Montako ateriaa teidän yksivuotiaat syövät?

Lapsenäiti

Näin meillä:
8.00: Marjasosetta tai puuroa pullollinen maitoa tai velliä
11.45: Lämminruoka päivähoidossa
15.00: Sosetta velliä
17.00: Purkkiruokaa tai omatekemää ruokaa
19.00: Marjasosetta tai puuroa pullollinen maitoa tai velliä
20.30: Iltavelli

Ihan tyytyväinen on ollut. Päivän jälkeen on voinut mennä kylläisenä nukkumaan. Miten teillä yksivuotiaat ruokitaan?

2

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meillä

      06-08 välillä herätään ja noustaan ylös vaihtelevasti
      07-08 aamupuuro jonka sekaan hedelmäsosetta tai jotain kaupan soppaa ja pieni pala esim. paahtoleipää tai ruisleipää jyrsittäväksi.

      120ml maitoa ennen ekoille päikyille menoa noin klo 9-10 välillä

      10:30-11:00 lounas, vaihtelevasti jonkunlaista lihasosetta, kasvissosetta tai esim. munakasta tai keitettyä kananmunaa ja perunaa.

      13-14:00 välillä välipalaksi esim. banaania tai hedelmäsosetta tai jogurttia johon sekoitettu banaania tai sosetta. Maitoa 120ml

      16-17 päivälliseksi joko ruokaisaa sosetta, munakasta tai esim. kaupan porkkanalettuja ja raejuustoa tai vaihtoehtoisesti lisukkeena kurkkua tai porkkanaraastetta..tai esim. itse tehtyä banaanilettuja tms..

      19:30-20 iltapuuro höystettynä jollain sopalla tai soseella ja ehkä vielä jälkkäriksi jonkunlaista jogurttia (puuroa noin 1-1,5dl), ja maitoa pullosta ennen nukkumaanmenoa taas noin 120ml.

      Tämän lisäksi vielä saa naposteltavaksi välillä esim.ruisleipää ja maissinaksuja noiden aterioiden välissä. Joskus lisävälipalat maistuu ja joskus ei.

    • adsfghj

      meillä syödään 5 ateriaa:

      7-7:30 aamupuuro marjapilttiä, vähän leipää juustolla sekä tomaattia, banaania yms.

      9:00 120ml maitoa, mahdollisesti pienet unet n. 15min, jos yö on ollut huono

      11:00 lounas, jotain samaa ruokaa kuin äidille, esim. eilen tonnikala-avokado-nuudeliwokkia, tänään kinkkukiusausta vihanneksia

      12:30-13 120 ml maitoa ennen päikkäreitä

      riippuen mihin aikaan poika ottaa päikkärit, niin joko ennen niitä tai niiden jälkeen välipala, esim. marjoja tai sitten maustamatonta jogurttia hedelmäpilttiä

      15:30 päivällinen, yleensä valmissose

      16:30 120 ml maitoa

      18:30 iltapuuro hedelmäpilttiä ja pala leipää

      19-19:30 nukkumaan meno 120 ml maitoa

      välipulloista pyritään kovasti eroon, mutta poika on tosi huono juomaan mukista tai nokkamukista (niistä menee nestettä vain 0,5dl päivässä), joten vielä neuvolan luvalla pullotellaan, mutta koko ajan mukia harjoitellaan ja parin kuukauden aikana ois tarkoitus pullosta vieroittaa.

      olen myös kovasti yrittänyt opettaa itse syömään omalla lusikalla ja se on ollut 6kk asti mukana ruokahetkissä, mutta poika aina vain pari kertaa sovittelee sillä ruokaa suuhunsa ja viskaa sen nurkkaan. sormiruokailee mielellään ja tykkää, kun syötetään, mutta yhtään ei omatoiminen lusikointi vielä näytä kiinnostavan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe