Olin kyseisessä firmassa 3vk:a loppusiivoojana, kun muutin toiselta paikkakunnalta pääkaupunkiseudulle. Ei ole mitään hyvää sanottavaa firmasta, pomot tosi veemäisiä, töitä sai tehdä hullunlailla ja kaikki työt piti kirjata ( ei miespuoliset ) Joka asiasta valitettiin, palkalliset vapaat olisi pitänyt korvata lauantaisin ilman korvauksia, työaika oli 0-8h/ pv.. Eli vapaita saatto tulla ykskaks. Työaika saattoi alkaa klo 6 ja omalla kohdalla olisin joutunut lähtemään jo klo 4.15 kotoa koska jouduin kulkemaan 3 eri julkisella. Palkka oli huono.. Jos joku miettiin kyseistä firmaa niin kannattaa harkita kaksi kertaa. Ainakin mulla on huonoja kokemuksia ja en todella voi suositella kellekään orjatyötä jossa ei työnantaja milläänlailla arvosta työntekijää.
Itselle toi kolme viikkoa riitti orjahelvettiä!
Arsedel Oy
14
4263
Vastaukset
- Kaasulämmitin
Todella kiusallista, että jouduit tekemään töitä palkkasi eteen, ja vielä kirjaamaan tehdyt työt ylös! Jos hieman miettii asiaa, niin ehkäpä pienemmälläkin ajatuskapasiteetilla voi ymmärtää, että siihen saattaa olla jokin muukin syy, kuin laiskojen siivoojaorjien kyttääminen. Ehkäpä jopa tilaaja saattaa vaatia erittelyä tehdystä työstä? Siivousalalla palkka on tunnetusti huono, se on tosi asia, mutta olen kuullut että kyseisessä firmassa maksetaan parempaa palkkaa kuin mitä tes määrää. Ja työnantajan vikahan se ei ole jos sinä joudut lähtemään ennen sian pieremää ehtiäksesi kuudeksi töihin. Ikävä lukea tämän kaltaisia kirjoituksia, joissa alalle sopimaton katkeroitunut ihminen parjaa arvostettua firmaa oman egonsa nostamiseksi.
- kdskdkdkdkd
Käyttävät virolaisia, koeajan jälkeen pois.
- tyrjio
Rakennussiivooja koulutuksen järjestivät sitä varten, että saatiin työntekijöitä Musiikkitalon loppusiivoukseen 9 euron tuntipalkalla. Sen jälkeen vanhimmat siivoojat " pihalle" tekaistuin syin. Kyllä naiset osaa!
- Siivooja
Mulla taas pelkkää hyvää sanottavaa Arsedelista. Olin töissä siellä noin viisi vuotta, paikkakunnalta muuton vuoksi jouduin ikäväkseni lopettamaan. Pomot on ihania, palkka parempi kuin työehtosopimus vaatii, työ mukavaa. Toisaalta olin hyvä työssäni ja en turhia sairastellut, joten silloin asiat luistaa myös esimiesten kanssa.
- bertill
Tämähän on maailmanlaajuinen yritys.Amerikassakin sillä on tytär yhtiö nimeltä ARSE-DEL Delawaressa,ja ainakin siellä maksoivat kunnolla.Olen nimittäin ollut siellä joskus töissä.
- qax
ei kokemusta , mutta antkaa kommenteja iss:stä helsingissä
kuulema joka vuosi yt:t ? - Joulunaluset
Ihan normaali käytäntö, että tehdyt työt laitetaan sekä asiakkaalle, että työnantajalle "näkyväksi", ns tuplakuitti käynnistä.
Jos on nollatuntisopparilla, voi kieltäytyä niistä vuoroista jotka eivät sovi itselle.
Ja arkipyhäjuttuja ei tartte tehdä ilmaiseksi sisään, kyllä se niin on että joko vuorojen sijoittelulla, tai ihan arkipyhäkorvauksilla mennään.
Jos on kyse työntekijäpulasta, niin väkeä lisää silloin tekemään.
Ala on. Kausittain enemmän hommaa, joskus hiljaisia jaksoja. En itse koe hommissani ongelmaksi lähtöaikoja. Pikemminkin joissain kohteissa ajastukset on tuottaneet päänvaivaa. Siitä pääsee kun tekee kunkin kerran tärkeimmät ensin, ja mikäli aikaa jää, sitä on ihan suotavaa käyttää niihin tiloihin, ja asioihin jotka on hyvä "joskus" ottaa. Mutta perusasiat ensin.
Jos sitten jollekulle ei sovi, ettei jotakin pikku arkistohuonetta, tms ole joskus ehtinyt moppaamaan, niin ainahan voi vaihtaa vuosiakin tehneen siivoojan toiseen, ja katsoa onko hän huolellinen, nopea. Itse veikkaisin että jonkin kohteen kauan tehnyt ihminen on jo oppinut tuntemaan kohteen ns likaantuvimmat jutut- - Kulde
Olen ollut vuosia töissä ja ihan hyvä firma ainakin mulle, palkkakin on OK. Lomat olen saanut silloin kun olen halunnut ja pekkasetkin!
- Laskukone
Hämmästyneenä luin tuon aloitus tekstin, olen kuullut ihan erilaisia juttuja Arsedelista. Muutamakin tuttu ollut/on töissä, ja ovat olleet tosi tyytyväisiä, ja firmassa on kuulemma hyvä henki. Ja töitä riittää niille, jotka haluavat niitä tehdä. Harmi että olen ihan eri alalla itse.
- Arsefuck
Parhaillaan on vantaan käräjäoikeudessa törkeä kirjanpitorikos syyte
käsittelyssä,koskien arsedelin toimintaa,kestänyt jo jokusen viikon
ja se on ollut niin iso vyyhti,että innolla odotan paljon tulee kakkua
pomoille!! Kyseessä ollut aika melkoinen rumba nääs!!Laittavat luultavasti
hoviin,jos eivät ole tyytyväisiä tuleviin tuomioihin,no katsotaan ja odotellaan..- Ammattilainen_10
Syyte hylätty. Oliko sulla muuta? Minä teen parhailaan Arsedelille töitä pvm 30.11.2018
- Ammattilainen_10
Hyvät pärjää aina. Ei moitteen sanaa kyseisestä firmasta ja paljon on tehty heille.
- Anonyymi
voi, olin 2017 n 3kk yhdessä projektissa, ei muutakuin hyvää sanottavaa , toki työlistat piti lähettää normaalisti ,mutta tottahan toki ne pitää lähetää, työsketelin eri kaupungissa en hesan alueella.
ja itselläni kokemusta siivous alata 20v. suosittelen. projektin jälkeen neuvottelin yhden toisen kanssa joka tekee telakalla hommia . n 3eur pienempi palkka en lähtenyt alihintaa tolle toiselle. - Anonyymi
Komppaan kyllä aloittajaa. Tästä jo pitkä aika mitta löysin ketjun niin ajattelin kertoa oman tarinani. Siivouksesta tosiaan vastasi Arsedel. Siivoustyönjohtaja ja omat siivoojat todella törkeitä. Oma siivooja mm. haukkui ulkonäköäni, päivittäin kertoi mikä ulkonäössäni on vikana ja teki töissä olemisesta kamalaa. Jatkuvasti mustamaalaasi minua muille raksalla työskenteleville perättömästi ja ylityöllisti minua itse ottamillaan kuvilla ja väitti niiden tulleen esimieheltä vaikka näin ei ollut. Käytännössä siis kävi ottamassa kuvia mitä piti siivota ja väitti käskyn tulleen ylemmältä taholta. Haistoin ilmassa jonkinlaista kateutta minun olevan täysin suomalainen ja tulin hyvin juttuun kaikkien kanssa ja hoidin aina työni hyvin, en turhia laiskotellut. Oma siivooja lähinnä pyöri ympyrää ja jätti omat työt tekemättä. Otin puheeksi hänen käytöksensä minua kohtaan tälle vastaavalle esimiehelle. Oli ikävä huomata miten Arsedelillä vähäteltiin tätä asiaa eikä esimies ollut yhtään kiinnostunut. Esimies oli myöskin minua kohtaan ilkeä ja välinpitämätön. Kertaakaan en saanut kuulla että tein hyvää työnjäljeä, aina pelkkää negatiivista ja jossain vaiheessa se alka kyllä syömään. Onneksi rakennusmestarit palautteli minua aina maanpinnalle ja kertoi että kyseisellä yrityksellä on negatiivinen työympäristö. Ilmeisesti pystyi aistimaan kauas heidän käytöksensä minua kohtaan. Kymmenkunta siivoojaa tuon työmaan aikana siellä kävi muutaman kerran kääntymässä ja kaikki lopettivat juurikin samaisista syistä. Mun mielestä jokainen työntekijä täytyisi ottaa huomioon samalla tavalla eikä pitää heitä eri arvoisissa asemissa, yhteinen päämäärä kuitenkin kaikilla joten tuollaisiin kiusaamisiin täytyisi puuttua välittömästi eikä kuitata olkien kohautuksella. Pidän todella paljon siivouksesta ja koen sen olevan kutsumusammattini mutta tuossa firmassa on kyllä paljon parantamisen varaa. Monella eri työmaalla olleena tuo oli heiltä pohjanoteeraus. Varsinkin kun olen itse ottanut puheeksi tämän tapauksen esimiehen kanssa. Onneksi muut ihmiset ympärillä tekivät työympäristöstä miellyttävän työskennellä mutta olenkin siitä asti kun työmaa päättyi vältellyt kyseistä yritystä. Puhumattakaan siivousvälineistä ja puhdasta pitäisi tulla puutteellisilla ja likaisilla työvälineillä.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1802095
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1641836Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461796- 1231513
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1701334Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia571297Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen651104- 71991
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P27952- 15939