ja ulkotöihin. Niin kauan kuin jaksan en luovu lumilapiosta en kolasta, kesällä vesisankoista, halkotelineestä, sahoista, vasaroista ja haravoista.

        Sainhan tänäänkin palkinnon, sain olla ulkona raittiissa ilmassa, tehdä lumitöitä. Sain punaiset posket ja hyvän mielen.

        Olen Korppis samaa mieltä, että hyötyliikunta on korvaamatonta. Sekä fyysisen että psyykkisen terveyden kannalta. Mun isä lainasi mulle lumilinkonsa, sekin on korvaamatonta että on ihmisiä ympärillään jotka ajattelee sinua, niin kuin Petzelläkin on :) Ei sillä lingolla mitään tehnyt, kun oli niin märkää. Ihan hyvä niinkin, tänään tuntuu lihaksissa että on tehnyt jotain.
        Meillä asuu näköjään eläkeläinen. Kolli-ryökäle. Kolmas hiiri jo loukussa. En mä sitä kissaa silti vaihda, on sekin korvaamatonta että on iloa jostain :)


    • bessie-

      Monikin asia pitäisi jossain vaiheessa vaihtaa parempaan ja toimivampaan. Tärkeimpien kohdalla asia ei vielä ole ajankohtainen ja vähemmän tärkeiden kohdalla en kovin hyvin saa aikaiseksi.

      On asioita joita en ikinä vaihtaisi, mutta kaikista niistäkin (omia arvojani ja elämänasennettani lukuun ottamatta) voin luopua, käytännön tasolla näennäisen helpostikin.

    • En juuri mitään. Ainoa ajateltavissa oleva luovutettava olisi vatsavaltimoni. Vaihtaisin sen pullistumattomaan, ettei lekurien tarvitsisi varoitella minua ponnisteluista.

    • muutosonkehittymistä

      Ei kannata takertua menneeseen tai nykyisyyteen. Kaikesta voin luopua. Synnyinkodissani asun, mutta voin minä siitäkin luopua. Monenmoista tavaraakin on, mutta nekin ovat vain tavaraa. Omaan minuuteenkaan ei kannata rakastua ja takertua. Ihmisen mieli on kehityskykyinen, jos antaa sille mahdollisuuden muutokseen ja kasvuun.
      Vastaus: Ei ole mitään, mitä en olisi valmis muuttamaan, jos löytyy parempi ja realistinen vaihtoehto.

    • mimmimum-mi

      Tällaista tietynlaista vapautta...elää omaa elämää..en haluaisi vaihtaa.. vaikka joskus kaipaakin sitä olkapäätä...tai kainaloa..

    • Heikunkeikku

      En nyt jaksa lukea muiden vastauksia, mutta minä en vaihtaisi mun käsiä. Siis sormiani.
      Niin on näppäriä pötköjä, että nopiaa hoituu hommat, jos oikein vipinätempon niihin pistän.
      Kananmunia rikon kaks kerralla, toinen muna oikias kouras, toinen vasemmas ja pläts vaan, niin yhden käden rikkominen onnistuu tosta noin vaan.
      En tulisi toimeen ilman näitä räpylöitäni. No joo, voi olla, että jotenkin toimeen tulisin, mutta olis hermostuttavan hidasta touhua.
      Marjojen poimiminenkin menee nopiaa, kun molemmat kädet touhuaa yhtäaikaa.
      Plimputtelu tietysti on niin nopiaa, että silmät eivät erota sormien liikkumista laisinkaan.:)

      Nin, että eivät ole mitää turhia raajoja.
      En luopuisi.

      • henrjii

        mullakin on niin nopiat kädet ettei pöly kerkiä imuriin kun imuroin


      • oheinämies
        henrjii kirjoitti:

        mullakin on niin nopiat kädet ettei pöly kerkiä imuriin kun imuroin

        Niin on jano kurkku pölisöö. Siitä luovun etten nestevajaust saa.


    • Viatonsivullinen

      Näitä makeita nauruja on vaikea vaihtaa, no ehkä hauskat kotivideot voi
      naurattaa makeemmin kun tämä palsta60 .

    • Mun patterikäyttöistä jalkahöylää en vaihtaisi pois. Patterit joudun vaihtamaan kylläkin.

      • 1eero

        Patteri ei ole ongelma, minua kismittää ubs hdmi 4 kaapeli kamerasta telkkariin vuoden sisällä viottunut kaksi johtoa ja maksaakin 20-30 € kappale en tiedä mistä saisi kestävän kaapelin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      61
      4631
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      51
      3092
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      140
      2356
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      1966
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      77
      1553
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1197
    7. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      1125
    8. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1092
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      87
      1088
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1086
    Aihe